FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ? Jeden příspěvek | Celý strom
Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 15:37
skyfly
Planes.cz 09.11.2005:
V České republice se chystá záměr vybudovat nákladního dopravce. Jak uvádějí internetové stránky společnosti Bohemia Cargo Airways, firma má v plánu obsadit volný segment trhu v oblasti letecké nákladní dopravy. Chce zajišťovat požadavky na dálkovou leteckou dopravu pro společnosti z České republiky, Slovenska, Polska a Maďarska, včetně požadavků na dovoz zboží v cílových destinacích. Zakladatelem a prvním akcionářem společnosti BCA - Bohemia Cargo Airways a.s. je Občanské sdružení BCA. BCA je financována výhradně z privátních finančních zdrojů vlastních akcionářů. V průběhu roku 2006 – 2008 má být významná část akciového podílu nabídnuta k prodeji drobným akcionářům.
.....Tak som sa rozhodol, že do toho asi pojdem ...keď už nemám na založenie svojej vlastnej tak budem mať aspoň trošku zo spoločnej , jednak ma poteší, že som investoval do niečoho čomu fandím a jednak som presvedčený, že to bude dobrá investícia - čo myslíte , ekonómovia tohoto fóra ?
 

Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 16:15
Tragédie v JRD
ja ti nevim ale zacinam mit docela despekt pred cimkoliv co je ciste ceske, protoze v tom hned vidim nejakou vycuranost )) jako ten chlapik z discovery... Nova (nebo to byla prima?) v tom vystourala (nevim na kolik se (ne)sekla) ze to byla zaminka a zasterka pro to, jak usetrit na danich ... (z leteckyho paliva se neplati tusim spotrebni dan .. nebo DPHcka? .)
 

Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 16:21
Krizoch
Neplati se spotrebni dan, DPH musis, ale jen v pripade, ze je letecky palivo tankovany do era, ktere vykonva "letecke prace", cimz se rozumi preprava osob, rozhazovani letaku, apod... Tak nejak to myslim je.. Investice by to "mohla" podle mne byt dobra, jen by to chtelo vedet vic o danym projektu a o danejch lidech ..
 

Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 17:05
skyfly
bud si istý, že presne toto ma napadlo v prvých sekundach po tom, čo som si ten članok prečital a pozrel sa na ich stranky
No aj tak ma to láka , skusim si to celé ešte nejak overiť .....jedna z prvých jednoduchšich , elementarnejšich foriem zisťovania informácií je prečitať si nazory ľudí na tomto fóre - možno niekto z nich vie o tom viac
 

Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   7. 6. 2007 / 16:59
skyfly
http://hn.ihned.cz/c1-21255000-letecka-linka-mela-skryt-danovy-podvod
 

Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 16:42
A.J.Scandall   
No, musim přiznat, že zrovna v poslední době, kdy jsem za deset dní zažil 4x CAT II, několik slotů cca 1h, víc jak hodinový holding a málem diverzi, jsem si říkal, že kdyby mi někdo nabídl lítat cargo se 747 nebo MD-11, asi se nechám přemluvit Balík si sedne, sedí a mlčí, je mu jedno že máme slot, není třeba mu nic vysvětlovat, navíc takovej autoland má taky něco do sebe, zejména jde-li RVR pod 400m...
 

Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 16:47
Krizoch
Hloupá otázka, ATR nemá autoland? .....
 

Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 17:04
zbysek
Ne, nemá.I proto je to pořádný éro...)
 

Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť (OT) ATR CAT II   9. 11. 2005 / 17:07
A.J.Scandall   
No, nemá. CAT II znamená, že letící je kapitán a do 100ft se jde s autopilotem, pak se vypne a za RVR 300m sedá... fuj! Znamená to dostat takhle nízko do ruky ne vždycky úplně dobře vyváženou mašinu...
 

Re: Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť (OT) ATR CAT II   9. 11. 2005 / 17:14
Krizoch
No tak za RVR 300 to teda musi bejt fakt fuj .. Mne to stacilo vcera na IVAU, kdy sem si zkusil pristat bez autolandu v podobnejch sr***ach, dopadlo to tak, ze sem dopad nekde mimo RWY A to nebyl real, jen sim ... nastesti
 

Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 17:11
MT.
Uff, hodinový holding? Kde to bylo? Proč, kvůli počasí a následné "zácpě"? To bych teda fakt nechtěl ani jako pasažér.
MT.
 

Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť - (OT) hodinový holding   9. 11. 2005 / 17:40
A.J.Scandall   
To bylo v Praze. Trochu jsem to tušil, že ráno s úsvitem mlha zhoustne. Kdyby jsme museli divertovat, byli bychom přes normu (měli jsme jen velmi krátký odpočinek na hotelu) a sotva se dostali do Prahy, hrozil by nám hotel a návrat bůhví kdy večer. Jenže já musel být v Praze, měl jsem rande, tak jsem si vzal o tunu paliva víc (rampák na mě čuměl jestli jsem se nezbláznil), tudíž jsme mohli asi 1h45 minut vyčkávat. Tušení se vyplnilo, v průbehu sestupu do PRG padlo RVR na 225m, a tak jsme nad ETATU vyčkávali asi 1h20. Dělal jsem si čárky stejně jako číšník v hospodě píše piva, kolik holdingů uděláme. Vyžádali jsme si 2min outbound leg, a stejně jsem jich napočítal 15 Pak se to zlepšilo na 300m, zahájili jsme přiblížení, jenže před přeletem dálný (ehm, OM) nám řekli "latest RVR 275m", to znamená jediná, Go Around. Tak ještě jeden pokus asi za 10minut a sedli jsme. Rande jsem stihl a firma tedy ušetřila nějaký ten peníz
 

Re: Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť - (OT) hodinový holding   9. 11. 2005 / 20:05
pseudoMates
Jen taková šťouravá...? A kolik tenkrát "firma" uštřila na "Go slow"..?)
 

Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 18:11
Rychlokvaška
No, zas taková idylka to nebude ten balík má ve většině případů odesílatele i adresáta a ti dokážou být mnohem nervóznější než příslušných pár kaštanů
 

Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 18:14
Tragédie v JRD
No jo .l. ale toho odesilatele a adresata nemas za zady v nekolika desitkach az stovkach exemplarich )) a spozdeni jim pak vysvetluje nekdo jinej nez ty .)
 

Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 18:45
A.J.Scandall   
No, s ohledem na to, že jsem měl tu čest lítat cargo (pravidelné i nepravidelné), aerotaxi, chartery i pravidelnou dopravu lidí, tak si neskromně troufnu tvrdit, že vim, o čem mluvim
 

Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 17:34
crazy
Ja od prvniho pohledu na stranky premyslim, jestli to je nebo neni nejaka sranda. Nejake nove virtualni aerolinky nebo neco takoveho. Prezidentem spolecnosti je clovek shodneho jmena s byvalym sefem CSL. Sidlo by melo byt v obchodnim centru Chodov. Obcanske sdruzeni toho jmena opravdu existuje, akciovka zatim nikoliv.
Z hlediska ekonomickeho nemohu prilis soudit, nebot VUBEC neznam stav na trhu leteckeho carga. Ale aerolinka s 1 zakladnou a 1(prip.2) starou DC-10kou tezko muze byt vynosna. Obavam se, ze ani rentabilni. Predstava, ze se kazdy tyden najde "plna DC10" nakladu z Ostravy do Ciny (kde primo konkuruji China Airlines), na Blizky Vychod (konkurence CSA), etc. mi prijde ponekud idealisticka, ale jak jsem zminil vyse - mohu se mylit. A aerolinky bez rozsahle site zahranicnich partneru, kteri by naklady byli schopni distribuovat dal, ci naopak svazet na "hub"...nevim nevim. Jako cargo handling v Ostrave je to mozna perspektivnejsi, ale opet neznam lokalni podminky...
 

Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 17:53
A.J.Scandall   
No já vidím jisté paralely s minulostí

1991=>2006
CMA => BCA
Cargo Moravia => Bohemia Cargo Airways
Ostrava Mošnov => Ostrava Mošnov
destinace Hanoj, Singapur => Hong Kong, Shangai...
tehdy už poměrně starý Boeing 707 => dnes již poměrně stará DC-10
Konec známe

Na druhou stranu DC-10 nebude moc drahá na pořízení, pro Cargo ideální letadlo, ten trh tu bude (ČSA rozhodně v oblasti Cargo není konkurentem!!!!!!!!!), ale jistý skepticismus ohledně podnikání v letectví mi říká, že pokud do toho někdo nebude lejt prachy jako do Sky Europe, moc šancí to nemá
 

Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 18:30
Tragédie v JRD
jsem uokal na ten jejich web ) mi to prijde proste smesny .. oni budou mit jedno ero, ale budou mit asi sest viceprezidentu a asi padesat ruznych oddeleni ...ja si nemuzu pomoct, me to proste prijde legracni .)
 

Re: Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 19:08
Už přistál   
Mě je divný, že tam trouběj do světa, co mají v plánu. Když mám nějaký know-how a byznysplán, tak ho přece nešoupnu na web, včetně toho, že tam naflákám předpokládané destinace. Proč je tam napsáno, kdo společnost financuje? Proč to dělají?
Neříkám, že je to špatně, jenom se ptám. Až emitují akcie, vydají k nim prospekt a v souvislosti s ním můžou potenciální investory dál informovat. Ale teď?
A neviděl jsem tam, kolik mají letadel, odkud jste vzali tu jednu DC-10?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 19:13
Tragédie v JRD
ja mam pocit ze jeste nemaji ani tu jednu DC-10 ... ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 19:18
crazy
Je zrejme, ze zatim nemaji nic. Na DC-10 usuzuji z vzhledu firemniho webu a textu na titulni strane "Leteckou dopravu bude zajišťovat flotila velkokapacitních nákladních letadel s dlouhým doletem McDonnell Douglas DC-10". Je mozne, ze jich bude vic, nicmene se obavam, ze objem carga z ceskych luhu a haju neuzivi ani jednu DC10, natoz nekolik... Nikde take nevidim, kdo to bude platit, protoze kupodivu vstup do letecke dopravy vyzaduje docela slusne investice na zacatek. Ani nemluve o tom, ze obcanska sdruzeni jsou neziskove organizace (--> coz vlastne odpovida zameru ) )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 20:12
pseudoMates
Obávám se, že by ses dost divil, kolik carga se dá odsud odvézt.. Ne sice asi do Číny... podle mě, by stálo za úvahu trochu ty destinace rozložit na vícero míst na světě. Do pasažérskýho éra, když je plný, nenarveš ani tunu carga (mám na mysli ČSA B734, 735), prioritou jsou prostě pacoši a kufry + palivo. Zbytek až co zbude místo a váha. A jestli si zákazníci budou moct vybrat, jestli pošlou zásilku s ČSA a poletí jim k adresátovi tejden i dýl, nebo to pošlou ne kurýrem,ale cargo společností, která jim to dopraví třeba o 50% rychleji, asi si budou vybírat tu cargo společnost. Pak už bude jen záležet, jak budou mít udělaný sazebník...
Aspoň tak to vidím já...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 20:44
crazy
No, podle jejich stranek planuji 4-5 destinaci. Kdyz jich budou mit vic, tak zase budou potrebovat takovou flotilu, kterou nezaplati. A kuryrni spolecnosti maji narozdil od BCA sit, takze tu zasilku dodaji prakticky kamkoliv. BCA to doda na 4 mista a co dal?! Jedina moznost by byla jedna z leteckych alianci.

Ad objem carga - Podle radu chteji mit 2 Dc-10. Da se toho tady opravdu nasbirat tolik, aby byly vytizene?

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 20:54
pseudoMates
Kurýrní společnost to dodá, ale za jaký prachy, že... Já bych si třeba 1/2 tuny s DHL neposlal, protože podle mého bych se asi nedoplatil... Ale třeba se mýlím..
Když vezmu, že DC-10 uveze cca 20 tun carga, myslím si, že už když tam budeš mít naloženo do půlky, už vyděláváš.. Ale to samosebou záleží na více faktorech... Hlavně na spotřebě..
A cargo letadlo má hlavně jednu výhodu oproti civilnímu... Můžeš do něj naložit i relativně velké množství radioaktivního materiálu... A jeho převoz bude asi pěkně mastnou záležitostí..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 21:58
crazy
Podle vyrobce ma DC-10 kapacitu cca 70 tun(-30) nebo 40 tun (jeste starsi-10), tudiz 10 tun je 14%(25%) kapacity. Vetsina aerolinek (osobnich) ma vytizeni nekde kolem 70% a jsou na hranici nebo spis ve ztrate. A u starych DC-10 bude nakladna udrzba. Myslim, ze k rentabilite by potrebovali alespon 40-50 tun nakladu kazdy tyden do kazde destinace a to je opravdu HODNE! Jedine preprava spec. nakladu je neuzivi. Nevim, jestli maji ten projekt nejak zkalkulovany, nebo jsou to spis nadsenci...prip. snaha zivit se chvili na ucet statu, kdyz vidim podporu kraju a ministerstev. Pokud maji pravdu a je tu opravu tak obrovska nevyplnena mezera na trhu, tak jim drzim place. Ale osobne si to rozhodne nemyslim...
 

Re: Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   7. 6. 2007 / 17:50
Premek
Tragede, opet s Tebou musim souhlasit, mam pocit, ze jsi trefil hrebik do hlavy ;o) Pokud jsem mel moznost posuzovat v zivote ruzny firmy, jak mel nekdo moc reditelu a zadny poddany (pripadne na jednoho delnika byl jeden kancl krysa) byl to prusvih a pokud ta firma nesla primo na pr*** tak se potacela na trhu pekne dlouho, borad kolem bodu mrazu. I kdyz nemam osobni zkusenost z podnikani v litani, myslim, ze tohle je mozno hodne zobecnit. Takze bych tusil, ze pokud jeste neni akciovka, a kluci uz maji rozdeleny mista manazeru, je to dost smutny... Ale presto jim preju at jim to vyjde )
 

Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 19:56
skyfly
velmi ma zaujala posledna veta - Kto a prečo leje prachy do SkyEurope ?!?mam tomu rozumiet tak, že SE je od svojeho vzniku totalne ztratova firrma ???
 

Re: Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   10. 11. 2005 / 11:22
A.J.Scandall   
No, ono to ani jinak nejde. Téměř žádná letecká firma, zejména low-cost, není od začátku zisková. Důvody proč do toho někdo jde, můžou být dva. První je že chce dělat business a má plán, že mu to jednou bude vydělávat (easyJet, Ryanair, Virgin Atlantic), nebo chce prát peníze (Discovery). V obou případech do toho zpočátku jenom cpe prachy. Když člověk vidí pozadí těch úspěšných, tak to opravdu zpočátku vyžadovalo ohromný kapitál.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   10. 11. 2005 / 15:56
skyfly
toto je téma ktoré by ma fakt dos´t zaujímalo, ale obávam sa, že už by sme boli výrazne OT tohoto fóra...
Rozumiem tomu , že niekto investuje na začiatku obrovský ( stovky milionov, miliardy) kapitál ( už menej rozumiem tomu kde ho vzal )a počíta s tým, že "jednou bude vydělávat" , ale predsa si musím dať nejaký jasný limit-časový horizont - napr., že budem stratový 5 - 10 rokov a potom MUSIM isť do zisku ....inak to predsa nemá význam?!?! A uvedené,letecké spoločnosti už sú na trhu pár rokov...
Budem asi vyzerať ako úplný idiot, ale tomu ako nejaký Discovery perie peniaze už nerozumiem vobec ( myslím všeobecný princíp pračky peňazí )
Ak mi to niekto vysvetlí budem rád
 

Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 19:03
Reno
.. no, kdyby přetáhli kšefty TIRákům a tím pádem se dalo po českejch silnicích občas i jezdit, tak bych je asi taky trochu podpořil.. )
 

Re: Re: Nová letecká spoločnosť - dobrá možnosť zainvestovať ?   9. 11. 2005 / 19:28
crazy
Sice bych taky uvital D1 trochu volnejsi, ale obavam se, ze DC-10 neni zrovna idealni konkurence ) ...tedy pouze z ekonomickeho hlediska. Jinak by se na to divalo urcite lip.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ