FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 20. 11. 2024, svátek má Nikola Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ILS Jeden příspěvek | Celý strom
ILS   6. 5. 2002 / 08:26Jirka
Chtěl bych Vás poprosit jestly by mi někdo mohl poradit jak postupovat Při ILS přistání.Pořád na to nehohu přijít.
Jediné čeho jsem docílyl byly naváděcí čtverce na dráhu... ale samo to nepřistálo ((( V EFISu mám pořád zaškrtlý VOR místo ILS
 

Re: ILS   6. 5. 2002 / 10:04Vita Zenisek
Zkus tohle:
1) naladit spravnou frekvenci na NAV1
2) nastavit spravny kurz
3) usadit ruco (nebo pomoci hdg) letadlo do ILS
4) klikni na APR button u AP
Melo by to fungovat. (pokud je zaplu AP)
 

Re: ILS   6. 5. 2002 / 10:15Marky Parky
Priklad ILS priblizeni na LKPR

Active rwy je rekneme 06.

ATC te vektoruje ve vysce 3200 stop v kurzu 090. Autopilota mas nastaveneho na
ALT 3200, HDG 090. Dostanes expect ILS vectors for rwy 06. Na NAV1 naladis 111.15 - frekvence ILS rwy06 a na autopilotovi nastavis APP na 063 - kurz drahy 06. Pak zapnes APP na autopilotovi.

Po chvilce letu protnes svisly paprsek a autopilot zacne tocit doleva a vypne HDG.
Po dalsi chvilce letu protnes vodorovny paprsek a autopilot zacne klesat a vypne ALT.

Pokud byl uhel te zatacky rozumny a a .AIR soubor letadla je udelany spravne, autopilot by te mel, podle typu letadla, budto dovest nad prah drahy, nebo s tebou bacit az na drahu.

Pokud nektera z vyse uvedenych podminek neni splnena, doporucuji AP pouzit pouze k pribliznemu navedeni ve smeru drahy a pak to vzit "do teplejch".
 

Re: ILS   6. 5. 2002 / 10:17
Tom Meinlschmidt
na NAV1 naladit ILS, zapnout NAV1,
nastavit OBS (HDG/CRS) na kurz drahy, a pokud mas spravnou vzdalenost, zapnout AP/APP, zaroven kontrolovat vysku. Me se osvedcilo to na prahu vypnout,a pristat rucne.
 

Re: Re: ILS   6. 5. 2002 / 10:47Jirka
všem děkuji!! ))
Už je to OK!!!
Přistání bylo celkem fajn,když nepočítám to houpání ze strany na stranu a zlomenej příďovej podvozek!!
Asi je lepší to přeci jen vzít na prahu do vlastních rukou ...
Díky fšem
 

Re: Re: ILS   6. 5. 2002 / 14:37Luděk
Co jsem odkoukal v realnem kokpitu B737(RWY24 LKPR):
NAV1/Course na ILS prisl drahy,na A/P HDG Mode,dle vektoru,po cleared ILS RWY24 pak NAV Mode, az se chytnul pak APP Mode, pred pristanim pak cpt zavelel berem to doruky(nedokazu presne odhadnout vysku ci cas pred touch-downem,+-30-45s, coz by bylo 400-600 stop,od oka 100-150m nad zemi...Jestli jsem se dobre dival, tak autopilota pak pouzivali jen pro udrzovani rychlosti...
Pak uz si jen vzpominam ze kapitan rikal pilotovi,ze ma vyklidit az po RWY31 a ne po TWY C,at ma ground vic casu ci prosturu...
 

Re: Re: Re: ILS   6. 5. 2002 / 14:52meiilaX
Z mych zkusenosti musim rict, ze asi 200-300 m pred prahem je fakt treba vzit rizeni plne do rukou a korigovat hlavne spravny naklon letadla pri doteku se zemi (nejdrive zadni kola), jinak buchne na vsechny kola jak kamen. Taky vypinam autothrottle a koriguji finalni rychlost sam. Je trebe taky dodat, ze je vhodne nastavit pred pristanim autobrake, kort na kratkych ranvejich. Ubrzdit takovou rozzurenou 747 byva obcas zapas Ten auto approach je ale fakt nekdy divny, hlavne kdyz protina vertikalni paprsek - letadlo zacne prudce paprsek nasledovat a naklopi cumak tak 3-5 stupnu dolu. Pak ale paprsek podleti a je zase chvili pod jeho urovni. To se mi nejak nezda a vyrovnavam letadlo rucne aby bylo v rovine a na display aby byla sipka vertikalniho ILS sestupu nejlepe pokud mozno vzdy uprostred. Nevim ale jestli to delam 100% dobre, chtelo by splashit do konfery nejakyho opravdickyho heavy pilota a porozpravat...
 

Re: Re: Re: Re: ILS   6. 5. 2002 / 15:00Marky Parky
Pred casem ( tak tyden, dva zpatky ) jsem na tohle tema videl rozhovor na pandore konference SATCO CZ.

Vsichni zvedavci a zajimaci se o ILS a autopilota - doporucuji procist.
 

Re: Re: Re: Re: ILS   6. 5. 2002 / 15:06Luděk
U DF737 se mi problem velkeho naklonu, kdy nos letadla klesal az pod horizont podarilo uspesne eliminovat vhodnou rychlosti pro danou hmotnost/klapky, jde poznat rozdil peti uzlu IAS...
 

Re: Re: Re: Re: Re: ILS   6. 5. 2002 / 16:17Martin Kostal
Tak podobne i u default B737.
Nastavim klapky 15stupnu rychlost 149 a pri protivetru o rychlosti 11uzlu ero sedne kousek za prahem rwy24 nejdriv na zadni a pak to samo pusti na predni !!! Takze JAKO DO PERIN.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS   6. 5. 2002 / 16:52Vláďa
Těch 149 kts beru při 11kts protivětru, ale pro naše kraje a nadmořskou výšku se mi jeví přistávací konfigurace 15st klapky dost malá - samozřejmě že záleží na přistávací hmotnosti, ale 30st by i tak vypadalo lépe )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS   6. 5. 2002 / 17:00Martin Kostal
Ta konf. je cca 10% paliva v L R nadrzi a v centr. je 0%
Vic uz mi FS nedovoli nastavit. (nebo jo ?)
Pri teto konf. ve FS2002 kdyz dam klapky na 30 stupnu tak ero seda naopak, nejdriv cumak pak zadek, no hruza... 15 stupnu je akorat na to aby autopilot s tim sednul krasne nejdriv na zadni pak na predni. a pak brzdy (automat....)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS   6. 5. 2002 / 17:14Vláďa
Nesnažím se mluvit do MS FS2002 autolandu, jen si myslím, že v Manuálu k B737 jsem klapky 15st na přistání neviděl - ale třeba jsem slepý ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS   6. 5. 2002 / 17:17Martin Kostal
Tak tak v manualu nejni 15 stupnu ani zminka.... Ale ceskej clovicek najde svoji improvizaci vzdy a vsude ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS   6. 5. 2002 / 22:51milan
Mam pocit ze klapky 15 a rychlost 149 uzlu pri pristani 737 odporuje oficialnim hodnotam v manualu nebo ne ? To musis byt pekne v zaklonu mp
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS   7. 5. 2002 / 07:42meiilaX
Tuhle jsem si stahnul asi nejlepsi fotopanel pro 737, kde jsou i kontrolky pro klapky, ktere se rozviceji do stavu dle rychlosti letadla. Ten chlapek, co ten panel delal je fakt borec. Udelal i panel pro 727 od Foxe a ten je absolutne uchvatny, stejne jako samotne letadlo - vrele doporucuji vyzkouset! Jinak jsem tuhle letel 737 z Prahy do Solune a ac je tam jedna draha s ILS, dostal jsem povoleni pouze na visual approach na jinou drahu (a to i kdyz jsem predtim pro jistotu vynuloval vitr To visualni pristani mi vubec neslo, je to pekna pakarna - nemate nekdo nejaky zaruceny postup jak takhle v pohode a zdravi pristavat ? Nejvetsi problem samozrejme mam zarovnat letadlo s osou drahy, ale i s postupnym klesanim. Je fakt ze nemam paku ani berany a letam pouze s klavesnici, takze to ovladani je dost tezkopadne a necitlive.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS   7. 5. 2002 / 09:07Jirka
Jestly lítáš na klávesnici tak seš fakt borec...ještě sem to u fs 2002 nezkoušel ale u FS98 to na klávesnici nešlo ani náhodou....
Jeětě malá prozba ...
kde si sehnal ten panýlek pro 737???
předem děkuju
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS   7. 5. 2002 / 10:57meiilaX
Ted jsem v praci, ale vecer poslu link na ten panel - ma asi 4,5MB. Tuhle jsem si stahl jeste jeden panel na 737, ktery mel asi 20MB!, ale ten neni tak povedeny ac ma 5nasobnou velikost.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS   8. 5. 2002 / 20:12meiilaX
Tady je ten link na vyborny foto panel 737
http://volftp.mondadori.com/e/download.htm?/pub2/flight-sim/uploads02/may/ca734pnl.zip
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS   7. 5. 2002 / 09:21Vita Zenisek
Pokud z jedne strany drahy neni ILS, da se pouzit ta na opacnem konci ALE:
Musis dat pozor na dve veci nefunguje glideslope a HSI ukazuje obracene! T.j. Je-li nudle vlevo, musis tocit vpravo aby ses na ni dostal.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS   7. 5. 2002 / 09:58Martin Kostal
No prave ze v zaklonu diky modelu ve FS nejsem. Jsem temer rovne pri klesani a cumak mirne nadzvednuty - rikam autopilot s tim pristane jako do perin.
 

Re: Re: Re: Re: Re: ILS   6. 5. 2002 / 16:24Marek Mincbergr
Stejne ale autoland u DF fungoval v FS2000 lip. Ted jdu na pristani klasiky na Vref+5 (kvuli widshearu) a racha to o drahu hroznym zpusobem. Ve FS2k to bylo naprosto OK. O tomhle ale psali uz v readme k updatu pro 2002.

Stejne nejlepsi autoland co jsem kdy videl byl v PS1 - genialni simulator B747-400. Behal v SVGA, DOSu a mel 8MB (!) vcetne vsech letist kde mohl sedat a vsech navaidu. Skvela vec. Ale FS je oproti nemu prosta hracka. Tohle byl skoro profi simulator... Nikdy se nevrati pohadka mladi..

Marek
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS   13. 11. 2002 / 17:03milan
trochu neskor, ale predsa ))))))))

v reale:
RWY 24 PRG; B734 OK-TVR
vectors for ILS approach
A/P zapnuty az do usadenia
Outer marker - callout"Outer marker LANDING"
A/P disengaged a odtialto isli rucne (vypnuty aj A/T) az po dotyk

toto je bezny postup. piloti musia absolovat full ils aspon 1x za mesiac a samozrejme podla momentalnej CAT.

B 733 OK-FIT
ATY 18L
vectors for ILS approach. riadiaci dal cleared to land asi v 7000 ft. - takze zatacka o 360 a bol to visual approach


 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS   14. 11. 2002 / 08:46latom
Trošku bych Tě opravil.
Callout landing se používá na každém letišti jinde(jiná výška). Záleží na kategorii letiště.
Máš: Approaching minimums
Minimums a teprve tady se hlásí LANDING !! (pokud jsi clear for landing, jinak GO)
Pokud si to posádka vezme dřív a dělá vizuál, je to pouze na ní.
Ve výšce minim si piloti vypínají autopilota, AT je stále zapnutý. Dovedou letadlo nad dráhu, AT OFF, podrovnání a dosednutí. Reverzy. Tak to jsou postupy. V OK-TVR jsem jako "doma". )
Před přistáním si nastavíš Autobrake (už v době přiblížení, stačí 2).
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ