FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
36 hod online Jeden příspěvek | Celý strom
36 hod online   30. 10. 2005 / 00:37
mípa   
Děkuji všem organizátorům akce. Bylo to strhující, báječné, skvělý zážitek. Ještě jednou díky všem.
 

Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 00:43
RaM
S díky a superlativy se taky připojuji. Jen tak dál.
 

Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 01:14
Rokba
Myslím, že za ten výkon , jaký naši řídící po oba dva dny předváděli, by si zasloužili pomník. Už Jára Cimrman měl pocit, že Malostranskému náměstí něco chybí
 

Re: Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 08:51
Zaremba   
Musím se také připojit. Parádní akce! Díky moc!
 

Re: Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 11:39
PjSky   
No tak at poslou fotky a ve FSce pomnik mit muzou, nejlepe na malostranskem nam )
Postaci serie obliceju tak jam to maji byvali US prezidenti?
 

Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 09:51
Gustav ( BHA576 )   
Poděkování posílám i všem řídícím,kteří vedli Brno,Mošnov i K.Vary.
 

Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 10:09
OK-PPT (AVP57T)   
Taktéž se připojuji k pochvale všem řídícím, a také za účast kolegům pilotům, provoz byl místy skoro jako v reálu. Skvělá akce, jen tak dál. Díky
 

Re: Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 14:42
Filip   
Je, Oscar Kilo Papa Papa Tango vis jak tezky bylo te ridit s touhle volackou? Vid Borku ale me to delalo taky problemy
 

Re: Re: Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 15:09
Tragédie v JRD
co je na tom tezkyho? oskar papa tango se vyslovuje uplne uzasne ... ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 15:13
Rozšafín Ctibum   
tohle jo, ale OSKAR KILO PAPA PAPA TANGO....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 15:17
LS
Dalsi volacka je JZD, at se koukam, jak se koukam, tak ICAO zadnou takovou volacku nema, takze to je Juliet Zulu Delta
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 15:20
Tragédie v JRD
a?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 15:25
LS
nic
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 15:19
Tragédie v JRD
No jasne.. ale OK PPT das pri uvodnim kontaktu, a po spolehlive identifikaci (a pokud nehrozi zamena s jinou stanici) dale uz muzes pouzivat zkracenou volacku, O PT .

Edit: aby byl lukas svaton spokojeny a nerypal do me po icq, tak citace z rtf predpisu
Zkrácené radiotelefonní volací znaky dle ust. 2 se použijí
jedině po navázání spolehlivého spojení a za předpokladu, že
nemůže vzniknout pravděpodobnost omylu. Letadlová stanice použije
svůj zkrácený volací znak pouze v případě, že byla tímto způsobem
oslovena leteckou stanic
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 15:28
OK-PPT (AVP57T)   
No jestli vám moje volačka dělá problém, tak mě volejte jenom Oskar Pappa Tango, já se snad poznám, a nebo Double pappa tango.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 15:32
LS
Ohledne zkracovani volacek:
Spusta pilotu si zkracuje volacky sama....Volaci znak muzete zkratit potom, jakmile vas tak oslovi ridici, nehlede na to, ze pokud vam ji zkrati, meli byste pouzivat zkraceny znak. Toto zkraceni plati pouze u ridiciho ktery ji zkratil, pokud budete prelazeni, musite opet pouzivat celou volacku a cekat, nez ji novy ridici zkrati....

Jinak tvoje volacka je dobra, ale trochu hure se vyslovuje a kdyz toho mas plne zuby za radarem, tak je dost slozite rici Papa Papa Tango
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online   31. 10. 2005 / 11:08
PjSky   
PITIPITI PA!
 

Re: Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 19:11
Stepan S.
Vynikající akce,doufám,že bude další!!!
 

Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 10:23
Petlok
Je to asi nošení dříví do lesa, ale rovněž musím vyslovit své poděkování a hluboký obdiv všem, kteří se akce zúčastnili.
 

Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 11:10
LS
Za všechny organizátory bych také rád poděkoval všem zúčastněným pilotům, kteří se zúčastnili. Podrobnější statistiky a komentáře snad budou brzy k dispozici na stránkách o akci...

DÍKY VŠEM
 

Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 12:34
Rozšafín Ctibum   
ještě se dohodneme, kam hodím fotečky z akce, takže tady jen taková malinká ukázka
img_forumn/r74375_1.jpg (500x375)
img_forumn/r74375_2.jpg (500x375)
 

Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 12:56
Martas
proboha...))
 

Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 12:59
Christopher 01   
To si tak dlouho nespal, nebo je to jen "momentalni indispozice"?
 

Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 13:02
Martas
rejpale..
 

Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 13:47
pseudoMates
Martin totiž právě zjistil, že po půlhodině řízení nesedí na approachní, nýbrž na oblastní pozici...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 13:54
Martas
jezis toho sem se presne bal az sem Ty neco napises..)) ale to je myslim ze fotka kdyz sem se probudil a nebo z vecera ted nevim presne..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka[OT]   30. 10. 2005 / 13:56
Christopher 01   
No nerikej mi, ze si vstaval na vortexy
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 13:58
pseudoMates
Ty si takoveeeeeej kecaaaaalllllll!!!!))))))) No haldař, co by člověk chtěl, že... Lidi, tohle je focený mezi 2000-2200 LOC na pozici ACC... a prejž, že vstával...))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 14:04
Martas
dyt sem psal ze nevim presne!!!!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 14:06
pseudoMates
radši... Tak cos to tady blekotal, že to bylo po tom, co ses vzbudil..?.))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 14:10
Martas
no jo tak mas zase pravdu.. ja sem si proste nebyl jistej ale prislo mi to spis z rana nez z vecera,a byl bych i radsi kdybych takhle vypadal poranu..)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 15:18
Rozšafín Ctibum   
Mno, tak aby Ti to nebylo líto, když už jsme u toho vstávání...foceno 09:31 LOC
img_forumn/r74410_1.jpg (500x375)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 15:25
nimbo
Mateji, Mateji, ty ale vypadas
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 16:09
pseudoMates
to asi těžko, Bóřo... Vstával jsem až v 1120LOC...))) tam máš asi blbě čas...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 16:18
Martas
a u me mas ten cas taky blbe,protoze v ten cas sem tam urcite nesedel..
 

LKAA 36HRS FOTO published   30. 10. 2005 / 16:33
Rozšafín Ctibum   
Fotečky z online akce jsou k dispozici na mých stránkách, http://www.ski-austria.wz.cz , časy jsou opraveny dle reálu (byla to moje chyba, pardon pánové).

Tak a teď ještě to video...těšte se
 

Re: LKAA 36HRS SCREENS published   30. 10. 2005 / 17:29
Filip   
http://www.flightsim-czech.com/gallery.htm i fotky budou
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 14:05
Rozšafín Ctibum   
19:09 LOC přesně
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 08:57
Ladous
tu fotku sem fotil já a je v pátečního večera....... )))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 17:34
Fabo™   
To bol ten ATC čo mal pozíciu LKAA_CTR a v ATISe Ruzyne Approach? Co som sa ho pytal cez chat ze co on vlastne je?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 17:41
Martas
ne to sem nebyl ja,tohle je foceny cca ve 21:09..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 17:46
Fabo™   
No tak potom sa ospravedlnujem
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 18:18
nimbo
to neviem, ale viem ze Borek na pozicii LKPR_GND mal this is Ruzyne tower information.....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 18:28
Rozšafín Ctibum   
Jojo, díky za upozornění.


Ale je to teda varující pro všechny !! Lidi, čtětě ATISy ! Byl jsi první kdo mě po šílený době upozornil, že mám blbě ATIS, a předtím jsem odbavil několikero moc moc odletů a nikdo nic...

Oni tam nejsou jen tak pro srandu....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 18:45
nimbo
nemas zac, ono sa to blbo v tom orientuje, predtym som tam mal ATIS TWR a dve rozne info pod jenym menom, to nie je dobre, moja chyba bola, ze som ta mal upozornit, ze mas chybu v ATIS a ty by si si ju odstranil
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 36 hod online - malá ukázka   30. 10. 2005 / 20:11
LS
Ono se to obcas mohlo stat, zvlaste kdyz byly problemy s pripojenim a v jednu chvili nam spadlo pripojeni a jeste k tomu se seknulo cele PC, takze to byla takova skatulata hejbete se a prepojte dulezite pozice
 

ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 12:16
PjSky   
No kdyz jsme u toho:
Let VFR Cessny 150 OKRTM, divertovany kvuli dohlednosti z LKBE na LKPR..
1} ATIS jsem nepotvrdil a ridici se nan vykaslal.. jinak ctu real ATIS z LKPR pokazde, kdyz letam a myslel jsem, ze tam ho kluci berete, nebo ho delate podle Metaru?
2} nakolik pilot muze ignorovat ridiciho? vedl me z E na T [LKBE fakt nebylo nikde videt, mam problet ve scenerce najit drahy i za svetla a jak plati, v mlze pouzit dalkove ja na @@#$%]
a pak kousek pred 06 mi schvalil pristani.. takze jsem zacal krouzit oblouk abych si mohl trosku naletnout a pristaval ve smeru drahy a ne na konci zatacky
pak mi porucil urychlit, takze jsem si rek je to sim, tady nehodim a nechal si C pekne spadnout v dlouhe zatacce.. srovnal.. pekne dosedl.. a pak me neco vyhodilo z drahy [dodnes nevim co, bud vitr, nebo setrvacnost, nebo chybny spocteny autorudder?].. takze crash.. no stydel jsem se sam pred sebou... nevite kdo to ridil?
a jaky je spravny postup na VFR na drahu 06 z E - T? nema se zaletnout smerem na hranici CTR [ W?] a pak tocit zpatky pro rovne priblizeni? jak jsou okruhy na LKPR? na 24 z T bych to videl v poho ale na 06..?
 

Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 12:38
OK-Milda (BHA410)   
Jsou to jen moje názory a doufám, že správné:
1) ATIS je brán z METARu, jelikož odtud je bráno i počasí a tudíž to musí logicky korespondovat.
2) Ignorace řídícího? To je jako by jsi se zeptal, zda můžeš ignorovat policistu, které tě zrovinka zastavuje nebo řídí dopravu na křižovatce.
Co máš za problém za zalétnutí z Tanga na RWY06? S Cessnou 150? Kdyby jsi měl 747, ale takhle by to opravdu neměl být problém.
 

Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 13:20
PjSky   
no asi mam problem, instrukci jsem dostal za tangem a byl jsem zrovna na "poledniku" prahu 06, tj. to musel videt.. let chvili s C150 od T na sever a pak se pribliz na 06 a pristan. vyska 2500ft.. je to uz skoro akrobacie, ne rizeny plynuly provoz.. udelal jsem svuj klasicky ups ta RWY uz je tu manevr.. [spiralu na konci drahy] a zbytek jsem musel dolu bez motoru s klapkami na max v slusnem uhlu.. jak je to stim okruhem na LKPR? existuje nejaky? na mape nic neni, nebo jsem slepej a hloupej
 

Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 13:35
nimbo
na tom nie je nic tazke, z Tanga letis cca hdg310 potom sa zaradis do tretej zatacky praveho na 06 a uz je to vsetko jasne, pripadne mozes skratit
inak na 06 sa lietaju okruhy lave a na 24 prave aby sa nelietalo ponad prahu, tot vsio
 

Re: Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 13:43
PjSky   
a vyska?
 

Re: Re: Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 13:46
nimbo
maximalne 2500ft na dane QNH, ale to je jasne a to ti povie ATC aj v povoleny ktore musis readbackovat, ja lietam zlaty stred teda okolo 2000ft
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 13:51
PjSky   
tech 2500 si pamatuju, nechal jsem si to opakovat..
OT2:
pokud se tam ritil IFR provoz, mohl me proste zdrzet a otocit zpatky na T, to by slo.. c150 muze lete i 70kts coz pak proste trva... a krouzit pri malem vetru muze skoro na miste )
taky misto urychlit mohl proste poslat nekam na sever a otoci mimo 06 treba na 1. praveho.. ale to uz moc fantaziruju, co...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 13:56
nimbo
tak mal v zasade dve moznosti, ked si bol este na Tangu, tak ta tam mohol nechat holdovat, ked ta pustil, uz s tebou musel ratat, to znamena ze mal tam dieru do ktorej si sa mal vojst, no ty si sa asi nevosiel a tak sa dostavam k druhej moznosti mohol ta nechat cakat v tretej praveho 06
do 1 praveho 06 ta nik nepusti a je to hola blbost, asi chces aby ta bulik ozehlil zatvarajucim koleckom po hlave))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 14:00
PjSky   
tjn.. rikam ze sem letecka lama.. jenze ja na VFR mape LKPR fakt ty okruhy nemam takze on je to s tema zatackama [a o mleku nemluve] takove jako: "vidis tu tmu/mlhu pod tebou? tak tam je takovej baracek a tam je stred 3. prave )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 16:36
Lowmick   
1. VFR okruh v mape neni, byvaj teda v AIPu (vcetne ruznych omezeni treba na okruhu, vesnice,...)
2. v mlze za VFR nemas co delat, kdyz uz ti to FSka nacte za letu, a ty sis predtim delal navigacku vcetne pocasi, tak bych bud prolitnul rychle metary z jinych letist (to spis) pro odkloneni tam nebo kdybych byl linej a myslel si ze je problem jenom u me tak si naladil ILS a bliznou, soural se po zemi a nejak to zalit treba do toho Praglu, nicmene do TMA bych nelez, a v CTR si daval hlavne bacha kde jsem (zvlast kdyz mas tu dokonalou vymozenost GPS....)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 13:57
pseudoMates
ano... to fantazíruješ.. speedvektory vyšly perfektně, kdybys ses nevrhnul proti provozu, který přilítal na tu 06.. To, že tam začneš dělat takovéhle finesy, s tím jsem fakt nepočítal... Když ti řeknu, abys letěl do base 06, nemůžu tušit, že si jí uděláš na 4 majli... což je na VFR trochu hodně daleko... Představu, kolik takovej malej šmudla letí asi mám... ale jak jsem řekl, nepočítal jsem s tím, že tam začneš nalítávat pomalu ILS... proto jsem ti v tu chvíli dal urychleně...
To vše za předpokladu, že si to byl ty, neboť volačku toho dotyčného si nepamatuju..
A ještě jedna věc k tomu fantazírování... Z pilotního okna to vypadá zkresleně... Radar (většinou) nelže...
 

Re: 7x: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 14:34
Latom   
To víš, asi se bál, že by přejel dráhu za práh 24-ky. )

Jak to tak čtu, opravdu ti musím dát Matěji za pravdu, Cessna je courák a se staženým plynem a natažená padá jako hruška. Lítám s ní v reálu a na 06-tku by se nebál točit 4-tou zatáčku nad prahem dráhy a ještě bych musel přidat plyn, abych vypadl co nejdříve přes D. A bez nervů.
 

Re: Re: 7x: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 14:38
Rozšafín Ctibum   
Matej, ne Matěj, ty Matěji

(Tak a teď už to neopravíš)
 

OT:: Re: 7x: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 14:52
Latom   
Mateji sorry za Matěje. Ten matěj Borek to pomatejoval až se z toho zmatějoval. )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 14:34
LS
Tak to jsi byl ty, a ja myslel, ze ja taky jsem nekomu daval urychlit na finale

Jak tu jiz bylo popsano, ridici ti muze rici vyckavajte nad bodem Tango nebo ve treti zatacce atd. ocekavejte XY minut zdrzeni...Ale verim, ze ne kazdemu se chce vyckavat Zkuste se nekdy podivat v lete ve spicce c realu jak to chodi Od ridiciho pokyn vyckavejte nad bodem Tango, ocekavejte 30-60minut zpozdeni...To same byva obcas na odletu, ze Honzo S.

Jinak urychlete znamena, abys nebyl na finale moc dlouho a snazil se byt na finale co nejkratsi dobu, tento prikaz te nenuti pristavat na vysokych rychlostech, ale proste dotocit treba finale na 1majli, nebo i mene....Proste jak pises, tak ta Cessna muze letet i 70kt, coz je pri 4milovem finale hodne velka doba....

Jak jsi se tu ptal na vysku, tak ATC pro VFR v CTR nestanovuje pevnou vysku, ale maximalni, tzn. pilot muze letet v jakkekoliv, ale nesmi prekrocit maximalni povolenou, takze si muzes klesat uz drive a ne ze poletis v 2500ft na finale a tam to ohnes dolu...

A jeste jedna vec, nevim jak ostatni, ale ja to obcas pri akci pouzil, je fraze, "udelejte si rozpocet na uvolneni na pojezdovou X", pouziva se to hlavne pri pro VFR provoz, kdyz je treba v pouzivani draha 06, tak aby nahodou nekdo neuvolnil na D, E pripadne nejel po draze rychlosti 20kt od E k L....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 15:27
PjSky   
no ja kvuli mlze mel zaplou GPS a dival se prave jako na uvod na drahu na kuzel ILS ).. vzdalenost jsem nevidel [porad mi dela potiz pocitat/predstavovat si KTS a mile] ale podle toho, jak se skubala GPS to slo docela rychle.. predtavil jsem si tu zatacku a vyslo mi, ze kdyz budu pokracovat tak jak jsem, a zahajim sestup az po zatacce [az uvidim kam] sednu na 06 az kdesi za pulkou [no i to by se dalo..] ja nevim, kolikrat v zivote aeroklubak bude pristavat na LKPR kvuli mlze atp? .. lepsi se rozprsknout na zacatku, nez uprostred, ne?

Uplne stranou: nema 06-24 emergency strip? nejak si na nej ve scenerce LKPR nemuzu vzpomenout...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 15:43
Marky Parky   
Pokud máš nainstalovaný pŕídavek "oprava ortofotomapy" tak tam je vidět.
 

Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 12:42
Tragédie v JRD
v zasade se bere z toho, jaka je situace v IVAO .. ono by nebylo dobry, kdyz se treba rychle zmeni pocasi (nebo se weather servery seknou) a na ivao je diametralne odlisne pocasi nez v realu, mit za kazdou cenu v atisu na ivao atis z real a mit pristavaci smer takovy, kde by to bylo s 20 uzlovym tailwindem .)

ostatne, v patek sem se s tim pri 36hodinovce setkal tvari v tvar (a rada dalsich)... zatimco venku (v realu) bylo nadherne slunecne pocasi, tak na LKPR v FSce bylo mliko s dohlednosti asi 50 m a pocasi zrale na low visibility procedures .... (nasledek zpusobu jakym se FSka / potazmjo IVAP vyporadala s velice, velice nizkym overcastem), bohuzel o tom ridici nevedel/i a tvarili se docela prekvapene (a nevericne , kdyz jsem odmitl instrukci abych po pristavajicim letadle vstoupil na drahu s tim, ze vidim ho*vno, natoz pristavajici ero
 

Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 13:10
PjSky   
No ale dyk metar vidi ne? FSka by preci nenakreslila mliko kdyz by to nebylo v metaru..?
To mliko potvrzuju.. navic taky asi ztratu rozestupu pri letu z LKMO na LKBE zapadnim smerem od LKPR.. letel jsem ve 4000 a na stejne hladine jsem mel hned 2 letadla, 1 na 4nm a druhe na 2nm.. TCAS [no byl jsem na IVAO 1. den, takze cessna necessna, uzival jsem si vymozenosti IVAP] zurive rval {Traffic} a kdyz jsem hlasil ATC ze jsou tu nejak blizko jiny letadla [taky ze ani neblikaj ani strobo] slo to do luftu... ale co.. byl to squely zazitek... mozna ze slo o problem kdo ridil koho, a ty dva ptacky klonil nekdo na jine FQ.. nebo vubec..? Nastesti tomu moc nerozumim..
 

Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 13:18
Tragédie v JRD
metar vidi ... ale v tom metaru to mliko nebylo .. je to chyba zpracovani pocasi bud v FSce a nebo v IVAPu, nebo v kombinaci s obojim ve spolupaci s tim, jak pocasi modifikuje FSUIPC
 

Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 13:21
Krizoch
Je fakt ze mi jednou na priblizeni s 744kou na RWY 06 nakej ignorant lital s Cessnou tesne pred cumakem a nemel tam co delat. Udajne VFRak co nemel povoleni do TMA. Takovym bych bral pilotni prukazy Akce supr, thx all ATC
 

Re: Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 13:27
PjSky   
NO TAK PARDON! ja to TMA mel schvaleny a to jsem si jistej! jeste se me nekdo ptal [Praha info], jestli chci pres TMA, sel pro schvaleni pak me poslal at se spojim s nejakou FQ.. takze jsem zopak povoleni a FQ a presel na ni... a uz jsem to mel schvaleny od Infa, takze to musel predat na APP nebo TWR.. to uz je na nich.. ne?
Pokud si me nepredali, dobre jim tak.
 

Re: Re: Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 13:33
Rozšafín Ctibum   
Praha Info Ti nemůže povolit průlet TMA, Praha Info nepovoluje...Praha info informuje....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 13:40
PjSky   
Ja to tak nebral:
ze info informuje vim, ale na Ivao jsem byl prvne, takze jsem z chovani ATC na infu tak nejak odtusil, ze v podstate dela LKAA/VFR aby to bylo pekne ucelene.. takze kdyz se me ptal na prulet TMA Praha a schvaleni tak jsem to vzal jako ze me fakt preda.. protoze proc by se jinak ptal, rovnou mi mohl rict ze pro prulet se mam spojit s APP a rict si tam.. stejne jsem mel v planu to udelat, ikdyz si nejsem jisty jestli 5,3,2 minuty pred hranici... no cessna leti pomalu..
konec, mate odpoved na vsechno..
jinak kdyz uz jsem tedy spadl, proc jste si nezahrali na crash na 06
a neodklonili dopravu na 20 minut a nenechali to tam krouzit? to me ale sakra zajima, bo sem se tesil ze neco bude [instrukce: odpoj se, me sem neco leti]
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 13:49
Krizoch
Nechapu proc si TMAcko nepodletel, v TMA nema VFR co delat. Mne z toho spadlo cely FS, coz mne totalne vytocilo, po 2 hodinach z ESSA
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 13:51
nimbo
dotycny podla toho co tu pisal myslel asi CTR
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 13:56
PjSky   
mluvime o 2 situacich:
nejdriv smerem S jsem preletal TMA a bylo mi to povoleno, alespon jak jsem rozumnel z pozic ATC [nakonec sedeli vedle sebe, tak co]
podleted bych to klidne dokazal. co by ne. VFR v TMA? jasne ze asi ne, ale nakonec ridi to ridici, ne?

Na pristani v CTR je bez diskuze.. tam jsem fakt na tu 3. praveho nevidel a chtel si nalete trosku na NW do osy 06, abych mel vic casu na klesani na 06... coz mi bylo razantne ukonceno pro provoz a sel jsem jak jsem sel...
 

Rekapitulace VFR Provozu obecne - ujasneni bludu, fam a nepresnosti...   31. 10. 2005 / 16:35
Marky Parky   
Takze protoze se tady v tomhle threadu objevilo uplne silene mnozstvi bludu, dezinformaci, fam a nepresnosti, zkusim to nejak shrnout a dat spravne odpovedi. Soucasne take shrnu pripominky z toho co jsem zaslechl na frekvenci, repektive videl v letovych planech v prubehu akce ( a bylo toho dost

Podotykam, ze v nejblizsi dobe, usporada ceska divize velky VFR trenink, kde se nebude ani tak moc letat, ale hlavne vysvetlovat a povidat o situacich, ktere mohou nastat.... ted ale hura k vysvetlovani.

Take podotykam ze popisuju situaci s ohledem na podminky v CR a nekde jinde to muze byt (vzhledem k jine klasifickaci prostoru ) uplne jinak.



Nejdrive VFR obecne:

VFR letadla vybavena odpovidacem MUSI mit za letu tento v modu C a pokud nebylo ATC urceno jinak, MUSI mit nastaven odpovidac 7000.
Samozrejmosti pro VFR je ze udrzuji VMC - GPS je mozne pouzit napriklad jako POMOCNY prostredek pro navigaci, ale nikdy ne jako primarni navigacni prostredek a uz vubec ne k tomu aby "pomohla" proletnou oblacnosti ci oblast nizke viditelnosti. Podminky kdy je mozne jit pod minima VMC jsou take jasne dane - mimo CTR to je do dohlednosti 1500m pri zachovani pomeru rychlosti a dohlednosti 100, v CTR je to pri zvlastnim letu VFR. Pri obou techto moznostech je NUTNOU podminkou viditelnost zeme!

Ted podle prostoru ve kterem se VFR nachazi:

VFR a ATZ ( nerizene letiste ):
VFR ma povinnost se OHLASIT prislusnemu ATC se zamyslenou cinnosti. VFR si nic NEZADA a ATC mu nic NEPOVOLUJE. VFR je povinnen hlasit nektere ukony (vzlet, pristani, vstup a opusteni ATZ, atd... ).

VFR a let do 1000ft AGL ( prostor tridy G ).
VFR vypisuje do letoveho planu jako vysku VFR. V prostoru do 1000ft AGL leta jak potrebuje s tim ze dodrzuje predepsane vysky nad terenem ( 500ft AGL, 1000 ft AGL nad obydlenymi oblastmi ). Pokud ma takto vyplneny letovy plan, MEL BY vysku do 1000ft AGL drzet po celou dobu letu a neprestoupat ji.

VFR a let do FL95 mimo TMA a CTR ( prostor tridy E ).
VFR vypisuje do letoveho planu jako vysku svou cestovni hladinu a to oznacenou A pokud je pod prevodni altitude, nebo F pokud je nad prevodni hladinou. Tuto hladinu by pak v prubehu letu MEL udrzovat a tato ladina MUSI byt VFR ( tedy koncici 5 ). Letadla letici nad FL60 MUSI byt vybavaena odpovidacem s vyjimkou kluzaku.

VFR a lety nad FL95 mimo TMA a CTR ( prostor tridy D ).
Letadla MUSI mit vyplnen PLNY letovy plan ( nestaci DCT ) a pro vstup MUSI mit povoleni od prislusneho ATC. Pred vstupem MUSI obdrzet prislusne letove povoleni po dobu letu v tomto prostoru. Rozstupy si VFR letadla zajistuji SAMI a to za viditelnosti ( zadny TCAS a pod..)

VFR a lety v TMA ( trida D, resp. trida C v Praze )
Zjednodusene vicemene totez co proi let nad FL95 mimo TMA, jen v prostoru tridy C rozstup IFR od VFR je zajistovan ridicimi.

VFR a lety v CTR ( trida D )
Letadla MUSI mit povoleni od prislusneho ATC. Pred vstupem MUSI obdrzet prislusne povoleni po dobu letu v tomto prostoru. Rozstupy si VFR zajistuji SAMI za viditelnosti. Samotny let ale PODLEHA ATC povoleni a tedy neni mozne si letet kam chci a jak chci.

VFR a lety na okruhu rizeneho letiste.
Zde casto dochazi k mylnemu vykladu jak ze strany pilotu, tak ze strany ATC. Toto uz je rizeni "v blizkosti letiste" a neni to prostor tridy D. Rozstupy jsou zajistovany budto posadkamy za viditelnosti (pokud se vidi) a nebo ATC specifickymi postupy - takze zde MUZE ridici VFR letadlu nakazat aby prodlouzilo po vetru, ci vyckavalo v danem bode, a pilot tuto instrukci MUSI uposlechnout. Soucasne take plati, ze pokud by pilot provadel nejake nepredlozenosti, pri kterych by OPUSTIL provozni okruh, defakto toto prestava platit a opet se pouze pohybuje v rizenem okrsku letiste - a pokud vlitne nekam kde nema co delat, tak je to HRUBA chyba pilota.

Dalsi pripominky budou nasledovat jak me napadnou a taky jestli se kolem tohodle rozproudi nejaka dalsi diskuse.....
 

Re: Rekapitulace VFR Provozu obecne - ujasneni bludu, fam a nepresnosti...   31. 10. 2005 / 20:57
PjSky   
Tohle uz jsem nekde cetl a radsi nekolikrat.
Na tu chybu pilota: vyskok z RWY chyba ano, ale technicka [proste to uz za jizdy s koly na zemi skocilo a bylo to- jako kdyz vas neco kopne do ocasu]
to rychle pristani.. AIP LKPR a okruh? mam map pack a nic tam nevidet
takze postup do osy ILS [a drahy tez] a s vuli sedat rozumnou rychlosti [vert i horiz] uz asi ciste bylo na pilotovi, az do okamziku povelu ATC? Pokud mi tedy rekl, at pokracuju rovnou na base 06 a pak mi zmenil..
videt na zemi? nepamatuju se, ale nejaka ta FS svetylka tam byla, a sem tam klesala-stoupala viditelnost..
Hezke prvni Online pristani na LKPR...
Jinak jinych chyb jsem udelal dost, meju si hlavu... a jdu delat cell...
 

Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 13:22
pseudoMates
Spíš naneštěstí... Jestli si tu situaci dobře vybavuju (já jsem v tu chvíli měl asi volno, nebo jsem neměl moc provozu na nějaké nefundované pozici), tak se tam přímo v ose rwy 06 potloukal VFR ve 4000 a do toho se tam sypal IFR provoz na přistání... Ono je opravdu potřeba poslouchat, co se kolem děje a hlavně pokyny řídících neignorovat.
A co se týče toho příkazu, urychlit točení na finále 06 směrem od T... To jsem pravděpodobně vydával já. Nezlob se na mě, ale kdyby si od T letěl paralelně s osou rwy 31 a pak udělal zatáčku na finále, vyšlo by ti to nádherně. Jenže ty ses najednou vydal úplně na opačnou stranu, přímo pod nos přistávajícímu éru, co bylo v ILS/DME. dost jsem uvažoval o tom, že bych tě nechal sednout za nim, aby sis uvědomil, že kochat se přírodou kolem letiště můžeš z auta a ne za plnýho provozu ve vzduchu... Nemívám ve zvyku kvůli nějakýmu malýmu VFR brzdit IFR letadlo...
 

Re: Re: Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 14:48
LS
To vsak ani v realu...Zadny VFR provoz (krome nouze atd . ) nedostane prednost pred IFR a ten VFR bud pujde tesne za B737 nebo bude muset vyckavat, zalezi na nem, co si pilot vybere
 

Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 15:46
Hoaker
K tomu bych si dovolil jenom malou poznamku. Prekvapenej jsem z toho byl z toho duvodu, ze v jsem se zaroven s radarem koukal i na prime view z FSky z veze a dohlednost jsem mel velmi dobrou, takze proto to prekvapeni, ze ja vidim na FSce neco jineho, nez ty. Problem ale byl prave v tech cca 40ti metrech vysky, ktere byli mezi nami. Je skoda, ze to FSka takhle nezvlada.
 

Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 14:21
OK-Milda (BHA410)   
Ještě by mě zajímalo jakou instrukci jsi dostal po přeletu Tanga. Pokud žádnou, tak jsi se neměl kam hrnout dál a měl jsi začít publikovaný holding na Tango. Pokud jsi dostal třeba povolení na base leg, tak potom zas nechápu, jak jsi se ocitl příliš jižně od prahu dráhy. Pokud to můžu zhodnotit jen z "doslechu", tak to zavání chybou pajlota.
 

Re: Re: ATIS: 36 hod online - malá ukázka   31. 10. 2005 / 16:20
pseudoMates
ono to nezavání... ona to byla... asi tak na 95%...
 

Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 12:37
Latom   
I já se připojuji k poděkování za sqělé řízení po celou akci.
Měl jsem malou možnost se tam taky plácat a virtualtit ve vzduchu a byla by věčná škoda o tohle přijít.
Sice jsem toho na konci už měl plné zuby, ale stálo to za to. Těším se na další akci.

Jen ne prosím o dalších 6 hodin víc. ))))

Ještě jednou díky všem organizátorům, za jejich přípravu a řídícím za řízení.
 

Re: Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 12:37
Tragédie v JRD
proc ne 6? rovnou dvanact.... 48 )
 

Re: Re: Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 12:46
nimbo
tak to by bol uz fakt velky mazec, ja som to siel v kuse a druhy den k veceru som toho uz mal plne kecky. Predsa len cumiet do monitoru, aj ked LCD, 36hod skoro v kuse toboz 48 je dost, potom by som mal oci ako angorak o velkosti tenisovej lopticky
 

Re: Re: Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 15:21
Aldaran
No, myslim, ze optimalni by bylo, kdyby to bylo v tomto obsazeni nonstop 24/7/365 Nicmene se take sklanim az celem b o u c h a m o m e z e r n i k .
 

Re: Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 13:43
LS
uz se tesim az za dva roky to bude Mesic LKAA FIR online event

LS
 

Re: Re: 36 hod online   30. 10. 2005 / 14:09
pseudoMates
vzhledem k tomu, že to je pracná záležitost spočítat všechny stripy a vyčíst z nich informace a poté je třídit, očekávám statistiku cca do úterý...
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ