| | | VFR mapy 20. 10. 2005 / 14:58 | |
| | Nevíte někdo,jestli se někde dají sehnat nějaké pěkné mapy pro VFR lety?Potřebuji hlavně aby tam byly zobrazeny vstupní a výstupní body různých IFR letišť po ČR,díky moc! |
| |
|
| | | Re: VFR mapy 20. 10. 2005 / 15:07 | |
| | Vstupní a výstupní body najdeš v AIP-u k danému letišti. Ty body v ICAO mapě pro VFR nenajdeš zakreslené. |
| |
|
| | | | Re: Re: VFR mapy 20. 10. 2005 / 15:45 | |
| | Jinak, jaký je rozdíl mezi IFR a VFR mapou? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: VFR mapy 20. 10. 2005 / 15:46 | |
| | VFR mapa aspon trochu pripomina klasickou turistickou mapu IFR jsou vetsinou jenom "cary" |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: VFR mapy 20. 10. 2005 / 15:57 | |
| | To si myslím není pravda. Pokud poletíš např. do Prahy, pak musíě na přiblížení postupovat podle přistávací procedury. Ta podobná turistické (VAC) slouží pro orienteci v prostoru. Abys věděl, kde se točí vyčkávací Brandýsek,... Jak bys postupoval pří IFR letu z Aeroklubového letiště, když má vše zakresléné většinou jen do VAC. Myslím si, že mapy se nerozdělují na IFR a VFR. Prostě poku letíš na letiště, kde je řízený provoz, tak musíš postupovat podle sytému, ve kterém jsi schopnej se přesně návézt na RWY (IAC VOR-DME,...) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: VFR mapy 20. 10. 2005 / 16:22 | |
| | Tak to není tak úplně pravda, takže upřesním.
a) IFR let na naše jak ty říkáš "aeroklubová" letiště je nesmysl, ta letiště nejsou IFR certifikována a tak jediná možnost jak se tam dostat je buďto celý let VFR a nebo letět IFR do blízkosti letiště, tam let IFR zrušit a pokračovat za VFR. Naopka při odletu z aeroklubového letiště bys odlétal za VFR a teprve po vzletu bys požádal o letové povolení pro let IFR.
b) To co dřív bývaly VAC se dnes nazývá VFRC a opravdu slouží pouze letům za VFR
c) Lety za VFR letící na řízené letiště nemusí vůbec použít žádné z přiblížení publikovabé na mapě IAC. Mohou o to požádat a zalétnout si ho, ale pouze za pŕedpokladu že stále primárním navigačním prostředkem je let za viditelnosti země.
d) Lety IFR naopak klidně mohou požádat o vizuální přiblížení a nemusí postupovat podle IAC, pokud je (cituji) odůvodněná jistota že budou pokračovat za VMC a bez přerušení visuální reference s terénem/letištěm až do dokončení přiblížení. Také existují jiné "turisticky" vypadající mapičky ( například Circling Approach Chart, Landing Chart ), které se používají za IFR.
Takže existují pouze VFR mapy ( mapy okruhů na neřízených letištícht, VFRC mapy na řízených letištích ). A stejně tak existují pouze IFR mapy ( SID/STAR a pod, které není možné letět za VFR protože u nich není jistota udržení VMC ) a pak jsou mapy které jsou primárně např. určeny pro IFR, ale může (nikoliv musí) je použít VFR let napŕíklad z tréninkových důvodů či kvůli usnadnění přiblížení ( zmiňované IAC ). Stále pro něj ale platí nutnost zůstat ve VMC a za VFR. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR mapy- OMLUVA 20. 10. 2005 / 16:40 | |
| | Omlouvám se za mystifikaci, kterou jsem sem napsal. |
| |
|
| | | Re: VFR mapy 20. 10. 2005 / 15:12 | |
| | | |
|
| | | Re: VFR mapy 20. 10. 2005 / 15:39 | |
| | Na tohle odpověď neznám přesně ( Marky, nebo Pseudopilot to budou vědět lépe), ale myslím si, že pokud jsi veden, jako VFR let, pak při vstupu do TMA zadáš svou pozici, výšku a rychlost. Musíš mít aktivní kód na odpovídači, který dostaneš přidělený, pokud budeš přistávat na letišti, které je řízeno ATC. Při letu z VFR na VFR ( LKKL - LKCT) by ses měl vyhnout TMA. Pokud si tedy o vstup nezažádáš v let. plánu. Je to trochu chaotické, ale snad jsem Ti odpověděl správně. |
| |
|
| | | | Re: Re: VFR mapy 20. 10. 2005 / 16:26 | |
| | Ty to teda motáš - Při příletu za VFR na řízené letiště nemáš s TMA ( vyjma výjmečných případů ) nic společného a žádáš si vstup do CTR právě na těch bodech na které byla otázka.
Průlet TMA je úplně něco jiného, a konkrétně v ČR platí, že pro průlet všech TMA je podmínkou povolení příslušného řídícího, na to však už ale není potřeba žádných map. Současně je víceméně dost pravděpodobné, že do TMA Praha tě ten řídíćí za VFR nepustí. Pořád ještě zbývají ale šance např. TMA obletět. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: VFR mapy 20. 10. 2005 / 16:47 | |
| | Treba na Kladne se s TMA setkas. Docela do nedavna byla cast okruhu vedený CTR. Nez jeden návstevník zakufroval se zapnutým odpovídacem. Od jara je pak okruh zmenený tak, aby do CTR nezasahoval. Nekolik pilotu létá z okruhu rovnou do CTR a odpovidac ladi uz na zemi. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: VFR mapy 20. 10. 2005 / 17:00 | |
| | CTR a TMA jsou dve ruzny veci.
TMA je vetsinou mozno narozdil od CTR i podletet, takze tam clovek vubec nemusi. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: VFR mapy 20. 10. 2005 / 17:21 | |
| | To vím, ale mrkni do AIPu na LKKL. A budeš vědět, o čem mluvím. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR mapy 20. 10. 2005 / 17:35 | |
| | Obavam se že nevíš Mícháš hrušky z jabkama. Protože dle předpisu pokud někde řízený, omezený, zakázaný nebo nebezpečný prostor zasahují do letové informační zóny letiště, tak hranice letové informační zóny tvoří hranice těchto prostorů. A když už šermuješ AIPem, tak zrovna v případě LKKL je to dokonce (pro jistotu) přímo uvedeno v AIPu že jeho horní hranici tvoří TMA ( 1000ft AGL ), zatím co jeho vertikální hranice jsou tvořeny CTR A že při příletu je poviností pilota TMA podlétnout, zatímco CTR se (z logiky věci) musí vyhnout. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR mapy 20. 10. 2005 / 17:51 | |
| | to CTRko by spis melo delat horizontalni hranice, myslim (jestli je to zhora uzavreny TMA, tak uz jina vert. hranice pro pouziti CTR neni ) ) |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR mapy 20. 10. 2005 / 17:56 | |
| | Vytyčme si body.
CTR: Výseč pro LKKL: SV od žel. zastávky Kam. Žehrovice
S cíp Pleteného Újezda
S cíp Dolního Bezděkova
Okruh LKKL (do jara): Spadal 2. zatáčkou LO 13 až za Pletený Újezd
LO 31 jsi byl už "po větru" v CTR
Teď je sice okruh pozněněný, ale CTR stejně protkneš.
Jinak pokud vím, pak Vedoucí provozu volá na Ruzyň a ty o nás vědí. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR mapy 20. 10. 2005 / 18:16 | |
| | Ale o to nejde , mě jde o to že tady pleteš CTR a TMA dohromady jako by to bylo totéž a to není, na oboje se vztahují jiná pravidla.
Jak to bylo na jaře nevím, ale momentálně cituji AIP
13.5 Přilétávající letadla se mohou pohybovat pouze mimo CTR Ruzyně v MAX výšce 1000 ft AGL. Přiblížení na RWY 31 musí být provedeno pravým okruhem mimo CTR Ruzyně.
Takže CTR bys protnout neměl.
Jo a na LKPR voláte z jiného důvodu - ne protože byste měli povolen vstup do CTR, ale protože pro LKPR tvoříte význačný místní provoz. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR mapy- EDITTED 20. 10. 2005 / 18:32 | |
| | Nebudeme dále zatěžovat fórum, nebo nás někdo sp..... Vyvracet Ti to nebudu, ale přispěvek, na který si odpovídal byl:
Treba na Kladne se s TMA setkas. Docela do nedavna byla cast okruhu vedený CTR. Nez jeden návstevník zakufroval se zapnutým odpovídacem. Od jara je pak okruh zmenený tak, aby do CTR nezasahoval. Nekolik pilotu létá z okruhu rovnou do CTR a odpovidac ladi uz na zemi.
A pokud jsem si všiml, tak jsem TMA s CTR dohromady nedal.
Stará přibližovací mapa: http://www.aeroklub.cz/clubs/lkkl/AIP_LKKL_mapa.gif |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR mapy- EDITTED 20. 10. 2005 / 18:57 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR mapy- EDITTED 20. 10. 2005 / 21:03 | |
| | Tak už jim Kachno věř,protože mají pravdu.Pa pa |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR mapy- EDITTED 20. 10. 2005 / 21:26 | |
| | Věřím. Byl jsem přesvědčen. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: VFR mapy 20. 10. 2005 / 16:58 | |
| | Trochu Markyho jeste doplnim.
Pokud Kachno letis z nerizeneho letiste na nerizene, neznamena to ze se nutne musis vyhybat CTR. Proste si jen nejpozdeji 3 minuty pred publikovanym vstupnim bodem zazadas o povoleni ke vstupu a pruletu po tebou zvolene trase. Bud ho dostanes nebo ne. Nebo je ti trasa upravena, muze se ti stat ze se budes muset drzet jeste bodu ktere jsou uvnitr atd, ale proletet se to rozhodne da.
Ja jsem takhle proletal ruzynske CTR od Stare Boleslavi na Sazenou bez problemu, ani jsem nemusel jit primo pres Velvary (blahe pameti), ale stacilo nahlasit se na jejich urovni.
Vita |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: VFR mapy 21. 10. 2005 / 11:55 | |
| | | |
|
|