| ![](/img/tree_first_line.gif) | ![](img/nic.gif) | Otočné body 9. 10. 2005 / 16:18 | |
| ![](img/nic.gif) | Zdravím mám ještě dotaz. ATC mě poslal na otočnej bod TANGO, doletěl jsem tam, ale nevím: mám tam dělat okruhy fakt jako jenom kolečka (nakloním se a létám furt dokola) nebo jak je to ve VFR mapě takové delší "elipsy". |
| |
|
![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Otočné body 9. 10. 2005 / 16:23 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Otočné body 9. 10. 2005 / 16:43 | |
| ![](img/nic.gif) | tak tak jako ta elipsa jo??????díky |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Otočné body 9. 10. 2005 / 17:47 | |
| ![](img/nic.gif) | no jasne jinak ty elpise (neni to elipsa) se rika vyckavaci obrazec... |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Otočné body 9. 10. 2005 / 21:52 | |
| ![](img/nic.gif) | Nechci se přít, ale není to u VFR trochu jinak? Jestliže dostanu vyčkávání na nějakém bodě v případě IFR a navíc je tam to vyčkávání publikovaný, tak je to jasný, ale u VFR za a) není ten bod tak snadné přesně určit (když je to třeba vesnice, tak to může být i nějakej ten kilometřík +-) a za b) nemusí být v tu chvíli jasné, kterým směrem by měl ten obrazec směřovat resp. kde vůbec "leží". Takže můj skromný názor je, že jedinné rozumné řešení je prostě nějak kroužit v okolí toho bodu a hlídat si především výšku a pochopitelně okolní rovoz - jsem přece VFR. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Otočné body 9. 10. 2005 / 21:58 | |
| ![](img/nic.gif) | Ja myslim ze smer je jasny - ty obrazce jsou tam vetsinou namalovany (ale nebij mne, VFR mapu LKPR jsem uz nevidel hoodne dlouho (ale na ty stary byly).
Potom: Kdyz jsi tam prvni, tak je to myslim jedno jak to poletis, pokud budes tocit na spravnou stranu. Z pro mne je treba lepsi letet i chvilku rovne nez porad zatacet.
Je-li vas vic, je dobre delat to co delaji ti co uz tam byli pred tebou.
Jeste k urceni toho bodu - byva to dost jednoznacne slovne popsano v AIP - napriklad neboztik Brandysek (ja tu novou fakt jeste nevidel) )byl popsan jako krizeni zeleznice z dalnici.
V. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otočné body 9. 10. 2005 / 22:06 | |
| ![](img/nic.gif) | Pravda na LKPR na Tango a Alfa ty obrazce jsou, jen jsem se před tím nekouk do mapy, ale bral jsem to podle svých posledních zkueností, kdy mě ATC nechal holdovat ve třetí zatáčce na RWY24 a tam už nic publikováno není, tak jsem se tam prostě vrtěl. Pokud jde o ostatní, nepředpokládám, že by VFR provoz byl tak hustý, aby nemohl ATC nechat holdovat každého někde jinde. Zajímal y mě názor nějakého zkušeného řídícího. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otočné body 10. 10. 2005 / 01:15 | |
| ![](img/nic.gif) | Mnjó, nejsem zkušený řídící... ale IMHO když je zle, tak si ATC pošle éra jedno po druhym nad vyčkávací body a ty tam pak holdujou v předepsaných výškách/hladinách, takže se jich tam jako na palandy vejde vždycky několik. Kdyby ale bylo ér víc, než hladin krát bodů - to fakt nevím. Ale myslím, že to na LKPR nehrozí...
Jinak k tomu bodu a holdování (=vyčkávání). Bod je potřeba vědět přesně a vyčkávací obrazec není "tak ňák elipsa" - ale přístrojová zatáčka, kus rovně, přístrojová zatáčka - kus rovně a tak pořád dokola. Proto taky je ten bod vždy na přechodu těch úseků (viz VFR mapa), protože nad tím bodem se to všechno rovná, aby ty brambory byly aspoň ňejak jednotný...
No, ale holt, když bod nenajdeš, tak kufruješ a celý ti to nejni nic platný. Pak zbejvá jediný - vypni rádio a leď co nejrychlejc domů. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otočné body 10. 10. 2005 / 13:10 | |
| ![](img/nic.gif) | Jak vypadá vyčkávací obrazec bych si troufl tvrdit, že vím. Přesněji to je ta zatáčka ( je dána ůhlem náklonu nebo rychlostí otáčení - teď nevím přesně), pak minuta rovně, zatáčka, zase minuta rovně atd. Dokonce je definován způsob nalétnutí do obrazce podle směru příletu na fix. Mě šlo o to, žepublikované jsou pouze na Tango a Alfa. Jak to pak má pilot dělat, že dostane hold na třeba Whisky nebo dokonce v prostoru po větru dráhy XY? |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Otočné body 9. 10. 2005 / 22:04 | |
| ![](img/nic.gif) | ten bod je vetsinou urcen dosti presne ... jako treba "zeleznicni stanice" .. to bylo v pripade radotina .. ted je to echo ..
a vyckavani jak na tangu, tak na alfe mas namalovane... |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otočné body 9. 10. 2005 / 22:07 | |
| ![](img/nic.gif) | Jo v reálu je to jiný, ale v simu tu stanici najdeš jen stěží. ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otočné body 9. 10. 2005 / 22:40 | |
| ![](img/nic.gif) | ale najdes )), je celkom pekne vidiet, neviem ci je priamo v scenerke LKPR 2004 alebo v prahe, ale je tam, ja som ju nasiel celkom rychlo, staci sa predtym pozret do mapy |
| |
|
|