na to bych ti odpověděl takhle..
Co se týče VFR letového plánu, podle pravidel IVAO nelze létat bez, alespoň velmi jednoduše a stručně vyplněného, letového plánu.
Dám příklad, budeš chtít letět z LKPR do LKVO za VFR. Vyplníš tedy odlet. a příletové letiště a do kolonky route napíšeš DCT. Nic jednoduššího už snad ani nejde... Výstupní bod z CTR Ruzyně dostaneš od ATC, pokud bude online, jinak si prostě letíš jak chceš..
Ty destinace jsou tam docela podstatný, neboť mě, pokud řídím, je vcelku jedno, co VFR dělá, ale chci mít alespoň zdánlivě přibližnou představu o tom, kde to bude dělat, popř. kudy přibližně poletí.
Co se týče letu VFR a příletu do CTR obsazeného letiště je povinností pilota ohlásit, jakou informaci má na palubě. Pokud se nepletu, je to popsáno v AIPu. VFR tedy ohlašuje ATIS při příletu do CTR, IFR při příletu do TMA. |
|