FSce díky tomu jak je napsaná (sice DirectX8, ale využívá jen hodně malej základ) obecně moc lepší grafika nepomůže, i když samozřejmě znamená velmi velký nárůst vizuální přitažlivosti. Obecně jde říct, že:
* Lepší grafárna je dobrá na - antialiasing, anizotropní filtrování, vyšší rozlišení, efekty co dost brzdí zobrazení (kouř od pneumatik, prach pod rotorem, ohníčky, mlha, ...), rychlejší zobrazování a načítání textur, jejich možné vyšší rozlišení
* Lepší CPU je nutné na - jádro FSky, všechny lepší addony letadel, hodně polygonové modely, různé přídavné softy typu ActiveSky, ActiveCamera,FSPassengers, ale taky třebas IvAp a na AI provoz.
* Lepší grafárna i CPU dohromady je nutné na - hodně hustý autogen, detailní meshe, stíny (všechno proto, že je FSka blbě napsaná, normálně by na to stačila lepší grafika)
* Hodně rychlý HDD a nejmíň 1GB paměti je něco, bez čeho se grafárna i CPU neobejde - všechno s čím pracují musí někde ležet a odněkud se brát. Krom toho, výrazně se zlepší časy nutné pro nahrávání FSky a daného flightu jako takové.
Ověřeno praxí. Bohužel se ukazuje, že limitujícím faktorem (kromě engine FSky) jsou zejména tvůrci addonů.
Mám teď CPU Athlon64 FX57 a grafárnu GeForce7800GTX, vše samozřejmě na kvalitně vytuňené desce s nForce4U chipsetem (DFI), 1GB rychlé paměti a rychlým SATA-II diskem. I přesto, že mám zcela všechno na max. včetně 8xS antialiasingu a 16x anizo filtrování a stínů pozemních objektů, běhá všechno většinou nad 30fps a málokdy klesne pod 20 (samozřejmě mám namysli se všemi používanými addony). Pak ale přiletím do Kolína a ze 40 fps je rázem 18. Stačí se ale zbavit stromečků (lesy.bgl nebo jak to je) a je všechno ok. |
|