| | | Dotaz na ILS přistání. 5. 10. 2005 / 22:10 | |
| | Může mě prosím někdo ze zkušených borců poradit jestli se dá trénovat ILS přistání (přístrojové) s orig. letadly FS 2004 nebo je tato možnost pouze pro komerční addony(PMDG)?Rád bych už přešel z VFR na IFR ale bez toho se dál nehnu.Děkuji předem.... |
| |
|
| | | Re: Dotaz na ILS přistání. 5. 10. 2005 / 22:12 | |
| | ILS pristani se da trenovat na jakemkoliv letadle, ktere je k tomu vybavene. Takze na mnoha "default" FS2004... |
| |
|
| | | Re: Dotaz na ILS přistání. 5. 10. 2005 / 22:12 | |
| | ILS přistání v klidu s defaulty trénovat můžeš. |
| |
|
| | | | Re: Re: Dotaz na ILS přistání. 5. 10. 2005 / 22:16 | |
| | Možná bych doplnil, že pro samotné pochopení je to s defaultama i jednodušší - člověku alespoň příliš nekomplikují život ostatní "sofistikované" systémy. |
| |
|
| | | Re: Dotaz na ILS přistání. 5. 10. 2005 / 22:16 | |
| | ILS zvládne velká většina defaultů, ale autoland (tj.včetně podrovnání a volnoběhu motorů) nezvládnou.
Jinak PMDG doporučuji - já osobně konkrétně 737-800_900 |
| |
|
| | | | Re: Re: Dotaz na ILS přistání. 5. 10. 2005 / 22:18 | |
| | Myslím, že autoland bych se "učil" až na samotném konci. Proč si kazit tu nejhezčí část letu hloupou automatikou. To už se můžu rovnou koukat na televizi a vyjde to skoro na stejno. |
| |
|
| | | Re: Dotaz na ILS přistání. 5. 10. 2005 / 22:19 | |
| | Postup default B737 :
0) Letíš na autopilot, mody HDG a ALT.
1) Na frekvenci NAV1 a NAV2 naladíš frekvenci ILSu
2) Sleduješ střední obrazovku (nevím jméno). Jakmile se objeví indikace LLZ, to jest na ležato položený kosočtverec ve spodní části obrazu, připneš mod APP.
3) A teď už neděláš nic. Automaticky se vypne nejprve HDG (zachycen localizer) a pak ALT (zachycen glide).
4) Kousek před rwy to vezmeš do ruky, vypneš autopilota a růčo s tím praštíš. Defaulty neumí autoland (Dá se to simulovat stažením plynů , letadlo sebou plácne tak jako tak )
|
| |
|
| | | | Re: Re: Dotaz na ILS přistání. 5. 10. 2005 / 22:26 | |
| | 1) Ladit to stačí pokud vím pouze na NAV1, pokud si to ještě pamatuju z dob, kdy jsem byl coby začátečník odvařen z toho, že "létám" s bulíkem.
2) Nejni to PFD? Už nevím co je u 737-300, taky to může být ADI
4) Plácne je v tomto případě slabý výraz |
| |
|
| | | | Re: Re: Dotaz na ILS přistání. 5. 10. 2005 / 22:28 | |
| | Děkuji za odpověď ,tohle je zhruba to co jsem chtěl vědět.Teď ještě zjistit frekvence ILS a v neděli odpoledne nějakého tolerantního řídícího provozu na IVAO a bude to super. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Dotaz na ILS přistání. 5. 10. 2005 / 22:31 | |
| | V neděli jsou všichni toleratní, v neděli je přeci trenink |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Dotaz na ILS přistání. 5. 10. 2005 / 23:11 | |
| | jinak doplnim .. IFR letani neni o ILS priblizeni .. ale o uplne necem jinem .... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Dotaz na ILS přistání. 6. 10. 2005 / 09:57 | |
| | .. o čem ? No přece v v v v v vo tom. )))) |
| |
|
| | | Re: Dotaz na ILS přistání. 6. 10. 2005 / 09:57 | |
| | A já bych ještě v duchu páně Soldánovic (začínáme a železo se má kout dokud je žhavé opravil pár drobností ;o)
1.) ILS nemůže být přistání, ale pouze přiblížení. Vlastní přistání je pak pouze ruční nebo automatické, např. v režimu Autoland, s ILS už to nemá nic společného, alébrž už neprobíhá po sestupové rovině (podrovnání, výdrž, dosednutí, práce s výkonem motorů)
2.)Druhým zakořeněným omylem je, že ILS je přiblížení přístrojové - není to tak, jedná se o přiblížení přesné, přístrojová jsou např. LLZ/DME, ILS G/S out, VOR/DME, apod. |
| |
|
| | | | Re: Re: Dotaz na ILS přistání. 6. 10. 2005 / 11:25 | |
| | Děkuji za upozornění na mé nedostatky.Je toho stále moc co ještě nevím.Přístě se polepším, než se zeptám ,prostuduji přesné názvy daných operací.....Nicméně létám jen VFR a to i v reálu.Tudíž nemám žádnou praxi s IFR a ani s ILS takže je pro mě každá informace poměrně cenná.
P.S. kde se dá vyhledat frekvence pro ILS?Dík |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Dotaz na ILS přistání. 6. 10. 2005 / 11:32 | |
| | pokud mas nejake mapy tak je to psane jako ILS DME v LKMT je to např 110,95 ale ne na každém letišti je ILS na každou dráhu...např LKMT je to jen dráha 22 |
| |
|
| | | | | Re: Dotaz na ILS přistání. 6. 10. 2005 / 11:34 | |
| | Hlavně je najdeš na oficiálních mapách, takže:
http://ivaocz.virtualskies.net/Stahnout/Mapy/
Další možností jsou soubory map jako např. Jeppesen Jeppview, jakékoliv plánovací softy (Jeppesen FliteMap/FliteStar, FSNavigator, FlghtTracker, ...), dále je možno využít chytřejších GPSek (RealityXP), atd. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Dotaz na ILS přistání. 6. 10. 2005 / 11:37 | |
| | ja osobně používam Jeppesen... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Dotaz na ILS přistání. 6. 10. 2005 / 12:12 | |
| | Tak tak, Jepp mapy jsou moooc fajn |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Dotaz na ILS přistání. 6. 10. 2005 / 12:09 | |
| | Prosim Te, co porad mas s tim ILS v souvislosti s IFR? IFR letani neni o ILS priblizovani a pristavani ale o tom, ze letis po trati, vis kde jses, a letis podle prislusne mapy, VORu, NDB atd atd ... samozrejme priblizeni k tomu taky patri, ale je tu i rada jinych priblizeni, tkere jsou navic mnohem zajimavejsi , jako ruzna VOR/NDB/DME priblizeni ... ty zvladas, ze se na ne neptas?
TK |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Dotaz na ILS přistání. 6. 10. 2005 / 12:16 | |
| | Tragéde klííííííd. Musím se tentokrát zastat...Každy se učí a pokud o dané problematice nic nevím, asi těžko bude moje prvotní frazeo a vyjadřování se k problematice tak říkajíc přesná. |
| |
|
| | | | | | Re: Dotaz na ILS -pro Tragéda_už naposled 6. 10. 2005 / 20:30 | |
| | Máš pravdu, o spoustě věcí co jsi napsal nic nevím!!!Taky ,ale vím co je IFR a ILS a že to není totéž.Jen jsem to nevhodně napsal.Prostě jsem se chtěl naučit přistát dle přístrojů(autopilot)A proč?Snad pro trochu usnadnění práce, i s VFR letem a menším letadlem mam na FINALE dost práce,takže bych rád větší letadlo a tam už té automatiky bude potřeba(věc názoru). Děkuji všem co poradili a omlouvám se všem které můj dotaz vyvedl z rovnováhy.Letu zdar
|
| |
|
| | | | Re: Re: Dotaz na ILS přistání. 6. 10. 2005 / 11:30 | |
| | Nerad bych vyvolával spory, ale alespoň si to mohu ujasnit i pro sebe, ale já osobně souvislost mezi ILS a autoland vidím. Že jde o ILS přiblížení je bez pochyby, ale Autoland bez ILS jaksi nelze. Navíc to musí být při CAT III. Nechám se ale rád poučit. |
| |
|
| | | | | Re: Dotaz na ILS přistání. 6. 10. 2005 / 11:50 | |
| | Proto jsem psal, že "vlastní přistání" už s ILS nemá nic společného Vlastní manévr přistání (pokud ho teda neprovádíš tak, že dosedneš rovnou z onoho 3° klesání na všechny 3 kolečka se skládá z vyrovnání, výdrže, dosednutí a výběhu. Jako takový nemá tento profil nic společného s rovnou Glideslope přímkou o určitém sklonu směřující přímo do země v bodě TDZ a tudíž se nepředpokládá, že by se pro onen AUTOLAND manévr přistání vedení pomocí ILS využívalo. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Dotaz na ILS přistání. 6. 10. 2005 / 11:55 | |
| | Tak by mě jen zajímalo, jak to funguje technicky, podle čeho se počítač autolandu rozhoduje. Osobně bych přepokládal, že podle radarového výškoměru a možná DME, ale nechám se poučit.
Jinak se snžím přistávat tak jak se sluší a patří a přistávat pěkně podrovnanej (to neznamená, že se to vždy povede ) Navíc autolend opravdu v žádném letadle nemám a raději vše pěkně růčo. Ostatně si nebudu kazit nejzajímavější část letu tupou automatikou, no ne? |
| |
|
|