FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ON LINE let v ČJ Jeden příspěvek | Celý strom
ON LINE let v ČJ   4. 10. 2005 / 00:43
Pjotr   
Někde pár dní zpátky jsem tu četl, že si můžu zkusit on-line let i v ČJ (nejsem si ale jistý), poradíte adresu? Jde mi jenom o pokus, než se pustím do oprašování mé středoškolské angličtiny. |Díky všem za odpověď
 

Re: ON LINE let v ČJ   4. 10. 2005 / 00:54
RaM
No pokud budeš lítat nad ČR tak opravdu není s češtinou problém.Pokud bys potřeboval poradit klidně se mi ozvi na ICQ.
 

Re: Re: ON LINE let v ČJ   4. 10. 2005 / 00:55
Pjotr   
Takže mám se zaregistrovat na CSAV?
 

Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   4. 10. 2005 / 01:00
RaM
Pokud chceš létat jako člen virtuální ČSA na VATSIM tak můžeš,ale není to nutné.Důležitá je registrace na VATSIM, nebo IVAO, podle toho kterou síť si vybereš.
 

Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   4. 10. 2005 / 01:02
Pjotr   
A kterou mi radíš?Jinak moc díky za nabídku rad.Zatím jsem toho kupu stáhl a studuju a studuju............
 

Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   4. 10. 2005 / 01:05
RaM
Lítám na IVAO, takže radím IVAO, VATSIMáci ti budou radit VATSIM. Bude lepší s radami na ICQ ať zbytečně neplníme fórum.
 

Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   4. 10. 2005 / 01:08
tonde   
...Pjotr, muzu ti to jen doporucit, ja litam online na IVAO necely mesic, letam jen v SR, takze s anglinou neni problem a je to neco perfektniho, uplne jiny rozmer letani, mam uz skoro 30 hodin, letame dvojice i trojice, mel jsem take ucitele - Peta Nemsilu, tak kdyz mas nabidku od RaM tak nevahej a zhav draty.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   4. 10. 2005 / 01:13
Pjotr   
Všem moc díky,jakmile stáhnu vše potřebné,tak se určitě ozvu. DÍKY !!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ+Podekovaní   4. 10. 2005 / 06:18
neotryx
Urcite do toho jdi..Ram je dobrej učitel) taky jsem jse něco od něho přiučil a taktéž OK-PPT a samozrejme nemuzu zapomenout na ridiciho Michala Novaka ktery me naucil zaklady komunikace...hoši děkuji

Jinak jse neboj mluvit s řídícíma jsou moc ochotný a pomahaj,jestli budes litat nad ČR tak angličnu ke komunikaci nepotrebujes umet))
 

Re: 7x: ON LINE let v ČJ   4. 10. 2005 / 10:18
Latom   
Jo, doporučuji taky litani na síti. . Off-line s AI je na nic.
A po včerejším letu z BIKF do LKPR ti jen dám ještě dobrou radu, kterou tam rovněž říkal jeden ATC (IMHO já to radím všem novým). Nemlč do rádia, když ti něco řekne. I kdyby jsi řekl sebevětší blábol, tak ho řekni, ale hlavně nemlč. Ono totiž řídící pak neví, jestli jsi mu rozumněl nebo aspoň slyšel. Když nerozumíš, tak ať ti to řekne znovu. On stejně pozná, že jsi novej. )
Sice mám už přes 300 hodin na IVAO,ale taky se ukecnu, i jen proto, aby o mě věděl. Pak se tomu sám zasměju asi stejně jako on. ))
Tak jdi do toho a brzy naslyš. )))
 

Re: Re: 7x: ON LINE let v ČJ+poděkování   4. 10. 2005 / 17:08
Pjotr   
Lidi díky vám moc.Myslím,že po této diskuzi jsem na 100% rozhodnutý.Dnes stahuji poslední potřebný SW a poté budu otravovat s prosbou o pomoc!
 

Re: Re: 7x: ON LINE let v ČJ   4. 10. 2005 / 18:32
pseudoMates
Jako např. včera při letu z BIKF, kdy si mi na 15 majli přiblížení hlásil ve 3500ft plně usazen v ILS, viď, Tome..?)))))
 

Re: Re: Re: 7x: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 10:07
Latom   
Třeba. Já tam seděl, jen jsem čekal na GS. )))
Sem se ukec, noo, dyt od toho máš radar ne?
 

Re: Re: Re: Re: 7x: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 16:05
pseudoMates
Právě.. Díky tomu radaru si teď z tebe můžu dělat srandičky...)))
 

Re: Re: Re: Re: 7x: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 23:01
MT.
Taky jsem se hezky nedávno ukec až jsme se s řídícím oba zasmáli. Bylo to něco ve smyslu:
Já: "Runway vacated, request taxiing to gates"
ATC: "Taxi via Hotel, Golf, Bravo Bravo One to Gate number 6"
A já )): "Taxi via Gotel, Holf... uggghhhhh... deset vteřin s odpojeným mikrofonem... sorry, hotel, golf atd."
Nevím na co jsem právě myslel Ale manželka doma nebyla, tak fakt nevím ))
Mějte se.
MT.
 

Re: ON LINE let v ČJ   4. 10. 2005 / 18:26
pseudoMates
jestli potřebuješ naučit se frazeologii, tak na www.ivao.org najdeš v sekci trénink základní IFR frazeologii... Musíš trošku pohledat...
 

Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 00:18
LS
Jinak urcite se to hodi sem, par ujasneni veci:
Pokud vam ATC rekne oznamte plne usazen (report fully established) znamena to, ze se tak ohlasite jakmile budete usazeni v LLZ a na G/P a ne jenom v LLZ jako to hlasi spousta pilotu a pak je tu druha fraze....
when ready descend to FLXXX to be over YYYYY...tzn, ze pilot muze letet treba jeste deset minut v jeho stavajici hladine a potom az zacit normalne klesat aby dosahl FL na tom bode, nekteri piloti zacnou klesat ihned a doklesaji hodne daleko pred tim bodem i kdyz by mohli letet chvili ve vyssi FL...
 

Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 01:59
pseudoMates
pokud by někdo nevěděl, jak to zadat do FMS, tak si najede na stránku LEGS, kde si nalistuje příslušný bod, na který se povolení vztahuje, do příkazového řádku napíše lomítko a letovou hladinu, kterou ATC sdělí a klikne v pravém sloupci na příslušný řádek u tohoto bodíku. Potvrdí EXEC a FMS na mapě zobrazí bod, ve kterém se má začít klesat..
A další, velmi podstatná věc, pánové. Při příletu do TMA je povinností pilota ohlásit ATC obdrženou ATIS informaci. Přijde mi dost zvláštní, že přestože jsem si do ATISu výslovně napsal, že jsou toto piloti povinni sdělovat, stalo se tak nanejvýš v 10-20% případů za celý večer. To, že toto neoznamují piloti za zahra, na to jsem zvyklý, neboť v zahra se dějou prazvláštní věci, ale na tohle od domácích pilotů zvyklý nejsem. Další důležitá věc. Povinností pilota také je, nahlásit udržovanou, nebo míjenou letovou hladinu popř. výšku při navázaní spojení s novým stanovištěm. Neboť povinností ATC je na základě tohoto ohlášení překontrolovat údaj na radaru pro zjištění případné nesprávné funkčnosti odpovídače.
Jinak byl dnešní večer fajn a gratuluju Láďovi k C1.
 

Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 10:52
LS
Jeste pro upresneni Matejova psani:
U nas je stanoveno (v AIPu), ze pilot musi oznamit informaci ATIS a QNH, vzdy zalezi na dane zemi, zda si to upravi nebo ne, proto je dobre se vzdy seznamit s mistnimi postupy, nekde staci rici jen informace ATIS bez QNH atd.
Dalsi vyjimkou je u nas, ze oblastni ridici dava STARy, s tim se taky vetsinou v zahranici nesetkate, protoze tam funguji transition a podobne dobre veci, ktere u nas zatim postradame...
Nelze rikat, ze to je prazvlastni, je to pouze podle jejich predpisu, nemuzeme vsechny zeme prinutit aby letaly podle nas DDDD
 

Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 11:01
Rozšafín Ctibum   
Kdyby tohle napsal Láďa Dolák, to by byl šrumec...

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 11:02
LS
Neboj ja to taky sliznu
 

Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 11:05
jiva
Můžeš trochu více rozebrat, co znamená v praxi: transition a podobne dobre veci, ktere u nas zatim postradame...
Děkuji.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 11:22
LS
No jde v podstate o to, ze v zahranici proste letis a letis na nejaky bod, kde zacina transition, kterou ti teprve da ridici. U nas jsou STAR, ktere obcas zacinaji uz na vstupni bodu do FIRu, coz je dost problem, takze u nas STARy prideluje ACC(oblastni) ridici, kdezto v zahranici transition dostanes az na APP, protoze nez tam doletis, tak te ACC sklesa na APP...Jinak transition jsou budovany tak, ze letis dlouho dobu "po vetru" a ridici si odebira provoz na finale, takze mu to usnadni praci, u nas je takovy naznak na 24, ale ta trat je hodne kratka, samozrejme si ho muzes prodlouzit pomoci continue present heading, ale pokud mas sest letadel na priblizeni (ted myslim napriklad v realu) na frekvenci jako Director, tak kazda volna fraze je pro tebe zlepseni, nehlede na to, ze se potom transition toci zpet do osy, ale to uz by nemelo nastat, protoze ATC by te otocit do osy drive...

Pokud jsem neco spletl, tak mne Marky urcite opravi .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 12:05
Tragédie v JRD
ono to s tema transitionama zas v tom zahranici neni tak slavny .)) je to dost specificka zalezitost, vyzivaji se v tom Nemci (ty je maj na kazdym vetsim letisti), Rakusaci to maj ve widni, madari to zkopirovali pri poslednim velkym skatulata hejbejte se do budapeste, my mame takovy pseudo(ne pilot) naznak v LKPR a jinak skutek utek ...

potom jeste transitions pouzivaji zhusta amici, ale tam to nejsou tyto "pekne" transitions a-la dojcland, ale proste protazeny STAR, ktery pak zacina treba 200 nm od letiste
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 13:15
LS
Jinak podle neoficialnich informacich se pripravuji transitioon na 13 a 06....a take pry soucasny provoz priletu na 13 a odletu z 24. Toto reseni si vyzada jiste spousty zmen, protoze v soucasnem navrzenim SID, STAR je to prakticky neschudne reseni...O ILS na 13 nemluvim...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 13:26
Rokba
A jaká je při tom používání transition frazeologie? Myslím, jak vyzve ATC pilota, aby po průletu nějakým bodem na transition nepokračoval dál, ale točil "napříč" a pokračoval dál na finále?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 14:34
Tragédie v JRD
normalne, vektory.... s tim ze pokud doletis na konec transitiony aniz by si Te atc vsimal a dostal jsi se do bodu, kde je namalovan "base leg", tak pokracujes v letenem smeru dal a netocis

jinak jsou tri zakladni zpusoby jak transition muzes letet (podle toho co dostanes od ATC):

Cleared xxx Transition" - letis tak jak je namalovana (sledujes jednotlive RNAV body), vysku/klesani/stoupani si ridi ATC

"Cleared xxx Transition and Profile" - letis jak je namalovana a vysky si ridis sam, podle toho jak jsou namalovana omezeni na mapach

"Cleared direct waypoint xxx" - letis primo na dany bod (resp. danou kombinaci bodu), rychlost a vysky Ti dava ATC

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 15:09
LS
nn, transition konci az na FAF....

Jinak z te transition si te vezme ATC normalne vektorama....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 15:17
Tragédie v JRD
spatne jsem se vyjadril .... vypadlo mi po vetru a veta mela byt

"pokud se dostanes na konec te casti po vetru" aniz by si atc vsimal, tak pokracujes v smeru po vetru ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 15:31
LS
To nechapu, ta transition pokracuje po vetru a pak se po nekolika milich staci zpet na finale a konci na FAF...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 17:42
Tragédie v JRD
jde o to , ze ta zatacka do base legu a pak do polohy proti vetru neni dovolena, pokud Ti atc neda instrukce...

viz magicka poznamka (napr. mapa EDDF ale i dalsi)

No turn onto final
unless cleared by ATC
or during lost comm.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 17:54
LS
treba EDDM to nema...
Jde o to, ze treba u EDDF nevis co mas delat kdyz preletis ten posledni bod....V EDDM to mas napsane kdyz mas to a to povoleni delej to a to...Jinak spravne by to asi melo koncit na FAFu a zalezi na letisti, zda tam da NO TURN nebo ne...Ale myslim si, ze se tam stejne piloti ani nedostanou, ze ho ATC stoci drive...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 17:59
Tragédie v JRD
ale vzdyt i ono v EDDF to konci na FAFu, jenom ta posledni zatacka je podminena separatnim povolenim .. pokud ho nedostanes , bud prodluzujes dal, nebo holdujes (imho prodluzujes) ..

uz jsem nasel navod na to jak se trans litaj, jenom je v nemicne, ale uz se preklada ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 18:01
Tragédie v JRD
tajkze dle prekladu toho jak se litaji transy upresnuji ze mam pravdu .a v danem navodu bylo specialne psane upozorneni ze tato informace v real - jeppikach chybi ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 18:04
LS
V tom pripade bych zacal vyckavat na poslednim bode pred zatackou a jeste bych mu to tocil do osy...samozrejme otazka z jakeho smeru bych prilital, ale alespon jeden by mu tocil do osy...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 18:20
pseudoMates
toto mohu jen potvrdit... můj kolega, hovořící plynně německy mi sáhodlouhé souvětí přeložil a tímto se Tragédovi veřejně OMLOUVÁM a uznávám, že jsem neměl pravdu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 18:23
Tragédie v JRD
Chi chi :.)))) ja to prijmam )) a nebo ne? .) hlavne ze jsme zase o neco chytrejsi ne?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 18:24
LS
Ja se taky omlouvam, ale prijde mi to na budku....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 18:28
pseudoMates
začínám mít pocit, že v zahra je, co se týče letecké dopravy, půlka věcí na palici...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 18:47
Tragédie v JRD
me to prijde logicke... pri tom silenym provozu co v EDDF i DM je, proste ma ATC mnohem vic moznosti kdy ty era tocit na finale.. kdyz ma misto tak driv, kdyz nema, tak se jim nemusi zdrzovat a hlidat, jestli mu tam netoci na finale a vi ze mu ero leti rovne a nema se s kym a kde potkat nablizko
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 18:53
pseudoMates
na budku je právě to, že když takhle nemá čas na vícero letadel, tak mu poletí všichni rovně až někam do aleluja... to je to, co nemá logiku...aspoň pro mě ne..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 19:02
Tragédie v JRD
no prad lepsi nez kdyby mu tam tocili kolecka na finale .. obcas se setkavali, obcas blize, obcas mene )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 18:25
Rokba
Takže abych to pochopil, i když jsem po celodenní šichtě trochu pomalejší: Dostanu-li cleared for xxxx transition, tak letim tu část po větru, a ATC si mě buď cestou otočí na finále a nebo prostě letim furt pryč dál, a té poslední zatáčky na mapě si nevšímám?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 18:30
pseudoMates
řeknu ti to takhle... kdybych to letěl já a na té mapě by to nebylo vysloveně napsáno, že se na finále nesmí točit, pokud to nedostaneš vyloženě povoleno, tak bych to tam klidně vohnul... ale takhle bych to udělal já, to ještě neznamená, že to musí bejt správně...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 18:33
Tragédie v JRD
asi tak .. ale spis nez jenom pasivne poletis, tak kvaknes ze jsi minul bod XXX a decetnentne tak ATC naznacis ze by nebylo od veci povolit ti zatacku na finale
 

Re: 11x: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 15:56
Latom   
Cituji: ""pokud se dostanes na konec te casti po vetru" aniz by si atc vsimal, tak pokracujes v smeru po vetru .... " konec citátu.
...a třeba doletíš až k Baltu nebo Atlantiku, v lepším případě Středozemnímu nebo Černému moři. )))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 16:03
pseudoMates
obávám se, Tome, že teď ses výjimečně upsal.. Viz EDDF. Transation vypadá jako sáhodlouhý holding, kde inbound track je kurz po větru dané dráhy. Čili jakmile doletíš na poslední bod tohoto "holdingu" po větru, další je bod na LLZ, čili točíš do LLZ. Pokud si tě ATC do přeletu FAF nevšimne, další bod je opět v poloze po větru. Čili opět se otočíš o 180° a takhle tam kroužíš jak trumbera, než si tě ATC všimne.. To cos napsal, by totiž mohlo dopadnout, jak napsal Latom. V lepším případě bys místo ve Frankáči skončil někde u Kyjeva...
 

Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 16:08
pseudoMates
Prazvláštní to dle mého názoru rozhodně je, ale je to jen můj osobní názor. Myslim, že v jejich předpisech určitě nebude napsáno, že piloti nejsou povinni nahlásit při navázání spojení s radarovým stanovištěm svoji aktuální letovou hladinu popř. výšku. To je totiž tim, že je tam za to nikdo neprudí...Jinak samozřejmě, že jsem měl na mysli náš AIP...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 16:12
LS
Tohle nemyslim, ja mam treba na mysli informaci o QNH, ze nemusis davat, ze ACC ti nedava STARy atd....U nas naprosto bezne, za hranicemi byt nemusi
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 16:20
pseudoMates
mě šlo spíš o to, že když už si to do toho ATISu napíšu, byl bych rád, aby to piloti taky četli... To, že cizince to u nich doma nikdo neučí, to mi je v celku jedno, oni sami sebe reprezentují v jiných státech, ale číst ATIS je podle mě dost zásadní věc... Nejen odpapouškovat kódové písmeno, ale taky si přečíst, co se tam všechno píše...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ON LINE let v ČJ   5. 10. 2005 / 16:22
LS
No vidis, to mne zase na ACC jsou schpopni rici jakou mam informaci i kdyz to sam nevim
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ