| | | Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 4. 10. 2005 / 16:45 | |
| | Zdravim vsechny. Rad bych se tech zkusenejsich zeptal, jak je to s vojenskymi lety? Pod FL100 je predepsano 250 IAS, ale o vikendu jsem na servinfu videl ROURARE (moc se mi toto synonymum libi, diky CSA007) jak si to v 5000ft valili GS 650, coz onu hranici prekracuje. Znamena to, ze 250 plati jen pro dopravni letadla? Me se to nejak nezda, ale techto pripadu jsem videl vice. Taky jsem slysel, ze prekroceni rychlosti zvuku pro dopravni letadla je povoleno az nad oceanem/morem. Je to pravda a jak jsou na tom vojenske lety? Dekuji vsem za poucne prispevky |
| |
|
| | | Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 4. 10. 2005 / 16:50 | |
| | ad 2, vojensky lety muzou litat nadzvukem i nad pevninou (jinak by si cesky rourari moc nepolitali ), ale je to omezeny urcite nejakou vyskou. Kdyz pohledas nekdo tady psal (myslim tonde, nebo domajs, nebo nekdo jinej "z realu" ) Byl tam docela peknej clanek jak se to litalo nad CR .... |
| |
|
| | | | Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 4. 10. 2005 / 17:02 | |
| | Nejdrive jsem to zkousel na foru najit, ale bohuzel se mi nezadarilo. Prispevky TONDEho jsem prosel vsechny a v povidani o jeho pusobeni jako vojensky pilot (tykalo se to tusim predmetu letani a partnerky) se o technickych parametrech letani nezminuje.
Me jenom zarazilo, ze ta letadla letala tak nizko a tak rychle, proto ten dotaz. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 4. 10. 2005 / 17:09 | |
| | ak mas na mysli lietanie online tak mozes lietat nadzvukovo aj nad pevninou ale nad FL410, a v reale to bolo tusim ze min 11 az 13 km, nizsie si nemohol ist nadzvukovo. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 4. 10. 2005 / 17:56 | |
| | | |
|
| | | Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 4. 10. 2005 / 17:29 | |
| | No ono to take tak trochuzalezi na tom na cem ten vojak rovna leti. Prece bys chudaky vojaky na MiGu-21 nenutil litat furt na klapkach jen aby se vlezli do nejakeho rychlostniho limitu.
|
| |
|
| | | | Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 4. 10. 2005 / 17:36 | |
| | To s tebou naprosto souhlasim. Jen si potrebuju ujasnit ty rychlosti pri letu s rourama. Nedavno jsem jednu stahnul. Urcite si to dam nekdy online a nerad bych neco porusoval.. Ma to neco do sebe, je to takove male zpestreni, i kdyz dopravaky jednoznacne vedou ))) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 4. 10. 2005 / 17:39 | |
| | Koukal jsem na IVAO stránky Special Operations a v propozicích Special Operations Tour je napsáno, že meximální povolenárychlost je 250 KIAS s možností zvýšení na 350 KIAS, pokud to povolí ATC.
Ale týká se to jenom té tour, obecné info jsem nenašel. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 4. 10. 2005 / 18:00 | |
| | V reálu bylo za mé éry povoleno létat nadzvukem podle předpisu Let-1-1 v následovných výškách:
11km ve stoupání
12km v horizontu
13km v klesání.
Výšky jsou, samozřejmě, minimální povolené, prásknout si, neboli překročit rychlost zvuku pod tyto výšky byl vždy průser jak mraky, protože to vetšinou odnesla okna, v horším případě dobytek v JZD, když se krávám leknutím srazilo mlíko ve vemenech a jézédáci potom chtěli kompenzaci (jak se tu párkrát vzpomínalo - tak toto přesně mělo vliv na práci živočicháře)
Jak je to na IVAO zatím nevím, velmi rád bych se to dozvěděl, jinak létám s MiGem zatím jen VFR rychlostí 600kmh, tedy asi těch 350 KIAS, jednou jsem si dal do FP i rychlost 450 Kias, tedy cca 800kmh a ridici nic nenamítal . Ale uvítal bych oficiální info |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 4. 10. 2005 / 18:26 | |
| | Super. Ted jsem si precetl tvuj popis prekroceni rychlosti zvuku, odkaz mi poslal STEW. Strasne prijemne se to cte. Mimochodem, nehodlas sepsat nejake memoary? )))
Tak prekroceni rychlosti zvuku v realu by jsme meli, ted uz jen zjistit, jak je to na siti. Zkusim asi LS nebo MP a hodim to na forum, aby to kazdy vedel.
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 4. 10. 2005 / 19:13 | |
| | No co se tyka vojenskych letu za ucelem ciste vojenskym, tak pro ne tento limit neplati. Pokud poleti normalni let, tak by samozrejme meli dodrzovat rychlost, jinak rychlost vetsi nez rychlost vzduchu je vzdy po odsouhlaseni ATCho... Jinak tohle ma na starosti SOC (u nas DD - David Dosoudil) a doufam, ze se jednou dozijeme, ze budou i stranky teto sekce ' |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 4. 10. 2005 / 19:19 | |
| | myslim, zes' myslel rychlost zvuku ne vzduchu |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 4. 10. 2005 / 19:22 | |
| | Hmm...samozrejme ze tam ma byt rychlost zvuku |
| |
|
| | | | | | | | | | | Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? - už je asi pozdě ! 4. 10. 2005 / 22:23 | |
| | tak teď jsem právě provedl oblet (na IVAU) s Mig 21 okolo republiky ve FL350 a M1,5 - 2,2. Jenom se mě to za Krkonošema kouslo při pohledu dolů, možná, že v té rychlosti tonestíhalo načítat, no nevím čím to bylo. ATC se na to tvářil přívětivě, tak jsem to prubnul. Dobrý, pár minut a byl jsem skoro doma.
Tím mě napadá. Při létání na IVAu by jsme mohli udělat a nacvičit i hotovost třeba pro doprovod dopraváků v nouzi. Kdo se hlásí? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? - už je asi pozdě ! 4. 10. 2005 / 23:53 | |
| | Hadej kdo byl ten ATC Jinak jsem mel s tebou plnou ruku prace, lital jsi i za hranice, takova koordinace narychlo .) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? - už je asi pozdě ! 5. 10. 2005 / 00:00 | |
| | ...no čekal jsem, že se nějakej ATC ozve, ale jak je videt, tak Lukáš stíhá odšéfovat LKAA a ještě přispívat do fóra |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? - už je asi pozdě ! 5. 10. 2005 / 10:23 | |
| | Za hranice jsem nechtěl, ale v rychlosti M2 to ňák nešlo rychle zatočit. Ale přiště se polepším)) Takže jestli jsem to pochopil dobře, tak o překročení rychlosti M1 musím požádat ATC? a musí to být nad FL340 zhruba. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? - už je asi pozdě ! 5. 10. 2005 / 10:53 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? - už je asi pozdě ! 5. 10. 2005 / 10:58 | |
| | No hotovost, to by chtelo asi domluvit s DD jako SOCkou
Ale byl bych pro obcas zalitnout nejakou skupinu kolem CR nebo vylet na Slovensko. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 5. 10. 2005 / 00:11 | |
| | ...ale vzduch byva nekdy taky dost rychly. Tenhle preklep mi prisel fakt sympaticky, protoze se mi neco podobneho uz taky stalo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 5. 10. 2005 / 00:13 | |
| | No ale treba z LKPR nesmis vzletnout bez povoleni, tudiz si musis u ATCho vyzadat letove povoleni a pak teprve muzes prekonat rychlost vzduchu |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 5. 10. 2005 / 07:42 | |
| | Zajímalo by mě, jak to bylo při vzletu hotovosti. Jestli taky museli dodržovat dané limity. Dík |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 5. 10. 2005 / 10:33 | |
| | Vzet z hotovosti: na konci 80 tych let, kdy jsem slouzil u PVO v Budějovicich byla v ostré hotovosti jedna L-39 a jedna až dvě MiG-23ML (podle aktuální "mezinárodně-politické situace" - vycházelo to denně v rozkaze a tři až čtyři piloti, v různých stupních hotovosti od nejnižšího 3. až po nejvyšší první. Jeden pilot oblečený v germáku - Germošlem, ten přetlakový trubkový oděv, který už jsem vzpomínal v jednom příspěvku a další jen v anti-g kalhotech. V trojce hotovosti seděli či leželi na teplušce, mastili karty, nebo studovali, ve dvojce byl pilot ve špalkách nachystán utíkat do mašiny a startovat, časový limit na start tuším okolo 20ti minut a v jedničce hotovosti seděl v mašině, zapnuté rádio a čekal na pokyn VS (velitelské stanoviště, vlastně navigátoři na zemi) k nahození a startu, vzlet tuším do 3 či 5ti minut, už si nepamatuju přesně. Rychlostní limity se v podstatě dodržovaly i tu, protože i případný narušitel letěl-li nadvzvukem i ten prohnilý imperialista respektoval předpisy a chránil civilní obyvatelstvo. Ono jde o to, že ta rázová vlna v nižších výškách udělá skutečně paseku na zemi a v malých výškách je navíc při nadzvukovém obtékání ohrožena i konstrukce letadla. Navíc bylo na VS, aby správně vyhodnotil pozici narušitele a včas zvedl do vzduchu hotovost. Většinou se stejně jednalo o tzv. provokační lety, kdy se narušitel jen přiblížil k naší hranici, VS měl normu, kdy musí hotovost zvednout do vzduchu podle kurzu a rychlosti narušitele, letěl-li narušitel kolmo na státní hranici, zvedala se hotovost při větší vzdálenosti, než když šel např rovnoběžně s hranicí. Samozřejmě, že v "případech hodných zvláštního zřetele" - už jsem jednou tuto oficiální krásnou a všemocnou formulku použil - by se postupovalo tak, že prioritním cílem byla likvidace narušitele, tzn. po vyhodnocení situace by se hledal kompromis mezi předpisem a ochranou civilistů. Ale jak jsem uváděl, i ten imperialista se měl rád a určitě by neletěl nadzvukem v takové výšce, aby si vědomě poškodil éro, či lidi na zemi. A hlavně - ono i ti imperialističtí piloti byli stejný kluci jako my, který vůbec nezajímaly nějaký ostrý bomby a plnej kulomet nábojů ráže 30 milimetrů , byli to kluci, který jen chtěli lítat se stíhačkou a určitě si neřekli, tak, dneska mi naplánujou let za hranice a budu zabíjet... To se potvrdilo např i v roce 1991, kdy do Budějovic - tedy už po revoluci - přijeli dva tuším američtí kapitáni z Francie, piloti na Tornádu, kteří v rámci dovolené objížděli letiště bývalého socialistického bloku a chtěli vidět, jak vlastně ty "komunisti" vypadají. Byli to skutečně úplně normální kluci, kteří měli rodiny a se kterýma se velmi pěkně kecalo o všem možném, nebyl to žádný "nepřítel", který by v kuse přemýšlel o tom, jak vám udělat zle.
Ono v tomto bylo to povolání skutečně velmi zvláštní, v podstatě jsme byli opravdu školení na zabíjení, vím, zní to blbě, mně to došlo, když se mně jednou nebožka babička z manželčiny strany ptala "Tono a ty si ten, ktorý hádže bomby na mesta?" - nebylo mi v tom okamžiku všechno jedno. Ale, kucííí, já chtěl fakt jenom lítat, nic víc, a Dandee určitě taky, o zabíjení nemohla být řeč. Já teda chtěl bejt od svých šesti let kosmonaut, asi jako každej kluk, ale to se mi nepovedlo, takže se snažím vydělat 20 milionů dolarů, abych si zaplatil let na ISS
Tak snad ti to stačí, Monty, zas jsem se rozepsal, když mně vždycky takovýhle dotazy nějak rozcitlivěj a začnu vzpomínat a nejsem k zastavení a dokázal bych popsat mnoho a mnoho stran a ze slohovejch prací jsem měl vždycky jedničku. )))
A lítání je naprostá paráda a na tomhle fóru mi je fajn. A na IVAO mám už 30 hodin za necelý měsíc. ))) Letu zdar! |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 5. 10. 2005 / 15:55 | |
| | Vies ze si ma na IVAO uz skoro predbehol? A čo sa týka spomínania, otvor Word a píš, raz to vyjde na kompletný knihu, pôjdeme do múzea v KE nafotíme MiGy teba a tak vobec hodime to na obalku, papier mas to nebude problem... ) |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s vojakama-rychlost pod FL100? 6. 10. 2005 / 07:18 | |
| | Díky moc! S tou knihou naprosto souhlasím. Dobře se to čte. |
| |
|
|