FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Hlášení během letu Jeden příspěvek | Celý strom
Hlášení během letu   3. 10. 2005 / 20:08
Libor
Zdravim, nemáte někdo nějakou potucho co a kdy hlásej letušky a kapitán během letu cestujícím ????
 

Re: Hlášení během letu   3. 10. 2005 / 20:58
Marky Parky   
Vážení cestující, to modré co vidíte na pravé straně, to není nová kamufláž horní strany křídla v modré barvě, to je obloha prosvítajíci dírou ve křídle. To červeno žluté co vidíte na levé straně není západ slunce, ale požár našeho levého motoru. A konečně to bílé co vidíte pod vámi, to nejsou obláčky, ale padáky naší posádky, která se s vámi tímto srdečně loučí .....
 

Re: Re: Hlášení během letu   3. 10. 2005 / 21:28
nimbo
tak to som uz niekde pocul
 

Re: Re: Hlášení během letu   3. 10. 2005 / 21:36
Libor
No jo, toto je stare, ja vim že to závisí na dané situaci, ale jestli nejsou nějaké "standartizované" postupy nebo tak nějak (snad mi rozumíte)
 

Re: Re: Re: Hlášení během letu   3. 10. 2005 / 21:50
PjSky   
si nekam zalet: vazeni cestujici, vitame na vas na palube letu... td td td td.. pak mas prezencku bezpecnosti a ve finale obligatni :"Nas AirShop nabizi.. katalog pred Vami na sedacce..." Nekdy i "Upozornujeme, ze tento let je nekuracky a laskave Vas zadame, aby jste po dobu letu nekourili.." )
 

Re: Re: Re: Re: Hlášení během letu   3. 10. 2005 / 22:14
Libor
Jo vim, to bych si to musel nahrát .....
 

Re: Hlášení během letu   3. 10. 2005 / 22:02
A.J.Scandall   
No, na tohle není nikde obecný návod, to si každá firma dělá po svém. Obecně lze hlášení rozdělit na několik skupin (použiju vlastní slova):

1) standardní hlášky (call-outy) pro domluvu mezi piloty (FC) a palubními průvodčími (CC).

2) standardní (zdvořilostní) hlašení CC cestujícím, tzn. přivítání

3) poučení o použití bezpečnostních prostředků (podává CC)

4) standardní (zdvořilostní) hlášení kapitána cestujícím

5) nestandardní hlášení cestujícím od FC i CC (zpoždění, závada, diverze atd.)

6) příprava cestujících na nouzovou situaci (CC poučí cestující)

Konkrétní provedení záleží, jak jsem již předeslal, na společnosti. Načrtnu jak je to u ČSA ( a to se samosebou liší i člověk od člověka)

ad 1) Těmito hláškami FC upozorňují CC, že je letadlo těsně před vzletem - CABIN CREW, DEPARTURE POSITION, PLEASE ; těsně před přistáním - CABIN CREW, ARRIVAL POSITION, PLEASE ; nastává při klesání přes FL100 "sterilní kokpit" - CABIN CREW, SERVICE CHECK. Naoplátku CC pomocí palubního telefonu hlásí FC svoji připravenost/nepřipravenost

Zrovna hned tady se různé firmy liší, většinou se používá "kliknutí" transparenty "připoutejte se prosím"

ad 2) Přivítání cestujících CC asi znají všichni, co létají jako cesťáci.

ad 3) Poučení o použití nouzových prostředků dávají CC. To je ono "plovací vesty najdete pod vaším sedadlem, vestu si navlékněte, ale nenafukujte dokud budete v letadle" atd.

ad 4) Kdy cestující přivítá kapitán (zdali ještě na zemi, nebo až za letu), o tom rozhodne na základě vlastní úvahy/časových možností. Já radši na zemi nehlásím. Co nahlásí? Měl by PAX přivítat, představit se, podat pár informací o letu (kdy tam budem, jak tam je, kudy poletíme, jak jsme vysoko). Je faktem, že na krátkých linkách platí heslo Čím míň, tím líp, naopak třeba na charterech je lepší se "vykecávat". A na závěr popřát hezký let/den.

Uvedu příklad: "Dobrý den, dámy a pánové, hovoří kapitán. Jmenuji se Pravoslav Delong a rád bych vás přivítal na palubě našeho Iljušinu 18 ČSA na pravidelné line do Freetownu. Nyní letíme v cestovní hladině 21 tisíc feet, což je přibližně 7km, letíme rychlostí 600km/h. Naše cesta vede po trati Bolzano, Cagliari, Tunis, Abebe Bikila, Kakalu Bobkalu, Freetown. Předpokládaný čas našeho příletu je 18,20 místního času. Dámy a pánové, děkuji vám za pozornost a přeji vám příjemný let".

Krásné hlášení dával kapitán jisté americké společnosti, fungující podle Chapter 11, ochranou před věřiteli, tedy vlastě firma v bankrotu. Říkal "dámy a pánové, děkuji vám, že jste si v dnešní době, kdy ostatní společnosti bankrotují, vybrali právě naše aerolinky". Na to kabina cestujících vybuchla smíchem.

ad 5) Nestandardní hlášení by měl podávat kapitán (lidi to zpravidla víc berou). Když ale není čas, může se cpt. dohodnout s CC, že to nahlásí. Tady záleží na okolnostech, co se nahlásí. Ale měla by se říkat pravda. Tedy zpoždění je kvůli slotu, mlze, bouřce, závadě, čekání na cestujícího, provozním důvodům, atd. A platí, neomlouvat se zbytečně za to, za co nemůžeme. Blbej slot (pokud jsme si ho ovšem nezpůsobili sami), počasí a tak. Byl jsem svědkem, jak takové hlášení probíhá u společností v USA (tam jsem na to měl nějak "štěstí"). Normálně, na plný kule to říct. Hlavně u Northwestu byl kapča dobrej. To by bylo ale na dlouhý povídání.

ad 6) Nouzové situace. Tam cpt, má-li čas, stručně lidem vysvětlí o co jde. Pravdivě, načrtnout způsob řešení a zhruba říct, co bude následovat (plácnem s tim do vody, do kukuřice, na letiště atd.). Pak CC cestující připraví na nouzové přistání a evakuaci. Dále hlášení probíhá opět formou call-outů. Na povel FINISH PREPARATIONS (ne později jak 1 min před přistáním) CC ukončí přípravy, sednou si a připoutají se. Na povel BRACE FOR IMPACT (20s před přistáním) zaujmou CC i PAX tzv. bezpečnostní polohu. No, pak je pár vteřin, kdy se rozhoduje o bytí a nebytí... a na základě toho, jak to dopadne, buď cpt. zahlásí PASSENGER EVACULATION THROUGH LEFT/RIGHT/ALL EXITS, tehdy se zahájí ejakulace, nebo řekne CABIN CREW AND PASSENGERS, KEEP YOUR SEATS, to se neevakuuje. Rozhodnutí o tom, jestli spustit evakuaci, nebo ne, je jedno z nejhorších, které cpt. dělá. Ono to totiž často končí vážnými zraněními. Samosebou když hoří motor, není co řešit, ale někdy to není tak jasné...

Ještě takovou drobnost. U některých společností platí, že lidem podle bodu 4 dává hlášení ten pilot, který pilotuje. U nás se to příliš nepraktikuje, a jako druhej pilot jsem vždycky prskal, když mi kapitán řekl, že letim, tak hlásim. Hlavně to dělal Venca Vašek. Jenže to je taková letecká osobnost, že jsem držel hubu a krok a hlásil )
 1x  

Re: Re: Hlášení během letu   3. 10. 2005 / 22:21
Libor
No konečně slušná odpověď.
Díky nyní mám tak trošku přehled
 

Re: Re: Re: Hlášení během letu   3. 10. 2005 / 22:25
PjSky   
jinak neavizoval tu nekdo FS Passangers kde jsou i "pokecy" pilotu a posadek?
 

Re: Re: Re: Re: Hlášení během letu   3. 10. 2005 / 22:36
Radoslav   
To se vždycky leknu, když mi najednou "vleze do kabiny" a přinese drink a já si poslušně něco doma naleju )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Hlášení během letu   3. 10. 2005 / 22:38
PjSky   
no ja zkousim ochocit pritelkyni ale nedari se.. to spis mi skonci drink po palubce a pristojich )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlášení během letu   4. 10. 2005 / 10:49
Johnaa
To jeste jde, ale kdyz vam vyrve rizeni z rukou....
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ