FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 20. 2. 2025, svátek má Oldřich Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem. Jeden příspěvek | Celý strom
Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 12:03
Wertheim Erik
Zdravim všechny, chci se zeptat jeký je rozdil mezi sportovním a komerčním pilotem..
Dík za odpovědi.
Erik
 

Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 12:09
lulinak
sportovni lita pro radost a pripadne pro zavody
komercni lita pro xeft a je to jeho prace
 

Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 13:00
MaPa   
Ve směru toku financí.
Sportovní z kapsy, komerční do kapsy.
 

Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 13:10
Wertheim Erik
Můžu jako sportovni pilot litat třeba s dvoumotorovou cessnou když si jí koupim?
 

Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 13:13
MaPa   
Hlavně musíš m´ít papíry na motorový mašiny a přezkoušení na danej typ. Pak si ji ani nemusíš kupovat, pokud budeš mít kde si ji pronajmout.
 

Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 13:19
Tragédie v JRD
ono uroven licence pilota te neomzeuje nejak zasadne v typu ... ty jako soukromy pilot muzes litat treba i stihacky (kdyz si ji poridis soukromou, jenom na ni potrebujes prislusne papiry na typ a typ pohonu) ....

jde spise o to, ze obchodni pilot toho musi vice umet (hodne teorie, musi mit naletano vice hodin aby mohl ziskat papiry obchodniho pilota) atd ... dvoumotorvy letadlo muzes litat i jako sukromy pilot , ale musis mit papiry na dvoumotorva letadla (opbecne) + zkousku na dany typ ...
 

Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 13:23
MaPa   
Já bych doporučoval papíry na třímotoráky. Dva motory mě přijdou občas málo a čtyři už zbytečně moc.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 17:09
Roverek
No jen doufám že při Multi Engine Rating je úplně jedno kolik motoru to éro má - teda víc než dva a pokud jich bude 5 tak je to fuk - ale neznám stroj z 5 ....
 

Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 13:38
tonde   
Na slovensku je to zhruba takto: sportovni pilot - jestli se nepletu je to vlastne PPL - muze letat typ, na ktery je preskolen, v zakladnim kurzu naleta na jednom typu 45 hodin a cely PPL stoji cca 200.000 Sk. Pak muzes na tom eru letat co hrdlo raci, muzes vozit kamarady, ale ne za penize. Chces-li se preskolit na jiny typ, prezentuje to 15 hodin na typu a cca 60.000 Sk. Potom si na kteremkoli letisti, kde tvuj typ maji, muzes za penizky pujcit ero a litat. Obchodni pilot, jak tu bylo receno Tragedem, musi mit vic vedomosti, vic teorie a zkousek, vic naletano a stoji to okolo 750.000 Sk na normalni maly ero, az po cca 1,7 milionu na Boing. Potom muzes letat na typu, na ktery jsi preskolen a muzes za to brat penizky - jak psal MaPa.
Tak toliko o konkretnich cislech. , sice v zahranicni mene, ale da se to prepocitat
 

Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 13:42
Wertheim Erik
Všem velice děkuju za odpovědi. Chtěl jsem se jen přeptat poněvadž mi dnes povolili na ULZ ziskání licence soukromého pilota i s tím že mám vadu barvocitu. Navíc musím začít nosit brýle..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 13:46
tonde   
Blahopreji!!!!!!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 13:57
Wertheim Erik
Děkuju, vůbec jsem nevěřil vlastním uším.. Teď jen někde schrastit nějakou tu korunu a hurá někam do školy..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 14:02
tonde   
Skoda, ze nejsi na slovensku, mohls to udelat u nas a na splatky... popremyslej o dovolence na udelani papiru PPL ))))))
Moje ICQ 286420830, at to neresime na foru.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 15:49
Lowmick   
Taky me na ULZ trochu prekvapili - mirna dalekozrakost (1/2 D), navic na IFRy budu muset mit brojle, ale na internim mi rekla ze to da i na CPLko, takze pokud si ty oci u compu "neznicim" vic a budu mit prachy tak jsem happy.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 15:58
lumpy (BHA066)
no, pokud se nemylim, tak na CPL chcou 1st medical class a tam je vstupni 3D a jenom prodlouzeni az 5D. Takhle mi to napsal nejaky student CVUT-FD-PP, takze asi ve veci znaly.... Bohuzel ten mail uz nemam, takze nemuzu dokazat ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 17:56
j.s.
Spíš by měli trochu hnout s předpisama a snížit trochu zdravotní nároky na PPL. Epilepsie je pro letecký doktory pořád strašák, co pro chudáka žadatele znamená okamžité zamítnutí, přestože na matičce zemi může řídit auta do 3,5 tuny (samozřejmě ne komerčně)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 18:15
Wertheim Erik
Zmírnit by je trochu mohli, s tím naprosto souhlasím, ale třeba k tvému příkladu, na zemi to auto pošleš někam do stromu a nic se nestane, ale ze vzduchu to mužeš poslat klidne na Václavák když poletíš kolem a to už je horší..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 20:19
j.s.
S tím bych tak úplně nesouhlasil, vinou indispozice za volantem lze například vjet na chodník nebo tramvajovou zastávku plnou lidí, vjet do protisměru apod. Možností je celá řada a žádná z nich se nedá nijak zlehčit. A přece je možné řidičák získat, přičemž si těžko nějaký neurolog vezme na triko, že jeho pacient způsobí dopravní nehodu. Já na ten řidičák čekal pět let a nakonec jsem se dočkal Doktor mi dokonce napsal i do lékařské zprávy pro policajty, že krom brýlí při řízení musím taky pravidelně brát léky, ale to už mi do řidičáku nenapsali.
Holt kolem lítání je plno byrokracie, snad se to jednou změní k lepšímu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 15:11
Aldaran
abych neco neprosvih.... kdyz litam na IVAO, musim na ULZ? Apropo, musim mit papiry na komercniho, nebo staci soukromy pilot?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 15:20
MaPa   
Tam musíš mít hlavně ECDL Certifikát.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem. (OT)   22. 9. 2005 / 15:22
Tragédie v JRD
K cemu? ECDL je k naprostemu hovnu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT   22. 9. 2005 / 15:26
MaPa   
Ty dnes asi hodně makáš, když nesleduješ souvislosti. Několikrát sem tady plácnul veselou připomínku a Tebe to nějak neoslovilo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT   22. 9. 2005 / 15:43
Tragédie v JRD
sleduju ... )) tohle ale bylo zvazneni naprosto mimo tema )) to ze je k naprostemu hov** jsem nemel namysli v souvislosti s IVAO ale obecne..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT   22. 9. 2005 / 15:55
MaPa   
Souhlas. Je to naprosto k exkrementům. Mám však dneska kabaretní náladu a musím to nějak ventilovat. Snad mě za to někdo nezabanuje.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT   22. 9. 2005 / 21:24
Pips   
Hele, kluci, je to uplne jedno k cemu to ECDL je Jen at si ho udela a hlavne v nasi skole a ja se pak budu mit malicko lip, az nam zaplati )))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 16:43
Baryn
Gratuluji ti,ale rad bych se zeptal co konkretne ti na ULZ k tomu barvocitu rikali.A je tedy sance s touto vadou udelat i CPL?Dekuji za odpoved
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 17:51
Wertheim Erik
Děkuju.. Mám prý poruchu barvocitu v oblasti zelené barvy.. Na sportovního pilota mě s tím pustí ale na komerčního ne..
Navíc když jsem jim řikal že se slunečníma brýlema vidím líp tak mi hned napařila brýle na dálku (do auta a k pc).
Toť vše co mi k tomu řekli. Mám u sebe jejich zprávu ale vůbec se v tom nevyznám...
Erik
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 18:00
Baryn
Dik za info.Prece jen bych k tomuto tematu jeste neco rad zjistil.Takze pokud by ti to nevadilo tak bych se jeste na par veci doptal na ICQ at to neresime tady na foru.Dik
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdíl mezi sportovním a komerčním pilotem.   22. 9. 2005 / 18:17
Wertheim Erik
Nevadí, moje ICQ: je 29204979
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ