| | | Návod na přistání ? 19. 9. 2005 / 20:55 | |
| | Existuje jakýsi univerzální návod na přistání s B737 apod. ,někde jsem slyšel že univerzální návod neexistuje ale musí něco takového existovat ? Jako např. 40 DME před leťištěm rychlost 240kts ,výška 4000,.... ,klesat rychlostí 1500fpm,atd. |
| |
|
| | | Re: Návod na přistání ? 19. 9. 2005 / 20:56 | |
| | univerzalni navod neexistuje .) odpovedel jsi si sam .) |
| |
|
| | | | Re: Re: Návod na přistání ? 19. 9. 2005 / 21:04 | |
| | Když prolezeš historii fóra,tak určitě něco najdeš.
A mimochodem najdeš taky reakce na dotazy jako je ten tvůj...(jak přistát s vrtulníkem,co je to ILS,musim zapnout motor když chci letět...??? )
Jo a neber si to nějak osobně.
Z. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Návod na přistání ? 19. 9. 2005 / 21:06 | |
| | na to že je medzi vami rozdiel iba jeden rok si mu odpovedal, velmi rozumne a správne |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Návod na přistání ? 19. 9. 2005 / 21:10 | |
| | nevidim smajlík,tak je otázka jestli to byla ironie,nebo mě za posledních 6 let někdo uznal... ) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Návod na přistání ? 19. 9. 2005 / 21:12 | |
| | nebyla to ironie , myslel som to vážne
ovšem tým, že si mi odpovedal už tam smajlíka nedám, takže tu ho máš |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návod na přistání ? 19. 9. 2005 / 21:14 | |
| | Jéééééééééééééééé... : O ) |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návod na přistání ? 20. 9. 2005 / 08:26 | |
| | Hoši! Toto mi tady začíná vadit. Sleduji toto fórum od nepaměti. V poslední době se tu velmi často jako odpovědi na otázky objevují odkazy do historie fóra. Ty jsi mu alespoň odpověděl slušně, ale nebýva tomu tak. Kdybych byl nováček by mě to velmi odradilo. Jen si to zkuste. Až se někdo v budoucnu zeptá na návod na přistání a někdo ho odkáže na historii fóra, tak se mu po vyhledání objeví plno odkazů na ty naše tlachy o smajlících atp. a nedozví se nic. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: x Re: Návod na přistání ? - Edited 20. 9. 2005 / 09:00 | |
| | Nemohu než souhlasit, leč je to začarovaný kruh. Problém začíná v okamžiku, kdy čerstvě příchozí na toto fórum (není myšleno absolutně nikdo konkrétní), sem raději vetkne třeba začátečnický dotaz, než by třeba hodinu seděl a trochu pátral. Pak na to pár lidí odpoví ať zkusí zapátrat a že na to není jednoduchá odpověď neboo něco podobného. Tohle se zopakuje několikrát a najednou už i to pátrání není zrovna to to ono, protože jak píšeš, prohrabávat se všemi tlachy a smajlíky prostě odradí. Pak už začínají začátečnické dotazy dávat přímo do fóra i ti, kteří by před tím třeba i pátrali, ale prostě už na to nemaj nerva. A tak pořád do kola. Neřekl někdo někdy, že život je kruh?
Možná by pomohlo dodržovat dvě jednoduchá pravidla:
- Nejprve hledej a pak se ptej
- Stejné (podobné) odpovědi na jednu otázku jen zahlcují fórum, k ničemu jinému nejsou. |
| |
|
| | | Re: Návod na přistání ? 19. 9. 2005 / 21:01 | |
| | No jestli ti jde opravdu jakoby o tu "teorii", tak ta je vlastne v mapach (kdyz pominu prikazy ATC [vyska, rychlost,....] ).
A jestli by to mela byt spis technika (klapky, podvozek,...) tak na to jsou POH atd.
Jinak viz. Trageduv prispevek. |
| |
|
| | | | Re: Re: Návod na přistání ? 20. 9. 2005 / 08:06 | |
| | Ja som sa naučil základy ILS priblíženia a pristánia z nejakého článku tuším an flightsim.com , môžeš to tam skúsiť nájsť. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Návod na přistání ? 20. 9. 2005 / 09:25 | |
| | to: jirka-j
pokud ti jde o PMDG tak na avsimu (library.avsim.net) zadej "737 flight tutorial" a jeste máš návody na highinthesky.cz hledej v sekci HEAVY METAL. je to o ovládání všeho na PMDG 737 ale přistání tam taky najdeš.... obecně: říká se (i když to tu bylo včera zpochybňováno) že 30 NM od letiště FL100 => 250 kts (pod FL100 se lítá max 250kts i když jsou vyjímky, no viz. mapy (aby mě tu nekamenovali)) podle map najdeš SLP (speed limit pointy) u prahy jsou dva SLP1 a SLP2 1 ve vzdálenosti někde u VLM 250 kts a druhý 220/210 je trochu blíž 18NM (dávám to zpaměti takže to ber +/-) při nalítnutí ILS nebo VOR musíš mít výšku 4000ft/3500ft (podle mapy) pri nalítnutí rychlost kolem 200kts (může být menší ale zhruba před půl rokem bylo vydáno nařízení ohledně zvýšení dráhové kapcity na LKPR a nalítávám to od té doby touto rychlostí kola dolu (to je dobrá brzda;o)) na MCP nastavit přistávací rychlost (podle FMC) mezi 130-160kts podle hrozně moc tabulek... postupně (podle rychlosti) vytahovat klapky AUTOBRAKE dle libosti zaarmovat AIRBRAKE a ve výšce (až se ti to bude zdát že to zmákneš autopilot DISENGAGED stahnout plyn podrovnat a říznout stím tak aby se kaštani nepoblinkali ty to sice uklízet nebudeš ale kdo pak leťet nazpátek v poblinkaným letadle/
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Návod na přistání ? 20. 9. 2005 / 17:50 | |
| | jen tě trošku opravim... SPL1 je 28NM od OKL a je to na 250IAS, čili na VLM, můžeš letět nad FL100 jak je libo rychle.. SPL2 jsou IAFy, kde bys měl mít max. 220IAS. Nalétávat osu se dá i v těch 220, ale je to dost o zobáček.. já osobně se snažim nalétávat tak max 190IAS, abych neletěl pak 8NM s kolečkama venku. Kola se snažim vyndat tak cca na 4NM. jinak autobrake nastavuju cca při průletu FL150-200 a airbrake před přeletem IAF. Pokud je rozumné počasí, tak letím "už" od FAFu ručně.
Ale to už jsem hodně odbočil.. Prostě SPL1 je na 250IAS a je 28NM od OKL a SPL2 je max 220IAS a je na IAFech.. |
| |
|
| | | Re: Návod na přistání ? 20. 9. 2005 / 09:39 | |
| | He, tak jak tak koukám na tvůj "návod" (vím, že to byl příklad) tak podle mých výpočtů bys při klesání 1500fpm byl dole za cca 2,5 min, což by bylo na základě rychlosti 240kts asi 30 mil před prahem dráhy. No zas by bylo o jedno zoraný pole víc. Navíc pochybuju, že by ti ATC dovolil na 40 majli sklesat na 4000 o neekonomičnosti tohoto počínání ani nemluvě. |
| |
|
| | | | Re: Re: Návod na přistání aneb stále dokola. 20. 9. 2005 / 10:20 | |
| | Trochu ti budu odporovat. Nevím co to už bylo za letiště, ale podle map tam bylo cca 40NM ve výšce 4000 ft. Takže jedna věc je teorie podle map a druhá,jak optimálně klesat.
A jsme zase tam kde vždy. Doporučovat "mladým"naučit se lítat s malým érem:
1) VFR s předem připraveným rozpočtem na přistání, samozřejmně podle podmínek každého letiště
2) naučit se lítat podle VOR, DME, NDB
3) a pak teprve lítat s velkými jety
Tohle je totiž pánové z reál lítání a pokud to někdo nezvládne takto postupně, tak tohle forum stále bude plné se opakujících dotazů a jak tady někdo zmínil, plné odpovědí jen s odkazy na starší příspěvky. Ono totiž tohle opravdu jinak nejde. Copak může šesti-leté dítě jít rovnou na vysokou, když ještě nemá ani základní školu? A dokud tohle pravidlo nepochopí ti noví, co chtěj rovnou Jumbo, tak si to hold budou znechucovat sami sobě a ne ti "zkušenější" co už tím prošli. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Návod na přistání aneb stále dokola. 20. 9. 2005 / 10:33 | |
| | @ Jumbo - PMDG obzvlášť. Toto už predsalen nie je zväčšená Cessna s A/T ako default. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Návod na přistání aneb stále dokola. 20. 9. 2005 / 17:52 | |
| | hezky řečeno, Tome... Jinak, šesti-leté dítě, snad, tady ani nelítá, ale 13-ti letí už ano.. |
| |
|
|