FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Budoucnost velkého železa Jeden příspěvek | Celý strom
Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 00:28
Už přistál   
Myslíte si, že budoucnost letecké přepravy patří obrům, jako je A380, a velkým letištním hubům, nebo menším letadlům s velkým doletem a spojením letišť téměř "každé s každým"?
 

Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 00:33
Rozšafín Ctibum   
Myslím, že budoucnost je spíše v dokonalém kompromisu velkých HUBů a obřích plechovek, ve spojení s menšími letišti a menších plechovek. Prostě až se jednou podaří, že budou létat maximálně vytížené lety odevšaď kamokoliv, při zachování ekonomické stránky věci.
 

Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 00:35
Tragédie v JRD
necemu mezi ) defakto tomu, co je dnes .... ale i jumbici jako 380 si tam sve misto najdou ...
 

Re: Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 17:32
Martas
..neurazej jumbika tim ze takto budes nazyvat 380ku..))
 

Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 01:14
Reno
Já myslím, že budoucnost patří teleportaci, teleportaci odkudkoli kamkoliv.. sci-fi literaturou je již dlouho předpovídána a zkušenost ukazuje, že tyto předpovědi se většinou dříve či později vyplní.. pokud se podaří vystavět dostatek teleportačních budek, nastane ovšem soumrak letecké dopravy.. a tím i Microsoft Flight Simulatoru.. )
 

Re: Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 01:21
Rozšafín Ctibum   
Je fakt, že "Microsoft Teleport Simulator 2150" už asi nezažijem....
 

Re: Re: Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 10:11
Rychlokvaška
Popravdě řečeno, asi by to byla ukrutná zábava ;o)
 

Re: Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 08:20
Zdeněk
Právě naopak FS je předvojem reálu, AI už přece teleportaci a zhmotnění umí
 

Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 08:47
Luděk Ch.
Vzhledem k tomu, že to neví ani Airbus a Boeing, přesněji řečeno mají přesně opačné názory, tj. Boeing předpokládá nárůst spojení menšími letadly odevšad kamkoliv (viz. B787) a naopak Airbus velkými letadly mezi obřími HUBy (viz. A380) a přitom tyto společnosti mají dost peněz na profesionální prognózy, nemůžeš čekat, že to někdo tady bude vědět líp
 

Re: Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 10:10
Rychlokvaška
Ono je to spíš tak, že ty průzkumy se vedly X let dopředu a zejména mezi současnými a potenciálními zákazníky, čili to co se začalo stavět tomu odpovídá. Teď už nebude nikdo říkat, že postavili (nebo staví) obchodní nesmysl Dle mého názoru jde Airbus cestou technologické budoucnosti (obří letadla pro velké huby, z kterých se pak člověk přepraví do cíle menšími éry), Boeing jde spíš cestou zaplácnutí díry ve své výrobní řadě (v této kategorii letadel měl Airbus téměř monopol a poptávka velmi vzrůstá). No a protože kdo by si nechal trh ukousnout, tak Airbus oznámil A350...
 

Re: Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 12:22
Už přistál   
Já nechci zakládat leteckou společnost, chtěl jsem vědět jenom názor, ne stoprocentní předpověď.

IMHO je A380 moc velký. Na teroristy to musí působit jako magnet a chtěl bych vidět frontu na odbavení. Odbavit 600 lidí a nasoukat je do plechovky musí přece nějakou dobu trvat, ne? A potom letíte v cattle class. Podle mě je z hlediska pohodlí i subjektivního pocitu bezpečí lepší menší letadlo. Je příjemnější, míň nápadné, míň hlučné. Další minus velkého letadla: podíl míst u okna je poloviční proti malému.

Chtěl bych vidět ty výzkumy, které výrobci dělají. Jestli postaví maketu a posadí tam hejno německých důchodců a amerických manažerů a dovolenkárů a potom jim dávají dotazníky.
 

Re: Re: Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 13:04
Rychlokvaška
Fronta na odbavení se rozdělí do několika menších front a není co řešit Kvůli A380 se staví speciální terminály. Spíš si nedokážu představit takový 2 380tky divertovaný kvůli počasí (pěkných pár hotelů), apod. záležitosti, ale to už necháme na příslušných společnostech, ať se s tím vypořádají. Myslím že ve výsledku to bude mnohem příjemnější než doposud (aspoň pokud můžu soudit dle Dubaje a Dnata).

Nesouhlasím ještě s pár věcma - velké éro je sice rozhodně nápadnější (vždyť už i takový Jumbo vypadá na Ruzyni jako když pojíždí terminál), ale to ostatní...speciálně pokud jde o hluk, doporučoval bych něco si přečíst o nových motorech a pak třebas poslechnout Jumbo na Ruzyni. Subjektivně dělá menší hluk, než kdejakej bulik. O příjemnosti pro cestující zase rozhoduje zcela a výhradně interiér a ten záleží na společnosti, která éro provozuje. A protože to budou vesměs dlouhé lety a minimálně ze začátku velmi prestižní, tak moc bych se o to nebál. Na druhou stranu pro Jumbo ze začátku plánovali taky skoro bazén a teď lítají vícemnéně dobytčáky (soudě dle Lufthansy a KLM). Nechme se překvapit.

No a k tomu místu o okýnek a výzkumům - možná tě to překvapí, ale když někam lítám, jsem v každé frontě asi tak sám nebo jeden ze tří, kteří si říkají o místo u okýnka a za letu bez keců jedinej, kterej se z toho okýnka dívá (a to počítám fakt všech 300 ostatních lidí). Jednou mi dokonce letuška Lufthansy párkrát nevybíravě zavřela kryt okýnka, protože jsem byl v celé 747 jedinej, koho zajímal východ slunce nad Íránskými horami a světlo by chudáky kaštany jistě budilo. Důvodů je spousta - jednak se delší linky lítají většinou přes noc, druhak je na palubě spousta další zábavy (dlabanec, chlast, video, hudba, noviny, internet, spánek) a za třetí - většina cestujících jsou frequent flyeři, kteří to prostě berou jako jen jinou formu nudného a únavného cestování. Takže vzlet většinou stráví s hlavou ve Financial Times, pak si dají dlabanec, pár panáků a zbytek letu stráví ve spánku pod dekou a na závěr si skočí na záchod.

Prostě, pro 99% lidí je lítání jen modernější autobus, kterej je navíc naprd v tom, že musíš trávit dost času posedáváním na letišti.
 

Re: Re: Re: Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 13:16
Tragédie v JRD
Krasne napsano ))) IMHO ty A380 taky vemi brzo skonci jako dobytcaky ve vicemene max economy classu...
 

Re: Re: Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 18:25
Luděk Ch.
Ty dva možné směry co jsi na začátku napsal, v podstatě přesně odpovídají představě Boeingu (více delších přímých spojů menšími letadly) a Airbusu (velká letadla mezi HUBy). Dokonce skoro jako by jsi přímo opsal jejich zdůvodnění pro A380 a B787 A jak píše Phantom, tak teď už žádný z nich nepřizná, že by se vydal špatným směrem, protože už do toho nacpali moc peněz a nebudou si sami odrazovat zákazníky. Já fandím spíš Airbusu, ale realita možná bude nakloněná více spojům mezi menšími městy (a Airbus už to taky tuší, viz. A350), jak to dělají převážně low-cost přepravci, i když nějaký útlum obřích letišt a tudíž i poptávka po velkých letadlech určitě klesat nebude. Zrovna v týdnu jsem četl, že evropská komise varuje, že během 15-20 let nebudou kapacity letišť stačit a vyzývá k budování nových. No a jelikož každé velké město už má své velké letiště, bude se jednat spíš o menší města, do kterých se bude muset část provozu přesouvat. Ale to jsou opravdu jen prognózy, stačí světová pandemie ptačí chřipky a letadla nebudou mít koho vozit
 

Re: Re: Re: Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 18:32
skyfly
a ja som zrovna v MF četl, že onedlho ( do 4o rokov ) nebude ropa ,
A bude po lietaní
 

Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 18:34
Fabo™   
Moja odpoveď znie Tupolev 155
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 18:40
skyfly
ten lieta na fritovací repkový olej ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 18:38
Už přistál   
To do nás hustí ve škole. Nevěřím.
 

Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 16:49
Gustav ( BHA576 )   
Všechno je o penězích. A380 555 lidí a 14 000 km,bohužel nejde to splnit obojí vzhledem k max. povolené vzletové hmotnosti buď plný cestujících + jejich zavazadla = dolet zhruba poloviční a nebo jiný případný kompromis.Při dnešní ceně paliva očekávám spíše menší stroje s menší spotřebou,bohužel však na úkor pohodlí cestujících.Myslím tím malý prostor mezi sedačkama , takřka minimální možný pohyb po letadle a to všechno ještě například osm i více hodin.
 

Re: Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 17:43
Už přistál   
Myslíš, že větší letadla se stavějí proto, aby bylo víc míst mezi sedačkama? Snad proto, aby se tam vešlo víc sedaček, ne?
 

Re: Re: Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 18:34
Gustav ( BHA576 )   
No vzhledem k tomu,že A380 má mezi sedadlama o 40 cm větší mezeru než například B747 dále bar a dokonce i kadeřnictví,tak je pro cestující jistě pohodlnější,bohužel také proto je i trochu více " přerostlejší ".To je však zatím nevýhodou pro řadu letišť,protože rozpětí téměř 80 metrů je už pořádná porce a například na LKPR se ztěží najde taxiway,kde by to nekolidovalo s osvětlením letiště.
 

Re: Re: Re: Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 19:01
Tragédie v JRD
Hele, klidne se s tebou vsadim o mesicni vejplatu, ze to "kadernictvi", a "bar" bude tak mozna v jednom, ve dvou, a to tak maximalne rok, dva po zavedeni do provozu.. hned potom z toho udelaj letajici dobytcak vsichni ... kadernictvi a bar mely bejt uz v 747 kdyz ho vyrobili .. a skutek utek
 

Re: Re: Re: Re: Budoucnost velkého železa   16. 9. 2005 / 22:12
Marky Parky   
No s tim LKPR bych zas takovou obavu neměl - ono to rozpětí křídel 79,8 m neni takovéhle náhodou - letadlo se díky tomu stále ještě vejde do kategorie E dle rozpětí a jako takové úplně v klidu může pojíždět po všech pojezdových mimo apron krom N a M, a dále na apronu po celé delce G, J, B, A, A1, F a část hotelu do stání 38.

Když pomineme že stání 1,3 a 14 by teoreticky tuto kategorii letadla měla pojmout, ale A380 k nim nemuže kvůli rozměrům chobotů, tak na "autobusové" odbavení nám tu opět zcela regulérně a bez problémů zbývá 30A a 38 )) Akortad bych chtěl vidět tu frontu těch autobusů )))
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ