|  |  | Tvorba repaintu - jen pro kontrolu 15. 9. 2005 / 09:23 | |
|  | Chci se jen zeptat, zda dělám vše správně. pomocí DXTbmp otevřu *_T soubor z adresáře texture, a uložím jako bmp. Ve photoshopu otevřu, upravím a uložím jako tga, pak opět pomocí DXTbmp otevřu a uložím jako DXT 16bit.
prosím, nekamenovat, pokouším se o první repaintík, kdyby se našel někdo, kdo s tím má víc zkušeností, ať se třebas na ICQ ozve, byl bych moc rád.
Díky ! |
| |
|
 |  |  | Re: Tvorba repaintu - jen pro kontrolu 15. 9. 2005 / 09:37 | |
|  | Staci pouzit Imagetool , otevrit DXT -ulozit 24bit bmp. potom malovav photosopu nebo v cemkoli, z photoshopu ulozit 24bit bmp, - v image tool prevest na DXT3. to je vse. misto imagetool lze pouzit DXTbmp.-ma stejnou funkci.
pokud ma textura alpha canal ,tak je lepsi pouzit DXTbmp kde je treba zase ten alpha kanal pridat k te texture.
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Tvorba repaintu - jen pro kontrolu 15. 9. 2005 / 09:51 | |
|  | JJ...díky moc .Co se týče toho Alpha kanálu, pokud jsem to správně pochopil, tak ho pomocí "Export alpha channel" před úpravamu uložím někam stranou a po úpravách zase vrátím "import..." oki ?
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Tvorba repaintu - jen pro kontrolu 15. 9. 2005 / 10:57 | |
|  | technicka: cez DXTbmp mozes rovno exportnut TGA a to potom rovno upravit vo Photoshope |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Tvorba repaintu - jen pro kontrolu 15. 9. 2005 / 11:10 | |
|  | Osobne pouzivam spis oddeleny alfakanal a texturu. Nevim jak je to ve Photoshopu, ale v PSP ktery pouzivam jsou ty hratky s TGA silene slozity a diky tomuhle je to hracka. Navic se da takhle udelat "databaze" alfa kanalu treba pro vrtule a pak si jen vybrat jaky se mi hodi a ten si tam dat. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Tvorba repaintu - jen pro kontrolu 15. 9. 2005 / 11:28 | |
|  | Da se rict ze ano, lze to takhle provest . dalsi zpusob je ze si otevres texturu otevres v DXTbmp a v hlavnim okne se ti ukaze textura na kterou budes malovat a v pravo nahore v tom mensim okne se ti ukaze alfa canal ,kdyz maz nastavenej v DXTbmp jako kreslici program photoshop tak staci 2x klepnout na texturu v hlavnim okne a otevre se se ti photoshop v tom malujes az skoncis tak jen ulozit a zavrit photoshop potom vDXTbmp klepnout na refresh after edit av hlavnim okne se ti obevi to co si namaloval . No a pak uz to jen ulozis zpatky do dxt3 vith alpha a alfacanal ti tam zustane. a nemusis nic inportovat . |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Tvorba repaintu - jen pro kontrolu 15. 9. 2005 / 13:48 | |
|  | Díky moc, funguje to. Teď jen poznat, které části v paint kitu jsou které a kam to patří. BTW - jak vlastně řešíte "navazování jednotlivých čar např ? Odhadem ? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Tvorba repaintu - jen pro kontrolu 15. 9. 2005 / 14:24 | |
|  | Najjednoduchšie asi je uložiť si PSD súbor v rozpracovano štádiu s tým, že napr. čiary v rôznych čatiach mju vlastný lyer, a ten potom exportovať, pozrieť si to v (napr.) FSrepainte a korigovať. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Tvorba repaintu - jen pro kontrolu 15. 9. 2005 / 14:27 | |
|  | Navazovani car a kam co patri je treba skouset- odhadem je to dost blby a nekdy nervy drasajici , ale jinak se to neda , existuje na to placeny softik od Abacus-FSrepaint da se stahnout demo ve kterym si muzes alespon rychle prohlizet to co si namaloval a jestli ses s carou "trefil" a nemusis porad spoustet simulator. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Tvorba repaintu - jen pro kontrolu 15. 9. 2005 / 15:34 | |
|  | Jak píšou kolegové, navázat čáry na sebe je někdy o nervy. Když jsem například dělal L-410 do barev MV, tak se mi trefil lajny mezi bokem, vrchem letadla a ocasem podařilo asi na 20 pokus. Tzn. že jsem vždy hnul čárou, otevřel FS, uložil screen, zhodnotil, hnul čárou .... Celý ciklus trval asi 5 min x 20 cca 100min čistého času na tři lainy. Dobrý ne? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tvorba repaintu - jen pro kontrolu 15. 9. 2005 / 15:49 | |
|  | Je pravdou, že FS Repaint 2004 je program, který je šitý na míru pro tyto hrátky s repaintem, ale pozor dokud není náš budoucí výtvor nahrán do adresáře Aircraft a není zároveň už zapsán i do aircraft.cfg daného typu letadla , tak jej FS Repaint vlastně nevidí.A ještě jeden problémek je potom se zmenšováním nebo zvětšováním nápisu CSA na velikost danému letadlu přiměřenou.Není li totiž tento nápis tvořen bod po bodu , ale použiji-li k tomu font,který je na tomto serveru k dospozici, tak změnou jeho velikosti se obrázek pravého boku letadla někdy rozmaže.Je zajímavé,že jenom někdy a vždy jen pravý bok. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Tvorba repaintu - jen pro kontrolu 15. 9. 2005 / 16:31 | |
|  | Ještě jedna technická - není příliš vhodné používat DXT bmp jako zdroj pro repaint , vyplatí se zkusit sehnat buď repaint kit nebo alespoň nekomprimované textury , převody dochází k nezanedbatelné ztrátě kvality obrázku |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tvorba repaintu - jen pro kontrolu 15. 9. 2005 / 16:38 | |
|  | Ba ba. On někdy i jeden převod do DXT udělá nepříjemné věci. Například, když se někde například sbíhají dvě různobarevné čáry, tak ne jejich hrotu může vzniknout nehezká kaňka. Halt je to jenom obyčejná komprese. Pokud by to zvládala většina počítačů, byla by pochopitelně hezčí 32bit bitmapa. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tvorba repaintu - jen pro kontrolu 15. 9. 2005 / 18:33 | |
|  | Já bych rád, ale na netu jsem nikde paintkit na default Beechcraft B58 nenašel. Nevíte o nějakém ? |
| |
|
|