Velmi dobre popisal Tonde svoje zazitky, ked mozem prispiet trochu svojimi skusenostami alebo zazitkami,tak ja som bol stihaci pilot na MiG-21F,MF a podla nasich osnov sme robili vycvik aj z oblasti PVOS-to su cisti stihaci a aj z oblasti SBoL-to su stihaci bombarderi a aj z prieskumackej osnovy,volali sme sa letectvo frontu,bol tam najvsestrannejsi vycvik.Lietali sme na prepady vo vsetkych vyskach aj na stratosferu,vzdusne boje na vsetkych vyskach,akrobaciu,prieskumy,a samozrejme lietanie cez den aj v noci skoro za kazdeho pocasia-minima 300-3. K tej nadzvukovej rychlosti, mali sme cvicenia prepad na stratosfere,to znamena,ze odstartoval ciel-1x MiG-21 s bandaskou,ktory letel podzvukom a za nim pelasili aj 4 stihaci a kazdy robil rozhon na nadzvuk a urobil prepad na ciel na palubny lokator a odvalil sa skoro suchy.Nakoniec pristaval ciel so suchou nadrzou.Stihacom trval let tak 10 min,ciel asi 20 min. Co sa tyka nadzvukovej rychlosti, na MiG-21 sa chodilo vzdy nadzvukom na prepad na stratosfere,takze velakrat som bol nadzvukom,nie je to nijaky zvlastny pocit akorat okolo mach 1 poskoci rucicka vyskomeru z dovodu prekonavania razovej vlny,potom iba clovek pozera ako sa to rozbieha a okolo mach 1,5 sa automaticky zapina 2.forsaz - iba na MiG-21 MF a vtedy ide palivo rapidne dole a to su potom fukoty,rychlo spravit prepad,samozrejme presne podla stanovenych hranic zachytenia ciela odpalu a odvalu,vsetko sa zaznamenavalo na film a rychlo odval a na pristatie na volnobeh,z tej vysky 15 az 18 km sa snad az do pristatia nemusel pridat plyn pokial bol sikovny navodcik z velitelskeho stanoviska a naviedol ma bez zdrziavania dole. A kto to docita az sem tak mu prezradim co bolo este take zaujimave lietanie u tych stihacov. Boli to strelby rakiet na Balte, to znamena,ze startovali sme z Plzne s plne napumpovanou masinou-3 plne velke baky a 2 rakety a letelo sa v roji - 4x MiG-21 MF,F na sever az nad Baltske more tam sa odstrelili rakety na osvetlovaciu bombu na padaku ktoru hadzala nejaka MiG-23 z velkej vysky asi 14 km,my sme boli na 10 km, a po odpale domov naspat do Plzne,vtedy boli zbytky na pristatie okolo 200litr,co naozaj nie je vela . To boli naozaj lety na zocelenie .Let trval 1 hod a 45 min ....predstav si v tej malej kabine 21. Poslednu vec ,ktoru chcem spomenut z tejto ery letectva,ze som sa zucastnil lietania, kedy sme cvicili zlietanost pluku a letel som v najvacsej skupine aka kedy sa u nas trenovala- 12 x MiG-21 a ja som bol 12. Startovalo sa z Plzne,odstartovalo 12 masin, efektny prielet nad vezou,videl som vsetko,lebo som bol ako dvanastka a prelet do Bechyne,tam sa pristalo,ponukli nam vyborny gulas,natankovali nas a zase start domov do Plzne,vo vzduchu sme sa rozdelili na roje a robili sme vzdusne boje v roji. Cely tento kolotoc sa udial bez jedineho pruseru,co bolo naozaj hodne ocenenia... Fuj,uz bolo dost pisania...zatial......Dalsie veci o lietani so SU-22 alebo tahanie tercov na L-39 az nabuduce..... |
|