| | | Co to je "rejected Takeoff" 8. 9. 2005 / 19:31 | |
| | Mám takový dotaz, co to je "Rejected T/O" ? A za jaké situace se to vyskytne ? A dá se to nějak zažít v FS ? Moc rád bych si totiž v FS vyzkoušel nějaké ty "zákeřné" situace v Boeing 737 ... ale nevim, jak co nastavit, co udělat v danou chvíli atd. ... poradíte mi někdo ? díky |
| |
|
| | | Re: Co to je 8. 9. 2005 / 19:36 | |
| | Je to přerušený vzlet do rychlosti V1. Když jsi už blízko ní a musíš přerušit, tak to je síla. Na simu si to můžeš vyzkoušet, ale je to nic, chybí ten vjem z toho brždění.
Vyskytne se to v případech, kdy se během rozjezdu vyskytne závada, která by ohrozila let. |
| |
|
| | | | Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 19:39 | |
| | A jak se to dělá? co se obvykle "mačká" ? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 19:42 | |
| | Autobrake se proto nastavuje na RTO. Ve chvíly, kdy během startu výrazně stáhneš plynové páky, aktivují se brzdy a éro zažíná intenzivně brzdit.... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 19:55 | |
| | Dík, takže si to někdy zkusim, už vim co udělat |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 19:43 | |
| | Nie som letec, ale z toho čo som kde-tu pochytil a zdravého sedliackého rozumu:
Pred štartom autobrzdy na RTO, po rozhodnutí prerusiť plyn na idle (alebo reverz) a brzdiť brzdiť brzdiť. A ešte dúfaj že dráha je dosť dlhá. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 20:58 | |
| | Doufat nemusíš, od toho sis právě spočítal V1 abys věděl že je dlouhá dost. Po překročení V1 už musíš do vzduchu ať se děje co se děje, to uź je krátká .... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 21:04 | |
| | On už je hlavně vztlak tak velký, že brzdy jsou téměř k h..... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 21:05 | |
| | No zatiahnut klapky problem neni nikdy, ale neviem ci by to pomohlo... podla mna skor naopak. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 22:02 | |
| | No a co kdyz kvuli technicke zavade zhasnou oba motory a ja budu cca 10 nad V1, to i tak mam vzletnout ? Prece nesmysl... Ikdyz ma draha nejakej rozmer tak je preci spousta mista kolem drahy kde bych to mohl seknout, ne-li prejet drahu a i za cenu urvani pridaku nebo tak neco radeji zabrodit do nejake hrazdy u letiste nez s tim porouchanym erem vzletet.....
Vim ze by akutne hrozilo poskozeni nadrzi a pozar (vybuch) ale i tak....
Tot muj nazor |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 22:09 | |
| | No .. pak buh s tebou .. samozrejme, pokud jses nad V1 a zhasnou ti motory, tak uz s tim opravdu nevzlitnes ... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 22:41 | |
| | Rychlost V1 neni vubec o tom kolik máš vypadlejch motorů či co. Ta ti jen říká, že po jejím překročení už nemůžeš stihnout zabrzdit a musíš pokračovat ke vzletu. Pokud pokračovat nemůžeš, tak máš prostě smůlu a i kdybys tisíckrát brzdil, tak se rozsekáš. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 22:59 | |
| | To bylo asi ne Peetrse, ze? .) |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 9. 9. 2005 / 23:16 | |
| | tak v tom případě to chce pořádnou předletovou kontrolu ... a pak se jen modlit aby to vyšlo. Ale v FS to výjde vždycky ... jinak díky za tolik odpovědí a jinak ve FS jsem to zkoušel a teda nic moc ... jsem čekal, že se to aspoň bude nějak třást a zklamala i Active Camera, pač s tou se taky nic nedělo. Jen to zabrzdilo a hotovo. A pak mam ještě otázečku na Filipa (Dvořáka), zmiňoval jsi tu, že V1 se nějak počítá ve vztahu s délkou dráhy, ale v checklistu mam napsáno, že V1 = 145 KT. Tak mi prosim napiš vzorec nebo aspoň návod jak se k tomu dostat ... abych věděl, jestli má FSka hodně chyb ... DD ... to byl vtip, FSku nezkoumam do detailů, stačí mi, že to letí asi tak na 10% z reálu a že fungujou přístroje jako ve skutečnosti ... víc od PC asi ani chtít nemůžu ... Toť vše. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 9. 9. 2005 / 23:48 | |
| | Jestlize je V1 rychlost ze ktere se da zabrzdit prosil bych o vysvetleni nasledujicich situaci.
- Startuji z pojizdecky, nikoli z HP. Zmeni se tedy V1? Jestlize ano, spocita to FMS, nebo musim vzit tabulky, spocitat delku drahy z pojizdecky a spocitat ji rucne?
- Je snih, dest, a koeficietn brzdneho ucinku je mensi. Zakonite se to musi projevit ve V1. Je-li tomu tak, jak to spocitam?
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Co to je 9. 9. 2005 / 13:49 | |
| | Tedy především brzdy a růženec...))) |
| |
|
| | | | Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 19:52 | |
| | Díky moc ... jinak v reálu to musí asi docela "škubnout" s pasažérama ... hehe .. docela bych to chtěl i zažít. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 19:53 | |
| | Tak se někdy v autobuse nedrž, až bude brzdit. Poznáš cca jen 5% toho co v letadle. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 20:21 | |
| | jééé ... tak to je hustý ... to zkusim ... ale v letadle by to stejně bylo lepší ... jinak nevíte kolik je to V1 pro B734 ? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 20:28 | |
| | Cca 115 kt. Ale je to závislé vždy na aktuální váze. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 20:28 | |
| | V1 je různá podle teploty vzduchu, váze letadla, nadmořské výšce letiště, suchá nebo mokrá dráha . Je to rychlost při které se dá ještě ubrzdit přerušený vzlet. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 21:07 | |
| | Zkus to naťukat do FMS. Ta Ti vypočítá sama. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 21:09 | |
| | Ja práve PMDG FMC toto vypocitat donutit neviem... Vref vypocita v pohode, ale V1 Vr ani V2 nie, musim zadat rucne (+/- autobus) |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 21:12 | |
| | Já abych řekl pravdu, tak zadávám, zadávám. A najednou tam je. Jinak nevíte, jak dostat do MFC od Aerosoftu (Eurowings pack) Rezervu paliva? Mě to nefuguje. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 21:15 | |
| | zmen si ve windozech desetinnou carku za desetinnou tecku ) reseno X krat, odpovezeno X krat .) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 21:43 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 21:13 | |
| | pocita to normalne.. po te, co na perf strance zadas vahy, palivy, vejsky, a (dulezite!) na DEP/ARR zadas letiste a drahu z jake letis, pote se hodis na stranku TAKE OFF , tam zvolis na jake klapky budes provadet vzlet, a pak zmacknes tlacitka na FMS, tam kde jsou ty dve pomlcky (tusim ze jsou dve) co jsou nadepsany V1, Vr, V2 ... a nabehnou ...
pozor, pri zmene drahy atd se vynulujou (fmska te o tom inforumuje - take off speeds deleted) a musis je dat znov |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 21:18 | |
| | O tom vynulovani viem, ale nech robim co robim, tie rychlosti sa mi zatial nepodarilo nechat vypocitat. No co uz, skusim este zajtra, ale ajtak mi to moc nepomoze, pc sa teraz ucim lietat s lietadlom co nema mudru krabicu typu napln prasa a nechaj ho letiet - PT Tupolev 154B-2.
Sice niektore eMka FMC (jazmina sa volalo... zaujimave meno ) maju, ale to su vynimky. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 9. 9. 2005 / 23:17 | |
| | FMS na něm nemam ... hehe .. takže to budu asi muset počítat z hlavy |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Co to je 9. 9. 2005 / 08:32 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Co to je 8. 9. 2005 / 20:02 | |
| | to neškubne,ale několik vteřin líbáš sedačku před sebou a modlíš se aby už to skončilo....... |
| |
|
|