| | | Jak udelat repaint? 5. 9. 2005 / 10:21 | |
| | Predesilam, ze jsem skoro poctive prosel cele forum a nepodarilo se mi najit navod, jak udelat repaint (neni vylouceno, ze jsem hledal blbe). Dobral jsem se zatim k par informacim, takze, mam repaint kit a Photoshop celkem slusne ovladam. Je nejaky link, kde by byl navod pro tupce - tedy pro mne -, pokud mozno cesky nebo slovensky? V nejhorsim pripade bych si nejak s anglinou poradil, event kdyby byl nekdo ochoten mi poslat postup mailem, nabizim flasku dle vlastniho vyberu (pokud ten postup pochopim a dotycny bude ochoten se mnou konzultovat .
Diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik. |
| |
|
| | | Re: Jak udelat repaint? 5. 9. 2005 / 10:55 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Jak udelat repaint? 5. 9. 2005 / 11:19 | |
| | super strana, diky moc!!!!. Boze, stary rezime, proc jsi mne ucil jen rusky? Jsem ztracen ve svjete informaci..... no nic, jdu se ucit anglicky....... |
| |
|
| | | Re: Jak udelat repaint? 5. 9. 2005 / 11:25 | |
| | No takhle... z danýho modelu si stáhni někam stranou textury, který chceš upravovat a jestli s Photoshopem umíš, není nic jednodušího je upravit k obrazu svému. Ale má to jeden háček, ne všechny modely jsou "rovný", tudíž se sem tam stane, že třeba jednotlivý textury budeš muset k sobě pasovat (příklad lajny podél trupu u ČSA) Když se ti to povede bez úhony na mentalitě máš repaintováno...) |
| |
|
| | | | Re: Re: Jak udelat repaint? 5. 9. 2005 / 11:27 | |
| | tzn, ze soubory *.bmp ze slozky "textures" jen natvrdo prekleslim ve Photoshopu, hodim je zpet a repaint je hotovy? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Jak udelat repaint? 5. 9. 2005 / 11:29 | |
| | ...vpodstatě ano, měl bys dodržet rozlišení a poměr stran... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Jak udelat repaint? 5. 9. 2005 / 11:30 | |
| | Nekdy jo nekdy ne... photoshop neumi primo editovat BMP DXT3 apod (ve kterem casto textury byvaji), takze BMP z textures musis prevest do normalniho BMP, jenze tim se strati tusim alfa kanal atd, takze je treba si uz pri prevodu z BMP DXT3 (napr. v image toolu) s exportem trosku pohrat (repainty nedelam, nekdo me urcite dopni |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Jak udelat repaint? 5. 9. 2005 / 11:34 | |
| | napr. textury z MiG-23, kterej si chci udelat jsem do Photoshopu natah bez problemu, aj uz castecne upravil.... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Jak udelat repaint? 5. 9. 2005 / 11:59 | |
| | Je taky dobrý si textury převést z nižšího rozlišení barev na vyšší, upravit a pak zpět. Jinak co tady říkal Tragéd, je fakt, že některé texury potřebují převod (hlavně u placených addonů), ale s tím jsem si zatím nehrál...
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Jak udelat repaint? 5. 9. 2005 / 12:01 | |
| | Je to mozne... ono to zalezi na autorech, jaky format pouzivaji .. casto je pouzivany normalni BMP, na rade er je pouzivani DXT3 (coz ma sice priponu BMP ale moc spolecneho to nema) + alfa atd atd... nekdy je na jednom modelu vic formatu a tak ... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak udelat repaint? 6. 9. 2005 / 13:58 | |
| | Kuciiiiiiiiiiiiii, tak jsem pokusne udelal zmenu *.bmp na MiG23, soubor wings.bmp z adresare textures, ktery mi sel rovnou otevrit ve photoshopu, natvrdo jsem ho prekreslil, abych si overil jak to funguje a pri spusteni FS a naslednem pokusu o zvoleni migu se FS beze slova rozlouceni odporouci a zbuchne. Co je zle? (kromne toho ze fsecko? Podle nekterych nazoru to melo jit, tak asi neco delam blbe....
Diiiiiiiiiiik.
P.S. sem si mylsel, ze to nebude tak jednoduchy.... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak udelat repaint? 6. 9. 2005 / 14:13 | |
| | Vypada to, ze puvodni textura byla bud 16 bit nebo 32bit BMP.
V tom pripade to photoshop otevre, ale kdyz udelas zmeny a ulozis, nejspis z toho vzniknul 24bit BMP,a to FS neumi.
Takze pokud jsi nemenil rozliseni textury ( musi byt napr. 1024x1024, 512x512, 256x256 ), mohlo by pomoct prevest tu tvoji upravenou texturu do formatu 16bit BMP ( nebo i 32bit - coz je treba nejhezci, ale zabira to nejvic mista ), pripadne DXT1 BMP - a to pres Imagetool a nebo pres DXTBMP - odkazy viz muj prispevek nize.
Predpokladam ze to delas, ale pro jistotu - original pro editaci si nech nekde a kopii preved na ten format ve FS. V photoshopu to mas nejspis jako *.psd soubor s vrstvama, ne? I ten jde rovnou nacist do Imagetoolu a pak to prevest na to specialni BMP.
DIvny je, ze ti to pada, pokud ma textura spatnej format, spis se stane, ze se vubec nenacte a vidis jen sedy nebo cerny povrch modelu, ale muze se to asi stat, ze to i padne. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak udelat repaint? 6. 9. 2005 / 15:49 | |
| | ha, a muj prvni repaint je na svjete - naprosto krasne hnusna ruzouvoucka MiG-23MF!!!! Im very happy!!!!! Funguje to!!!!
Timto dekuji fsem za cenne rady a jdu tvorit!!!!!!!!!!!!!!!! |
| |
|
| | | Re: Jak udelat repaint? 5. 9. 2005 / 13:15 | |
| | Protoze jsou textury casto ne v obycejnem BMP ale rozsirenem ci komprimovanem, je potreba ty textury nejak prevest.
A to bud programem IMAGETOOL , ktery je soucasti SDK pro MSFS
http://www.microsoft.com/games/flightsimulator/fs2004_downloads_sdk.asp
Imagetool je soucasti terrain sdk a gmax gamepack, ale samotnej programek neni velkej, a dal by se poslat i mailem, pokud bys nechtel stahovat ty SDKacka.
Umi nacitat i *.psd soubory s photoshopu, takze bys to nemusel prevadet na nakej meziformat.
- - -
Pak je jeden peknej program DXTBM:
http://fly.to/mwgfx
... ten umi pracovat zaroven i s tim alpha kanalem
Kdyz se ulozi true color BMP z nakyho kresliciho ***shopu, je to vetsinou 24bit, a to FS neumi - krome komprimovanych DXT1 nebo DXT3 formatu ( porad s priponou BMP ) umi FS 16bit a nebo 32bit textury. A do toho se to da prevest prave treba tim Imagetoolem.
Muzes zkusit hledat tady na foru slova jako imagetool, dxt, sdk atp. ( i vice slov dohromady )
|
| |
|
| | | Re: Jak udelat repaint? 5. 9. 2005 / 16:00 | |
| | Toto celkem slušně řeší FSRepaint 2004.Jeho nevýhodou je,že umí pracovat pouze s letadly,která už jsou v adresáři Aircraft.Takže získáš -li čistý repaint,třeba od výrobce addonového letadla,tak ho musíš uložit jako novou variantu textur toho letadla.Už je možné pojmenovat adresář s texturou podle potřeby,ale pozor je potřeba i doeditovat soubor aircraft.cfg a dopsat do něj ten nový repaint.Teprve potom jej program FSrepaint 2004 vidí a dovolí jej tvořit.Program je vlastně přímo určený k malování letadel.Textury převádí do DXT3 automaticky. |
| |
|
|