FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak udelat repaint? Jeden příspěvek | Celý strom
Jak udelat repaint?   5. 9. 2005 / 10:21
tonde   
Predesilam, ze jsem skoro poctive prosel cele forum a nepodarilo se mi najit navod, jak udelat repaint (neni vylouceno, ze jsem hledal blbe). Dobral jsem se zatim k par informacim, takze, mam repaint kit a Photoshop celkem slusne ovladam. Je nejaky link, kde by byl navod pro tupce - tedy pro mne -, pokud mozno cesky nebo slovensky? V nejhorsim pripade bych si nejak s anglinou poradil, event kdyby byl nekdo ochoten mi poslat postup mailem, nabizim flasku dle vlastniho vyberu (pokud ten postup pochopim a dotycny bude ochoten se mnou konzultovat .
Diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik.
 

Re: Jak udelat repaint?   5. 9. 2005 / 10:55
Rozšafín Ctibum   
http://www.calclassic.com/repaint.htm
 

Re: Re: Jak udelat repaint?   5. 9. 2005 / 11:19
tonde   
super strana, diky moc!!!!. Boze, stary rezime, proc jsi mne ucil jen rusky? Jsem ztracen ve svjete informaci..... no nic, jdu se ucit anglicky.......
 

Re: Jak udelat repaint?   5. 9. 2005 / 11:25
Spirit
No takhle... z danýho modelu si stáhni někam stranou textury, který chceš upravovat a jestli s Photoshopem umíš, není nic jednodušího je upravit k obrazu svému. Ale má to jeden háček, ne všechny modely jsou "rovný", tudíž se sem tam stane, že třeba jednotlivý textury budeš muset k sobě pasovat (příklad lajny podél trupu u ČSA) Když se ti to povede bez úhony na mentalitě máš repaintováno...)
 

Re: Re: Jak udelat repaint?   5. 9. 2005 / 11:27
tonde   
tzn, ze soubory *.bmp ze slozky "textures" jen natvrdo prekleslim ve Photoshopu, hodim je zpet a repaint je hotovy?
 

Re: Re: Re: Jak udelat repaint?   5. 9. 2005 / 11:29
Spirit
...vpodstatě ano, měl bys dodržet rozlišení a poměr stran...
 

Re: Re: Re: Jak udelat repaint?   5. 9. 2005 / 11:30
Tragédie v JRD
Nekdy jo nekdy ne... photoshop neumi primo editovat BMP DXT3 apod (ve kterem casto textury byvaji), takze BMP z textures musis prevest do normalniho BMP, jenze tim se strati tusim alfa kanal atd, takze je treba si uz pri prevodu z BMP DXT3 (napr. v image toolu) s exportem trosku pohrat (repainty nedelam, nekdo me urcite dopni
 

Re: Re: Re: Re: Jak udelat repaint?   5. 9. 2005 / 11:34
tonde   
napr. textury z MiG-23, kterej si chci udelat jsem do Photoshopu natah bez problemu, aj uz castecne upravil....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jak udelat repaint?   5. 9. 2005 / 11:59
Spirit
Je taky dobrý si textury převést z nižšího rozlišení barev na vyšší, upravit a pak zpět. Jinak co tady říkal Tragéd, je fakt, že některé texury potřebují převod (hlavně u placených addonů), ale s tím jsem si zatím nehrál...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jak udelat repaint?   5. 9. 2005 / 12:01
Tragédie v JRD
Je to mozne... ono to zalezi na autorech, jaky format pouzivaji .. casto je pouzivany normalni BMP, na rade er je pouzivani DXT3 (coz ma sice priponu BMP ale moc spolecneho to nema) + alfa atd atd... nekdy je na jednom modelu vic formatu a tak ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak udelat repaint?   6. 9. 2005 / 13:58
tonde   
Kuciiiiiiiiiiiiii, tak jsem pokusne udelal zmenu *.bmp na MiG23, soubor wings.bmp z adresare textures, ktery mi sel rovnou otevrit ve photoshopu, natvrdo jsem ho prekreslil, abych si overil jak to funguje a pri spusteni FS a naslednem pokusu o zvoleni migu se FS beze slova rozlouceni odporouci a zbuchne. Co je zle? (kromne toho ze fsecko? Podle nekterych nazoru to melo jit, tak asi neco delam blbe....
Diiiiiiiiiiik.
P.S. sem si mylsel, ze to nebude tak jednoduchy....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak udelat repaint?   6. 9. 2005 / 14:13
Milan Lisner   
Vypada to, ze puvodni textura byla bud 16 bit nebo 32bit BMP.
V tom pripade to photoshop otevre, ale kdyz udelas zmeny a ulozis, nejspis z toho vzniknul 24bit BMP,a to FS neumi.
Takze pokud jsi nemenil rozliseni textury ( musi byt napr. 1024x1024, 512x512, 256x256 ), mohlo by pomoct prevest tu tvoji upravenou texturu do formatu 16bit BMP ( nebo i 32bit - coz je treba nejhezci, ale zabira to nejvic mista ), pripadne DXT1 BMP - a to pres Imagetool a nebo pres DXTBMP - odkazy viz muj prispevek nize.

Predpokladam ze to delas, ale pro jistotu - original pro editaci si nech nekde a kopii preved na ten format ve FS. V photoshopu to mas nejspis jako *.psd soubor s vrstvama, ne? I ten jde rovnou nacist do Imagetoolu a pak to prevest na to specialni BMP.

DIvny je, ze ti to pada, pokud ma textura spatnej format, spis se stane, ze se vubec nenacte a vidis jen sedy nebo cerny povrch modelu, ale muze se to asi stat, ze to i padne.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak udelat repaint?   6. 9. 2005 / 15:49
tonde   
ha, a muj prvni repaint je na svjete - naprosto krasne hnusna ruzouvoucka MiG-23MF!!!! Im very happy!!!!! Funguje to!!!!
Timto dekuji fsem za cenne rady a jdu tvorit!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Re: Jak udelat repaint?   5. 9. 2005 / 13:15
Milan Lisner   
Protoze jsou textury casto ne v obycejnem BMP ale rozsirenem ci komprimovanem, je potreba ty textury nejak prevest.
A to bud programem IMAGETOOL , ktery je soucasti SDK pro MSFS

http://www.microsoft.com/games/flightsimulator/fs2004_downloads_sdk.asp

Imagetool je soucasti terrain sdk a gmax gamepack, ale samotnej programek neni velkej, a dal by se poslat i mailem, pokud bys nechtel stahovat ty SDKacka.
Umi nacitat i *.psd soubory s photoshopu, takze bys to nemusel prevadet na nakej meziformat.

- - -
Pak je jeden peknej program DXTBM:

http://fly.to/mwgfx

... ten umi pracovat zaroven i s tim alpha kanalem

Kdyz se ulozi true color BMP z nakyho kresliciho ***shopu, je to vetsinou 24bit, a to FS neumi - krome komprimovanych DXT1 nebo DXT3 formatu ( porad s priponou BMP ) umi FS 16bit a nebo 32bit textury. A do toho se to da prevest prave treba tim Imagetoolem.

Muzes zkusit hledat tady na foru slova jako imagetool, dxt, sdk atp. ( i vice slov dohromady )


 

Re: Jak udelat repaint?   5. 9. 2005 / 16:00
Gustav ( BHA576 )   
Toto celkem slušně řeší FSRepaint 2004.Jeho nevýhodou je,že umí pracovat pouze s letadly,která už jsou v adresáři Aircraft.Takže získáš -li čistý repaint,třeba od výrobce addonového letadla,tak ho musíš uložit jako novou variantu textur toho letadla.Už je možné pojmenovat adresář s texturou podle potřeby,ale pozor je potřeba i doeditovat soubor aircraft.cfg a dopsat do něj ten nový repaint.Teprve potom jej program FSrepaint 2004 vidí a dovolí jej tvořit.Program je vlastně přímo určený k malování letadel.Textury převádí do DXT3 automaticky.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ