| | | VFR prelet hranic 1. 9. 2005 / 20:40 | |
| | Muzete mi nekdo upresnit, za jakych podminek je povolen VFR prelet statnich hranic? A jaka frazeo se pri tom standardne pouziva? |
| |
|
| | | Re: VFR prelet hranic 1. 9. 2005 / 20:42 | |
| | Neviem, ale spytaj sa tych par ludi co teraz letia LKTB-LZKZ Ja som síce ešte VFR prelet nerobil ale nezdá sa mi, že by mal byť nejaký rozdiel. |
| |
|
| | | Re: VFR prelet hranic 1. 9. 2005 / 21:08 | |
| | No, největší rozdíl je v tom, že musíš mít podaný a schválený letový plán s časem a místem přeletu hranic a cílovým letištěm, jinak letíš normálně VFR, ale trasou podle plánu a pokud chceš v cizí zemi přistát, musí to být nejdříve veřejné mezinárodní letiště, kde tě pasově zkontrolují a potom už můžeš letět kamkoliv, podle předpisů dané země. |
| |
|
| | | | Re: Re: VFR prelet hranic 1. 9. 2005 / 23:33 | |
| | Diky |
| |
|
| | | | Re: Re: VFR prelet hranic 2. 9. 2005 / 10:21 | |
| | A jsou definovany nejake "vstupni" body nebo tu hranici muzu preletet kde chci (a samozrejme uvest do FP co chci )? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: VFR prelet hranic 2. 9. 2005 / 11:24 | |
| | 1.2.2.3 V letovém plánu VFR podaném pro let do/ze zahraničí
ve výškách do FL 95 musí pilot v poli 18 FPL uvést bod, nebo
označení hranice FIR LKAA a zeměpisné místo nebo směr a
vzdálenost od zeměpisného místa ve FIR Praha a ve všech případech
sečtenou vypočtenou dobu letu k hranici FIR Praha.
Pilot při vstupu do vzdušného prostoru ČR musí dodržet dobu
letu na hranice FIR PRAHA vyplývající z platného letového plánu
v rozmezí ± 10 minut.
Příklady:
EET/OKG−0050
EET/LKAA 0050−5 km S KVILDA |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: VFR prelet hranic 2. 9. 2005 / 11:28 | |
| | ... a tam na něj bude čekat dvojice horkovzdušnejch balónů se závorou. Přilétávající zastaví, otevře okénko, předá pilotovi levého balónu doklady ke kontrole a když to klapne, tak závoru zdvihnou a on vesele pokračuje do vzdušného prostoru sousedního státu. |
| |
|
| | | | | | | Re: VFR prelet hranic 2. 9. 2005 / 11:44 | |
| | Srandičky, srandičky....
až se ti ale jednou stane, že se objevíš v ADIZ mimo čas a místo udané ve FPLANu (nebo bez jeho podání) a budeš mít smůlu, že nenaladíš frekvenci (ani nejbližší TWR jako nouzový postup, ani poměrně dobře pokrytý Praha Terén), abys to vysvětlil (i když už je to i tak porušení předpisu), tak se pak nediv až ti přijdou zkontrolovat doklady Gripouši nebo Alky... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: VFR prelet hranic 4. 9. 2005 / 09:29 | |
| | A ještě jeden dodatek - ten bod přeletu hranice by měl takový, který je jako zeměpisný nebo jiný název uveden v ICAO 500 mapě - to kvůli identifikaci místa přeletu. Takže naplánování výstupního bodu stylem "Nad bažinou u sousedovic zahrádky" by asi způsobilo nějaký dotaz při schvalování FPL.
Petr |
| |
|
|