| | | Mig-23 - klapky, textura ?? 13. 4. 2005 / 20:40 | |
| | Na avsim.ru je pěkný panel od Honzy Moravce na Mig 23 od Kazunori Ito (http://www.simviation.com/fs2004military41.htm). Dík za něj.
1.Nevíte někdo zda se skutečně nastavení klapek mění automaticky s nastavením úhlu křídel ??
2.Nemáte někdo chuť udělat repaint na čs.letectvo ?? |
| |
|
| | | Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 13. 4. 2005 / 20:50 | |
| | taky jsem si toho všiml,ale myslím,že vztlakové klapky pilot vysouvá zvlášť |
| |
|
| | | | Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 14. 4. 2005 / 22:06 | |
| | Nechci provokovat, ale co na to Honza Moravec ?? Nešlo by to upravit ?? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 14. 4. 2005 / 22:09 | |
| | A myslis ze to ma sanci opravit, kdyz ten model nedelal on? Tohle autor panelu neovlivni. |
| |
|
| | | Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 31. 8. 2005 / 08:11 | |
| | je to sice starsi prispevek, ale konkretni odpoved jsem nenasel, takze si dovoluji s odstupen casu upresnit:
Krido Mig23 ma tri zakladni polohy - 16, 45 a 72 stupnu. 16 stupnu se pouziva na vzlet a pristani, standardni poloha pro let, akrobacii apod je 45 stupnu, 72 se pouziva pouze pro let na vysokych a nadzvukovych rychlostech. Vyjimecne se pouziva poloha 30 stupnu, ale spise neoficialne - nema ani aretovanou polohu ovladaci paky a neni to ani v prirucne - pro navigacni lety na velkych vyskach a podzvukovych rychlostech.
Klapky se ovladaji zvlast a pouze v poloze kridla 16 stupnu, jinak je ovladani klapek i blokovano, protoze jakakoli manipulace s klapkami pri jinem uhlu by poskodila trup letadla, klapka je po cele sirce kridla - 23 nema kridelka - , ktere se do trupu zasouva.
Klapky maji dve polohy, male a velke a soucasne s nimi se sklapi i nabezna hrana kridla.
Tedy kridlo a klapky se ovladaji samostatne a rucne, kridlo se neprestavuje automaticky v zavislosti na rezimu letu, to dela vse pilot rucne v zavislosti na rezimu letu. |
| |
|
| | | | Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 31. 8. 2005 / 09:13 | |
| | Co se u MiG-23 pouziva misto kridelek? Omlouvam se za ignoranci, ale vubec jsem netusil ze nema kridelka.
Vita |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 31. 8. 2005 / 09:24 | |
| | Nesouhlasné výchylky polovin plovoucí výškovky. Je to i u jiných strojů s měnitelnou geometrií a v některých režimech letu snad i třeba u F-16. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 31. 8. 2005 / 09:38 | |
| | Je to tak. Vyskovka, ktera funguje i jako kridelka je napr. i na Mig29, Su27, F18
U F14 taky - kridla taky nemaji klasicke kridelka, ale jen klapky po cele delce odtokove hrany. Ale navic ma kridlo na horni strane takove spoilery, ktere se vyklapeji nahoru, a vzdycky jen na jedne strane kridla ( tam, kam zataci ), a funguji tedy castecne jako kridelka a i brzdi tu jednu stranu kridla, takze pomahaji i spravne zatacce, coz by se delalo jinak jen smerovkou.
Nema nahodou neco takoveho i ten Mig23?
Preci jen ty vyskovky maj dos maly rozpeti a tim padem jejich klopici moment nebude takovy, zvlast pokud jsou kridla uplne roztazena. Pak bych cekal , ze to bude v tom rezimu dost liny na kridylka. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 31. 8. 2005 / 14:47 | |
| | No se nechci hádat, tonde to asi bude vědět líp, ale MiG-29 křidélka má - a používá. Nejsem si jist, jestli je jejich efekt doplněn diferencovanou výchylkou (plovoucích) výškovek.
Myslím, že typickým představitelem je právě F-14, která křidélka nemá - a ze stejného důvodu, jako MiG-23/27 - má měnitelnou geometrii a tam je mechanizace křídla trochu složitější. Existuje mnoho záběrů startu F-14 z letadlové lodě - kde je trnto princip velmi instruktivně vidět (zvýrazněn většinou teleobjektivem) - na katapultovém startu je přitaženo snad na doraz - ale v okamžiku odlepení (ještě dokud malá rychlost vyžaduje rychlé zásahy s velkými výchylkami) výškovky kmitají proti sobě jak pilot knipluje zprava doleva - až do stabilizace letu.
Pokud by podobný princip byl i u MiG-29 (hydraulicko-mechanické řízení, nikoliv Fly-By-Wire), tak jen jako doplňkový a nejsem si jist ani tou SU-27, hlavně v ranných verzích. U plně FBW verzí s měnitelným vektorem tahu a pomocnými kachními ploškami se na druhou stranu, IMHO, podle počítače hýbe koordinovaně snad úplně vše. |
| |
|
| | | | Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 31. 8. 2005 / 09:28 | |
| | Pro animace podobnych letadel a menitelnou geometrii se klapky ve FS celkem logicky nabizi, protoze to je default animace a ovlivnuje to i chovani letadla ( odpor, vztlak )
Slo by udelat ty animace i zvlast, ale treba pro ruzne polohy kridel nejaka vhodna default animace neni - ve FS je sice moznost sklapeni kridel ( wing fold ), ale pokud jsou timto kridla sklopena, nejde se ani odlepit od zeme ( je to animace pro palubni letadla, a puvod ma v CFS2 ).
Dala by se udelat ted i uzivatelska animace a pak to treba ovladat nejakym gauge pres panel, ale to uz je komplikovanejsi a musel bhy to byt uplne jiny model.
Co jsem koukal na ten model Migu23, co existuje, tak ten ma bohuzel animaci klapek i poloh kridla soucasne, coz takhle nefunguje.
Pro tu animaci pres klapky by to bylo nejlepsi udelat tak, ze by kridlo melo 5 poloh - nejdrive 3 pro menitelnou geometrii a dalsi 2 pro vysouvani klapek.
To ale predpoklada upravu te animace na zdrojovem 3D modelu, takze by to musel udelat autor ( pokud to umi ) a nebo by se musel udelat jiny model. |
| |
|
| | | | Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 31. 8. 2005 / 09:50 | |
| | Jak zde bylo velmi spravne receno, pouzivaji se na zataceni dve veci:
VOP - vodorovna ocasni plocha se vychyluje i jako vyskovka i diferencialne podle toho, jaky naklon se chce dosahnout - tzn, pritahnes na stoupani - obe se vychyli smerem nahoru - das naklon, jedna jde lehce dolu, druha nahoru a soucasne jeste obe trosku nahoru, aby byl zachovan puvodni pozadovany vektor stoupani. V zavislosti na kofiguraci kridla se jeste pouzivaji - opet zde bylo receno - plosky na horni strane kridla, ktere maji nejvetsi vychylku na kridle 16, na kridle 72 jsou bez funkce. Rika se jim interceptory - mozna spravne mozna ne, prelozeno presne z rustiny jsou to "rusice vztlaku" - ploska se vychyli smerem nahoru, narusi obtekani kridla - snizi se mirne vzlatk toho kridla a kridlo klesne dolu - letadlo se nakloni - pritahnes a zataci. Vzdy se vychyli jen jedna ploska. Cim vetsi uhel kridla, tim mensi vychylka interceptoru a vetsi diferencialni vychylka VOP. |
| |
|
| | | Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 31. 8. 2005 / 10:33 | |
| | na simviation.com uz cs. repaint urcite je |
| |
|
| | | | Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 31. 8. 2005 / 12:24 | |
| | Bych rekl ze neni Akorat kubanskej. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 31. 8. 2005 / 15:15 | |
| | no tak ne na simviation ale urcite existuje |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 31. 8. 2005 / 16:08 | |
| | existují dvě textury a obje mám |
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 31. 8. 2005 / 16:24 | |
| | Sem se Ti kouk do profilu a ... neznáš náhodou jméno Peter Kapuscinský? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 31. 8. 2005 / 16:33 | |
| | Znám-dělal na LKPD-před pár lety se podruhé narodil-při motorové zkoušce na SU-25 se dostal do sacáku-nasál ho motor když technik zvýšil otáčky na max.-teď se zabývá leteckýma modelama |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 31. 8. 2005 / 16:39 | |
| | Tak já ho znám od Těch modelů. Těma se zabejval i předtím, jen se tím neživil. Teda do tý čepicový události. Prej ho ta čepice zachránila, pokud nekecal. |
| |
|
|