FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Mig-23 - klapky, textura ?? Jeden příspěvek | Celý strom
Mig-23 - klapky, textura ??   13. 4. 2005 / 20:40
dvojan
Na avsim.ru je pěkný panel od Honzy Moravce na Mig 23 od Kazunori Ito (http://www.simviation.com/fs2004military41.htm). Dík za něj.
1.Nevíte někdo zda se skutečně nastavení klapek mění automaticky s nastavením úhlu křídel ??
2.Nemáte někdo chuť udělat repaint na čs.letectvo ??
 

Re: Mig-23 - klapky, textura ??   13. 4. 2005 / 20:50
Peter HK
taky jsem si toho všiml,ale myslím,že vztlakové klapky pilot vysouvá zvlášť
 

Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ??   14. 4. 2005 / 22:06
dvojan
Nechci provokovat, ale co na to Honza Moravec ?? Nešlo by to upravit ??
 

Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ??   14. 4. 2005 / 22:09
JBr   
A myslis ze to ma sanci opravit, kdyz ten model nedelal on? Tohle autor panelu neovlivni.
 

Re: Mig-23 - klapky, textura ??   31. 8. 2005 / 08:11
tonde   
je to sice starsi prispevek, ale konkretni odpoved jsem nenasel, takze si dovoluji s odstupen casu upresnit:
Krido Mig23 ma tri zakladni polohy - 16, 45 a 72 stupnu. 16 stupnu se pouziva na vzlet a pristani, standardni poloha pro let, akrobacii apod je 45 stupnu, 72 se pouziva pouze pro let na vysokych a nadzvukovych rychlostech. Vyjimecne se pouziva poloha 30 stupnu, ale spise neoficialne - nema ani aretovanou polohu ovladaci paky a neni to ani v prirucne - pro navigacni lety na velkych vyskach a podzvukovych rychlostech.
Klapky se ovladaji zvlast a pouze v poloze kridla 16 stupnu, jinak je ovladani klapek i blokovano, protoze jakakoli manipulace s klapkami pri jinem uhlu by poskodila trup letadla, klapka je po cele sirce kridla - 23 nema kridelka - , ktere se do trupu zasouva.
Klapky maji dve polohy, male a velke a soucasne s nimi se sklapi i nabezna hrana kridla.
Tedy kridlo a klapky se ovladaji samostatne a rucne, kridlo se neprestavuje automaticky v zavislosti na rezimu letu, to dela vse pilot rucne v zavislosti na rezimu letu.
 

Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ??   31. 8. 2005 / 09:13
Vita Zenisek
Co se u MiG-23 pouziva misto kridelek? Omlouvam se za ignoranci, ale vubec jsem netusil ze nema kridelka.
Vita
 

Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ??   31. 8. 2005 / 09:24
Zdeněk
Nesouhlasné výchylky polovin plovoucí výškovky. Je to i u jiných strojů s měnitelnou geometrií a v některých režimech letu snad i třeba u F-16.
 

Re: Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ??   31. 8. 2005 / 09:38
Milan Lisner   
Je to tak. Vyskovka, ktera funguje i jako kridelka je napr. i na Mig29, Su27, F18

U F14 taky - kridla taky nemaji klasicke kridelka, ale jen klapky po cele delce odtokove hrany. Ale navic ma kridlo na horni strane takove spoilery, ktere se vyklapeji nahoru, a vzdycky jen na jedne strane kridla ( tam, kam zataci ), a funguji tedy castecne jako kridelka a i brzdi tu jednu stranu kridla, takze pomahaji i spravne zatacce, coz by se delalo jinak jen smerovkou.

Nema nahodou neco takoveho i ten Mig23?
Preci jen ty vyskovky maj dos maly rozpeti a tim padem jejich klopici moment nebude takovy, zvlast pokud jsou kridla uplne roztazena. Pak bych cekal , ze to bude v tom rezimu dost liny na kridylka.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ??   31. 8. 2005 / 14:47
kuma   
No se nechci hádat, tonde to asi bude vědět líp, ale MiG-29 křidélka má - a používá. Nejsem si jist, jestli je jejich efekt doplněn diferencovanou výchylkou (plovoucích) výškovek.
Myslím, že typickým představitelem je právě F-14, která křidélka nemá - a ze stejného důvodu, jako MiG-23/27 - má měnitelnou geometrii a tam je mechanizace křídla trochu složitější. Existuje mnoho záběrů startu F-14 z letadlové lodě - kde je trnto princip velmi instruktivně vidět (zvýrazněn většinou teleobjektivem) - na katapultovém startu je přitaženo snad na doraz - ale v okamžiku odlepení (ještě dokud malá rychlost vyžaduje rychlé zásahy s velkými výchylkami) výškovky kmitají proti sobě jak pilot knipluje zprava doleva - až do stabilizace letu.
Pokud by podobný princip byl i u MiG-29 (hydraulicko-mechanické řízení, nikoliv Fly-By-Wire), tak jen jako doplňkový a nejsem si jist ani tou SU-27, hlavně v ranných verzích. U plně FBW verzí s měnitelným vektorem tahu a pomocnými kachními ploškami se na druhou stranu, IMHO, podle počítače hýbe koordinovaně snad úplně vše.
 

Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ??   31. 8. 2005 / 09:28
Milan Lisner   
Pro animace podobnych letadel a menitelnou geometrii se klapky ve FS celkem logicky nabizi, protoze to je default animace a ovlivnuje to i chovani letadla ( odpor, vztlak )

Slo by udelat ty animace i zvlast, ale treba pro ruzne polohy kridel nejaka vhodna default animace neni - ve FS je sice moznost sklapeni kridel ( wing fold ), ale pokud jsou timto kridla sklopena, nejde se ani odlepit od zeme ( je to animace pro palubni letadla, a puvod ma v CFS2 ).
Dala by se udelat ted i uzivatelska animace a pak to treba ovladat nejakym gauge pres panel, ale to uz je komplikovanejsi a musel bhy to byt uplne jiny model.

Co jsem koukal na ten model Migu23, co existuje, tak ten ma bohuzel animaci klapek i poloh kridla soucasne, coz takhle nefunguje.

Pro tu animaci pres klapky by to bylo nejlepsi udelat tak, ze by kridlo melo 5 poloh - nejdrive 3 pro menitelnou geometrii a dalsi 2 pro vysouvani klapek.

To ale predpoklada upravu te animace na zdrojovem 3D modelu, takze by to musel udelat autor ( pokud to umi ) a nebo by se musel udelat jiny model.
 

Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ??   31. 8. 2005 / 09:50
tonde   
Jak zde bylo velmi spravne receno, pouzivaji se na zataceni dve veci:
VOP - vodorovna ocasni plocha se vychyluje i jako vyskovka i diferencialne podle toho, jaky naklon se chce dosahnout - tzn, pritahnes na stoupani - obe se vychyli smerem nahoru - das naklon, jedna jde lehce dolu, druha nahoru a soucasne jeste obe trosku nahoru, aby byl zachovan puvodni pozadovany vektor stoupani. V zavislosti na kofiguraci kridla se jeste pouzivaji - opet zde bylo receno - plosky na horni strane kridla, ktere maji nejvetsi vychylku na kridle 16, na kridle 72 jsou bez funkce. Rika se jim interceptory - mozna spravne mozna ne, prelozeno presne z rustiny jsou to "rusice vztlaku" - ploska se vychyli smerem nahoru, narusi obtekani kridla - snizi se mirne vzlatk toho kridla a kridlo klesne dolu - letadlo se nakloni - pritahnes a zataci. Vzdy se vychyli jen jedna ploska. Cim vetsi uhel kridla, tim mensi vychylka interceptoru a vetsi diferencialni vychylka VOP.
 

Re: Mig-23 - klapky, textura ??   31. 8. 2005 / 10:33
zelí
na simviation.com uz cs. repaint urcite je
 

Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ??   31. 8. 2005 / 12:24
Blackrat
Bych rekl ze neni Akorat kubanskej.
 

Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ??   31. 8. 2005 / 15:15
zelí
no tak ne na simviation ale urcite existuje
 

Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ??   31. 8. 2005 / 16:08
Peter HK
existují dvě textury a obje mám
img_forumn/r65338_1.jpg (500x381)
 

Re: Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ??   31. 8. 2005 / 16:24
MaPa   
Sem se Ti kouk do profilu a ... neznáš náhodou jméno Peter Kapuscinský?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ??   31. 8. 2005 / 16:33
Peter HK
Znám-dělal na LKPD-před pár lety se podruhé narodil-při motorové zkoušce na SU-25 se dostal do sacáku-nasál ho motor když technik zvýšil otáčky na max.-teď se zabývá leteckýma modelama
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ??   31. 8. 2005 / 16:39
MaPa   
Tak já ho znám od Těch modelů. Těma se zabejval i předtím, jen se tím neživil. Teda do tý čepicový události. Prej ho ta čepice zachránila, pokud nekecal.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ