| | | Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 12:04 | |
| | No ja mam odlítanejch pár hodin na ULL.A tak ten návik opravdu mít budu. ( |
| |
|
| | | Re: Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 12:08 | |
| | ???
Ted jsem tenhle tvuj prispevek nejak nepochopil. Proc jsi to nenapsal do minuleho? |
| |
|
| | | | Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 12:20 | |
| | )))))))))))))))))))))))
to nic je nas viac takych co to nepochopili.......... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 12:24 | |
| | )))))))))) vidis, Domajs, a to je presne ono!!!!! Chces pristavat a mas TLACIT!!! To se neda )))))))))) |
| |
|
| | | Re: Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 12:29 | |
| | Podivej se na to tak, je spousta pilotu co leta hromady typu poletuch, rogala, klasicka letadla a treba i vrtulniky.Takze jsem si jisty, ze tvych odlitanych par hodin na ULL neni zadna klicova prekazka.Prave od toho jsou ty letecke skoly a potreba obsolvovat vycvik na kazdy tenhle ten typ letajiciho strojku.Tam ti pomohou k tem potrebnym navykum.Jestli se ti pak budou navyky prat mezi letanyma typama, jak treba psal tonde, tak to uz asi zalezi jen na tobe, jak si ty navyky zazijes a nebo ti to treba pomuze rozhodnout se, ktery typ letadla ti vice vyhovuje.Zkratka pokud ti to neda spat a rad bys to zkusil, tak jdi do toho a uvidis, pod dohledem instruktora je to urcite daleko lepsi reseni, nez si to nechat nekym vysvetlit a zkusit se na tom zabit sam |
| |
|
| | | | Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 12:35 | |
| | Ale kdyz se to tak vezme kolem a kolem tak by to treba docela slo, taky jsem si rikal ze levou rukou, kdyz jsem pravak nejde ridit, a kdyz pak clovek vleze do ty Z-142 tak se toho kniplu chyti, druhou ruku na plyn a jde to v poho. To samy kdyz vlezes do rogala a capnes to "kridlo" nebo resp. tu tyc ktera ho ovlada, taky ten pohyb uz muze bejt casem prirozenej. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 12:45 | |
| | Souhlasim, i Pips to hezky napsal . Pokud je normalni situace, je vsechno v pohode, ale jak se dostanes do stresu, zacina prevladat podvedomi a tam muze nastat pruser. Leva a prava ruka - naprosty souhlas, zazil jsem to same, naucili mne litat levou rukou a pak vsechy dvaskace pravou, da se zvyknout, ale podle mne je rozdil mensi, nez v zakladnim pohybu, ktery je naprosto rozdilny. I treba prechod z kniplu na berany na Morave byl pro mne naprosto novy zazitek.
Chapes, ja chtel jen upozornit na vec, ktera mozna nekomu nedosla - bez urazky, mne dokud to nerekli, taky mne to nenapadlo a pak jsem si to nedokazal predstavit, proste pristavat a tlacit je pro mne nepochopitelny - mozna jsem extremne tupej
Jinak, samozrejme, Domajsovi preju, at mu to lita!!!! Hlavne bezpecne a at se mu pocet startu presne rovna poctu pristani
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 12:55 | |
| | Jasny.
Vzdyt vlastne rogala jsou takovy "opaky", kdyz chces nahoru - tlacis, dolu - tahas, doleva - ruckujes doprava a naopak, smerovku to vlastne ani nema, takze nemusi bejt moc prijemny kdyz ses v cca 1m nad zemi a foukne do tebe bocak, to to pak musis rychle pribyt a ridit koleckem...
Ja bych asi do rogala bud vubec nevlez, nebo bych se svez jen s opravdovym profikem |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 13:16 | |
| | )))))))) joooooooooj, delam tu chytryho s tlacit a pritahnout a s tim doleva doprava mne to vuuuuuuubec nenapadlo. No ja osobne bych se na rogalu zabil za par sekund........ A nebo bysem musel sedet zady ke smeru letu,......... hele, to byslo....
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 13:19 | |
| | Ja bych na rogalo taky nemel odvahu.Uprimne receno, neverim letajicim zarizenim nemajici zadne "uvnitr" .Jsem vzdycky v naprostem uzasu, kdyz vidim, co je vsechno clovek schopen zkonstruovat v zajeti touhy pokorit vzdusny zivel a pokud mozno si to moc nerozhazet u tech ostatnich zivlu.Ale je to dobre, aspon je to nebe pestre a aspon se ne uplne vsichni perou o stejny letadlo |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 14:55 | |
| | No vidíš a jsou lidi, co na ty stroje bez "uvnitř" nedají dopustit.
Měl jsem možnost před lety letět na rogale s Honzou Bémem a byl to neskutečný zážitek.
A taky mě tahle ochutnávka přivedla k tomu co dělám teď - tedy k paraglidingu. A kdo to nezkusil, neuvěří jaké to je super poletovat si nad krajinou volně jako pták jenom s kusem hadru nad hlavou. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 13:31 | |
| | ještě bych dodal, že i kolečko je většinou s pedálama natvrdo, takže když do něj kopneš prvou, tak to jede doleva.
Kámoš, P.F., kterej lítal u armády všechno se jednou rozhodnul, že zkusí rogalo a ani neodstartoval. Když to rozjel, tak do něj fouklo z prava, začal to korihovat rukama i nohama, jak byl zvyklej, takže ho to hodilo doleva. Tak se rozhod, že to urve ze země, potáhnul a zaryl špici rogala do země, převrátil u celou srandu vzhůru nohama přes levou náběžku a visel ukurtovanej v sedačce hlavou dolů a za zády mu blaval motor. Dokonce i z nádrže na něj kapal benzín. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 13:34 | |
| | a přééééééés....přééééééééés..přésně vooo..... vooo..... vo tom to je.... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 14:25 | |
| | Když už sem tu Pavla France zmínil, tak čest jeho památce.
Zahynul 2.10.1990 na letišti v Čáslavi při tréninku s novým L-39ZA. Při kubánské osmě byl pomalej a ZAčko bylo těžší, než byl zvyklej u obyč Albatrosu. Dostal se s vrcholem prvního přemetu moc nízko, přetáhnul ho po půlvýkrutu při přechodu do druhý půlky a naplocho s ním plácnul na dráhu a letoun explodoval. Podle záznamu mu chybělo cca 7 m vejšky.
http://www.sweb.cz/fpage/havarie.htm |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 14:34 | |
| | Cest jeho pamatce - pripojuji se, inicialy mi byly povedome....
Mapa - kde jsi vyhrabal tu stranu? Az mi behal mraz po zadech, kdyz jsem si precetl znovu po letech jmena mrtvych kamaradu, nekterym jsem stal cestnou straz u rakve. Ovsem nektere informace tam nejsou presne, mozna to bylo jeste poplatne rezimu, ve kterem se to stalo. Jinak mam fotky masiny 3888 MiG-23, ktery rozbil spoluzak na draze a fotku zbytku masiny 3891 po katapultazi (viz ten vycet nehod na cerne strane). Nevim, zda by byl prohresek proti pravidlum fora v pripade zajmu je tu umistit. Urcite by to bylo pro letavce varovani, a pro neletavce pohled na opacnou stranu letani i kdyz zrovna tyto dva pripady piloti ve zdravi prezili a snad mne za to nezavrou. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 14:40 | |
| | Použil sem googla. Znal sem jméno, místo a stroj. Jen ten datum sem si chtěl ověřit a dopadlo to takhle.
Pavel s tím rogalem zkoušel lítat v České Metuji, kde měl chalupu a kámoše s rogalem. Dokonce z toho měl i fotky. On bral svoje adrenalínový příhody z létání vždycky s humorem. Vždyť jen s vrtulníkama měl devět autorotací a z toho snad dva s tvrdším dopadem. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 14:56 | |
| | Ať to zkusí, ale určitě s instruktorem v zádech. Ať dřív, než bude mít návyky (protože pár hodin na UL je jen pár hodin, to ještě není zas takovej návyk) se rozhodne, jestli chce v životě lítat s kniplem (beranama) nebo naopak s hrazdou (rogallo). Nejhorší jsou, IMHO, středně rozlítaní piloti, kteří sice ve stresu mají práci s některými detaily, ale už mají pro ten stres základní návyky zažité, takže je pod tlakem jiných okolností dělají automaticky. Takhle se mi málem zabil kámoš plachtař, s náletem přes 200 hodin, velice seriózní tvor, který chtěl zkusit rogallo - a při stoupání po startu si úplně podvědomě uvědomil, že stoupá strmě - že by měl zmírnit - tak povolil - a zaplať Termoska si "jen" zlámal páteř. Myslím, že přechody z ULA (GLD atd.) na ULI jsou velmi riskantní a já sám bych to nezkoušel ani za zlatý prase. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 31. 8. 2005 / 22:32 | |
| | ja osobne neverim ani trochu lietajucim veciam co nezvladaju zaporne G. preto som sa radsej dal na vetrone raz som mal moznost si viskusat paragliding ale pilotaz mi dost nahanala strach...inak krasny sport. recpect vsetkym rogalistom a inym zavesnym lietavcom! |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 1. 9. 2005 / 00:34 | |
| | No, IMHO, paragliding není zas až tak zrádnej, protože tam se vše ovládá zcela specificky - a konec konců stejně (logicky) jako na dekovym padačisku, takže není moc příležitosti k fatální záměně díky návyku na něco jiného. Zradu vidím právě ve střídání aerodynamicky řízených létajících zařízení (ať velkých nebo malých) a rogal (ULI) řízených hrazdou - tedy s pohyby řídidel (fuj to je slovo, skoro jako "rodidel") v opačném smyslu a to ve všech třech rovinách. Ale je to jen můj názor, asi jsou i mezi námi takoví borci, kteří to zvládají bez problémů, akorát já k nim nepatřím. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 1. 9. 2005 / 09:33 | |
| | Jo, třeba takový Suchánek je, pokud se nepletu, mistrem světa nejdříve na rogalech a pak na kluzácích. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 1. 9. 2005 / 09:40 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 1. 9. 2005 / 10:16 | |
| | Na to ale musíš mít od přírody extra buňky. Třeba jako někdo umí přepínat mezi jednotlivejma světovejma jazykama a nemotá je dohromady, i když jich zná třeba deset.
Obdobně znám dva borce, který uměj psát na klávesnici s rozložení qwertz i qwerty a stačí jim si to jednou zkouknout a už jedou. Já teda ne. mě to trvá dost dlouho, než se přešaltruju. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti motorových rogal!!! 1. 9. 2005 / 11:23 | |
| | Absolutní, ale velmi omezenou. Těch, kteří to dokážou (dokázali) zas tak mnoho není. Jistě to lze nacvičit - a dostatečným drilem by teoreticky měl jít přeškolit tam či zpět každý. Alke v klídku to střídat hned od začátku mohou asi jen skutečně piloti od boha a tech je jen pár (ale nepopírám že jsou ! A já si jich vážím a obdivuji je...) |
| |
|
|