No.
Zjednodušeně řečeno je to hraní na radarovém simulátoru.
Když to rozvedu... Každý řídící letového provozu musí projít přibližně dvouletým výcvikem, jež zahrnuje i několik měsíců na radarovém simulátoru. Cíle, které simulují letadla musí někdo krátkými příkazovými zkratkami ovládat, také musí znát výkony základních typů letadel (B737, A32X, T154..), postupy a samozřejmě frazeologii.
V praxi to vypadá tak, že v jedné místnosti sedí ATC-žák a pomocí komunikačního zařízení "řídí" simulovaný letecký provoz. V druhé místnosti sedí pseudopiloti a jeho příkazy opakují a provádí na samotném simulátoru.
Samozřejmě, že nejen nováčky cvičíme, ale i udržovací výcviky reálných ATC jsou naše práce.
K práci mi samozřejmě hodně pomáhají znalosti z 5-leté praxe u ČSA a z FS, konkrétně několik stovek hodin nalétaných offline i online na B737. K tomu ještě několik málo hodin na letovém simu B737 ČSA.
Tolik snad v kostce, v čem ta práce spočívá...
|
|