FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Technicke dotazy Jeden příspěvek | Celý strom
Technicke dotazy   24. 8. 2005 / 12:38
Peetrs (Robert)   
Zdravim vsechny, mam par dotazu na ktere se chci zeptat:
1) pouzivaji (nebo pouzivali) se nekdy primo v letadle vznetove - diesel motory ? Myslim ze celkove v letectvi snad asi jako jenom soucast agregatu, a nebo vubec nepouzitelne ?

2) hraje nejaky podstatny rozdil na vykon motoru (jakehokoliv proudoveho) v dopravnim letadle vyska letu ? Jsou-li vykonostni charakteristiky v 3000 ft jine nez ve FL390, zejmena mne zajima ubytek kysliku (a tim padem bohatost smesi)....predpokladam totiz ze tah motoru bude v tech nejvetsich vyskach schopen pri 100% forsazi dodat tak max 50% vykonu ?

3) jak je v akrobatickem letounu zajisteno konstantni dodavani paliva do karburatoru ? Jedna se jen o nejaky vysokotlaky okruh (a cerpadlo) ? Ale i tak mi neni jasne, jestli ma ten akrobat nejaka provozni omezeni napr. let na zadech jen minutu (z duvodu vypadku dodavky paliva) a celkove obraty a akro. prvky ?

Diky za odpovedi a omlouvam se ze jsem nehledal tady v historii ani na googlu
 

Re: Technicke dotazy   24. 8. 2005 / 12:49
OK-PPT (AVP57T)   
1.DIESLOVÝ MOTOR SE POŽÍVÁ,VÍM O DVOU LETADLECH.
MYSLÍM ŽE OZNAČENÍ JE DA-42-turistická čtyřsedadlovka,což je letadlo rakouského výrobce Diamond Aircraft.A za války ještě tuším Pe-2,ale né všechny.

2.Hraje


3.Akrobatické letadlo má speciálně uspůsobený systém palivových čerpadel.
 

Re: Re: Technicke dotazy - engine   24. 8. 2005 / 13:01
Lowmick   
1) napr. v novinach GA Buyer je toho dost jestli mas zajem (Cessny, Diamony,..)
2) viz OK-PPT
3) myslim ze vetsinou primy vstrikovani (?)

Pridavam jeste peknej obrazek dvoukomorovyho proudovyho motoru (send by OK-LUK, dalsi dotazy ohledne obr. smerujte na nej, nejak tomu moc rozumi ).

Idealni motor na ruzne tuning party.... )))
img_forumn/r64072_1.jpg (500x375)
 

Re: Technicke dotazy   24. 8. 2005 / 13:17
A.J.Scandall   
1) Jo, kdysi s tím experimentovali Němci v Junkers Ju-86, v současnosti se vznětové motory (na JET A) začínají používat ve všeobecném letectví.

3) Drtivá většina akrobatických letadel v současnosti karburátory nepoužívá, ma vstřikovací čerpadla. Veškerý problém je tedy v palivovém systému, zda bude schopen dodávat palivo ve všech polohách letadla. Zpravidla se proto používají zvláštní akrobatické nádrže (někdy jsou místěné i uvnitř hlavní nádrže), které se plní pravě z těch hlavních. Protože tyto "akrobatické" nádrže mívají malý obsah, řádově litry, bývá doba letu u různých typů letadel různě omezená, řádově na minuty (u některých typů je ale limitní dobou nikoliv dodávka paliva, ale oleje)

U akrobatických letadel, která měla karburátor (to byla u nás hlavně řada letadel Trener s motorem Walter Minor 6 , tj. Z-226A,T, Z-326A, Z-526A, AS), se používaly karburátory dva, jeden byl namontován "vzhůru nohama" a byl pro let na zádech/při negativním přetížení
 

Re: Re: Technicke dotazy   24. 8. 2005 / 13:38
MAV
3. akrobatické karburátory: Při normální letové poloze přitéká palivo od plovákové komory kalibrovaným otvorem a přídavnými otvory, ventil je otevřený. Přívod paliva od komory reguluje jehlový ventil. Při letu na zádech ventil uzavře boční otvory a kalibrovaným otvorem se dodává pouze množství paliva potřebné k letu... Obrázek dodám poozději, jestli budeš chtít a jak už se tu předemnou zmiňovali, tak hodně záleží na dodávce oleje, protože většinou se nedělají speciální úpravy...
 

Re: Technicke dotazy   24. 8. 2005 / 13:42
tonde   
1. vim o jednom letadle, ktere je v ziline s dieslem, nevim typ, lita na nem Janko Slota - predseda SNS
2. vyska letu hraje ulohu, ale je to kompenzovano celkovou konstrukci motoru a forsaz je naprosto samostatna vec - napr. teoreticky - na MiGu21 se psalo, ze zapnuti forsaze na vysce okolo 15ti km se zvysuje tah motoru o 200% - uz si nepamatuju presne tu vysku, ale mas-li vazny zajem, mel bych mit doma jeste skripta, tak posli mail a kuknu.
3. Ve stihackach to bylo reseno samostatnou nadrzkou, ktera byla vlastne vzhuru nohama a bylo omezeni pro let na zadech - tedy na nulovem a zapornem g na cca 30 sekund a dalsi let na zapornem g po cca 2 minutach, az se nadrzka zas bezpecne naplnila. Opet mohu vyhledat ve skriptech presnou info - jestli chces.
 

Re: Technicke dotazy   25. 8. 2005 / 13:45
MAV
Tady je ten slíbený obrázek a i se správným textem
img_forumn/r64220_1.jpg (500x375)
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ