| | | Blíž k realitě, naveďte mě prosím...... 21. 8. 2005 / 12:15 | |
| | Prosím o rady, abych se víc přiblížil k realitě:
1.) Jaká je běžná výška pro lety po Evropě a pro mezikontinentální lety? Je nabízená výška ve Flight Planu reálná?
2.) Mám používat IFR nebo VFR navigaci? Jak se běžně lítá? Je to při pravidelných letech snad na rozhodnutí pilota?
Díky všem za čas a za odpovědi |
| |
|
| | | Re: Blíž k realitě, naveďte mě prosím...... 21. 8. 2005 / 12:31 | |
| | 1) Výška letu záleží hlavně na délce trati, takže třeba lety do 2 hodin, ůžou být v hladině třeba FL330, přes atlantik se létá běžně FL390 a ta se může měnit podle toho, jak letoun spotřebovává palivo a je lehčí. Co se týče navrhované hladiny ve flight planneru,. tak aspoň na kratší tratě je celkem reálná a na delších nabízí zbytečně nízké hladiny.
2) dopravní letadla aspoň na běžných letech používají vždy IFR navigaci, vyjímka teoreticky může být třeba technický přelet prázdného letadla na kratší vzdálenost. Ale ani to není moc pravděpodobné. |
| |
|
| | | | Re: Re: Blíž k realitě, naveďte mě prosím...... 21. 8. 2005 / 12:37 | |
| | To se přes atlantik létá až ve FL390? Tak už vím jak mám lítat! Díkes! ;o) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Blíž k realitě, naveďte mě prosím...... 21. 8. 2005 / 14:15 | |
| | trebárs taký Citation X vytiahne až FL500 . A predpokladám, že Concordy tiež lietaly aspon FL450. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Blíž k realitě, naveďte mě prosím...... 21. 8. 2005 / 16:18 | |
| | Ještě přidej Ty létaly od FL500 do FL600... |
| |
|
| | | | Re: Re: Blíž k realitě, naveďte mě prosím...... 21. 8. 2005 / 15:20 | |
| | Díky za rady. Když však zadám let LKPR-KJFK přes IFS a velkou letovou výšku Flight plan mi nabídne nesmyslnou cestu kolem světa. Kde tedy dělám chybu? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Blíž k realitě, naveďte mě prosím...... 21. 8. 2005 / 15:45 | |
| | No to neviem, kazdopadne radsej by som si svoje lety planoval sam podla map alebo aspon vyuzil http://rfinder.asalink.net/free , ale ak nepouzivas napr. PMDG alebo PSS airbusy s ich FMC resp MCDU tak je minimum FSnavigator. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Blíž k realitě, naveďte mě prosím...... 21. 8. 2005 / 16:08 | |
| | FS neumí nagenerovat let do těch oblastí kde nevedou běžné airwaye. Z toho důvodu nedokáže rozumně nagenerovat například Ameriku, protože tam se lítá pomocí takzvaných NATů a ty FS neumí. Zmiňovaný routefinder je už umí,
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Blíž k realitě, naveďte mě prosím...... 21. 8. 2005 / 16:21 | |
| | jasne viem, sak vravim ze default sa neda pouzit |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Blíž k realitě, naveďte mě prosím...... 21. 8. 2005 / 16:21 | |
| | Moc děkuji za rady.A ještě jeden dotaz (slibuju,že už dám dneska pokoj).V čem se udává přístrojová rychlost v letadle? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blíž k realitě, naveďte mě prosím...... 21. 8. 2005 / 16:29 | |
| | V uzlech! |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blíž k realitě, naveďte mě prosím...... 21. 8. 2005 / 16:44 | |
| | V uzlech nebo kilometrech v hodině, dle ICAO je možné obojí, v ČR dnes používany uzly. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Blíž k realitě, naveďte mě prosím...... 21. 8. 2005 / 16:35 | |
| | Tak tady bych těžce nesouhlasil, mam jak PMDG tak PSSky a létám jedině s routefinderem... Navíc, pokud chceš letět přes atlantik, tak routefinder umí i denní NATS (north atlantic tracks), který jsou každý den jiný.... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Blíž k realitě, naveďte mě prosím...... 21. 8. 2005 / 16:35 | |
| | Tak tady bych těžce nesouhlasil, mam jak PMDG tak PSSky a létám jedině s routefinderem... Navíc, pokud chceš letět přes atlantik, tak routefinder umí i denní NATS (north atlantic tracks), který jsou každý den jiný.... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Blíž k realitě, naveďte mě prosím...... 21. 8. 2005 / 16:51 | |
| | No mne práve rfinder vyhadzuje občas dosť nezmyselné veci ( trasa pre odlet z Košíc do Prahy - LZKZ SID KEKED KSC TAKOS UM991 SLC atd. pricom z LZKZ sa lieta po drahe LZKZ SID DEDIS UM991 SLC ), ale na NATy by som ho asi pouzil. Kazdopadne, LEN na transatlanticke lety, minule ma ATC zdrbal za to ze letim na Prahu cez KEKED, a mal pravdu, ved by som v podstate vzlietolo, spravil dve okruhy okolo letiska a az tak letel dalej. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blíž k realitě, naveďte mě prosím...... 21. 8. 2005 / 19:19 | |
| | Ono to pri generovani trasy v routefinderu zaskratavat RADy a pod a pak hlidat jestli nejak neovlivnuji trasu a taky samozrejme zvolit spravnou letovou hladinu.... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blíž k realitě, naveďte mě prosím...... 21. 8. 2005 / 20:09 | |
| | no.. letova hladina podla mna ovplyvnuje len to ci to hlada low alebo high altitude airways, ale inac skusal som sa s tym pohrat, je to stale trochu mimo, ale je to lepsie, no ajtak si radsej budem hladat trasu na mapach. Mimochodom, neviete ci sa da ulozit RTE z FMC PMDG/MCDU PSS alebo sa musi pouzit nejaky externy program? Ak ano, aky? okrem toho od Cesminy, a najlepsie taky, ktory by mi bol schopny vyplut FPL po zadani trasy v bodoch a airways) |
| |
|
|