FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Zaučení Jeden příspěvek | Celý strom
Zaučení   18. 8. 2005 / 23:33
Bery
Chci se zeptat jestli je tady někdo kdo by mě mohl zaučit na IVAU, věnovat mi nějakou tu chvíli a možná mě i něco naučit.
Je tu někdo takový ?
 

Re: Zaučení   18. 8. 2005 / 23:45
Rozšafín Ctibum   

Teďka hnedka klidně
 

Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 02:50
Zouzman Air
Neni problem se domluvit.
 

Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 10:29
pseudoMates
Ahoj. Jde o to, o jaký trénink máš zájem. Ať už to je trénink pilotní nebo ATC, doporučuju se obrátit na našeho "training coordinatora". Dohodni si s ním přes mail datum,kdy se ti bude věnovat. Popřípadě co se týče tréningu ATC, tak se můžeš dohodnout i se mnou.
Nechci nějak tady kluky "shazovat", ale tréning by měl probíhat více méně oficiálně, tzn.od k tomu určených lidí. Čili CZ-TC, CZ-AOC, popř. CZ-DIR..
 

Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 12:02
kuma   
fakt? Tý jo!
To jako když se tady někdo něco naučí od kámoše, kterej sice není "oficiálni", ale umí to, tak to pak toho chudáka nepustíte ke zkouškám na "ofiko" dispečera ? (o pilotu ani nemluvě - tomu se za to asi ustřihne USB konektor od joysticku)

Jestli to tak fakt je, tak to je mi vás líto...
(ale já myslím že není, a proto to tu mám rád!)
 

Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 12:56
pseudoMates
Áá, pan doktor...
Bláhově jsem doufal, že už nebudu muset nikdy na tvoje příspěvky reagovat, ale tohle mi nedá...
Když jsi studoval vysokou školu, dost odborně zaměřenou (soudě podle titulu), tak tam zřejmě tedy také výuka probíhala systémem,který tady popisuješ.. Čili vás vlastně učili medici a profesoři byli akorát přítomni u zkoušek, že? Nebo ani to ne..? Jestli to bylo tak, tak to abych doufal, že nebudu nikdy potřebovat lékařskou pomoc...
Nebo snad pilotní výcvik, popř. výcvik ATC probíhá pod dohledem jiného žáka a instruktor je tam jakýsi "přicmrndávač"..?))))
Nikdo tady nemluvil o tom, že nováček na IVAO nemůže fungovat jako ATC, popř. že mu někdo zakazuje létat. To ANI náhodou... Naopak jako CZ divize jsme rádi za každého "nadšence" a jakožto představitelé CZ divize (v mnohých případech velmi úzce spojených s reálným světem) jsme se jali i výcviku těchto nováčků... Na tom nevidím nic špatného...
A vzhledem k tomu, že dbáme na kvalitu výcviku myslím, že je správné, aby výcvik prováděli lidé, kteří museli absolvovat zkoušky na "vyšší" hodnosti, čili svoje znalosti museli i nějak veřejně prokázat...
Znovu opakuju, věřím, že kluci, kteří se nabídli, tyto znalosti mají také, ale bylo by dobré, aby výcvik prováděli pověřené osoby...
P.S.
Pro VATSIM staff
Doufám, že to nebudete brát jako nějakou snahu o flame,pánové.. Snažil jsem se to napsat tak, aby to tak nevyznělo a ani myšleno to tak nebylo.
Jen jsem se ohradil proti narážkám na naši síť od někoho naprosto nezainteresovaného. Díky za pochopení.
 

Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 13:26
MaPa   
Dík, už sem v obraze. Radši zůstanu offline, abych se náhodou nedopustil nějakého faux pass. Už včera, když sem dočet veškeré materiály IVAO, kdy sem nerozuměl jediné větě v celku, sem znejistěl. Ale hrát si na kariéru opravdu nemám zájem.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 14:05
Zouzman Air
Já bych to takhle přes koleno nelámal, rozumím jak pseodopilotovi tak i ostatním. Myslím že by se nikdo neměl bát si síť vyzkoušet, ze své skušenosti vím že pokud se objeví na jakékoli síti nějaký nováček, tak tam k němu každý tak nahlíží, ne ve smyslu "pohrdání" ale tím že mu většinou řídící snaží předat veškeré množství informací Já sám sej svůj první let prostál dvě hodiny na parkingu a vím, že nejsem zdaleka jedinej. Neoficiální pomoc, si myslím, že určitě není na škodu, vím že někomu číst si manuály nedá tolik, jako když mu to někdo ukáže, nebo vysvětlí. Toto samozřejmě poskytuje i staff, který se věnuje s opravdu výtečným přístupem a se srozumitelnou odborností každému nováčkovi. Tento tréning dá opravdu hodně. Je to ale služba, ne povinnost, pokud se to někdo naučí jinde je to samozřejmě jeho věc. Tak se na to koukám jako víceméně nezávislej pilot, jestli je to jinak tak mě kliďo opravte.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 14:28
pseudoMates
Už jsem to psal, asi jsem onoho dotyčného špatně pochopil... Myslel jsem, že se mu jedná už o samotný trénink... ne o připojení k síti a pod. Jinak s tebou samozřejmě souhlasim...
 

Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 13:46
Pips   
Ja myslim, ze jsi to asi vzal za spatny konec provazu kluci chteli asi videt na vlastni oci jak se pripojit a jak to funguje a vypada a netroufaji si na to sami.Osobne bych dal asi taky prednost prvnimu seznameni nekde s kamosem bokem od hlavniho provozu na malem letisti a trosku se rozkoukat a pak na ofiko akci uz nebyt za nejvetsiho trotla Mozna o to jde.Na letiste te vetsinou taky nedotahne napoprve instruktor, ale nekdo uplne jiny a ten ti tepre da ten prvnotni impuls, kdy te to bud nadchne a nebo jdes od toho pryc.Tot muj nazor.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 13:51
JBr   
Obcas mam pocit, ze snaha udelat vsechno cimprlich podle realu, obsazovani postu lidmi ze skutecneho RLP a nasledne chovani jako spanelska inkvizice v dobach nejvetsi "slavy" je vzhledem k novackum, kteri chteji zkusit prvni krucky na siti, ponekud kontraproduktivni. Jako by vsichni zapomneli, jak sami zacinali a jak se vubec ke vsemu dostali...

Souhlasim, ze skolit by meli lide povereni. Ale prave tyhle prvni krucky, prvni pripojeni, rozkoukani, to jsou veci, ktere by pro novacka byly daleko mene stresujici, pokud by tam mel nekoho znameho, ne nejakeho anonymniho cloveka s x tituly a sarzemi.

Tolik mych par centu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 14:27
pseudoMates
tady nejde o tituly... To jsem si asi špatně vyložil dotaz onoho nováčka... Jestli se mu bude někdo snažit pomoct s tím, jak se správně připojit apod., pak samozřejmě pomockohokoliv je na místě. Já myslel, že se ptá na čistě tréninkové věci. V tom případě se omlouvám...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 14:35
Bery
Oparvdu mi nejde o tituly.
A tak se ptám jestli je tady někdo kdo by se šel se mnou proletět napište na moje ICQ 306704942 a dohodneme se.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 15:58
Marky Parky   
Jestli bych si mohl dovoli take par pet centu...

Obrovskym zpusobem jako CZ-TC vitam, kdyz kdokoliv pomuze novackovi s pripojenim se k siti a s definici zakladnich terminu. Sam tomuto venuju znacnou cast volneho casu, protoze me tesi kdyz postupne zjistuju jak se krucek po krucku kvalita nasich ATC i pilotu zveda a ze akce, obsazeni ktere bylo jeste pred rokem ci dvema domenou toho, ze se musel domluvat velky slet mame ted pomalu kazdy tyden, a nejednou se v nahodny vecer sejde na frekvenci tolik lidi, kolik se driv povazovalo za uspesne pri velkem sletu. Proste lidem co pritahnou novacky velke diky....

Ale jak uz to byva, kazda strana ma dve mince. A abych porad nehovoril obecne, dam hned primo priklad, abychom si vsichni ujasnil to na co Pseudopilot reaguje a v cem s nim je nutne souhlasit a nebrat to jako nejake omezovani...

Nedavno ve vecernich hodinach jeden mirne pokrocilejsi ATC ridil LKTB_APP. V te dobe jsem ja sedel na LKAA_CTR a v letove hladine 150 jsem mel letadlo na preletu. Z Brna proti nemu stoupalo jine letadlo. Zminovane letadlo se mi ohlasilo na frekvenci se slovy "Passing FL120, climbing FL180." Samozrejme jsem okamzite zareagoval, letadlo ve stoupani zastavil a srazce zamezil. A ted k jadru pudla... Tahovahle chybka by se samozrejme mohla stat kazdemu kdo zacina, proc ne. Takze jsem kontaktoval prislusneho approachnika a zeptal se ho kde konci TMA v Brne a dale, s tim ze mu vse pripadne vysvetlim. K memu prekvapeni na vsechny moje dotazy odpovedel spravne. Takze jsem se ho zeptal, proc povolil letadlo stoupat tak vysoko, kdyz to neni jeho prostor, nevi co v nem leti a vedl tim dve letadla do srazky. A zkuste si tipnout odpoved. PROTOZE MI REKL TEN A TEN ZE TO TAK MUZU DELAT. A tohle je to, na co narazi Pseudopilot ve svem prizpevku a na co ja narazim pomerne casto pri treninku - je bohuzel castym ukazem, ze se na siti objevuji lide, kteri nabizeji pomoc nad ramec svych znalosti a kdyz to reknu na plna usta, UCI BLBOSTI. Vim ze vam mozna prijde divne ze resim takovou zprominutim kravovinu, ale padl v te diskuzi argument ze se lidi chteji bavit. Reknete mi jak by se asi bavili ti dva piloti kdyby je ten ridici srazil. A nejhorsi na tom je, ze ten ridici je v tom taky nevine, protoze on se jenom ridil tim, co mu poradil nekdo jiny....

Takze bych na zaver toho sahodlouheho vysvetlovani rad zminil par veci.
a) rad bych apeloval na lidi co chteji vyucovat a pomahat (hlavne ATC) aby dobre zvazili uroven svych znalosti a dovedli nalezt svuj "strop" a nestydeli se za nej... ( vzdyt kolikrat se mi uz stalo ze jsem v prubehu treninku prohlasil "Moment, podivam se do predpisu" nebo "Nevim, zeptam se nejakeho instruktora" ).
b) soucasne bych rad apeloval na ty, kterych se tyhle pripominky netykaji, aby se nechovali jak potrefene kachny - nikdo nikoho nepeskuje za to ze pomuze kamaradovi se pripojit na sit....
c) take bych rad apeloval na novacky - bez toho samostudia to stejne casem nepujde, studujte, studujte, studujte a taky ptejte se, ptejte se, ptejte se...
d) jen tak mimochodem bych rad zminil, ze vsichni ti (volne parafrazuji nektere prizpevky) "karieriste, co si leci svoje svoje komplexy tim ze buzeruji novacky" jsou lidi, kteri venuji velkou cast sveho VOLNEHO casu prave tomu, aby ti vsichni na te siti meli moznost ochutnat alespon maly kousek toho velkeho letani, ke kteremu se jinak nedostanou. (Podotykam ze do toho nepocitam obraceni buliku na zada - ac to muze byt zabavne, tak to opravdu na sit nepatri).

A na zaver, aby ten muj prizpevek neskoncil negativne, tak jen nahodim ze KAZDOU NEDELI JSOU CLENOVE CZ-STAFF kolem osme hodiny (a pokud nekdo prijde tak i dale) k dispozici pro ucely treninku, vysvetlovani a pod.
A na ZADOST tutez sluzbu PO DOMLUVE poskytnou temer v LIBOVOLNEM terminu ve vecernich hodinach, krom uterku.
Tolik k ochote a poskytovanym sluzbam....

Vas uzulpator a beznadejny karierista,
IVAO CZ-TC
 

Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 15:12
kuma   
Pro periskop nemůžu neodpovědět než:
)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Sorry, mělo to být jen malé (milé) dloubnutí. Nikdy jsi neslyšel o hodinách kdy student učí studenta srozumitelnou formou, aby se snáž šlo ke zkouškám, který dělá profsor? Tak to chodí v celém světě - i u nás.

BTW: Sim je tak krásný proto, že se v něm může i to, co by člověka jinak nenapadlo. Třeba letět bulíkem vzhůru nohama a ocasem napřed. Je potřeba si občas u dělat radost a bohužel je jen málo věcí, které v dnešním světě člověku radost udělají. Každému tu radost může udělat něco jiného a neměli bychom být nevraživí a tu drobnou radost (když to ty ostatnmí nic nestojí a ani je to neohrozí na životě) tomu druhému dopřát. A právě sim tu radost může zprostředkovat. Buďme tolerantní - každé svazování ultimátními požadavky je nebezpečné tím, že ti, co v simu hledaj svobodu a stačí jim radost jednodušší (a létají off line ne proto, že na online nemají mentálně, ale třeba že daj místo složitějšího kompu, výbavy, připojení nebo i času stráveného u počítače raději doma dětem najíst) s tím radši praští.

PS: a až se potkáme na éteru ve skutečném luftě, tak doufám, že zůstanem u profesionální komunikace (kdybychom se náhodou poznali). Bojím se, že ve skutečném létání není na komplexy prostor a příroda budiž milostiva pilotům a jejich cestujícím, které dispečer koriguje a priori jako bandu lemplů, štrébrů, flákačů a příživníků.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 15:36
pseudoMates
1) Na "milé" dloubnutí, to na můj vkus bylo napsáno až moc ostře...
2) o takových hodinách jsem slyšel, samozřejmě, ale znovu opakuju, že jsem to pochopil tak, že tomu klukovi jde o to, aby mu někdo vysvětlil frazeo,postupy apod., ať už ze strany ATC, nebo pilota..
3) Nikomu jeho radost neupírám
4) nebylo to žádný ultimatum. Ono když by se do vysvětlování opustil někdo, nazveme ho XY, řekl tomu nováčkovi něco špatně, jak pak budeš "pátrat", kdo mu nějaký blábol nabulíkoval a upozornit ho, že ptákoviny šířit nemusí... Tím netvrdim,že se to nemůže povést nikomu z tréninkového "staffu", ale když se to někomu z nás povede, můžeme si pak snadno vysvětlit co a jak.
5) ve skutečném luftě se asi nepotkáme a v tom virtuálním asi taky těžko, neboť na IVAO jsem tě dosud neviděl ani neslyšel... Mě rozhodně nečiní problém jednat na freq na profesionální úrovni a už vůbec netrpim komplexy..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 15:40
MaPa   
Tak sem napíšu, jak vnímám svůj vnitřní boj, zda IVAO ano či ne.
Mám PC, budu mít FS9, ale mám manželku, dvanáctiletýho kluka a hlavně devítiměsíční dceru. Bydlím v HK ale dělám v Praze. To znamená, že ráno v 5 vstávám a mizím do Prahy. běžně se vracím tak o půl osmé. Když se chci troch věnovat rodině, tak je večer v pr...
Víkendy sou dost podobný. Navíc Manželka si taky potřebuje oddáchnout, tak si beru děcka a mizím s nima někam ven. Nejlíp někam na reálný letiště (nejčastějc HK nebo Jaroměř).
Z toho vyplývá, že na nějaký mnohahodinový poletování nemám extra času.
Když si přečtu, jaká je procedura na zalogování se a podání nějakýho letovýho plánu, tak je podle mýho odhadu 15 minut v tahu, jen se rozhlídneš. Když budu na řízeným letišti, tak se můžu do vzducho dostat třeba i za dalších 20 minut. Takže odstartuju a ... pak mě od toho vyhodí synek, že si chce taky něco spáchat na PC. Má to cenu? Nejspíš ne, ale zůatávalo ve mě takový to ale. Teď tady tomu dáte ještě facku jistou dávkou nesnášenlivosti a vytahováním nějakejch hodností a zkoušek. Fakt tutovka.
Současný můj pohled je, že IVAO pro mě padá a maximálně bych si chtěl třeba občas (dá-li pánbůh a manželka) lítnout s někým po síti třeba ve skupině. Nikdy sem to totiž nezkoušel.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 15:46
Tragédie v JRD
K tomu konci .. nevim co Ti kde kdo nakukal, ale procedura pripojeni je zalezitost na 1 minutu .. procedura podani letoveho planu je na dalsi 2 - 3 minuty pokud pouzijes predprivaeny letovy plan (pro spostu destinaci pouzitelne plany na mych strankach) ... pokud neni husty provoz, a nikdo Te nezdrzuje ani na tve strane (treba manzelka, nebo deticky tak od prohlaseni jses za 15 min ve vzduchu ... ) jenom tka mimochodem
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 15:52
MaPa   
Pokud si to dopředu nalajnuješ, jenže já to musím do toho času taky zahrnout.
Jinak dík za upřesnění mého odhadu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 16:03
Aldaran
No, jde li o VFR poletování a jde o čas, videl bych to následovně:
1. Bootování počítače: 2 min
2. Spuštení FS 30s
3. Spuštění připravene default flight (mám tam Bell 206, letňany) 15s
4. připojení na IVAO 15s
5. kliknutí na MAIN > flight plan > send (mám tam vše potřebné vyplněné do route napíšu "letecké práce") 5s
6. přeladění na ATC (je li) a ohlášení 20s.
7..... tradá do vzduchu.
suma sumarum 205 sekund a když se mi podaří přijít k zapnutému počítači pak 85 s.
(v mezidobí si vyndám ze šuplíku mapy tužku a papír)

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení (OT - Časy)   19. 8. 2005 / 17:02
Marky Parky   
Sááááákryš já chci takovýhle stroj:

1.) Bootování: - naštěstí čekat nemusím, stoj mi jede 24/7
2.) Spuštění FS: 5 minut
3a.) Spuštění připraveného default flight 2 minuty
3b.) Naloadování letadla ze seznamu pokud chci letět něčím jiným 2minuty, potom další 2 minuty nahrání scenerky...

Asi bych to neměl přehánět s těma scenerkama )))

PS: V tom flightplanu, ty letecke prace by mely byt spis v poli OTHER INFORMATION jako STS/LETECKE PRACE nebo RMK/LETECKE PRACE a v Route by mela byt jen skutecna trasa
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení (OT - Časy)   19. 8. 2005 / 17:04
Tragédie v JRD
fs ka ti startuje tak dlouho ? uff uff )) obdivuju Te.. to me by behem tech peti minut presla chut litat. )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení (OT - Časy)   19. 8. 2005 / 17:46
Fabo™   
No mne trvá aj 15 kým sa dostanem k letu samotnému ale je pravda že môj stroj sa dostáva už do oblasti minulosti a potrebujem nový
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 19:55
kuma   
to jsme ale utekli z virtuální reality, protože inicializace avioniky a nahození Rangera 206 (jedna turbina) pod 180 sec. udělat nejde. Leda ctrl-E...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 15:51
Lowmick   
Troufnu si tvrdit, ze ja se pripojim na IVAO max. o 5 min. dyl (vč. FPL) nez ty offline, rikals ze litas radsi VFR, tak se bavme na tema VFR (protoze ty mam taky radsi), kde v prostoru tridy G si podam plan ve forme typu letadla, letiste odletu/priletu, popr. dalsich veci u kterych trva vyplneni jen par sekund, v jinych prostorech je to vlastne stejne jen s tim, ze napisu i cestu (dalsich par sekund +). Komunikace taky nezabere o moc vic nez tebe u offline (kdyz je maly provoz, kecani jde rychle, kdyz je vetsi provoz tak byva zase vic ATC takze se to taky da stihat).
A proc nelitam offline kdyz mi staci tak "malo"? Protoze rad litam s "zivim" ATC, pomerne realne stahovani pocasi (myslim ze lepsi i nez default "Real Weather", skupinove letani, clovek pozna i nejaky dalsi lidi atd. atd.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 15:57
MaPa   
Počasí si stahuju z Jappesenu a vypadá dost podobně, jako to za oknem Jinak moje představa o VFR je opravdu takový klubový polítání. Mám doma starou mapu, se kterou sem dělal elementárku a tak lítám podle ní. Čistě srovnávačka, žádná dlouhá příprava, jen pár čar tužkou a napsat kurzy, zvýraznit významné body a de se na to. V reálu žádnýho řídícího nepotkáš, jen občas, při průletu okolo jinýho klubovýho letiště požádáš o průlet a oni Ti ho povolí, pokud tam vůbec někdo je.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 16:02
Tragédie v JRD
ja mel za to, ze kdyz letis VFR a prolitavas ADIZ nejakeho letiste, tak o prulet nezadas (a afisak ti ho nepovoluje), ale pouze prulet oznamujes ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 16:08
MaPa   
No neví, mal při sletu Andulek v Jaroměři se zrovna jden ozval na Jroměř info imatrikulačkou (doufám, že omluvíš muji slabou paměť, ale už si nevzpomínám a výslovně pokračoval "žádám o povolení průletu 1km severně" a Jirka, kterej seděl celou neděli u rádia si zkouknul prostor a průlet mu povolil s upozorněním na provoz před ním.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 16:13
Tragédie v JRD
Tak mozne to je.. nekteri (take jsem v LKBE slysel) obcas zadaji, ale jinak informuji¨o tom, ze proleti a cca kudy .... afisak jim muze dat informaci o provozu na/v okoli letiste, v pripade ze chces pristat, tak prida i treba drahu v uzivani , vitr .. ale nemel by tic prikazovat ani zakazat...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 16:15
Marky Parky   
Jeste bych dodal ze AFIS muze dat doporuceni, a tento akt si nekteri lide vykladaji jako prikaz.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 19:52
JBr   
Nechci kecat, ale myslim ze AFIS muze i prikazat/zakazat, ale jen pokud je to nutne k odvraceni hroziciho nebezpeci.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 20:20
Lowmick   
Ja se nechci hadat, ale myslim ze prave v ATZ pilot zodpovida sam za sebe i za to co udela (za pasazery, provedeni letu atd. ), ze AFISak akorat "doporucuje" jak to tady bylo uz zminene (myslim ze to je jeden z chytaku na pilotkach).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 21:00
JBr   
Hadat se o tom nebudu, jen jsem neco v tom smyslu zaslechl na letaku prave behem debaty co AFIS smi a nesmi. Pockam si na rozuzleni na podzimnim kurzu AFIS, pokud tam pujdeme
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   20. 8. 2005 / 00:25
Pips   
Ten kurz budu potrebovat taky kam to pujdete delat ? do Letnan a nebo nekam do Vrchlabi ? Ze bych se pripojil.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 17:51
Karel
A nebylo LKJA po dobu AN2 Meetingu v jiném režimu než jindy? Vím, že se to nedá srovnávat, ale např. MAS v Roudnici znamená, že se z něho stává řízené letiště a platí pro něj po dobu akce zcela jiná pravidla než obvykle. Teď spíš hádám, měl bych se podívat do NOTAMů nebo do AIP SUP VOL III... )

Karel
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 19:49
JBr   
Tragede, letiste maji ATZ, ADIZ je Air Defence Identification Zone a u nas je to takovy pasek o sirce par km, ktery bezi okolo hranice s okolnimi staty a bez povoleni ATC (ohlasuje se na Praha Teren nebo Praha Info) ho nesmis narusit.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 22:30
Tragédie v JRD
jasne ze jo )) tech zkratek je nejak moc na me )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 16:07
Lowmick   
Taky mam starsi mapku, litam podle 2002 ICAOvky, ani si do ni nedelam caru, proste si treba letim a cucim kolem sebe co kde je.
A to s tim zivim ridicim jsem nejak nepochopil? Jak ze v realu zadnyho nepotkas??? Vzdyt mas v profilu zes lital tak jak neco takovyho muzes tvrdit??!! O vikendech byva sluzba mam dojem i povinna (?). A jeste jedna vec - v ATZ nezadas prulet
A i kdyby tam nebyl tak radsi nez abych tam nekoho sestrelil o kom nevim tak se hlasim naslepo!!! Nebo si rovnou zajdu na Praha Info...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 15:51
Tomino
No já bych měl názor na vytahování a hodnosti takovej,že to špatný neni a je to takový impuls se naučit víc,něco aby člověk mohl dostat vyšší hodnost za to že se naučil co má ,ale k tomů potřebuje samozřejmně hodiny,ale nějáky vytahování proti nováčkům to si myslím, že za ukol ty hodnosti určitě nemají. Beru to ze svého pohledu středoškolskýho studenta kdy občas nějáký ten čas na lítání mám.
A abych se k nováčkovi choval když mám nejvyšší hodnosti jako nějáky nadřízený nebo mistr světa a podobně to asi ne...!!!!Nemyslím si ,že je to připad taky kluků u nás.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 16:00
MaPa   
To bude tím, že FSka je původně určená k simulaci hlavně velkejch letadel. IVAO se tomu přizpůsobilo a já to neodsuzuju. Jen to není moje gusto.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 16:06
Tragédie v JRD
ivao se nicemu neprizpusobilo .. pouze proste vetsina lidi lieta v velkych letadlech, ivao ale nabizi uplne stejne moznosti VFR pilotum vcetne svetove VFR tour a podobne...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 16:08
Filip   
Mno, to si řekl správně, FSka jako taková je hlavně simulací "menších" letadel. Ale asi ti unikly firmy jako Flight 1, PMDG... potom si nemyslim, že by FSka byla simulací malých letadel, a IVAO se "přizbůsobilo". Ale to nemůžeš vědět, dokud to nezkusíš...
Toť mých pár centů
F.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaučení   19. 8. 2005 / 16:16
Jennik   
Clovece ja uz nelitam jinak nez na Ivau. Co se tyce rodiny - mam taky zenu a dvouletyho kluka - no holt si k tomu sednu az v 11 v noci, odlitnu 1-2 legy VFR tour a mazu do hajan. Leda tak obcas v utery se mi postesti, ze vyhlasim hajeni na comp a jdu litat, kdyz je nejvic obsazenych mist ATC. Jinak k tem velkym malym letadlum - ja treba litam posledni dobou jedine VFR. Jednak vrtulniky pod CVARS a jednak ruzne zahranicni i domaci toury. Kdyz si k tomu clovek postahuje doplnky, relief a hromadu letist a VFR map a chartu - zacina docela slusna zabava. Zrovinka vcera byl ze me ridici v Rakousku uplne na vetvi kdyz jsem mu hlasil opousteni CTR Graz pres vystupni bod Geltwein (nebo jaxeto...) Proste kdyz to tak vezmu - super pocasi + rizeni provozu + lidsky trafic = super zabava a relax. A ty hodnosti, to je jen takovy bonbonek navrch a ja to spis vnimam jako zpusob motivace k tomu, aby se piloti a ridici stale dovzdelavali a navzajem si tak zprijemnili a zpestrili aktivitu na siti sofistikovym pristupem (as real as...).
A jak rikam, IFR litam minimalne.
 

Re: Zaučení - dík všem   19. 8. 2005 / 16:16
MaPa   
No vidím, že se do mě terfujete ze všech stran. Musím to teď však típnout, protže mažu na vlak, abych se věnoval rodině.
Něco mě na IVAU stéle láká, ale upřímně se přiznám, že to rozhodně není komunikace s řídícíma a ladění frekvencí radiomajáků. Třeba narazím na jinou možnost, jak s někým letět a přitom nepřekážet řízenýmu provozu na IVAO.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ