Kdyz jsem se v pul sedme dival na IVAe a zjistil, ze na LKCT uz sedi nekolik er, urychlil jsem pripravy a po nekolika peripetiich jsem byl chvili po sedme konecne online. V te chvili se projevil zakon schvalnosti a i pres nekolik restartu FSky mi IVAp odmital nacist aktualni pocasi, takze ac se venku skoro certi zenili, ja mel bezvetri a uplne azuro. Pocasi se samo od sebe rozjelo asi o hodinu a pul pozdeji a od te doby fungovalo bezchybne.
V naivni predstave jak si povedu evidenci jsem si pripravil zapisnik, abych byl vzapeti konfrontovan tvrdou realitou v podobe 5 letadel na okruhu. Po pul hodine marnych pokusu jsem tedy upustil od zapisovani vsech startu a pristani, jmen pilotu, typu, imatrikulacek a poznamek k tomu a zustal jen u sucheho vyctu imatrikulacek.
Nejvetsi kulminace provozu nastala okolo osme hodiny vecerni (tj. seste hodiny UTC, tak jak byl planovany zacatek sletu) a v tech chvilich obvykle nekolik letadel pojizdelo a zbytek se poflakoval ruzne na okruhu nebo v prostoru okolo letiste.
Timto se vsem zucastnenym omlouvam, pokud jsem nekomu dal v te chvili poradi za nekym, kdo byl dal a musel tak cekat nez onen ony pristane, i kdyz by uz davno sedel na zemi a srkal odpoledni kavu v hajecku. Kdyz se clovek nediva na radar (kde nakonec ani nevi kdo je kdo, protoze vidi jen tecky bez popisu), tak se z FSky v tom frmolu opravdu blbe odhaduje, jak daleko ktere ero je.
Provoz postupne slabnul, ale nebyla chvile, kdy by prostor letiste byl prazdny. Neustale byl nekdo na okruhu, pojizdel nebo jen postaval na plose. Nejvetsi krize prisla kolem pul jedenacte, kdy se snizila dohlednost a zacalo prset. Posledni tri mohykani tak po chvili vyckavani na Godota - tedy lepsi pocasi - vyplnili VFR letove plany s prechodem na IFR a zamirili domu.
Mala statistika na zaver...
Zucastnily se nasledujici volacky: OKPPT, OKPET, OKDQZ, OKEKM, BHA157, OK0910, OKRAM, OKFOL, OKMOT, OKBIG, OKFIN, OKMKA, OKKAM, OMFDD, OMVLD, CVZ068, OK149, OK737 (pokud jsem nekoho vynechal, tak se mu omlouvam, je dost pravdepodobne, ze jsem si nekoho nezapsal).
Nadpolovicni cast provozu tvorily Z-43, kterym zdatne sekundovaly Z-142 a Cessny ruznych forem a tvaru. Objevily se i tri vrtulniky, OK737 s UH-1, CVZ068 s Bellem 206 a OKBIG s R22. Dva navijakove starty si dal OK0910 a k me velke radosti si z druheho startu dal cvicne svinovacku visiciho lana (jako by me vyslysel, uz jsem drzel prst na tlacitku vysilani a chtel mu oznamit "visi ti lano" .))). Patrne nejrychlejsim ucastnikem pak byl OKJET - Krechi s L-39.
A uplne zaverem...
I pres neprizen virtualniho pocasi se akce zdarila nad moje ocekavani. Obcas byla sice k videni drobna zaskobrtnuti jak pilotu, tak me jako afisaka, ale vzhledem k tomu, ze se jednalo o vubec prvni akci takoveho typu, obstali myslim vsichni dobre.
Rozhodne budu pro, aby se podobna akce jeste nekdy zopakovala. A mozna by nebylo od veci nekdy po prazdninach zorganizovat nejaky vyukovy vecer zamereny jen na VFR.
PS: Jeden screenshot na zaver, abyste videli, jak vypadalo afisakovo virtualni stanoviste... |
|