FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 23. 2. 2025, svátek má Svatopluk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Velmi "Zajímavá FOTKA" avšak....... Jeden příspěvek | Celý strom
Velmi "Zajímavá FOTKA" avšak.......   15. 8. 2005 / 23:03
Sněhulák   
ORIGINÁL NA

http://www.nitra2005.sk/photos.php?show=day11_2005-07-20_Landings_by_Elfo/DSC07691.JPG

Bohužel něco s touto fotkou je spjato i s velmi smutnou událostí plachtařiny ve světě .-(

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/leicestershire/4137234.stm

Takže vždy hodně opatrnosti u Spoterů ........................... !!!!
img_forumn/r62526_1.jpg (282x136)
 

Re: Velmi   15. 8. 2005 / 23:26
bumper   
fotka je to pekna,ale ta zprava pod tim ... smutny me se nekolikrat pri foceni vetronu na letisti taky sevrela prdel strachy,clovek nikdy nevi odkud zacne vetron sedat a ono se to nezda,ale kdyz to kolem vas prosvisti neni to prijemny a to tady na Medlankach jeste casto jezdi kolem nebo i napric rw !! lidi na konich a to je teprve zahul !!!!
tahle fotka je taky supr ...
http://www.nitra2005.sk/foto/day13_2005-07-22_Landings_by_Elfo/DSC08157.JPG
 

Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 08:38
Pips   
hele, ten je od nas ze Zbra ted jsme tam meli mistrovstvi CR ve dvojsedadlovkach - bohuzel neplatne kvuli pocasi a neuleteni minimalniho poctu disciplin a tak jsem taky zazil neprijemne chvilky, kdyz pri jednom navratu na nas nesikovne nalitli slovinci s blanikem na dokluzu.Byli jsme tam asi 4 na startu a vsichni jsme se malem po....
 

Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 08:48
MaPa   
Měl sem tu čest vidět jednoho blaníka po tom mistrovství. Křídlo skládací s přestavěnejma žebrama, příď slisovaná, kabina prasklá, za centroplánem trup pomačkanej.
Ale jinak klobouk dolů před L-13. To je jedinej eroplán, kterej by prošel přes crash testy, protože má skutečnou deformační zónu, která pohltí dost energie. Kluci z toho vylezli jen trochu votlučený.
Až budu mít vyvolanej film, tak sem skusím dát nějakej záběr z hangáru, ale tam už je křídlo docela narovnaný. Původně bylo v místě, kde končí křidýlka vohnutý skoro do 90°.
 

Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 08:57
Pips   
Jojo, to se stalo kdyz jsem tam nebyl, znam to jenom z vypraveni.Prej to byla dobra trefa.Defakto tam dostaly za usi blaniky dva.Prvni byl slovinske posadky, ktereho uz privezli s utrzenou smerovkou, nebot ho vezli na transportaku a nevesli se s tim pod strechu pumpy.Nastesti se povedla oprava v Uherskem Hradisti a tak po zavodech si ho tam jeli opraveneho vyzvednout.Tady letali na zapujcenym blaniku z Kolina.Fotky toho jejich jak ho privezli jsou zde http://www.gliding.cz/souteze/2005/pmcr_d/foto/3107/ .
 

Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 09:00
MaPa   
Tak z toho druhýho naopak zbyl celej ocas a imatrikulačka. Když to daj dohromady, tak si ještě zalítaj
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 09:08
kuma   
Se směješ, ale občas jsem četl inzerát "sháním křídla na Blaníka" nebo naopak. Je to NEZMAR !!!! (miluju blatníčky!)
 

Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 11:45
červeňák
Sem tu nehodu viděl na vlastní kukadla a nikomu bych to nepřál zažít ... ble ... co na to říct jinýho ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 12:03
MaPa   
Prej máte nějaký zajímavý fotečky přímo z místa. Pokud to není extra utajený, nedali by se tady vlepit? V garáži na tom moc vidět nebylo a představu si udělat podle toho taky udělat nejde.
Ale kluci se docela usmívaj, aspirujou totiž na putovní cenu KzP. Prej sice v teorii něco takovýho probrali, ale chce si to prostě prubnout na vlastní kůži.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 12:22
červeňák
Fotky sem dám až vyjde protokol o nehodě, aby se předešlo nějakejm spekulacím ... btw stejně je ted nemám u sebe ...
 

Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 08:53
xWing   
Odpuste laikovi, ale to ero na obrazku je zrejme tesne pred pristatim....nemal by mat vysunuty podvozok ??? Alebo to sada len tak na brucho ???
 

Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 08:56
MaPa   
U některejch typů je lepší sedat mimo zpěvněné plochy na bříško, protože pak nejsou tak náchylný na kotrmelce. Onose kolečko rádo zaboří do brázdy a místo nouzového přistání je z toho docela vošklivej karambol.
 

Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 09:23
JBr   
Neni to nahodou ero na dlouhym dokluzu? Sice jsem takovou velkou soutez nezazil, ale na glidingu nekdo licil, ze je bezna praxe na mistrovstvich sveta atp, ze pilot dva tri kilometry pred letiste ero potopi do jednoho dvou metru nad zemi a 200 km/h si to sine a jen obcas preskoci nejake draty nebo stromy... pry se tak nahaneji sekundy pred souperi.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 09:38
Lowmick   
Sent by Nadomnou zem...
img_forumn/r62577_1.jpg (500x375)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 09:40
Pips   
Tohle je uzasny ale takto to fotit muze skutecne jen naprosty silenec !
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 10:10
Aldaran
Koukám, že Air Speciál koupil první práškovací větroně. Zřejmě je k tomu donutili ekologové (čmelák dělá děsnej kravál)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 10:14
Pips   
To jenom vypoustej pred pristanim vodu, kterou tam maj kvuli vesimu zatizeni Tohle by moc nenapraskovalo, ale zase na priletech techhle ptaku to vypada velmi efektne
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 10:20
Lowmick   
Tak nejak )))
A proto si berou ty piloti jeste lahve dovnitr, ja myslel ze to maj piti a pritom to taky muzou lejt z okynka. Maj to hosi dobre vymysleny.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 09:39
MaPa   
No, brzdy vyvalený nejsou vidět, ale nejsem si jistej, jestli na tomhle éru skutečně nějaký jsou. Druhá varianta je teda taky možná. Ale snažit se chytat přízemní efekt nad obilím le dost divočina. Lepší by to měl nad něčím pevnějším, teřba loukou. Obilí působí jak peřina.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 09:59
Lowmick   
Podle me to je na 100% dokluz, takhle nizko, vypoustej vodu, stojej tam fotografove = asi tam bude letiste.
A navic, sice to je nejaky obili, ale i tak ti zpusobuje prizemni efekt, takze proc toho na dokluzu nevyuzit?! zvlast kdyz to muze bejt uz predpoli...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 10:25
Sněhulák   
Moc se mi líbí tato věta... vztaženo k té crach v anglii....

Ten sedlak na 3 km si stezoval ze uz mu nelitaji letadla tesne nad strechou ale kolem baraku

Při 200km/h jsou 3km = 1min 30sec..... Prostě jako jen nechápu proč si nepřitočit 100m na dokluz navíc (když to jde).. třeba při zvedu 1,5ms je to jen 1min a 7s navíc a mám bezpečný dokluz a ne toto šílenství a při trati 300km a čase +- 3,3hod mě i ty 2minuty za to nestojí........ toto je klasifikováno jako LETECKÁ NEKÁZEŇ... a je za to většinou v propozicích i PENALizace.. To že jsou ředitelé závodů měcí za to nikdo nemůže... možná že se po té anglii ledaco změní... A to dnešní technika (logry, ipaq, dokluzoměry) celkem dobře umí....

Dokluz má být bezpečný...... .-) pochopím snad jen případy kdy se člověk tahá z 3místa na zlatou ... jinak fakt ne .-) Prostě se to už moc hrotí do extrému...

Kuriozita?: aby se tomu předešlo udělal se na některých závodech jako doletový bod tratě kruh o poloměru třeba 5km.... při protknutí tohoto kruhu prostě let končí a zbývá jen doklouzat v klidu na leťák...
Výsledek?: děje se mnohdy to samé jen ne před letištěm ale někde na 5,5km od letáku .-))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 10:30
MaPa   
No, hlavně že ještě nikdo neulovil při dokluzu nad obilím létající srnku. To by byl fakt gól, kdyby se mu vznesla před čumákem. A že ty potvory dlouhonohý uměj při zemi lítat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 14:03
Lowmick   
No jak bychom napriklad neco takovehleho http://www.kotiposti.net/banzai/Aviation/egc2005/index.htm mohli nazvat... rekneme "letecka nekazen"? )))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 19:46
červeňák
U těhle fotek bych takový "malichernosti" jako je letecká nekázeň neřešil, páč to sou nádherný obrázky ... a nevim jestli jste si někdo všimnul, je tam vyfocený i ASW-22BL Tomáše Rendly, který skončil na výborném 6. místě ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 20:08
Pips   
Hehe, myslis, ze se da to Mrazikovo monstrum prehlidnout ? Ale fotka to nedokaze tak dobre vystihnout, jako videt to na pruletu nazivo
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 21:05
červeňák
Jo jo to je pravda, musí se to vidět naživo ... dost mi utkvěl v paměti poslední vikend ve zbra kdy s tim udělal průlet a pak udělal ještě jeden ... fakt je to koukavý
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 22:47
Lowmick   
Tak panove jsou labuznici...? Tohle je taky dobry:
http://www.whiteplanes.com/video/gliding.wmv
a
http://www.whiteplanes.com/video/mountain-gliding.wmv
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   17. 8. 2005 / 00:21
nimbo
tak bez urazky, ten kto povie ze natocit 100m je na doklz je v poho, tak nemohol na vlastnej kozi zazit sutaz urovne WGC a EGC, tam sa nehra s gulickami, tam sa hra o kazdu sekundu o kazdy kilometer, ide o prestiz, vysledky(plachtenie je dost malo popularny sport, vysledky popularizuju lakaju mediaa kde su media tam su aj peniaze) a ta minuta moze znamenat niekedy aj 200bodov pr.WGC 97 St.Aubain cela 1m trieda okolo 30eroplanov doletelo behom jednej minuty!!!! a to bol hukot Krejco by o tom mohol rozpravat a penalizacia za to vo vacsine pripadou nehrozi na to je tam pilot safety comisia ktora to posudzuje (v Nitre bolo kaurat zakazane lietat pod dratami na priblizeni)
inak este som nepocul o pretekoch s takou Finish line ak ma pamat neklame tak byva 500m do vysky max 500mAGL ale to upravuju local procedures
sorry za dlhy prispevok, ale plachtenie mam v krvi a je to moj citak, ak som niekoho nahneval alebo urazil tak sa ospravedlnujem
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 21:37
Nadomnou zem...
vnesiem do toho svetlo... to je na doklze na majstrovstvach sveta v Nitre (ved viete) no a toto pole co je tam vidno konci cestou na ktora je na prvom obrazku... a hned za cestou je draha. takze to je doklz a nahananie sekund... aj tak potom este tie brusy z maximalky dostupaju do 200m a robia okruh na pristatie...
 

Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 10:03
Sněhulák   
Mno ono to je jednoduché ...

třeba Vosa (VSO-10) má s kolem asi až o 1/5 horší letové vlastnosti.... a když ti chybí ještě 500m na leťák .-) tak ho aspoň necháš zavřené a pak na poslední chvíli zrobíš lehké potažení na vytracení rychlosti a otevřeš kolo........

už sem byl nucen to použít asi 2x ... nic moc příjemnýho .-)) zvlášť v té vose .-) aneb kdo v tom seděl ví..... páč to éro je vevnitř celkem "malý" a chod táhla dost na dlouhém úseku (asi 40cm?)... třeba takový cirrus má dráhu táhla asi 1/2 délky vosy...... a téměř nulové síly... což u vosy zatáhnout podvozek ve vleku je někdy dost porod .-)) zvlášt pro "plnoštíhlé" .-)))

Jinak do pole se sedá se zavřenýmy klapkamy a podvozkem spíš proto aby např. obilí ti jednak neurvalo branky a brzd. štíty.... dost blbě se to pak opravuje !-) nějaký klopný moment či dokonce zmiňované karamboly bych moc v potaz nebral..
 

Re: Re: Re: Velmi   16. 8. 2005 / 11:52
nimbo
no je to podla mna dlhy doklz na sutazi. Na velkych pretekoch je to uplne bezne, kvoli prizemnemu efektu, lietaju tak skoro vsetci, ono to setri cas a teda body ked si o dost vyssie, tzn. ze si to musel niekde nastupat (kruzenie) jeden kruh cca. 20s a to je niekedy strasne vela casu
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ