třeba Vosa (VSO-10) má s kolem asi až o 1/5 horší letové vlastnosti.... a když ti chybí ještě 500m na leťák .-) tak ho aspoň necháš zavřené a pak na poslední chvíli zrobíš lehké potažení na vytracení rychlosti a otevřeš kolo........
už sem byl nucen to použít asi 2x ... nic moc příjemnýho .-)) zvlášť v té vose .-) aneb kdo v tom seděl ví..... páč to éro je vevnitř celkem "malý" a chod táhla dost na dlouhém úseku (asi 40cm?)... třeba takový cirrus má dráhu táhla asi 1/2 délky vosy...... a téměř nulové síly... což u vosy zatáhnout podvozek ve vleku je někdy dost porod .-)) zvlášt pro "plnoštíhlé" .-)))
Jinak do pole se sedá se zavřenýmy klapkamy a podvozkem spíš proto aby např. obilí ti jednak neurvalo branky a brzd. štíty.... dost blbě se to pak opravuje !-) nějaký klopný moment či dokonce zmiňované karamboly bych moc v potaz nebral..