BAŤ! Je to přesně tak, snad s tím přistáváním z obu stran to nemaj dispečeři všude stejně rádi - je vždycky lepší se optat zda "by bylo možno" - a i když to v žádné frazeologi takto není, je to nejkpraktičtější komunikace s dispečerem AFIS - které taky všichni rozumí a "vo tom to je". Však to je taky podle předpisu, že "dispečer" AFIS poskytuje ionformační službu na vyžádání - takže když po něm nikdo nic nechce, mlčí. A když se náhodou na takovém klubovém letišti vyskytne pilot, který hlásí na okruhu všechny polohy, legy a další úmysly, hlásí nahození kdesi za hangárem, žádá povolení k pojíždění na vyčkávací stanoviště a podobně - tak akorát plní éter zbytečnostma. Povinností je hlásit vstup a výstup do ATZ, vstup do okruhu, kluzáky dál polohu "po větru" a finále - a motoráky finále. Není-li na okruhu vác letadel, tak to stačí a všechno ostatní mate. |
|