FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Recko - pokracovani Jeden příspěvek | Celý strom
Recko - pokracovani   15. 8. 2005 / 15:15
Jennik   
Zalozil jsem novy thread, protoze v tom starem se uz nikdo nevyzna...

Ctu si ted clanky na BBC - mimochodem mi prijdou o mnoho sofistikovanejsi nez cokoli, co jsem zatim videl/slysel u nas.. Pise se tam o nasledcich rychle dekomprese a docela me to vzalo.

Zkusim si jen predstavit: bolest hlavy a vsech telnich dutin, pravdepodobne tece krev, nejspis se temer okamzite dostavi trauma a bezvedomi. Do toho jeste teplota -50°. Nedovedu si predstavit, ze bych v tomhle stavu stihal nekde mackat a prepinat AP... Nechte si dat pesti do nosu a mejte cca 15-30 sec na manipulaci s autopilotem. Pokud k te dekompresi doslo opravdu takhle nahle - vzdyt je mozne, ze k ni doslo treba primo v kabine pilotu - tak to asi nemeli cas si ani uplne uvedomit co se stalo...
 

Re: Recko - pokracovani   15. 8. 2005 / 15:20
Tragédie v JRD
a ted jeste v tom pis smsku ... malicky tlacitka, pruvan, zima, kejve se to ...
 

Re: Re: Recko - pokracovani   15. 8. 2005 / 15:28
Jennik   
Pokud by k uniku doslo v kabine pilotu, pasazeri by meli o dost casu vice a prezivsi kapitan aspon sanci se dobelhat do kabiny.
Nektery telefony kdyz nemaj sit, snazi se stale o odeslani a kdyz se to chyti, smsku odeslou - mozna se odeslal v momente, kdy autor uz byl po smrti...
Myslim, ze jestli doslo k dekompresi zepredu, mohlo to tak byt. A timto taky koncim se spekulacemi. Tech lidi je mi dost lito a jima me hruza z toho, co si museli prozit...
 

Re: Recko - pokracovani   15. 8. 2005 / 15:27
MaPa   
No, taková dekomprese bude podobná jako kesonová nemoc. Hlavně to zasáhne nervovej systém, takže ten pocit chladu může nastat dřív, než ti začne bejt vážně zima.
Ale z jinýho zdroje
http://www.ceskenoviny.cz/svet/index_view.php?id=143389
se proti útrapám postaví milosrdnej nedostatek kyslíku. Teda snad. Aspoň tohle bych jim přál, když už nic jinýho nemůžu.
 

Re: Re: Recko - pokracovani   15. 8. 2005 / 15:31
Jennik   
No, kesonova nemoc myslim funguje malicko jinak. Tam v se totiz ve velke hloubce v dusledku tlaku zacne vazat do krve i dusik. Kdyz se potom vynoris moc rychle, dusik v krvi vytvori bublinky jak mineralka, kdyz ji otevres. ty zpusobi kolaps. Jedina zachrana je potom pretlakova komora, kde se bublinky tlakem stahnou, a potom postupnym zvysovanim tlaku z krve vyprchaji.
Proto hloubkovi potapeci dychaji kyslik z heliem misto obvykle atmosfericke smesi.
 

Re: Re: Re: Recko - pokracovani   15. 8. 2005 / 15:46
MaPa   
Dusík se v krvi rozpouští (neváže se) i při normálním tlaku. Pokud se tedy tlak prudce sníží, poruší se vyváženej stav, "klesne tenze par nad hladinou", a začne se uvolňovat v plynném stavu, tedy tvoří bublinky.
Proto se musí při dekompresi kabiny klesat tak jako tak, jinak by stačila zásoba kyslíku, masky a teplej kabát..
 

Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani   15. 8. 2005 / 15:54
Jennik   
Takze opravdu nic moc situace... jak rikam, netusim, jak bych sam pri necem takovym zvladal jeste ridit letadlo. BTW pripomina me to velice neprijemne jednu moji dodnes oblibenou knizku MAYDAY - tam dojde k dekompresi nasledkem stretu s cvicnou strelou - letadlo leti dal a prezije jen par lidi na palube. Jenze tam piloti (pred smrti) stacili provest klesani a prezivsi hlavni hrdina vlastnil pilotni opravneni na male letadlo a tudiz jakztakz nakonec pristali. Ale ode dneska si to uz asi neprectu, clovek z toho ma takovy neprijemny mrazeni, ze neco takoveho nekdo opravdu zazil...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani   15. 8. 2005 / 15:58
Tragédie v JRD
To je ta knizka, jak tam po palube bloumaj ti "zombici" kteri v dusledku nedostatku kysliku maj poskozeny mozek a jsou , reknem, trosku mimo?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani   15. 8. 2005 / 16:01
MaPa   
Jo, to je ono. Taky sem to čet. Myslím, A.Clark psal reálnější příběhy.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani   15. 8. 2005 / 16:02
Jennik   
Jo jo, to je ono, celkem slusny cteni... Autor potom jeste "uletel" trosku do budoucnosti dalsim romanem, kde se dopravni letadlo s hybridnim pohonem dostane kvuli zavade/sabotazi na hranici vesmiru a do beztizneho stavu - ale to uz je opravdu trosku moc.
 

Re: Re: Re: Recko - pokracovani   16. 8. 2005 / 12:37
kuma   
tak trochu OT: Kesonová nemoc je trochu jinde, princip s dusíkem je stejný, ale v krvi nevadí - vzduchová (dusíková) embolie nehrozí - potápěči josu ale po opakovaném rychlém vynoření chromí, protože dusík se rozpouští i ve chrupavkách - při pomalých změnách pN (parc. tlaku dusíku) se chrupavky plynule sytí a plynule zas dusík vypouštějí, při rychlé dekompresi se ale udělají bublinky, které strukturálně chrupavky poškodí - a klouby zchromnou. Proto taky byli staří potapěči raději dole - tam byly jejich potíže vždy menší (a léčí se to dlouhodobou hyperbaroxií - v přetlakových komorách)
 

Re: Recko - pokracovani   15. 8. 2005 / 16:04
MaPa   
Jé, tak ta kachna, co prej šla na TA3 už je i na českým BBC a prej že dokonce dva zombie se snažili letadlo zachránit.
http://www.bbc.co.uk/czech/worldnews/story/2005/08/050815_greek_plane_1500.shtml
 

Re: Re: Recko - pokracovani   15. 8. 2005 / 16:16
Jennik   
No ja bych trosku ubral na tak drsnych komentarich...
 

Re: Re: Re: Recko - pokracovani   15. 8. 2005 / 16:20
MaPa   
Tady je těch nejasností docela dost, ale existence dvou osob pohybujících se po palubě je tu taky.
http://www.cnn.com/2005/WORLD/europe/08/15/greece.crash/index.html
Kdyby se to potvrdilo, pak by jistě nešlo o dekompresi, ale o úplně něco jinýho. Dál už nebudu spekulovat a sem zvědavej, co se z toho nakonec stane oficiální verzí.

Jinak se omlouvám za nevhodně volená slova, přišlo mi to zpočátku jako úplná blbost.
 

Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani   15. 8. 2005 / 16:29
Jennik   
V te vyse zminene knize par lidi prezije diky stastne nahode - jeden diky tomu, ze byl na jedinem zachode, kde se dvere otevirali dovnitr kabinky (takze se pretlakem zablokovaly) a tudiz mel nejaky cas trosku tlaku navic - ale tam to letadlo rychle klesalo. Kdovi co tady stalo. Slysel jsem radu silenejsich a pritom pravdivych veci, co vsecko clovek dokaze prezit - kazdopadne jim to stejne nepomohlo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani   16. 8. 2005 / 09:33
MaPa   
Už sem to chtěl nechat spát, ale reakci na knižní a filmové hovadiny si neodpustím.
Vzduch je plyn, takže když někudy může zmizet, tak tudy taky zmizí.
Viděl sem hodně americkejch filmů, kde se v trupu oběví díra jak vrata, nebo dokonce otevřou dveře a pak je tam takovej divnej průvan, jakoby se letadlo vyfukovalo několik minut. Při takovýhle díře je otázkou setin, maximálně desetin sekundy, než se tlaky vyrovnaj a pak už nic, žádnej průvan, žádnej hrdina držící se za hranu otvoru, protože to je facka jak při výbuchu. To prostě omráčí každýho jen tou implozní tlakovou vlnou. Pak může bejt cejtit jen průvan vyvolanej oběmovou kapacitou kompresoru klimatizace a ten poběží v nezatíženým režimu, něco jako fén.
Druhá volovina je třeba situace popisovaná v knize Mayday, kdy se hrdina zachrání tím, že je uvězněnej v hajzlíku právě v době, kdy trupem prolítne automaticky řízená střela (naštěstí envybuchne). Tam se dveře WC otvírané dovnitř přisajou a do té doby, dokud letadlo nevyklesá, je nemůže hrdina otevřít, díky čemuž má dostatečnej tlak a zásobu kyslíku k přežití bez následků. Nutno podotknout, že si nějak nejsem vědom, že by dveře WC byly konstruovány jako hermetické. Navíc je třeba si uvědomit, že kdyby měli rozměr 185x55 cm, což by mohlo odpovídat reálu, mají plochu cca 1m2 a tedy každých 100hPa (0,1 atmosféry) rozdílu tlaku na ně vyvolá statickou sílu 10.000N tedy 1tuny. Budu.li brát v úvahu, že nahoře je vnější tlak tak 200hPa a v kabině cca 1.000hPa, pak by na dveře působila síla 8tun a to by musel bejt festovej materiál, aby to vydržel.
Můžou se sice v reálu dít téměř neuvěřitelné věci, ale za hranicí fyziky to prostě nejde.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani   16. 8. 2005 / 09:47
Jennik   
Nani nad to si to poradne spocitat, na coz me chybi bunky. Takze naivni ctenar dekuje
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani   16. 8. 2005 / 13:05
brendon (SVK832)   
Na TV Discovery beha dokumentarny serial Nicitelia mytov. Na zemi natlakovali lietadlo jakeby bolo vo vyske 10km. Potom robili pokusi ked strelili do okna. Nic sa nestalo len sical von vzduch.
Potom odpalili okno ( pri sedadlach) najviac to schytal bastler (testovacia figurina) ktorej to takner odtrhlo ruku. A viac menej nic.
A na koniec odpalily mensiu vybusinu. Ta skoro lietadlo rozrhla na poli. V tedy by sa lietadlo urcite zrutilo.
No este na zaciatku mali chybu ze im vyletelo predne "sklo" a to vtedy odtrhlo zo sedadla operadlo. Keby tam bol pilot tak by uz nebol
 

Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani   16. 8. 2005 / 10:00
roastbeef
Teda, cetl jsem tu zpravu od cnn dle odkazu a docela me zarazila jedna vec, cituju "Meanwhile Monday, police in northern Greece said they had arrested a man who said he had received a telephone text message from a passenger on board the doomed plane, according to AP."

V překladu: Mezitím v pondělí oznámila policie v severním řecku, že zatkla muže, který řekl, že obdržel tu smsku od pasažerá z letadla, podle agentury AP...

Chapate nekdo, proc by ho meli zatykat?????
 

Re: Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani   16. 8. 2005 / 10:06
ph
http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A050815_215921_domaci_ad
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani   16. 8. 2005 / 10:33
MaPa   
Tak se to nějak zamotává:
http://www.ceskenoviny.cz/svet/index_view.php?id=143471
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani   16. 8. 2005 / 13:44
MaPa   
Tak se to předběžně snažej přišít pilotům a záznam z černých skříněk asi nebude
http://www.ceskenoviny.cz/svet/index_view.php?id=143549
 

Re: Recko - pokracovani   15. 8. 2005 / 17:02
M1
no uvidíme, co nám řeknou černé skřínky odeslané dnes do Francie k rozboru......
 

Re: Recko - pokracovani (OT)   18. 8. 2005 / 12:52
ph
Tak už se to začíná vyjasňovat )

Dnešní MF:
Na Kypru se přetřásá řada teorií. Podle jedné z nich kapitán letadla, jehož ostatky nebyly dosud nalezeny, prořízl hrdlo druhého pilota a opustil na padáku letadlo řízené jen autopilotem.
 

Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   18. 8. 2005 / 13:04
MaPa   
To by musel mít paragánskej atombordel s kyslíkem pro seskoky z vejšek, jinak je z něj nanuk.
Jo a z´éra prolez klíčovou dírkou? nebo jak se dostal ven? Rozdíl tlaků a rychlost letadla by při otevření dveře urvaly.
 

Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   18. 8. 2005 / 13:55
Fabo™   
Nehovoriac o tom, že v prípade že by skákal z predných dverí, je možné že by ho nasal motor.
 

Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 00:17
Tragédie v JRD
ale v emerickej filmech to prece jde, ne?
 

Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 08:48
brendon (SVK832)   
Nie on sa obliekol do obleku co maju na Sibire zobral padak a presiel pomedzi cestujucimi az do zadu tam vyskocil. A umikajuci tlak s lietadla ho vystrelil ako katapult.

JEJ ty teda mas otazky
Takto vznikaju scenari na americke filmi
 

Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 09:34
kuma   
No to je pochopitelně úplná blbost. Připadá mo dost možný dvě vysvětlení (pominu-li teroristický čin, který vyloučit určitě nelze, i když se ty eventuality jeví exotické). První možnost je proniknutí toxickýxh zplodin do klimatizace - ale to by asi soudní pitva mohla odhalit (bez ohledu na to, zda šlo o CO či jinou toxickou látku). Připadá mi možné ještě jiné vysvětlení, jistě málo pravděpodobné, ale ne zcela vyloučené. Chtěl jsem to psát už do starého threadu, ale pak jsem se zautocenzuroval. Čím dál ale se objevují zprávy z vyšetřování, zdá se mi, že tahle spekulace je dost možná.

Po srážce s kouskem kosmického smetí (s ohledem na rychlosti by při správném směru stačil 0,5cm drobeček) vyletí čelní štítek před kapitánem či boční okénko. Dekomprese okamžitě vytáhne tělo nešťastného pilota (BTW pokusy s dekompresí se dělaly už v 60. letech a to, že to vycucne cestujícího u okénka i s kusem sedačky - nejen ruku - bylo zřejmé. Pak taky volné předměty z okolí, ale že by průvan trval víc než 2-3 sekundy a šoupal lidma v uličce, jak to dělaj filmaři, to je nonsense). Malý prostor kokpitu se během okamžiku "zamrazí" na -50 stpňů. Druhý pilot (třeba zrovna ani nebyl PIC, takže není absolutně in) je stresován ztrátou kolegy a rychlým rozvojem situace, nelze předpokládat, že v každém případě chladnokrevně vyčká "podání" kyslíkové masky (v tom průvanu) a pak zahájí nacvičený manévr. Není vyloučeno, že by mu při prudké tlakové vlně (tam-zpět v případě srážky s malým předmětem) praskly ušní bubínky, což je velmi stresující - stačil by i pouhý akustický třesk (viz postupy SEAL, URNA atp). Navíc by v nastálém mrazu rychle klesaly jeho možnosti i s kyslíkem v masce. Úplné zamrazení krevních vzorků v laboratoři trvá při teplotě -80st. jen zlomky minut.

Situace je ale trochu jiná v kabině pro cestující, kde je pokles komprese a teploty také náhlý, ale přece jen ne tak rychlý. Zbylý palubní personál netuší, co se děje vpředu. Cestující si stačí nasadit masky, ale chlad rychle přivodí otupění a pak bezvědomí. Do kompletního vyrovnání tlaků by nešly otevřít dveře do kokpitu ani v případě, že nebyly zamčeny I teorie, že se po kabině pohybovala letuška je v tomto případě možná - s ručním dýchačem a v nějakém kabátě by to pak (po té dekompresi) mohla zvládnout i do kokpitu - to by mohlo vysvětlit ten přechod do kroužení. Na pozadí jakéhosi mluvčího byla v jedněch zprávách vidět trajektorie letu - a letadlo udělalo na východ od Athén mnoho bramborovitých kruhů, tím dolétalo palivo a pak vytrácelo rychlost a padalo. Nevypadalo to na řízený let, spíš že někdo (možná aniž by věděl přesně co dělá) nastavil AP na ustálenou zatáčku, nebo nechal vyvážené letadlo kompletně bez řízení (což je nejpravděpodobnější).
Našli kapitánovo tělo? v jakém stavu jsou bezpečnostní pasy jeho sedačky? byly zapnuté? - dřív nebo později by tyto otázky mohly být zodpověženy.
Pochopitelně toto vše je jen superspekulace a možná že otázky nebudou s dostatečnou přesvědčivostí zodpovězeny nikdy...
 

Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 09:55
Rychlokvaška
Ještě k těm spekulacím o bramborovitých zatáčkách - říká se jim holding a běžně ho začne SAMO vykonávat letadlo prostřednictvím FMC a AP, které dorazí k poslednímu bodu své naplánované trasy a dále je discontinuity (což je logické, dokud nedostane přidělenu příletovku a dráhu v používání).
 

Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 10:15
pseudoMates
Ty, Dave, nechci se nějak dohadovat, nevim to totiž jistě, ale nepamatuju se, že by éro začalo "samo" holdovat, pokud to vyloženě nemá zadáno v FMS... Pokud dorazí k poslednímu bodu,následuje podlemě, route discontinuity...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 12:45
Rychlokvaška
Já se taky nechci dohadovat, protože to máme v našich addonech (resp. např. v PSS). Myslím si ale že blbě - pokud je discontinuity, tak pokračuje posledním kurzem dál. Správně by imho mělo začít holdovat a v reálu bych řekl to tak i funguje. Ale možná se pletu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 15:01
Tragédie v JRD
ono to recky ero mohlo celkem realne holdovat, protoze podle novin (verte jim holdovalo v mistech, kde je holding kolem voru po missed approach procedure z athen ...
 

Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 09:57
Waterfight (TVS379)   
I kdyby byly tvoje poslední dotazy zodpovězeny, dost pochybuju, že se široká veřejnost dozví všechno...
 

Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 10:10
MaPa   
Dobrá teorie.
U druhého pilota to nemusí bejt ani stres a dozorientace, ale imploze ho může úplně omráčit.
Jen nevím, jak chceš zabezpečit tu pozvolnější dekompresi ve zbytku letadla. Už jednou sem tady psal, že by to něco, co odděluje prostory muselo vydržet sílu cca 7 tun na 1m čtvereční. To by ale nebyly dveře v letadle, ale bezpečnostní přepážka jaderné ponorky.
 

Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 15:19
Luděk Ch.
Nemluvě o tom, že letadlo nebylo zvenčí nijak viditelně poškozeno, nebylo prasklé žádné okno, nechyběly dveře atd. Takže dekomprese byla pravděpdobně pomalá, pokud vůbec byla a nedošlo jen k šíření toxické látky klimatizací v důsledku její poruchy včetně výpadku topení. Mimochodem, v seriálu "vyšetřování leteckých nehod" na National Gegraphic popisovali v jednom dílu téměř neuvěřitelný případ. Bylo to myslím nějaké MD-čko, u kterého vinou použití nesprávných šroubú při výměně čelního skla před kapitánem, došlo po nastoupání do letové hladiny k jeho kompletnímu vytržení. Okno totiž je u toho typu letadla motnováno zvenčí a šrouby neudržely vnitřní tlak. No a v důsleku toho to vysálo kapitána ven z letadla, ale druhý pilot ho stačil chytit za nohy a kapitán zůstal ležet na zádech nad předním oknem. Následně do kokpitu přišel steward, vystřídal druhého pilota v držení kapitána a druhý pilot cca po 20-ti minutách přistál. Kapitána celou dobu steward držel, i když s druhým pilotem byli přesvědčeni, že je po smrti, tak měli obavu, že když ho pustí, vletí tělo do motoru a bude další problém. Ale k jejich velkému překvapení kapitán po přistání žil a kromě omrzlin a pár zlomenin, neměl žádné vážnější zranění a po nějaké době začal zase létat. To jen tak pro ukázku, že ani blesková dekomprese nemusí být katastrofální.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 15:36
Tragédie v JRD
Nebylo to MD, byl to BAC-1-11
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 15:51
Luděk Ch.
OK, je to možné, bylo to něco staršího s motory vzadu na trupu a napadlo mě zrovna jen MD. Ale nebýt toho, že to bylo na seriozním kanálu National Geographic, tak bych to považoval za béčkový americký katastrofický film
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 15:52
Tragédie v JRD
jj.. je to "hodne stare" ero, videl jsem to ... docela jsem neveril, jake byly priciny te nehody...
 

Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 17:29
miki_pilot
Ty teorie jsou pěkné, ale myslím si, že kdyby bylo éro někde požkozené, tak by to bylo vidět z těch F16-tek, oni totiž pořizovali videozáznam.Já osobně bych vsadil na toho kapitána. Já vím, je to pekelná spekulace, ale ukazuje se jako nejbližžší vysvětlení, proč piloti ani nemukli, když měli nějakou větší potíž. Přeci zakřičet do rádia nějaké "MAYDAY" je přece to nejsnažší, ale oni nic. Prostě je to záhada.A navíc, kdyby se přiotrávili, tak by to pitva jasně prokázala.
FIKCE č.1 : Kapitán vstává ze svého místa a něčím praští druhého pilota.Potom donastaví FMC, aby zůstalo ero v hladině.potom vypne klimatizaci,dále náhradní klimu a pak i odvzdušňovací ventily.Klesá tlak.......přichází zima........ No a následně se někde zhroutí....................
Je to samozdřejmě veliká spekulace, ale ukazuje snad jedinný známý argument, že by to tak nemohlo být????
 

Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 18:28
Swordfish   
Už zjistili že byla nějaká závada v elektrice.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 18:34
Pips   
Mno, podle toho co je vsude psano bych rekl, ze je to spis jedna z dalsich uvah, nez zjisteny fakt.Ale taky se spis priklanim k tomu, ze pujde o nejakou technickou zavadu a na ni navazujici chybny, nebo neprimereny postup posadky, nez ze by slo o silenstvi kapitanovo
 

Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 18:48
Luděk Ch.
To není tak docela pravda, protože o problému informovali brzy po startu jednak společnost, která jim doporučli pokračovat a taky ATC, že mají nějaký malý problém s klimatizací. Toto už by se dalo vzít jako fakt, myslím, že to už potvrdili i vyšetřovatelé, jako jednu z mala informaci. A to, že by pitva prokázala přiotrávení, to je pravda, ale výsledky ještě nebyly zveřejněny, takže nemůžeš vědět, že to neprokáže Navíc tělo kapitána a dvou dalších lidí ještě nenašli.
 

Re: Re: Re: Re: Recko - pokracovani (OT)   19. 8. 2005 / 19:47
kuma   
to je asi pravda, že vysklené okno před kapčou nebo na boku kokpitu by viděli. Teď ale prosákla zpráva, že pitva kopilota prokázala intoxikaci CO (kysličníkem uhelnatým - taky jsem ho v té spekulaci zmínil). To je zrádný patron, uspává, aniž bys to zpozoroval. Šlo-li by ale pouze o CO z klimatizace (nedokonalé hoření nějakého uhlíkatého materiálu to může udělat snadno, ale v takovém éru si zas moc takových materiálů nepředstavuju, leda by tam měi obložení z lipového dřeva. hořící izolace spíš produkuje jiné toxické látky) tak to nevysvětluje ty kyslíkové masky. To by jen sladce usnuli a hotovo.
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ