Ve většině případů, pokud jsou normální podmínky, v konečné fázi bere řízení do ruky pilot a přistává ručně. Nemluvě o tom, že ani zdaleka není všude ILS certifikované na CAT III přistání. A ty kraviny, co ten "odborník" v novinách napovídal, no škoda mluvit Letadlo nemůže začít samo klesat pod ALT nastavenou na MCP a to ani v režimu VNAV. To je první blbost. Druhá jsou klapky, když pilot nastaví nižší ALT na MPC, letadlo začne klesat v T/D a dokonce může i zpomalovat, pokud ovšem jsou na určitých bodech naprogramovány rychlostní limity. Ale jedna drobnost, letadlo samo nezpomalí pod minimální rychlost pro aktuální nastavení klapek a autopilot samozřejmě klapky ovládat nemůže Stejně tak nevyhodí podvozek ani nezaarmuje autospoilers a o reversu ani nemluvím Takže letadlo sice samo odletí trasu, ale k přistání je bez vyjímky nutná spolupráce pilota. Opravdu nechápu, jak může někdo, kdo o tom neví vůbec nic, mít tu drzost dávat rozhovor novinám. Mě se zdá, že novináři zašli do prvního aeroklubu a zeptali se tam nějakého "strejdy" co lítá na Blaníku a ten jim povykládal, co viděl v nějakém americkém filmu ttřetí kategorie Fakt kraviny. |
|