FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Další pád letadla,tentokrát Řecko Jeden příspěvek | Celý strom
Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 12:02
Tomino
http://www.novinky.cz/zahranicni/62884-u-aten-se-zritilo-kyperske-letadlo-se-stovkou-lidi.html
 

Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 12:22
Latom   
Novináři jsou fakt dezinformační paka!! To je společnost Helios a ne Ilios !!
IMHO od léta začali lítat i na LKPR.
 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 12:33
Eidi   
Co to spadlo za stroj?
 

Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 12:38
Filip   
737-800
 

Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 12:48
memorex
pry letelo do Prahy a bylo tam 121 cestujicich
 

Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 20:33
wormik
115 cestujících a 6 "personálů" (: viz: http://www.flyhelios.com
 

Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 12:48
Pavel2
737-300 , 5B-DBY na lince LCA-ATH-PRG
 

Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 13:08
Rokba
CNN píše:

The jet entered Greek air space about 10:30 a.m., but efforts by air traffic controllers to contact the pilots were futile. After some time, two Greek F-16s were scrambled, Greek Air Force spokesman Yiannis Papageorgiou told CNN.

As the F-16s approached, their pilots saw "no sign of life" in the cockpit, and the plane apparently was on autopilot, Papageorgiou said. They escorted the craft until it struck the mountain.

 

Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   16. 8. 2005 / 15:07
Stepan S.
Nejak ti to pada sefe : }. Ne hele ja sem ted na Malte, a v sobotu letim domu, tak doufam ze se nic nestane, sem sem letel 319, mam supr fotky. Ale nechapu proc to letadlo narazilo do kopce? to jim doslo palivo?Az prijedu tak pokecame na ICQ...
 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 12:56
Latom   
Ha, tak už to opravili na Helios.
 

Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 13:08
Gustav ( BHA576 )   
Kapitán nebyl v kokpitu vidět,druhý pilot byl zhroucený.Chlapi nerad bych spekuloval,ale mám pocit,že je někdo otrávil jídlem!!!!!Každopádně je to tragedie a 115 plus posádka už jsou u velkého ATC.Je mi to upřímně líto.
 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 13:15
Tomino
no pokud to bylo do Brna,tak by mně celkem zajímalo kolik nebo jesli tam byli naši turisté...
 

Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 13:23
Luděk Ch.
Nebylo to do Brna, ale do Prahy. A je docela možné, že tam nějací češi být mohli
 

Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 13:28
Tomino
Ve 13:30 mimořádné zprávy na ČT.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 13:46
memorex
chyba klimatizace : (
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 13:54
Luděk Ch.
Údajně už skoro hodinu před havárií, hlásili probémy s kyslíkem a vůbec asi tlakováním letadla, v tom případě celkem nechápu, proč neklesli pod 4km a nedoletěli na nejbližší letiště?
 

Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 14:06
Rokba
Fascinující je, že všchna význam,ná média v ČR tím žijí, jen jediný idnes to docela úspěšně ignoruje. Na můj dotas editorovi proč, mi rozhořčeně odvětil, že zprávu OVĚŘUJE a je na to sám....ach jo, kde to pracuju
 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 14:47
Luděk Ch.
Co bys chtěl, je neděle
 

Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 20:42
wormik
Na nově zas jednou zazářili. Prej že to letělo do brna, pak najednou do prahy.
 

Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 21:34
Fero
to nebylo jenom na nove, to tak ze zacatku pletla vsechna media
 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 14:07
Tragédie v JRD
Ty brdo .. ja mam takovejch pocitu .... jak jsi prisel zrvna na to jidlo, kdyz tech pricin muze byt nekonecno - 1 ?
 

Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 14:21
adagio   
na CT24 o tom teď mluvili asi 30 min, včetně záběrů z místa a spekulací různých odborníků.

Prý pád z výšky 10 km, oba piloti zkolabovali - zmodrali, takže něco s kyslíkem a tlakem.

Na palubě bylo asi 80 dětí.
 

Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 14:57
Lucky
S kyslíkem tak to nevim.B 735 má pro piloty vlastní kyslikovou lahev ted jsi nejsem presne jistej na kolik je to minut,ale na zklesani do 4 kilometru tomusi stacit urcite.A jestli to bylo s pretlakovanim tak nevim cim by to mohlo byt jestli podtlak nebo pretlak v kabine?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:02
Luděk Ch.
Přetlak těžko Ale v každém případě je záhadou, proč neklesli do bezpečné výšky, protože cestující údajně měli nasazené kyslíkové masky, takže o problémech piloti museli vědět, vlastně to i hlásili.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko - Black Box   14. 8. 2005 / 15:09
xWing   
Radsej to nechajme na vysetrovatelov a obsah BLACK BOXu.
BTW...vysiela po havarii Black Box nejaky signal, aby ho rychlejsie nasli ?
resp. ako je to pri hladani tych boxov ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko - Black Box   14. 8. 2005 / 15:20
memorex
pokud vim tak Black box je ve skutečnosti oranžová a je umístěna v najzadnější části letadla tedy v ocase.A co sem viděl zaznamy tak ocas byl naporušený takže podle mě s cernou skrinkou nebudou probklemy.Jinak pokud vim tak vysíla signál,vydrží žár několika set stupňů ale jen po určitou dobu.No uvidime co se jim podaří zjistit
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:09
Tragédie v JRD
No .. spis me zaujalo ze to ero spadlo 30 km od Aten z 30 000 feetu .. co to ero delalo tak blizko letiste v 30 000 ?

pak dalsi zvlastni zprava... ja mel za to, ze v FL300 GSM mobily nefunguji .. jak pak ale mohl jeden z tech lidi poslat SMSku, ze padaji a ze zmrznou?

pak si prisadila nova s tim, ze to napsal tesne pred padem ... cili ze by byl v dobe padu jeste zivy? to by ale odporovalo zase jinym vyjadrenim, ze v okamziku, kdy zacali padat, tak uz byli mrtvi ..

myslim, ze je naprosto zbytecne polemizovat na zaklade toho, co se zverejni v novinach ..... protoze to casto trosku nedava smysl a/nebo si to navzajem odporuje...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:19
Luděk Ch.
Taky bych nebral média moc vážně, ale pochopil jsem z toho to, že posledních několik desítek minut, byli už piloti v bezvědomí, nekomunikovali s ATC a letadlo letělo jen na autopilota. A u Atén doletěl na konec naplánované trasy. Ale co udělá autopilot v reálu, když doletí na konec trasy? Podle mě by jen měl deaktivovat LNAV a držet směr podle nastaveného HDG a samozřejmě i výšku. Nebo se deaktivuje autopilot úplně? No v každém případě, to asi byla modelová situace, viz. nedávná diskuze "troufli by jste si..."
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:20
Latom   
... a hlavně ta scéna na Nově s tou paní u okénka ČSL. Ono totiž z LCA letělo taky letadlo TVS, tak to se zase Nově něco povedlo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:22
Tomino
to víš TV-nova,to se nesmíš divit))))to známe
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:22
Luděk Ch.
No jo, Nova musí mít senzaci, ať to stojí, co to stojí. Zajímavé, že napadla základní otázka, s kým měli letět. No ale to by nebylo takové drama, kdyby se hned na začátku zjistilo, že přiletěli v pořádku s TVS.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:23
Tragédie v JRD
ja si myslim ze to byla nahrana scena.. jak tam byli vsichni s pripravenejma mikrofonama....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:27
Luděk Ch.
Vzhledem k tomu, že můj kamarád už Krapčovi z Novy dvakrát nahrával rozhovor , jednou jako údajný odpírač vojny a jednou jako ilegální pracovník v Americe (vždycky mu jen rozčtverečkovali obličej ), tak bych se vůbec nedivil, kdyby to bylo sehrané.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:28
Tomino
další novinky v 15:30 na ČT1,tak uvidíme co je nového
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:23
memorex
už to bylo i na CT1 ta scenka
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 16:14
Latom   
Tak ta paní se sekla ,letěli s TVS. Klasika, někdo někam letí, neví s kým a druzí na tom vydělají.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:12
adagio   
zajímavé je taky, že prý letadlo letělo neřízené ještě asi hodinu, piloti stíhaček se přiblížili a viděli, že nikdo neřídí a na palubě nejsou známky pohybu.

Nevím, zda je technicky proveditelný přesun někoho v 10 km do letadla, aby s tím přistál, to je asi jen ve filmu. Fakt, že se neřízené letadlo blíží na Atheny asi taky nebyl moc uklidňující...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:19
Tomino
No mně je divné jaktože neviděli piloty když říkali že těsně před pádem poslal pilot zprávu na řlp.
Já myslím, že se to časem ukáže jak to asi bylo...Ale je to zajímavé sledovat kolik je variant.Taky jsem se pozastavil nad tím co dělali pár minut před přistáním v FL300,asi chtěli napodobit Discovery.
A možná bych viděl jistou příčinu i v tom,že ti co zůstali při vědomí jesli teda zůstali,tak neuměli letadlo řídit tudíž neměl kdo by s tím přistál nebo ho něják stabilizoval...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:27
Lucky
Zásoba kyslíku pro jednu masku pro cestujícího je asi 15 min.Kdyz se maska vypadne tak jeste nedodava kyslik .Maska je spojena lankem s vyvyjecem kyslíku.Jesli jsi cestujici masky nasadily a aktivovaly vyvyjec kysliku je celkem logicke ze zasoba kysliku nemohla vystacit jestlize uz se zavada mnohem drive nez letadlo spadlo.S kyslikem pro piloty je to podobne.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:33
memorex
no ale behem tech 15minut meli sestoupit na ty 4km ne?
 

Re: 7xRe: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:34
Latom   
No s tím kyslíkem tě jen poopravím, piloti ho maj přímo z lahve, nezávisle a mohou si nastavit i 100%, ale pro cestující je pouze z toho vyvíječe a pouze se přimíchává s okolním, čili se jen obohacuje. Pokud dojde k rychlé dekompresi, tak je to ze začátku neúčinné, protože plíce potřebují tlak, jinak nejsou schopny se nadechnout. Takže je opravdu divné, co se tam vlastně stalo.
A pokud byla dekoprese, tak sestoupit měli.
Raději si ale počkejme na záznam z černé skříňky.
 

Re: Re: 7xRe: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:38
Lucky
Myslim ze cocpit voice recorder a flight recorder nan snad objasni co se vlastne stalo.Ale na to budeme muset pockat
 

Re: Re: Re: 7xRe: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:40
memorex
buhvi jestli se dozvime vubec pravdu
 

Re: Re: Re: Re: 7xRe: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:48
Latom   
No, veřejnost kdo ví, ale do leteckých společností se asi dostane víc detailů, aby se z toho udělaly závěry pro bezpečnostní postupy posádek.
Ale to vyšetřování bude určitě delší, než by si novináři dovolili čekat, tak ti to shrnou a uzavřou hned.
 

Re: Re: Re: Re: Re: 7xRe: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:51
Swordfish   
Někdo z cestujících poslal sms-ku svému bratranci že je rozbitá klimatizace a že umrznou.Pilot že je modrý ve tváři,že mrzne a sbohem
 

Re: Re: Re: Re: Re: 7xRe: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:52
tonde   
Jestli meli problem s kyslikem, mohli si ho vydychat a pak mas tzv. "kyslikovy dluh" - je to zvlastni situace, kdy se nedusis, ale vsechno ti pripada v pohode a v poradku, je to jakasi euforie, ktera se neda poznat. Mohlo jim vsechno pripadat v poradku, v tomto stavu neni clovek schopen racionalne uvazovat.
V kazdem pripade cest jejich pamatce...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 7xRe: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 16:09
Waterfight (TVS379)   
Nechci odporovat, ale to o čem mluvíš není kyslíkový deficit.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 7xRe: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 16:10
memorex
spis se jedna o zvyseni koncentrace Oxidu uhlicityho a ubytku kysliku tim se clovek dostava do takove euforie.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 7xRe: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 16:19
tonde   
Mozna jsem to nenazval uplne spravne, jednou jsem to zazil na 8.000 metrech s L-39V, ktera nema hermetovanou kabinu kvuli navijaku, nemel jsem kyslikovou masku a vsecko mi pripadalo v pohode. Kdyz mi blesklo, ze nemam masku a nasadil jsem si ji, zjistil jsem, ze jsem uz ve druhym rezimu tesne pred padem.... Doktor mi to vysvetlil prave nedostakem kysliku, pac to byl pruser a musel to ohlasit Ale je to uz 17 let, tak si to asi nepamatuju uplne presne.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 7xRe: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 18:38
adagio   
tak teď jen doufám, že jsem se přeslechl, ale na CT24 říkala nějaká reportérka z řecka (v češtině), že piloti nebyli asi moc zkušení, neboť letěli příliš nízko - ve výšce 30tisíc noh....

NOH? to jako noha? a nízko? 10km?

to je peklo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 7xRe: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 18:43
Mirekc
noha = stopa?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 7xRe: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 21:10
Tragédie v JRD
Ach jo .. jestli jsi si nevsiml, tak to byla nejaka rekyne, ktera mluvila docela obstojne cesky .... tak proste pouzila nespravny vyraz..

Ty jsi se nikdy nerperekl, nebo kdyz jsi mluvil v nejakem cizim jazyku, tak jsi nikdy nepouzil trosku "nespravny" vyraz (a co si budem povidat, v anglictine to jde velice snadno) ...

(no, 30000 zas tak nzko neni .. to zase jo)
 

Re: n x Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 22:15
kuma   
ona to přeložila správně, pokud jde o angličtinu, asi jen není zběhlá v letecké terminologii. V anlgičtině foot (mn.č. feet) = noha (od kotníku dolů, tak jako u nás v češtině), stopa (jako otisk nohy)= footprint a až stopa (jako délková míra)= foot (tedy skutečně "noha" přeloženo doslovně)
 

Re: Re: n x Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 23:12
Tragédie v JRD
To mas pravdu .. neco takoveho .. IMHO to souvisi prave s tim, ze to neni ceska, protoze je to snad ucivo zakladni skoly, ze feety jsou stopy a ne nohy...v kontextu s merenim vzdalenosti ..
 

Re: Re: Re: n x Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 07:55
Marky Parky   
Divil by ses, ale ne , u nás se na základce vyučuje striktně metrickej systém, takže na to co jsou nohy (feet), dvory (yard) a další všeliké míry musí zvídavé děti přilít sami, pokud nemají extra hodnou pani učitelku.
 

Re: Re: Re: Re: n x Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 08:09
JBr   
Mno, on se ten metrickej system vyucuje logicky z toho duvodu, ze by v podstate mel byt jediny ze zakona povoleny

Ac je to cele velmi smutne tema, tak na CT24 me pobavila formulace zahranicni spolupracovnice CT, ktera rekla neco jako "Bylo videt, ze spolupilot lezi na kormidelniku." Ta pani byla samozrejme cizinka, takze ji to celkem ani nelze mit za zle, ale bylo to takove mile pobaveni u jinak tezkeho tematu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: n x Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 12:10
adagio   
jéžiš... právě proto jsem to citoval, pro pobavení... nehodlám ji lynčovat, že neumí přeložit feet, resp umí přeložit, ale nechápe. Že je feet noha ví asi každej, ale v souvislosti s výškou letadla mě to pobavilo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: 7xRe: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 15:55
Kachna   
Zdravíčko lidičky. Když jsem se vzbudil, tatík mi řekl, že spadnul Boeing, který letěl na lkpr. Docela mi polil studený pot. (myslel jsem ČSA) Jinak jak se chová FMS to fakt nevím. Ale jedno vím jasně. I kdyby byl na palubě člověk, který by byl schopný letadlo dotáhnout na zem, tak se nedostan do cocpitu přes bezpečnostní dveře. Ty se sice dají nouzově otevřít, ale to neví ani někteří piloti, natož mechanici a jiní. A navíc se dají zajistit kaleným trnem. A pak je každá znalost i tohoto postupu víte na co.
 

Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 13:55
Gustav ( BHA576 )   
No jednoduše.Ve 13:05 bylo známo pouze toto:že prý někdo poslal s paluby letadla SMS s textem: Kapitán vešel do prostoru pro cestující zmodral a zhroutil se.Druhý pilot zkolaboval na sedačce.Víc ani řádka.Tudíž to vzbuzovalo dojem,že cestující žíjí a pouze piloti to mají za sebou.Samozřejmě,že za další hodinu už byly informace úplně jiné!!!Stejně je mi divná ta smska.V době odeslání byly ve výšce asi 10 km nad půlkou Turecka?! Jak vlastně fungují v této situaci mobilní telefony.Je vůbec možné mít v tomto případě nějaký signál?!
 

Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 14:03
Tragédie v JRD
No .. nejde pokud tu smsku poslal opravdu nekdo z toho letadla, tak ji musel poslat az nekde relativne tesne nad zemi.. tkaze ne v turecku, ale v recku u athen, ale to uz zase meli byt vsichmi mrtvi ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 14:09
MaPa   
Umí nějakej telefon, při ztrátě signálu počkat až se opět objeví signál a odeslání SMSky dokončit? Všechny, co jsem kdy měl v ruce, když nemaj signál a dál se na ně nešáhne, tak ji maximálně uložej do šložky k odeslání.
 

Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 14:05
MaPa   
To by musel bejt leda satelitní telefon. Pozemní stanice GSM mají antény na vyzařování signálu ve vodorovné ose a kolmo je útlum víc jak 70%. Takže dosah nulanulaprd.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 16:22
Latom   
No budeš se divit, ale i v hladině občas někomu zazvoní mobil. Tohle je z praxe, ne na nový flameware.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   16. 8. 2005 / 13:58
Gustav ( BHA576 )   
No už to vysvětlili a původce falešné zprávy o sms už ťafli za uši.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   16. 8. 2005 / 14:02
Tragédie v JRD
ale venku je dalsi , uz druha, smska .)
 

Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 17:23
skyone   
Čierny august pre leteckú dopravu... (
 

Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 18:46
memorex
tak nakonec pry umrzli treba to s kyslikem nemelo ani nic moc spolecnyho
 

Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 19:04
pseudoMates
Hoj, všechny vaše příspěvky jsem si přečetl a rád bych také přispěl svou troškou do mlýna...
Nechci vyvolávat nějaké spekulace nebo flame, ale podle toho, co mám za info a co jsem kde četl, si myslím, že se jednalo ze strany pilotů o podcenění situace. Na simulátoru se tzv. diving cvičí jak při ztrátě přetlaku, tak i při nějakých komplikacích s klimoškou. V případě, že piloti toto neprovedli po zjištění nějakých vážných komplikací, byla to dle mého názoru jejich chyba. Nevim, jak je to v takových situacích s časem, resp. kolik ho je potřeba, ale myslím, že se diving dá zvládnout do 4 minut od zjištění problémů. Co jsem slyšel, mělo by to probíhat asi následovně. Nasazení kyslíkových masek, vypnutí A/P, stažení motorů na minimum, vytažení speedbrake, pod 250IAS kola ven a klesání minimálně 7000 fpm.
Prostě nějak nemůžu pochopit, proč setrvávali v takový vejšce, když zjistili, že něco není v pořádku.
To, s tím pádem, mi taky není úplně jasný... Ale vzhledem k tomu, že nevim, co udělá FMS, když doletí na konec trasy s A/P, tak se tim nebudu zabývat.
Takže tolik můj názor... Myslím, že piloti neragovali správně...
 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 19:20
DEJV
Vypadá to že tam byli i češi , zapněte si zprávy!
 

Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 19:23
Ladous
Nebyli, ta ženská už má manžela a syna doma....letěli s TVS
 

Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 19:30
DEJV
Na nově
 

Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 19:24
Roverek
A co když třeba ty F-16 když zjistily že nikdo nereaguje, tak než ab yto spadlo na Athený, tak.....
 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 19:24
memorex
CT1 zpravy pry pilot jeste stačil před tím neý omdlít zapnout autopilota. )))
 

Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 19:39
pseudoMates
Ještě jedna věc, která mě jen utvrzuje v mojí teorii o chybě pajlotů...
Kdyby byla jen porouchaná klimoška a pouštěla jim třeba jen ledovej vzduch, tak by asi nevypadli cesťákům kyslíkový masky, ne?
Čili se dle mého jednalo jednoznačně o dekompresi, nebo-li ztrátu přetlaku a tomu mělo následovat tzv. "emmergency descend" Tohle, jestli neudělali, tak to chlapci vepředu podělali...
 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 19:45
Tomino
tohle jsou ty levné letenky,takhle to dopada když člověk chce ušetřit...
Nevím co si mám o tom myslet,ani po zprávách myslím ,že se pravdu ani nedozvíme z veřejnosti.Ale je to katastrofa.((
 

Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 21:07
Tragédie v JRD
Jezisku na krizku .. jak cena leten souvisi s tou nehodou?
 

Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 12:15
MadBird
To vis... zaplatili si sice priplatek za palivo vynuceny cenami ropy ale zapomeli za priplatek na teplo a Kyperska teplarenska jim odstrihla topeni... Omplouvam se za extra cerny humor ale Tominuv ne zcela inteligentni prispevek k tomu lehce vybizi protoze jinak nejak nepochopim co s tim ma cena letenky spolecneho...
 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 19:45
Lucky
Kyslíkové masky na 735 vypadnou automaticky při překročení 14000 ft kabinové výšky nebo je může pilot vyhodit sám z kabiny kdykoliv
 

Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 19:47
pseudoMates
to mi ale pořád nedává smysl s tim, že se jim podělal jen klimoška.. muselo se podělat přetlakování... přece, když ti bude zima, nebudeš potřebovat kyslíkovou masku...nebo ne?
 

Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 19:50
Lucky
Tak to samozrejme smysl nedava.Ale piloti mohly klimatizaci vypnou.To znamena zadne pretlakovani letadla,zadny teply vzduch,zadny kyslik.Proto mozna ty masky.Kdo vi co se tam delo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 19:51
pseudoMates
no, to mi sice přijde hodně nepravděpodobný, ale i kdyby tu klimošku sami vypli, tak měli prostě provést diving. A jestli se to nestalo, jako že se to nestalo, tak to byla jejich chyba...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 19:55
Lucky
Klimatizaci a pretlakovani 733 mam docela v hlave.Nedavno jsem na ni delal typovky.A je tam opravdu spoustu veci ktery se muzou po.... Jenze podle tech informaci z tlevize a z netu se seslo asi vyc zavad najednou
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 19:57
pseudoMates
to netvrdim... nepopírám, že se tam mohla podělat i další spousta věcí, ale jestliže je problém s přetlakováním kabiny, je nutné provést nouzové klesání... to se nestalo...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 20:03
LS
Oni ani nerekli pri jake fazi letu se stalo, co kdyz byli uz v klesani a proste piloti mysleli, ze to sklesaji normalne a vse bude ok? Jenze do toho se neco dalsiho zvrtlo a proste chyba pilota? Ale opravdu tu muzeme uz jenom spekulovat...Ze byli ve fazi klesani by to nasvedcovalo, kdyby to letelo na autopilota, tak ti snad nezacne sam klesat pokud mu to manualne nenastavis i kdyz prekrocis TOD, ne? To by vysvetlovalo proc leteli tak nizko a narazili do zeme (hory, skaly ci co to bylo)... Ale opet jenom spekulace, ja bych tohle reseni nechal az na dalsi vysledky vysetrovani...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 20:09
memorex
ale jestli vedle nich leteli stihacky a nikoho nevideli v kabine tak kdo asi zacal klesat?Taky nekde rikali že prej piloti stihacek videli jak prisli do kokpitu dva pasažeři a snažili se nad letadlem převzít kontrolu heheh (třeba tím že vypnuly AP)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 20:28
Tomino
jesli to ti co tam vesli neposrali a pak jim to začalo klesat a oni nevedeli co s tim maji delat a pak uklesali nad ty hory a tam bum....
 

Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 20:45
Jansam   
aby nevyšlo na jevo, (ale ono by asi nevyšlo !!!), že měli podezdření na terorismus (otrávená posadka) a letadlo mířící na Atheny a piloti F-16 dostali rozkaz .... (( Já vím, čirá spekulace, ale letěli prý kolem bulíka dost dlouho. Kdo ví .... Stejně je to děs 80 dětí.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 21:17
Tragédie v JRD
Ty jo .. to je legrace (ale vazne legrace) tu poslouchat ty vselijaky spekulace, jak vsichni vedi zarucene, jestli to ero klesalo, neklesalo, byli pasazrei mrtvi (nebo zivi) ....

Se divim, ze uz nejsme mezi experty vysetrujicimi tuto katastrofu ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 21:28
Jansam   
viz ČT-24 "Řecká armáda proto vyslala naproti letadlu dvě stíhačky F-16, které jeho pohyb sledovaly. Protože se odchýlilo na sever od města, přímo nezasáhly.

Stroj pak ztratil výšku a narazil nedaleko historického Marathónu na kopec a rozpadl se. Jen náhodou se přitom vyhnul hustě obydlené zástavbě na mořském pobřeží."

je pravda, že jsme jak burzovní spekulanti. Uvidíme co se vyšetří.
 

Re: n x Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 22:29
kuma   
Je to hlavně velká tragédie, jako všechny ztráty na životech, ve vzduchu i na slilnici.

Ale když už se tu rozebírají ty F-16, tak to zas není tak nová situace.
Kdo jste před lety viděli francouzský seriál "Chevaliers du ciel" - v díle "Avion fantome" je úplně stejná situace, jen jde o bizjet a terorismus. Letadlo s neregující posádkou letí na AP a směřuje na Paříž, ale už nejde sestřelit, protože trajektorie pádu trosek končí na předměstí. Situaci se podařilo (ve filmu) vyřešit metodou, jakou piloti RAF odkláněli létající bomby V-1 směřující na Londýn - podebráním křídla pecka do gyrokompasu - a AP pak vede letadlo jinam. Pchopitelně u AP s FMC a propojením na GPS by tohle nepomohlo. Nechtěl bych s tímhle úkolem v té F-16 sedět...
 

Re: Re: n x Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 23:10
Tragédie v JRD
Velka tragedie to .. to jsem nikde nepoprel ...

tento serial znam ... a tento dil si pamatuju .. dost jsem tenhle serial tehdy zral
 

Re: Re: Re: n x Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 18:21
kuma   
Mám to na VHS a když se děti nedívaj (aby se mi nesmály) tak si toobčas pustím...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 23:44
MarekK
no myslim ze to s tymi pasaziermi v cockpite bude poriadna "kachna", lebo staci sa pozret na cas....

The aircraft departed Larnaca, Cyprus at 9:07am local time for a scheduled passenger flight to Athens, Greece. Shortly after departure, at 10:30am, the aircraft entered Greek airspace and the crew failed to make contact with Greek air traffic control. Subsequent attempts to establish contact with the flight crew failed. At 11:18am, two Greek F-16 fighter jets established visual contact with the 737, and subsequently reported that the Captain was not in the cockpit, and that the first officer was unconscious, slumped over the flight controls. The F-16 jets followed the aircraft as it started descending and, at 12:20pm local time, crashed into arid, mountainous terrain about 19 miles north of Athens' Eleftherios Venizelos Airport.

zdroj: www.airdisaster.com

to znamena ze minimalne od 10:30 je iste ze piloti neboli OK. Priblizne 2 hodiny letelo lietadlo bez zasahu iba podla route v FMC. Predpokladam ze ak A/C (tlak, CO_2, nizka teplota.... proste nieco) vyradilo oboch pilotov, ani pasazieri na tom neboli lepsie, tudiz sa nemal kto dostat do kabiny po 2 hodinach v tom prostredi.
Ale jasneeee, to su len dohady, airdisaster uz tiez obcas napisali hlupost... takze uvidime, pockam si radsej na oficialne vysetrovanie. (aj ked, ak ho budu robit greci, dufam ze sa ho dozijem )))))))) )

PS- od dnes budem venovat viac pozornosti A/C a pressurization panelu v PMDG
 

Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 01:09
Tragédie v JRD
http://zpravy.idnes.cz/zahranicni.asp?r=zahranicni&c=A050814_222923_zahranicni_ad

idnes prijemne prekvapilo .....
 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 02:02
Jennik   
I kdyz "V letové hladině 10-11 tisíc km" - to uz je spis geostacionarni draha, ne?
 

Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 06:21
Brácha
Geostacionarní dráha je 35 000 km 10-11 km je myslím střední oběžná dráha
 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 08:34
xWing   
Viem ze o vsetkom co tu piseme je spekulacia....ALE...
ked je na MCP nastavena vyska a je zapnuty autopilot, tak nerozumiem, ako mohlo lietadlo klesnut a nasledne vrazit do hory.
Klesne snad jedine, ked dojde palivo...
 

Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 12:44
Tragédie v JRD
klesne ked mu dojde palivo (coz neni uplne vyloucene, nekdo to nekdo uz take zminoval), nebo ked mu nekdo k zemi pomuze.... (tim nechci vyvolavat nejake spekulace, to byla proste pouze jedna z moznosti)
 

Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 18:31
kuma   
Těžko mohlo dojít palivo 19 km severně od nějakého athénského letiště a to i přes to, že v Athénách měl ten bulík přistát. Navíc po pouze dvouhodinovém letu - měl určitě natankováno až do Prahy plus navigační rezerva.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 06:55
Swordfish   
Zajímavá je ta SMS od toho cestujícího.Jak mohl vědět že pilot zmodral v obličeji?a)jeden z pilotů odešel z kokpitu do kabiny cestujících(to by odpovídalo i podle svědectví pilotů F-16,že se v kokpitu nacházel jen jeden pilot a byl zhroucený na řízení)
b)že by cestující viděl do kokpitu nebo tam snad došel což je dost nepravděpodobné.(i když se o tom taky mluvilo.cestující v kokpitu)
Ale nemá cenu o tom debatovat a raději počkáme na výsledky vyšetřování.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 13:49
Tragédie v JRD
ted je jeste otazka, kdy tu SMS poslal - z FL300 (tezko)? .. a nebo kdy? kdyz to ero zacalo padat, tak uz byli (pry ...) vsichni mrtvi ... ze by duch?
 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 20:55
Létající myš   
Tak to tady čtu a nestačím se divit. Schválně jestli si to po sobě přečtete až bude jasno. Nemyslím to nijak osobně ani ve zlém. Oni tam totiž byli lidi a nebyl to simulátor.
 

Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   14. 8. 2005 / 21:52
pseudoMates
já měl na mysli radarovej simulátor, sloužící na výcvik ATC. A s jedním pilotem, se kterým jsem se bavil, mi popsal, jak má emmergency descend vypadat a že ho sám jednou zažil...
 

Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 08:46
MaPa   
Přečet sem si celej strom.
Musím přiznat, že otázek je víc, než ste zatím povytáhnuli. Alespoň pro mě, co nelítá v FSku velký éra.
O nehodě sem se shodou okolností dozvěděl ještě před polednem, přímo z Ruzyně, protže sem byl v Jaroměři na sletu Andulek. Řídíciho tam dělal můj kámoš, co normálně pracuje na Ruzyni, tak měl dost přesný informace hned nazačátku, ještě než se k nim dobrala média.

Základní otázkou je, proč to vlastně trefilo neobydlenou hornatou oblast. Kdyby letělo na autopilota (paliva mělo dostatek), tak jakto, že vyklesávalo právě sem. jednou z možností je, že mu kluci s F-16kama pomohli právě do týhle oblasti. To ale asi nokdo nepřizná.

Další otázkou je, co se vlastně stalo, že nikdo nestihl vyslat nouzák. Dava piloti, z toho jeden v kokpitu v nepřirozené poloze, ...
Spíš to vypadá na něco rychlejšího než dekomprese. Třeba bojová látka. Několik hodin po havárii totiž nesměli záchranáři do oblasti, údajně z důvodů možného výskytu jedovatých splodin. Přitom, když se něco podobného povede při blbým přistání na letišti, tak tam sou záchranáři téměř okamžitě a takovýhle problém neřeší.

V každém případě to však vypadá na to, že určitou a to docela dlouhou dobu před nárazem, už v letadle nebyl nikdo živý.
Je smutný, když civilní letectví postihne takováhle tragedie a pokud je za tím ještě něco jiného než závada, ..., škoda mluvit.
 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 09:21
Waterfight (TVS379)   
Bojová látka? Narážíš na terorismus, nebo se snad někde v letadle vyskytují kanistry s bojovými látkami?
 

Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 09:43
MaPa   
Tohle nebyl asi správnej výraz, bojová látka, ale něco, co se chová podobně, ovlivňuje psychyku a působí rychle. Jak jinak je možné vysvětlit to, že přijde jedna SMSka o modrým pilotoj? Její obsah je jednoznačný, přitom srozumitelný a bez známky paniky. Pilot teda musel jít z kokpitu mezi cestující. Proč však neodeslal ani jeden z pilotů nouzový signál?
Pocit zimy může být vyvolám právě účinkem na nervová centra některých chemických látek.
Jinak to sou jen spekulace, který mám v hlavě už od včerejšího poledne, kdy sem se o tom dozvěděl.

Naopak, mě jako laika zajímá, zda by 737ka byla schopná letu takovou dobu bez autopilota a přitom docela dobře v kurzu.
Pokud by letěla se zapnutým autopilotem, předpokládám, že by letěla v nastavené letové hladině. V tomhle případě by jí musel někdo nějak pomoc na zem dřív, než se dostane do obydlených oblastí.
 

Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 09:53
Latom   
Ano, B737 je schopná letět na A/P i když přeletí poslední navigační bod. To pak přejde do režimu , kdy drží poslední kurz a výšku, dokud nedojde palivo.

Je tady ale stejně moc nejasností a spekulace s přibývajícím časem porostou, dokud nebude oficiální zpráva.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 10:24
MaPa   
Další informace nebo spíš deztinformace z médií:
Piloti zřejmě stačili zapnout autopilot, ale pak omdleli nebo zemřeli a stroj dlouho letěl sám. Pohyboval se prý po určité trojúhelníkové trase až do vyčerpání paliva a pak se zřítil.

Proč by někdo programoval autopilota na let po uzavřené trase? Nebo je normální při přípravě letu programovat dopředu vyčkávací okruh?
Je fakt, že doba letu z Larnaky do Atén 3 hodiny mi přijde trochu dlouhá, takže jim možná dolů nikdo nemusel pomáhal a prostě došla šťáva.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 10:25
tonde   
dle meho skromneho nazoru je to kombinace nejake technicke zavady s - bohuzel - spatnou reakci pilota na ni. Jak je znamo, piloti jsou skoleni na reseni vsech stresovych situaci ve stresu a jakakoli chyba v rozhodnuti pilota ma - opet bohuzel - tragicke nasledky. Pilot se muze splest jen jednou. V kazdem pripade cest jejich pamatce, je to tragedie. Ovsem v pripade pouziti nejake otravne latky, jak zde bylo naznaceno, je vse uplne jinak. Jen mi neni jasne, jak se udjane cestujici dostali do kabiny. Ze by jim otevrela letuska? Ve filmech umi letuska ovladat alespon radio, ale jak je to ve skutecnosti?
 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 10:28
pseudoMates
Dovolím si reagovat. Zejména na to, že kluci s F-16 pomohli letadlu na zem...
To by se, dle mého názoru mohlo stát jedině tehdy, když by někdo odpojil autopilota. V tom případě by lehké "ťuknutí" do křídla mělo za následek uhnutí z kurzu a předpokládám, že i postupnou ztrátu výšky... Jenže... Kdyby měli podezření, že se jedná o teroristický útok, pomohli by mu na zem mnohem dřív, než 30km od Atén a hlavně by mu pomohli AA-missile... Toť můj názor.
Další věc je, že pokud A/P nebyl rozpojen, tak je podle mě nemožné letadlo dostat na zem "ťuknutím" do křídla, neboť A/P by toto byl schopen hravě ustát...
Btw na seznamu, je článek o tom, o čem jsem tady mluvil, že piloti, předpokládám ČSA, nějak nemůžou pochopit, jak je možné, že pokud byla porucha klimatizace, nebo došlo k dekompresi, nedošlo k nouzovému klesání...
 

Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 10:37
Reptile   
Média uvedla: "Podle očitých svědků narazil letoun zádí na hřbet kopce, který leží nedaleko historického Marathónu. Potom se břichem propadl do stráně a rozpadl se." Neodpovídalo by to stavu, kdy se letadlo snaží udržet za každou cenu výšku, ale ztráta tahu motorů způsobí, že se dostane do pádové rychlosti?
Třeba jim opravdu došlo palivo.
 

Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 10:41
MaPa   
O tom taky přemejšlím. Vyhrabal sem zprávu, kde se píše o trojúhelníkové trati a pádu po vyčerpání paliva. Ale kdo by si dával práci s programováním trojúhelníkové tratě a nevyklesal v případě dekomprese?
 

Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 10:44
pseudoMates
Tady bych si dovolil opět trošku oponovat...
Spíš si myslim, že někdo toho A/P skutečně vypnul a stáhnul plyny, pokud to bylo opravdu tak, jak říkáš....
V letectví na úrovni aerolinek se pohybuju skoro 7 let a něco jsem pochytil. Teď samozřejmě nevim, jestli je v LGAV drahé nebo levné palivo, ale myslim si, že to není moc pravděpodobné. Kdyby jim došlo palivo, tak by to muselo být přinejmenším hodinu až dvě hodiny letu od Atén směrem ku Praze, neboť kdyby jim došlo palivo v tom místě jak říkáš, tak by teoreticky vzato neměli zásobu ani na průlet... 30km od letiště, to je doslova na výpary... A hlavně by to éro asi nexplodovalo tak, jak se stalo, když by v něm nebylo skoro nic, co by hořelo...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 11:03
Reptile   
S tou explozí je to fakt, takže palivo tam asi nějaký bylo. Já mám "zkušenost" leda tak z FS, tak se omlouvám za blábolení. Ale jestli tedy nebyl A/P zapnutý, a v kabině nebyl nikdo živý, kdo by se mohl pokoušet měnit kurz a výšku, muselo to letadlo klesat se zvednutým nosem dost dlouho předtím - to museli ti piloti z F-16 vidět.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 11:03
Pips   
Kdesi a kdysi jsem cetl nejaky clanek o tom, ze pokud mas v nadrzich velmi malo paliva a je tam tedy hodne vyparu, je ta nadrz v pripade nejake havarie nachylnejsich k explozi diky pomeru vyparu a vzduchu.Pokud je paliva hodne, jen se rozlije a hori ale neexploduje.Nevim, jak dalece se to da aplikovat na kerosin a letecke nadrze, ktere jsem nikdy nevidel.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 11:04
tonde   
ja ti nevim, chlape, ale nepusobi prave prazdna nadrz plna vyparu jako bomba?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 11:04
MaPa   
Tak dobře, použijeme logiku.
Ví někdo, v kolik mělo v Aténách přistát, případně jak dloho trvá let z Larnaky do Atén? Tuhle informaci sem zatím nezjistil. Letadlo odstartovalo v 8:00 a se zemí se setkalo za doprovodu dvou F-16 v 11:05, tedy po 3:05 hodinách letu.
Z toho by se mělo dát odhadnout, zda palivo docházelo, nebo ne, pokud dáme údaje dohromady.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 11:17
pseudoMates
No... pokud to bylo po 3 hodinách letu a budeme teoreticky počítat spotřebu 2,5t/hod vyjde nám, že měli natankováno 7,5 tuny. což není zas tak málo. Teď jde o to, jestli je v LGAV drahý nebo levný palivo.
Jestliže je drahý, pak je to hodně málo na let do LKPR. To by podle mě měli natankováno nejméně 15tun.
Pokud je v LGAV palivo relativně levné, je dost možný, že natankovali jen aby do těch Antén doloetěli a tam by asi vzali víc. To by odpovídalo tomu, že došlo palivo. Ale myslím, že lepší bude počkat na rozbory černejch skříněk, neboť z toho se pozná, kdy došlo k odpojení A/P...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 11:22
MaPa   
Tak sem si nechal vyhledat přímé lety na téhle trase od všech společností a doba letu se pohybuje od 1:35 až 1:45 hodiny. Pokud letadlo dopadlo až po 3:05 minutách, pak nejspíš díky nedostatku paliva.
je tu tedy otázka, proč spadlo po takové době pouze 30km od cíle. Vypadá to, že skutečně létalo po nějaké, jak uvádějí agentury trojúhelníkové, uzavřené trati.
Je normální, aby v letovém plánu autopilota byla trasa ukončena takto? Jinak ho musel někdo do poslední chvíle řídit.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 11:45
Wonder (BHA247)   
nesla mi do hlavy kombinace let po trojuhelnikove trati + let ve vysoke hladine.. neco me napadlo (cira spekulace)
pokud letim do aten tak dopredu muzu zadat priletovku .... soucasti priletovky je i postup pro nezdarene priblizeni . v cruise FL dojde k dekompresi (ci jine pricine ztraty kontroly) A/P na alt hold a LNAV na konci trate (nad atenami) pokracuje LNAV po trase pro nezdarene priblizeni (na konci takove trasy je vetsinou vyckavaci okruh) neni to sice trojuhelnik ale je to uzavrena trat pri velke rychlosti se presny oval moc zaletet neda a tak to na radaru vypada jako let po "trojuhelnikove trati" (s velkou davkou nadsazky). po 3:05 dojde k vycerpani paliva a stihacky zaznamenaji klesani autopilot se snazi vyrovnat trimovanim pokles vasky a nekde na "trojuhelnikove trati" dojde ke stretu s horou (prvne zad a potom prosednuti na bricho....

PS: pouze spekulace
čest jejich pamatce.....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 11:59
pseudoMates
No, s tim se dá souhlasit... Za předpokladu, že tam tu příletovku měli zadanou...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 13:46
Tragédie v JRD
vzhledem k tomu, ze nezdarena priblizeni netrenuji v fsce ( )) tak si nejsem jisty, ale mam pocit, ze nezdarene priblizeni se aktivuje stiskem toga tlacitka (nemam ted po ruce manual abych se podival) ... a pokud tedy preletel drahu doslo k end of route a ero preplo do alt hold (tam tedy uz bylo), a pokracovalo v stavajicim hdg atd

navic se mi nezda, ze uz nekde v kyperskem vzdusnem prostoru by mel nabusenou priletovku do na LGAV (ale proc ne, mozne je vsechno)

ps: tak jsem ted kouknul na priblizeni v LGAV, a tahle teorie IMHO pada - vsechny holdy po priblizenich na lgav jsou dosti na jih od letiste
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 14:03
A.J.Scandall   
No, ale to je běžný, že příletovku dáš do FMS už na zemi. Hodíš jí tam od oka na zákledě předpokládané dráhy v používání a vlastního čuchu. V nejhoršim případě jí předěláš, to trvá chvilku. Není to samozřejmě podmínkou, má to ale výhodu, že ti to dává celkem dobrou představu o čase příletu a palivu, který ti zbyde
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 14:16
MaPa   
A může se u toho nějak seknout s tím vyčkávacím okruhem, aby byl místo na jihu na severu?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 14:21
A.J.Scandall   
Čórt znáje, chyba se dá udělat ve všem...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 14:24
Kachna   
Nějak by to mělo jít. Teda myslím. Počkejte až budu a práci, jestli půjde kolega avionik odborník, tak to všechno napíšeme. Ale na druhou stranu, kdo by si editoval holdy mimo trasy?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 14:49
Tragédie v JRD
Tak editovat to jde, ale, budme realisti .. co asi tak vede pilota (pokud je pri smyslech a neco neplanuje) k tomu, aby tesne po vzletu upravoval trat nezdareneho priblizeni nekam do ...... ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 15:05
MaPa   
Aby Sci-Fi bylo málo, tak prej TA3 hlásila, že piloti F-16 viděli někoho pochodovat po mašině a dokonce měl chvíli bejt i v kokpitu. Že by někdo s krví obohacenou fridexem a kyslíkem v infuzi?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 15:11
Tragédie v JRD
Jojo .. to byl urcite Ice-T ve skafandru, preprogamoval autopilota a pak vyskocil s padakem..

Nebo snad Jan Tleskač? a pak se odpoutal na letajicim kole....?

No, torsku sibenicni humor...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   16. 8. 2005 / 13:52
Tragédie v JRD
Hele.. asi nekdo cetl tvuj clanecek, a nebo jsi jasnovidec... a nebo jsi jeden z tech lidi v tom letadle

ted ctu v mlade fronte, ze to letadlo doletelo nad ostrov KEA, kde je shodou okolnosti VOR (teda myslim, on asi ne nahodou se ten VOR hjmenuje KEA) a tam se zaclo tocit dokolecka (vyckavaci obrazec)

doplneno hlaskou, ze zacalo tocit do prava aby dalo najevo, ze ztratil radiove spojeni ..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   16. 8. 2005 / 15:09
Tragédie v JRD
(mylseno tak, ze na tom VORu konci missed approach trate)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 11:54
Kachna   
Zdravíčko vyšetřovatelé (jak nás to tu někdo o několik příspěvků výše nazval) Přidám opět svou truchu do mlýna. Každé dopravní letadlo, které má 2 a více motorů má vždy 2 PACKy. Každý pack je klimatizací. Mohou pracovat a také pracují samostatně. Běžně se při závadě jednoho PACKu létá. Sice ne ve FL300, ale o něco níže( pod FL150) Takže při vysazení jednoho packu ve výšce cca 30 000fts by se nic nestalo. Overboard valve by se jen truchu přivřel a letadlo by zklesalo do bezpečné výšky. Jak víte závada obou packů je takřka nemožná. Navíc se Packy dají napájet i z protilehlého motoru, nebo APU. Jinak autopilot B737 se při vychýlení o cca 10°(myslím, přesnou hodnotu nevím) sám deaktivuje. Je to normální jev, který se stává i během letu., Nebo pokud by se pilot zhroutil více do řízení, autopilot by se též vypnul.Nevím, co se tam stalo, ale smrdí to.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 12:00
Kachna   
FIG01
img_forumn/r62382_1.jpg (278x400)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 12:06
Wonder (BHA247)   
to stim "padnutim" pilota na berany me nenapadlo... ale to by asi nekrouzili dve hodiny......pravda ze mohli krouzit dve hodiny pak prijit turbulence a pak prepadl na berany .... jezis kde se muzeme prihlasit na misto vysetrovatelu leteckych nehod? asi nam uz hrabe (me aspon jo)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 12:08
Kachna   
To má být schema Air condition. Už tam je.
 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko- Air condition FIG02   15. 8. 2005 / 12:10
Kachna   
Snad to projde na poprvé
img_forumn/r62390_1.jpg (475x400)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 12:12
Wonder (BHA247)   
jasne uz to mam je tu pomaly uploading
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 12:13
MaPa   
Kdyby přepad na berany, tak kdo pak podrovnal, že o kopec zavadil ocasem???
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 12:21
Kachna   
Do beranů v Boeingu stačí lehce drcnout a autopilot je hned vyplej. A aerodynamika si pak letadlo srovná sama do horizontu. Protože pokud letí na autopilota, mašina je fajnově vyvážená. Pak stačí menší rozvážení... Jsou to jen mé spekulace, ale teď jsem se aerodynamikou docela zabýval.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 12:34
Wonder (BHA247)   
TO MaPa:dve ruzny spekulace jedna s aktivnim autopilotem
v te druhe jsem polemizoval nad beranama..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 12:55
MaPa   
Pokud vyjdeme z tohoto:
http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=62362&lan=0
a tohohle docela logického názoru:
http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=62374&lan=0
pak, berany a vypnutej autopilot nemaj opodstatnění. Sice neznám Athenské letiště, ale vyčkávací okruh 30km od letiště nad neobydlenou krajinou mi připadá docela logickej.
Záhadou teda zůstává, co se stalo předtím, že nikdo dál nestihnul vlastně nic, krom odeslání jedné SMS a taky proč byl velitel letadla mimo kokpit v prostoru cestujících (to dedukuji z infa od pilotů F-16 a tectu SMS).
Jediné, co mě napadá je, že by k rychlé dekomresi muselo dojít v pilotní kabině, v době kdy byl velitel letadla mimo (třeba na WC nebo v kuchyňce) a let již byl řízen AP. Prudká dekomprese, dostane kopilota do mdlob dřív než stačí cokoliv. Dekomprese se šíří dál do kabiny pro cestující, takže v zadní části si někteří stačí nasadit masky.
S dekompresí dochází k prudkému podchlazení a velitel letadla bloudí skoro v mdlobách po kabině a někdo s maskou stačí odeslat tu SMS.

Hrozná představa - letadlo duchů.
 

Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 12:53
skyfly
...tak to všetko čítam a žasnem.Nemá význam špekulovať, MOŽNO sa niekedy dozvieme čo sa naozaj stalo, ale mne to celé tiež nejak "smrdí".Po tom všetkom čo sa tu napísalo ( mám teraz na mysli vyjadrenia ludí ktorí reálnej B737 trochu rozumejú) ostáva pre mne totiž OBROVSKOU záhadou jediná vec : prečo piloti OKAMŽITE nezahájili klesanie !?!?!!? Zdá se, že si všetci stihli nasadiť masky, takže výrazný pokles teploty na -50 a tlaku nebol asi dielom jednej sekundy ale aj keby bol tak stále mám dost času okamžite sklopiť čumák pritlačiť si masku na nos, plyn na minimum , vytiahnut spoilery a rýchle klesať a klesať..a za 3-4 min som z toho vonku ....že by koncentrácie kyslíka klesala postupne nenápadne a oni boli z toho grogy ... a pomatený ? Čo hladal zmodralý kapitán medzi cestujúcimi ???.....Nechápem ......Nechápem ...toto je velmi záhadná nehoda...o to viac by som si prial aby sa všetko vysvetlilo ....(((

 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 12:57
Tragédie v JRD
Hele .) nema cenu jakkoli spekulovat, nebo se to snazit pochopit.. jednotlive zpravy, jednotlive stanice a noviny si navzajem odporuji v tom co se stalo a jedna varianta vylucuuje jinou ... nakonec jeste mozna budem prekvapeni tim, co se stalo ....
 

Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 13:23
Reptile   
Ale možná nám nic jiného než spekulace nakonec nezbyde. Teď jsem četl, že obě černé skříňky jsou v dost špatném stavu. Uvidíme, jestli z nich přece jen něco vydolujou.
 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 13:15
A.J.Scandall   
No, je fakt, že z týhle kraksny, ke který si nedovolím sebemenší spekulace, a z tý kraksny ATR minulý týden u Sicílie, mi docela mrazí v zádech...
 

Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   16. 8. 2005 / 15:23
MilanZ   
Pamatuji si na dokument, který kdysi dávno vysílala myslím RTL, jak dvě turistky z Německa letěli z Egypta (myslím že spol., které spadl do moře taky jeden B737 ale to už si nepamatuji přesně) a točili malou kamerkou v letadle. V jednu chvíli seděla jedna z nich na místě kapitána úplně sama v kokpitu !!! S tou druhou totiž oba piloti "koketovali" a popíjeli mimo kokpit.
Tohle když pak viděli a komentovali piloti z Lufthansy, jen nevěřícně kroutili hlavama a žasli.
 

Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 13:44
LuckyB
Tady je o tom popis na BBC
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4151398.stm#graphic
zajímavé jsou na konci reakce lidí, kteří už letěli s Helios.
 

Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 15:14
Wonder (BHA247)   
http://www.novinky.cz/domaci/62914-cesti-piloti-nechapou--co-se-na-palube-vlastne-stalo.html

...nic nového...
 

Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 15:23
MaPa   
... jen těch dětí na palubě postupně ubejvá. Původně jich mělo bejt 80, pak 48 a teď u ani ne 30. Proč nemůžou k počtu automaticky zveřejnit alespoň národnosti a věky cestujících nechápu. Jde z toho pak takovej divnej pocit.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 15:30
Tragédie v JRD
tech 80 si vymyslel paroubek a ostatni (i zahranicni) agentury to od nej prevzaly.....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 18:51
kuma   
Možná trochu OT - ale co zarazilo mne je, že (pokud jsou naše zprávy alespoň trochu věrohodné) ve světě se k problému vyjadřovali mluvčí, zástupci leteckých či letištních firem. U nás vše prohlašoval premiér. Je to jen můj dojem, že je u nás něco jinak?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 18:54
Pilatus
Taky sis toho všiml? Mě to docela praštilo do očí.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 19:05
kuma   
Do uší. Hned a dost mne to zaskočilo - když ho citovali, říkal jsem si Paroubek - Paroubek - to jméno jsem u aerolinek neslyšel - že by nobej mluvčí? - a pak v dalším vstupu byl hlas nažiovo a mně došlo, že to je prime minister! Ale třeba Tony Blair taky takový věci říkává do médií - akorát my na to nejsme zvyklí... (ale to spíš asi ne, že...)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 19:28
Dark Blue Man
- až budou k dispozici nějaká opravdová fakta tak dejte vědět jako nové téma diskuse
- nebyl tady vůbec brán ohled na to, že letadla společnosti Helios jsou asi ve velice žalostném technickém stavu, a možná i připravenost pilotů ( tím hájím jistou spojitost s levnémi letenkami).
- do spekulování se raději dál nechci zapojovat
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   15. 8. 2005 / 19:48
Pilatus
To dnešní odmítnutí pilotů letět taky něco říká ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   16. 8. 2005 / 15:59
Kachna   
Mimochodem jak víš v jakém nají Helios svá letadla? Viděl jsi ho někdy alespoň z cca 2m? Nebo nějaký jeho systém. Tohle je větší spekulace, než co jsme tady psaly mi. A navíc je to napadnutekné u soudu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   16. 8. 2005 / 15:28
Tragédie v JRD
to vis, paroubek .. to je kapitola sama pro sebe a nestesti pro tuhle zemi ... poterbuje se trosku zviditelnit a trosku zapusobit na lidi, aby co nejrychlejc zapomeli na czechtek

(to byla mala politicka vlozka)
over
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   16. 8. 2005 / 16:01
Kachna   
A nebo že by nám chtěl něco zatajit? A uvézt na slepou uličku? Obě klimatizace, modrý kapitán,...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další pád letadla,tentokrát Řecko   16. 8. 2005 / 17:52
skyfly
zaujímavé..mňa to FAKT vobec nezarazilo...rozmýšlam prečo....
Asi to je tým, že od našeho majora Quimbeyho niečo takéto očakávam, proste to na neho sedí...Znovu nám chcel ukázať (a niektorým aj ukázal ) že ide o správneho muža vždy na správnom mieste !
( len pevne dúfam, že už to dlho nepotrvá )
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ