FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
COUVÁNÍ S LETADLEM Jeden příspěvek | Celý strom
COUVÁNÍ S LETADLEM   10. 8. 2005 / 10:00
braun.tomas
cau lidicky sem trosku zacatecnik a absolutne nevim jak ovladat letadlo na letisti - couvání a pojezd po drahach nevim jestli se to musi vsechno rucne nebo jestli se daji nejak zapnout pomocna vozidla na pojizdeni napiste na muj mail braun.tomas@seznam.cz diky TOMÁŠ
 

Re: Couvání s letadlem   10. 8. 2005 / 10:11
OK-Milda (BHA410)   
Milý Tomáši, pokud jde pohyb letadla na zemi, je vlastně podobný jako ve vzduchu. Prostě se zvýší tah motorů, odbrzdí se a už to frčí. Zatáčí se tak, že vlastně otáčís směrovkou (vyšlapuješ pedály např.). To platí u většiny strojů. U některých se však musí řídit buď bržděním jedné nebo druhé strany popř. změnou tahu na levém a pravém motoru (DC3). Pokud jde o "zpátečku", tak předpokládám, že máš na mysli vytlačení od stojánky a pod. Na to je šikovná klávesová zkratka Shift+P a pokud ihned po ní zmáčkneč "1" nebo "2", tak to po chvilce ještě zahne do leva nebo do prava o 90°. U některých strojů je též funkční reverse (opačný tah) a ty pak mohou couvnout vlastní silou.

A jen tak mimochodem, prosím nepoužívej v nadpisech samá velká písmena - bere se to jako křik a ten si myslím není vhodný.
 

Re: Re: Couvání s letadlem   10. 8. 2005 / 10:23
Pavel.Ch
Pojíždění po ploše (zatáčení) - v nastavení FS - menu "realism" zatrhnout položku "autorudder"- pak jde řídit podvozek šipkami - po odpoutání od plochy ovládají směrovku.
 

Re: Re: Re: Couvání s letadlem   10. 8. 2005 / 10:32
MaPa   
zatrhnout položku "autorudder"?
Měl sem za to, že pak máš programově spřaženou směrovku s křidélky. Tohle sem používal u starýho Joye, když mě chyběla třetí osa. Podle mě to drží kuličku mezi lajnama. Podvozek, pokud je řízenej, zatáčí společně se směrovkou jako u normálního éra vždycky.
Ale možná se pletu, protože mám zkušenosti jen s FS2K.
 

Re: Re: Re: Re: Couvání s letadlem   10. 8. 2005 / 10:34
OK-Milda (BHA410)   
Moje řeč. Taky nechápu proč zapínat "autorudder" pro pojíždění. Mám FS2K4
 

Re: Re: Re: Re: Re: Couvání s letadlem   11. 8. 2005 / 05:48
Pavel.Ch
Nevím proč, ale ať kroutím joystickem jak chci a mačkám všechny klávesy od velkého enteru napravo, tak při vypnutém "autorudder" se mi příďové kolo neotočí ani o stupeň. Zapnutý "autorudder" - vše OK. (Mám FS2002, zkoušel na defaultníchmodelech; ve FS2004 nevím, nemám zkušenost). Závěr: Chci-li řídit svoje letadlo na ploše, mám zapnutý "autorudder" - tak to používám (možná že je ale pes zakopanej někde jinde).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Couvání s letadlem   11. 8. 2005 / 07:36
Lowmick   
No podle me bys mel mackat to na cem mas namapovanou smerovku (mam dojem 0 a Enter na NUM. klavesnici bez zapnuteho NUMlocku) ale pocitat s tim, ze u nekterych modelu na miste hejbes jen smerovkou a kolecko se ti otoci az kdyz se rozjedes.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Couvání s letadlem   11. 8. 2005 / 10:51
Tragédie v JRD
a mas joystick s otocnou rukojeti (ci jinym prvkem pro ovladani kormidla) ? pokud nemas, tak to samozrejme nijak nejde, protoze doleva/doprava na joysticku ovladas trosku neco jineho nez kormidlo (rudder) (a potazmo podvozkovou nohu)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Couvání s letadlem   11. 8. 2005 / 11:17
MaPa   
Mám FS2000 a funguje to i bez "autorudder". Jen to musí bejt řízení směrovky. Pokud máš jen dvouosý joy, pak bude problém v tom. Potřebuješ buď tříosý joy nebo pedály, v nouzi můžeš použít klávesy namapovaný pro směrovku.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Couvání s letadlem   11. 8. 2005 / 22:38
Pavel.Ch
Odzkoušel jsem to a je to přesně jak to píšete. Dík za upřesnění.
 

Re: Re: Couvání s letadlem   10. 8. 2005 / 22:31
Fabo™   
Ale pozor na spätný ťah - vo väčšine lietadiel (aspoň pokiaľ ja viem) je zakázané ho používať pri rýchlosti nižšej ako 60 kts
 

Re: Re: Re: Couvání s letadlem   11. 8. 2005 / 11:03
lancaster   
.. a není ono couvání na revers ve skutečnosti vlastně zakázané?
Doporučuji si počíst na: http://www.planes.cz/ v sekci historie najít Čechoviny 2, je to k poučení i pobavení, co dokázali borci s reversy u Britanie a pan Čech o tom a dalších zážitcích navíc báječně vypráví.
 

Re: Re: Re: Re: Couvání s letadlem   11. 8. 2005 / 11:23
MT.
Hezký článek. Ale mám taky jednu příhodu, která mě překvapila (možná je to běžné, ale nevím). Když jsem přiletěl z dovolené letos v červenci a pojíždíme po přistání, projíždíme po Hotelu a vidíme po levé straně nastavená ATR-ka 42 ČSA. A najednou koukám jako puk, jedno na revers vycouvává ze stojánky číslo cca. 46. Překvapilo mě to, protože jsem myslel, že se na stojánce normálně točí a vyjedou po předu (aspoň takhle jsem to viděl na videu z letu Praha-Ostrava).
MT.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Couvání s letadlem   11. 8. 2005 / 11:26
Tragédie v JRD
zrovna o tomhle jsme se bavili na posledni hospode (nebo to tu nekdo popisoval?) ... atra ze stojanky vycouvaj na vlastni pohon (nema to tak tezky, proste otoci listy vrtule tak, aby foukaly pred sebe misto za sebe) , "vypushbackuje" a kapcove frajirci plynule zastavi, pretoci listy a pojizdeji ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Couvání s letadlem   11. 8. 2005 / 11:33
lancaster   
..no na ten provoz, co panuje na letištích by se v tom případě asi měla letadla vybavovat vnějšími zpětnými zrcadly jako luxusní západní autobusy, co?)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Couvání s letadlem   11. 8. 2005 / 11:56
Martas
stojanky 40-47 jsou jedine stojanky na LKPR kde je povolen tzv. POWERBACK.je to docela nove schvalene,drive se to nesmelo,musi se k tomu vyjadrit inspekce,provozovatel letiste atd.Jinak letadlo je jisteno 2 osobami ground crew,takze zrcatka nejsou potreba..) jinak doufam ze to s tema frajirkama byl joke..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Couvání s letadlem   11. 8. 2005 / 13:33
Tragédie v JRD
To nebyl joke... ono to nebylo mysleno hanlive ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Couvání s letadlem   11. 8. 2005 / 14:29
Jaakov   
já sem to viděl na vlastní oči minulej tejden v pondělí zprakingu C, taky mě to docela zarazilo...ale dík za vysvětlení...
 

Re: Couvání s Letadlem   10. 8. 2005 / 10:17
Eidi   
Máš Skype nebo ICQ? Já bych ti poradil prostřednictvím tohohle!
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ