| | | Nice zitra 25. 7. 2005 / 20:46 | |
| | Cau, mam dotaz k zitrejsimu dni na IVAO, budete pouzivat nakou spesl scenerku NICE, pokud ano, jakou, diky za radu |
| |
|
| | | Re: Nice zitra 25. 7. 2005 / 21:22 | |
| | Eurowings 2004 / Commuter Airliners
....the reproduction of these unique small airliners and the AIRPORT of NICE featured in this programme are of exceptional quality with impressive detail.... |
| |
|
| | | | Re: Re: Nice zitra 25. 7. 2005 / 21:27 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nice zitra 25. 7. 2005 / 21:43 | |
| | keď senk ju very mač- tak neni zač |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nice zitra 25. 7. 2005 / 21:44 | |
| | | |
|
| | | Re: Nice dnes 26. 7. 2005 / 11:41 | |
| | Ještě malý dotaz ke dnešku.
Předpokládá, že uvedená trať je RNAV. V mém rejstříku však nemám, žádné schopné letadlo, ale na druou stranu si troufám RNAV trať zaletět s GPS. Otázkou je pak zda při letu po trati RNAV je možné žádat SID/STAR NON RNAV resp. jak toto uvést ve flifht planu. Druhou možností je letět to celé NON RNAV, ale bohužel jsem nikde nenalezl příslušný letový plán (RouteFinder mi ho nenašel). |
| |
|
| | | | Re: Re: Nice dnes 26. 7. 2005 / 11:56 | |
| | Myslím že v nice žádný RNAV SID/STAR není (doufám že se nemýlím). Jinak pokud je, tak samozřejmě by něměl být problém
a) zažádat si NON RNAV "due equipment"
b) zalétnout RNAV také podle MS GPS
c) zažádat si radarové vektory.
Pokud chceš letět NON-RNAV celou cestu, tak jsou moźné dvě možnosti
a) naplánovat ručně a úseky mezi body tratí kde nejsou RNAV tratě dát DCT (to ale routefinder nezvládne)
b) pokud je to menší éro, tak letět pod FL90, kde je možné užít RNAV tratě i pro letadla která nejsou minimálně RNAV certifikovaná.
A jiinak samozřejmě jste všichni zvání, link na mapy i free scenerku je na stránce eventu. |
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nice dnes 26. 7. 2005 / 12:18 | |
| | A dal by se někde flight plan pro NON RNAV najít?
Co se týče toho letu pod FL090 je sice pěkné a určitě by si to kaštani užili , ale jistý problém by nastal při přeletu Alp, tam bych asi dřel břichem o kopečky. (navíc příletová BORDI 5C má vstupním BORDI minimální výšku na FL170 - jestli to čtu dobře)
**Na LFNS příletové RNAV jsou např VEVAR 5R a pro dnešek např. BORDI 5R (non rnav je BORDI 5C), to jen na okraj (právě vyčteno z map).
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nice dnes 26. 7. 2005 / 12:45 | |
| | Čteš to špatně, tech FL170 je maximální. Jinak když dáš routefinderu najít trať v 90, tak tě vezme pěkně kolem alp, neboj.
Flightplan pro NON-RNAV by se určitě najít nedal, protože
- aerolinky tak nelítaj, tedy od nich se to těžko sežene
- generátory letových plánu to nedaj, protože aktuální situace v evropě je taková, že NON-RNAV tratí je poskrovnu, a například v ČR je pouze jedna a nevede z ČR ven. A protože jak bylo včera v jinem threadu zmíněno není možné letět DCT přes hranice, je defakto teoreticky nemožné opustit "standardně" republiku v NON RNAV letadle IFR
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nice dnes 26. 7. 2005 / 13:12 | |
| | No nezbývá mi, než si nějakou tu mašinku pro RNAV navigaci do letadla pořídit a hlavně se sní naučit zacházet (viz. např. CIVA INS - zatím se probíjím manuálem, ale s mou anglinou to jde pomalu a ztěžka) a dnešek vzít přes GPS (teda pokud se k tomu vůbec odhodlám). V nejhorším jen zaplním vzdušný prostor své milované vlasti. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nice dnes 26. 7. 2005 / 14:27 | |
| | Sežeň někoho, kdo poletí s érem vládní letky a pověs se za něho s Grippenem jako protiteroristickej doprovod |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nice dnes 26. 7. 2005 / 12:19 | |
| | Doufám Marky, že obdobná akce bude co nevidět. Jsem na dovči a moc bych si to chtěl taky zaletět. Jako "invazní" let. ) |
| |
|
| | | Re: Nice dnes 26. 7. 2005 / 22:29 | |
| | ani tam nelette -je to horror , chaos nad chaos....
Zlatá domovina a jej atc ... |
| |
|
| | | | Re: Re: Nice dnes 26. 7. 2005 / 22:42 | |
| | Mnojo, slyšel jsem že francoužští kolegové se na nás totálně vyflákli a odbyli S3kou která absolutně nezvládla nálet českých a slovenských davů..... poučení pro príště - v případě dalších flyoutů vynechat francii :/
Dozveděl jsem se že už je první oběť, co turisty na palubě odvezla přímo "do moře".
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nice dnes 26. 7. 2005 / 22:48 | |
| | ten kluk to opravdu nedal,měl jsem naplanováno zpět do LKPR,ale po 45min čekaní na povolení jsem to zabalil,no chvilku jsem myslel ,že nám tam Frantíci nedají ani jednoho ATC))Jak jsem byl už u LFMN a terpve se mi ozvaly na APP |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nice dnes 26. 7. 2005 / 22:52 | |
| | mňa fakt prekvapilo, že tam boli sami česi a slovaci, ako keby v europe nikto iny na IVAO nelietal....
Inak ja som mal tiež na mále - app na mna kašlal tak som si letel STAR BOR4N a usadil sa do ILS 04L , draha volna ale on sa zrazu zobudil a začal ma hnať vpravo na hdg 098 , tak som nakoniec to finále zrušil ale jak som sa s nim dohadoval vypol som AP a zrazu malo ero STALL a mal som čo robiť aby som sa z toho vyhrabal.... potom na mňa zase kašlal a nechal ma letieť na koniec sveta, tak som ho oslovil cez chat, aby bol taký láskavý a konečne ma nechal sadnúť lebo mi dochadza palivo ( všimol som si, že som nebol s podobnym problemom sam ) proste som si musel to pristatie doslova vydupať
Ach jo ...Nice, Nice to bol teda zážitok..... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nice dnes 27. 7. 2005 / 00:52 | |
| | Pár screenů...
A pochlubte se, kolik jste meli FPS na finale v Nice? |
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nice dnes 27. 7. 2005 / 07:13 | |
| | Ahoj, no já jsem tam doletěl naštěstí když ještě stíhal, ale pak jsem ho litoval, protože tohle jeden člověk přece nemůže zvládnout. CSA774
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nice dnes 27. 7. 2005 / 16:13 | |
| | tohle by se dalo doscela ještě v klidu stihnout. musel by mít ale daleko víc zkušeností. A na druhou stranu je fakt, že někteří pajloti si mohli žádosti o vypnutí motorů a ukončení letového plánu nechat pro sebe a FPL si ukončit sami... zbytečně se tim zaťěžovala už beztak přetížená freq... to jen tak pro příště... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nice dnes 27. 7. 2005 / 07:41 | |
| | FPS som mal cca 20. Dalo sa v pohode stihat. Ale to sa neda povedat o ATC, ktory snad ani netusil, ze sa chysta nalet na LFMN
Francuzi sa na to uplne vybodli.
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nice dnes 27. 7. 2005 / 09:06 | |
| | 20 FPS? Co bych za todal? Mel si scenerku?
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nice dnes 27. 7. 2005 / 20:50 | |
| | Ano, scenerku som mal tu free, high detaile...P4 3GHz, 1GB Ram, FX6600GT, Audigy 2 a pevna linka 1024/128
tos high-end PC, no problem.
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nice dnes 27. 7. 2005 / 20:52 | |
| | Co bych dal za 20 FPS |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nice dnes 27. 7. 2005 / 09:44 | |
| | A ty se divis ze na tebe byl zly a podrazdeny kdyz si sam od sebe vyberes nejakou hezkou priletovku, ktera se ti zrovna hodi a proste si ji zaletis? Zkus to udelat nad LKAA
Nedostanes-li od ATC instrukce, zacinas vyckavat nad poslednim bodem sveho letoveho planu
Teda je pravda, ze sem tam motal kolecka asi 40 minut (prozretelnost, predletova priprava a fuel planning budiz pochvalen!).
Po nekolikate urgenci smerem k ATC na tema "ja jsem tady, halo pane, uz tu jsem dlouho" se mne ridici dokonce zeptal na to co ze tam vlastne delam... Po dalsi dobe cekani a nejakych urgencich jsem konecne dostal heading a klesani.... A tak jsem si to jiz zahy, nasledujice instrukci ATC valil headingem 197 nekam na Ibizu... V jednu dobu jsem si jiz myslel ze na mne opet bylo zapomenuto, protoze jiz davno jsem opustil Nice TMA a nad modrou vodou a pod modrym nebem jsem letel vstric nejiste budoucnosti... Nastesti jsem ale nebyl zapomenut a headingem 332 jsem byl poslan zpet k pobrezi... No a dokonce jsem mohl i vyklesat do 3000ft.... Po dalsi notne dobe a ve chvili kdy jsem asi ve vzdalenosti 30nm krizoval pomyslnou osu drahy 04L se mi opet ozval ridici abych tocil na kurz 038 a nahlasil usazeni v ILS 04L... No a dal uz to celkem slo... Cleared to land sem dostal asi na 18te majli a nasledne to APP zabalil... Po dosednuti jsem se zahlasil na TWR ktery byl take relativne zmateny, zajel sem k prvnimu gejtu hned proti pojizdecce po ktere jsem opustil RWY a znechucene jsem sel spat...
A v hlave se mi zacaly rojit vzpominky na jisty dokument, ktery bezel nedavno v televizi kde se povidalo o Francouzkem RLP a jaky bordel ve vzduchu i na zemi tito panove dokazi vygenerovat a jak neradi realni piloti do teto zeme letaji... No realny pilot nejsem, ale po vcerejsku s nimi tuto nevrazivost vuci teto zemi silne soucitim a v budoucnu se budu snazit francii pokud mozno pouze preletavat, a mozna ani to ne....
Viva La Resistance! |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nice dnes 27. 7. 2005 / 10:00 | |
| | Jojo,ten dokument jsem viděl,viz.přiklad Charles de Gaulle kde si stěžujou piloti, že ATC mluví ve Francouštině s piloty z France a přiznejme si že v Paříži je 60%-70% domácích letadel Air France atd...a to kdo ví jesli ne více...) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nice dnes 27. 7. 2005 / 10:10 | |
| | A nejenom v realu ale i na IVAO
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nice dnes 27. 7. 2005 / 10:42 | |
| | ... as real as it gets ... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nice dnes 27. 7. 2005 / 18:47 | |
| | Priznjate si, nie je lepšie si pokecať s ATC nad LKAA v materčine? No ale nad LKAA a LZBB sa zas toľko nečechov/neslovákov nemotá btw. som taký rád že nelietam cez viac ako jednu hranicu a že veľmi nemudrujem nad palivom, to by sa to dalo proste obrátiť a letieť domov ale zase trebárs sa raz dostanem do VA a diaľkovým letom s managementom paliva sa proste nevyhnem... ale aspoň sa pokúsim vyhnúť Crazy Frogom, vďaka za upozornenie pre NB pilota |
| |
|
| | | | Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis 27. 7. 2005 / 08:55 | |
| | Tak jsem se zase jednou moc těšil, že odpadne pravidelná úterní oblastní služba, vyleštím okýnka, oběhnu mašinu, ukápnu trošku kéráku do nádržek a vyrazím na Azurové pobřeží chytat bronz. Jak už to tradičně bývá, podařilo se mi k tomu zasednout až poměrně pozdě, cca na úrovni posledního balíčku směřujícího z ČR, ale protože tou dobou bylo ve Francii stále ještě takříkajíc vymalováno (nikde nikdo, pokud jde o ATC), nebylo to zase tak velké zpoždění. Trošku jsem zatrnul při pohledu na oko vševidoucí, jaké hordy nájezdníků se to hrnou do země nikoho a tak jsem, jsa spíše defenzivním pilotem, ukápnul do nádržek trochu navíc na nějakých 45 minutek contingency a dvojnásobek diversion. Jak se později ukázalo, byla to veeelmi moudrá rezerva.
Let z ČR probíhal skvěle rychle, pod taktovkou Markyho a za využití schopností kočičky jsem trošku rozčísnul krátký vláček konzervativních pilotů a pokračoval dále na jihojihozápad. Tradičně kvalitní ATC v Mnichově, Rakousku (no, i když, ... i celé Itálii a milostivé shortcuty jsou takříkajíc standardem.
Za letu jsem viděl, že řídící v Nice se konečně rozhodl zachránit životy virtuálních cestujících a rozsvítil LFMN_APP. Bohužel ihned mu asi došlo, že to zajímavé na Nice - čili Riviera 4L approach ukočírovat nedokáže, a tak si do ATISu hodil trapné ILS a filmové hvězdy na letní dovolené tak měly zase o něco pestřejší zvukovou kulisu. To že přítomnost onoho řídícího k záchraně příliš nepřispěla, jsme se měli dozvědět už záhy. Už v Padově se mi zdálo trošku podivné, že volačku OK MAD vídám v pravidelných intervalech na určitém místě, ale přikládal jsem to Zdeňkově předpisové nátuře, která mu velí začít holdovat nad posledním clearance bodem, pokud řídící neurčí dále. Myšlenku na promyšlenou strategii řídícího jsem poměrně rychle zahnal při pohledu na jeho rating a zejména čilou komunikaci konsternovaných pilotů a když už jsem konečně vstoupil na onu prokletou frekvenci, začalo být jasno.
Dle Zdeňkova vzoru jsem zklamaně opustil STAR podstránku MCDU a vstoupil do fix revision, abych s lítostí připravil příslušný HOLD obrazec. Když jsem se přiblížil na 5nm k BORDI, začalo být jasné, že můžu směle kliknout INSERT a ohlásit na frekvenci že jako "holding over BORDI at FL190, protože ses na mně vyprd". Myslel jsem si, že tím zahraju na city příslušnému approachnikovi, ale to byla zásadní chyba. Stejně jako Zdeněk jsem se tímto krokem odsoudil k neblahému osudu posledního v řadě, tam kdesi na východě, kde je jen voda, klid a dám pokoj. Marné bylo volání na nedostatek paliva, marné počítání okruhů, pro řídícího to zřejmě byla v tu chvíli obrovská úleva, že se ty éra otočily zpět aspoň na chvíli. Nutno říci, že možná ani vlastně nevěděl, co to tam dotyční vyvádějí.
Tuto teorii začal brzo nevybíravě potvrzovat TCAS, na kterém byly minimálně plné snad 4 targety v okolí (nejen vzdáleností, ale vesměs i ve stejné hladině), takže se jindy pohodový holding změnil na nervydrásající čekání na příslušný zvuk, při kterém shodím břevno na GF-MCP a cestující začnou sborově blinkat. Do toho se na frekvenci neustále ozývalo "Nice Approach", což do doby než jsem pochopil, že neznamená "missed approach" (porovnejte výslovnost), úrovni adrenalinu přidávalo taky notnými dávkami
Paliva bylo dost, takže jsem si říkal, nechám ho trochu vydechnout, koneckonců MADa už z holdu po páté výzvě odebral velmi vtipným headingem. Koleček ale začlo přibývat, paliva ubývat, TCAS se moc neuklidnil a mě se chtělo letět zpět střídat Markyho, tak jsem se začal taky pomaličku připomínat. Na asi čtvrtý pokus, kdy jsem pochopil, že Czech Rescue Zero Three zkracují u frantíků na zero three (bez ohledu na to, že stejně by šly zkrátit další 3 volačky v éteru, jestli to tak řídící nakonec i neudělal), jsem opustil hold a vydal se přiděleným vtipným headingem vstříc Alžírsku.
Nebýt toho, že řídícímu došly nervy a odpojil se, snad bych tam nakonec i doletěl. Po jeho bílém šátečku šlo už všechno jako po drátkách, do ILSu jsme se všichni srovnali sami a věžník si to už ukočíroval relativně obstojně. Krátká přestávka, let zpátky, postupně ubývající řídící a tradiční kvalita české kotliny se všemi příslušnými zkratkami a offlimity byla už jen příjemným závěrem hooodně dlouhého večera a díky za ni. Opravdu upřímně.
Poučení z krizového vývoje - nikdy nevěř žabožroutům. Tak nějak mi to připomnělo nedávnou Marseille, kde jsem dostal CLRD ILS app headingem +50 stupňů od osy dráhy a cca na druhé míli, takže jsem unabloval, ani neladil věžku a šel rovnou GA.
Eště že jsem nestihl najít ve slovníku "sbohem a šáteček". |
| |
|
| | | | | Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis 27. 7. 2005 / 09:17 | |
| | Dobrá slohovka Když sem tenkrát letěl do Marseille, tak sem taky dostal nějakou podivnou instrukci na ILS asi na 4 majli. A co se týče Nice, chtěl bych poprosit i piloty, vím, že zamtek od řídícího tomu asi trochu pomoh, aby neskakali do řeči, ještě to ten zmatek zvětšuje a děláte to horší sobě i ostatním... A co sem si odnes z Nice já. FL030 ) Od Bordi asi 60NM a potom ještě k letišti takovejch 30NM = 90NM ve 3000 ft. |
| |
|
| | | | | Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis 27. 7. 2005 / 09:17 | |
| | No můžu s tebou souhlasit a sím "Nice Approach",nejsi sám který s toho měl missed approach,asi až po 15min mi došlo že to je NICE APPROACH protože mi přišlo divný když jsem ten vláček vedl aby všichni najednou byli předemnou a dávali missed approach,no a k těm volačkám tam to bylo taky zajímavé měl jsem TVS1989 chvilku mi řekl "1989"potom "189"což jsem v tom zmatku si domyslel ,že to asi tak bude pro mněAle že by někdy řekl Tango Viktor Sierra"1989"když uz ne Sky Travel což jsem měl v poznámce jako callsign i když to mu nemůžu brát za zlé.Alespoň jsme se přesvědčily že spolech není na každýho zvláště na Frantíky. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis 27. 7. 2005 / 09:18 | |
| | Myslim, že každýmu to prvně připadalo jako missed approach |
| |
|
| | | | | Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis 27. 7. 2005 / 09:22 | |
| | eh jaký to spisovatel, ja som mal krízy dve, už kdesi nad talianmi sa moja 3 mesačna pasažierka zobudila a needala pokoj, čo sposobilo, že domáci captain na mňa vrhal vražedne nervozne pohľady. A jednak som samostatne HOLD over VATUM .. (Milano center ma tam poslal kvoli separaci ešte nad talianmi) .. zufalo som sa mu v NICE primominal hlavne, ked som identifikoval, že uz dve éra čo prišli po mne hlasia ILS establish.. Asi po 10 min Hold som ATC viac menej donutil ma z toho vypustit, ibaže hdg 180 neveštil nič dobrého ...aj vzhladom na ubývajúce palivo a čoraz viac nervozneho domáceho captaina, pretože ona malá pasažierka....
Ked som bol kdesi ďalekoo nad morom pokusil som sa pripomenút, zufalým .. halo halo ..letim stale hdg 180 ked to zostalo bez odpovede po dalších 5 minutach .. na natlak dcéry a domaceho captaina som pochopil, že dnes veru po 2,5 hod v Nice nepristanem ... (( a nasledoval disconnect... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis 27. 7. 2005 / 10:21 | |
| | Ono to vyckavani je vubec u kohoutu dost oblibena vec. Onehdy jsem vyckaval asi 12 kolecek nad poloprazdnym letistem Jenze vam se to ridi jeste jeakztakz dobre, kdyz si jenom poklikate FMC, ale delat tolik kolecek v mixeru a max 1000ft AGL - to uz chce pevny nervy...
Abych se priznal, tak ja se zacinam pomalu temto hromadnym akcim vyhybat, pokud to neni naprosto standardni vec jako u nas katzdy utery. Ale uz nepocitam celebky, ktere jsou sice hrozne fajn, ale me osobne uz potom dela velky problemy stihat cestinu rustinu a anglictinu naraz (a to nejsem RIDICI ) a nemam zazity vubec procedury a tak dal, nakonec to pro me prestava byt zabava a zacina opruz. Minulou celebnku jsem si tak nabehnul s Iluskou 14, ze jsem si pak nadaval do debilu (jedinej funkcni ADF budik bud VOR nebo NDB a prapodivny autopilot a´la Dakota) do toho ty nezazity procedury - nakonec mi to spadlo a to jsem byl RAD...
Takove akce jsou prima, kdyz vsecko funguje na strane pilotu i ridicich. ale jak do toho zacne nekdo vnaset zmatek, je to pro vztek. |
| |
|
| | | | | | | Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis - diplomatická nóta 27. 7. 2005 / 12:31 | |
| | Vážení piloti včerejšího flyoutu na IVAO.
Protože ATC pokrytí ve Francii bylo něco co jsme opravdu ještě nezažili a leží nám na srdci Vaše spokojenost, připravili jsme pro odpovědné zástupce Francouzské divize tuto protestní nótu, kterou jako otevřený dopis předkládáme i zde. Snad povede alespoň k jejich zamyšlení, nejlépe nápravě.
Dear Colleagues from IVAO Division France,
last evening on 26th July our division organized quite a big flyout out of LKAA FIR to LFMN airport. Our division is organizing regular Tuesday events, usually with massive LKAA coverage, but this time we decided to take a virtual vacation. Because Marseille FIR was seen staffed quite reguralry and Nice is a beautiful summer vacation spot, this seemed as a nice idea and we strongly hoped that this unusual traffic will please your controllers as a nice training tool or at least unusual fun. We have contacted your EC and got a reply from EAC to confirm that the ATC will be available and services provided. We also mentioned that if you'll not be able to manage it, be so kind and inform us. ATC coverage was then confirmed. Many pilots cancelled their usual routes and decided to fly to Nice, to experience unusual approach procedures and share the fun with your division people.
However, this event unfortunately turned to something which we don't really hesitate to call a disaster, measured by usual ATC standards. Out of 1853 active members in your division and many C1-C3 and even I1 and I2 controllers among them, only one heavily unexperienced S3 controller was provided and only for LFMN_APP at first, lately supported by TWR. With such heavy traffic, Nice area soon became totally unorganized place, not to mention it went active too late for most of the pilots and also disconnected well before all were cleared for APP. It's really sad to say, that when on unicom, people get organized themselves much better then...
Just to mention few most evident problems people experienced at this evening:
* Callsigns and their shortening - it's not a big problem when all unusual callsigns are spelled, but when it's seen in strip and as a backup also written in remark, it's not a big deal to use the proper form, we think. But what was much worse - the controller didn't have a clue, how to shorten them. He used just numbers, usually in very confusing situations, which were very similar, if not the same in some cases (or could be used for more pilots).
* Vectoring - this guy was absolutely unexperienced as an APP. He used headings like 178, 297, etc., improper angle-off from final course for ILS, nothing was right.
* Conflicts! - our TCASes were all like a christmas trees. Many flights were just flying all the time waiting for a RA call in a very high tension. The conflicts were not just crossing or opposite traffic at very small distances (1nm not an exception), but usually all the time at the same level, usually the last given by Padova Radar before handoff.
* Traffic flow - he simply didn't have a clue what's happening in his airspace. Incoming flights had to automatically enter holdings at clearance limit points, because they were totally ignored. Planes with low fuel after tens of minutes of holding were asking for a further instructions usually without any reply. Pilots were not contacted for a long long time, were not served on first come-first served basis, were cleared for headings to nowhere over the sea and forgotten - some were flying very long routes at 3000ft (even 90nm !) before noticed. No FL stepping, no vectors or speeds separation, nothing.
* Phraseology - the list would be too long to mention everything. Errors in FL/ALT QNH (FL30), headings, clearances, ....
We fully understand, that for unexperienced ATC at S3 rating (maybe for the first time on APP), this is new and very stressful experience. We can imagine this was well beyond his limits, practice and knowledge. But what we don't understand, why he was delegated to this position yesterday, when you have quite a lot controllers, which (we hope) would be fully capable of handling such traffic. Problem is, we wonder, we have now quite a bunch of very unsatisfied pilots, which will carefully consider any future visit do France and that's pity and we suppose you would agree.
Any suggestions ?
Of course, any Tuesday (or other day on request), you and all division pilots are welcome in LKAA and Prague Airport and we hope you'll enjoy standard high quality service as we're pleased to provide - more traffic, the better.
Regards
Czech Division Staff
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis - diplomatická nóta 27. 7. 2005 / 12:44 | |
| | Klobouk dolů, Phantome, tomu říkám stížnost. Tak snad to nebude bez odezvy a opravdu to povede k nápravě. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis - diplomatická nóta 27. 7. 2005 / 12:51 | |
| | to je fakt dílo...no je to potřeba,hlavně aby se na to nevykašlaly,doufám že pokud odpoví ,tak nám to předložíš taky pokud to bude možné) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis - diplomatická nóta 27. 7. 2005 / 13:27 | |
| | Hihihihihi, jenom bych poznamenal, že "diplomatická nóta" by nebyla takto úderná ))
Karel |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis - diplomatická nóta 27. 7. 2005 / 13:36 | |
| | Jen na okraj, frantici v tom zmatku omylem odeslali me kopii jednoho ze svych internich dopisu kde ten prusvich resej a vypada to ze to berou vazne a jako svoje pochybeni....
.... taky to vypada ze ten nebohy S3 tam byl uplne nahodou a ze frantici ten nas slet zasantrocili ve svem bor... neporadku ve staffu...
... a do tretice to vypada ze se vecer oficialne vyjadrej
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis - diplomatická nóta 27. 7. 2005 / 13:40 | |
| | to bych rad věděl co napíšou |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis - diplomatická nóta 27. 7. 2005 / 13:43 | |
| | Zatím to charakterizují jako "obrušování hran" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis - diplomatická nóta 27. 7. 2005 / 14:52 | |
| | ja to vidím na vety typu : omlouváme se za tohle politováníhodné nedopatřeníí ... jednou za x let ) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis - diplomatická nóta 27. 7. 2005 / 18:56 | |
| | No ale čo potom keď tí Frantíci fakt priletia a zoberú pozvanie vážne? Ja len dúfam že sa z Brna, Varov, Bratislavy atď. nezdvihnú davy lietadiel aby im ukázali čo je to dezorientácia No ešte radšej by som bol, keby sa tak stalo, a odpoveď zo strany ATC by bola tá, že by spravili absolútny poriadok, nech Frantíci vidia, že my na to máme. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis - diplomatická nóta 27. 7. 2005 / 19:01 | |
| | nemám strach, že by takovou situaci kvalitní ATC z Čech nebo ze Slovenska nezvládli. Příkladem budiž prezentace FSclubu v Auparku v Blave, nebo 30-ti hodinový slet do LKPR fully staffed... Myslím, že jsme na úrovni holanďanů a dánů, kteří podle mého názoru patří mezi špičku ve virtuální Evropě.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis - diplomatická nóta 27. 7. 2005 / 19:04 | |
| | Jo LKPR 30h o tom som čosi čítal, ale čo bolo na prezentácii FSclubu? Jaksik netuším o čom je reč |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis - diplomatická nóta 27. 7. 2005 / 19:23 | |
| | nic, přečti si svůj příspěvek a pak můj... psal jsem, že jsme dokázali, že máme velmi schopné ATC a že jsme to dokázali právě na těhle akcích... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis - diplomatická nóta 27. 7. 2005 / 19:49 | |
| | No jo ale ako? Ako na prezentacii v Blave? Viem čo sa dialo keď bola 30h LKPR, ale čo sa dialo pri prezentacii v Auparku? Zlet do LZIB napriklad? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis - diplomatická nóta 27. 7. 2005 / 21:15 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis - diplomatická nóta 27. 7. 2005 / 14:13 | |
| | Napsat muzou co chteji, ale na vcerejsi katastrofe to nic nezmeni... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis - diplomatická nóta 27. 7. 2005 / 14:46 | |
| | nemá to už cenu dále rozebírat každy kdo letěl ví jaké to tam bylo,ja bych obrátil kartu podívejme se na další EVENT k otevření nového prstu to bude podle mně jiná káva...už se těším jak ...))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re... Re: Výlet do Nice - a příští akce 27. 7. 2005 / 15:11 | |
| | ... že by? ... uuuž? ......... Blíží se kolaps jednoho nejmenovanéo serveru? ... Má FSka i já se třeseme nedočkavostí. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re... Re: Výlet do Nice - a příští akce 27. 7. 2005 / 15:15 | |
| | Booking, to bude chtít booking )))
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re... Re: Výlet do Nice - a příští akce 27. 7. 2005 / 15:40 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re... Re: Výlet do Nice - a příští akce 27. 7. 2005 / 15:41 | |
| | Jsem tam koukal před 5 minutama a ještě to tam nebylo. Jsi to ale štístko. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re... Re: Výlet do Nice - a příští akce 27. 7. 2005 / 15:43 | |
| | No hýýk 0) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis - diplomatická nóta 27. 7. 2005 / 13:45 | |
| | Ty si živý spisovatel !
... už po Tvojom predchádzajúcom príspevku som chcel pochváliť Tvoj literárny talent, po tomto druhom mi už rovno spadla sánka
( Ale inak - samozrejme súhlas )
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Výlet do Nice, diplomatická nóta - odpověď FR-STAFF 27. 7. 2005 / 15:19 | |
| | Vážení piloti IVAO,
pánové žabožrouti si pěkně nasypali popel na hlavu a taky bylo proč. Berte to také jako omluvu všem, kteří včerejškem utrpěli, byl to opravdu pouze organizační nedostatek. A protože je jejich odpověď také výzvou a hozenou rukavicí, očekávejte v nějaké blízké budoucnosti stejnou nebo podobnou akci do jejich Frog's country, kde budeme mít šanci otastovat jejich ATC elitu Zkuste se oklepat ze včerejší hrůzy a dejte jim ještě jednu šanci. Bylo by dobré (byl to taky takový můj skrytý záměr), kdyby to vyvolalo postupem času tradici vzájemných akcí na téma "zkusíme co jsou schopni zvládnout"
Dear all,
First of all, I would like to apologize on behalf of Sebastien and myself, and more generally all my FR-STAFF colleagues...
It seems that there's been a big miscomprehension inside LFMM FIR and FR-STAFF. The reasons are multiple and led to the situation you discribed...
It is our fault and things should have been driven like we did...
- I (Romain) should have followed this case more carefully (things are divided so that International Events are generally attributions of the
EC...)
- We (Romain & Sebastien) should have seen that when we informed the LFMM-FIR on their Mailling list, there had been *NO* answers...
- We (Romain & Sebastien) should have contacted directly Marseille FIR Chief & Assistant.
- We (ATC, LFMM & EC Staff) should have reminded the Marseille FIR guys about that event...
- We (Online FR-STAFF & FR SUPS) should have take a look more carefully on what was happening on Nice yesterday ...
Once again I profundly regret what did happen yesterday ... If you and your guys are not totally affraid of flying in the Frogs' country, I
- on behalf of FR-STAFF - invite you to come again there... Be sure we will give you the best ATC we have in France to be forgiven ...
With my very best regards and again my apologies, Yours,
--
----------------------------------------------------------------
Romain Pras (VID 110456 - CGS009)
Event Coordinator
Division France |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Výlet do Nice, diplomatická nóta - odpověď FR-STAFF 27. 7. 2005 / 15:24 | |
| | Aspoň, že tak, už se těšim
- on behalf of FR-STAFF - invite you to come again there... Be sure we will give you the best ATC we have in France to be forgiven ... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Výlet do Nice, diplomatická nóta - odpověď FR-STAFF 27. 7. 2005 / 15:28 | |
| | asi mu fakt odpustím ...
( koniec dopisu som už ledva prečítal ako mi vlhly oči )
Btw chcem sa opýtať na ten slet do LKPR pri príležitosti otvorenia nového prstu C - kde sosnem vhodnů LKPR scenerku ? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Výlet do Nice, diplomatická nóta - odpověď FR-STAFF 27. 7. 2005 / 15:31 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Výlet do Nice, diplomatická nóta - odpověď FR-STAFF 27. 7. 2005 / 15:31 | |
| | Nojo konec byl a little bit moving
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Výlet do Nice, diplomatická nóta - odpověď FR-STAFF 27. 7. 2005 / 15:40 | |
| | bohužel i to se stává,ale jsme jenom lide,i když si myslím ,že včera co se týče obsazení pilotů ten slet byl 100% vydařenej |
| |
|
| | | | | Re: Výlet do Nice, aneb Riviera Crisis 27. 7. 2005 / 17:15 | |
| | Moc pěkně jsi to napsal, skoro jako bych tam byl. Já jsem se dostal ke kompu až po desáté večerní , tak jsem jenom stihnul chvíli poslouchat komunikaci.
No ještě že jsem nemohl letět, to by mne (stálého to začátečníka) asi poléval smrtelný pot. |
| |
|
|