No, to je trošku komplexní otázka
* Každá SRB (postranní rakety na tuhé palivo) obsahuje cca 500 tun paliva a vyhoří za cca 2 minuty od zážehu ve výšce cca 150.000ft (nebudu počítat drobnosti spojené se zpožděným startem, separací a dalšími drobnostmi). Tzn. 1000t/120 = cca 8.3t/sekundu. Za to poskytují cca 72 procent tahu celého komplexu, což dělá nějakých slušných téměř 30MN tahu na hladině moře. Pro srovnání např. takový proudový RR Trent 800 (verze 895 pro 777-300) "táhne" asi 71x menší silou.
* Hlavní motory Shuttlu pak přispívají z hlavní nádrže na tekuté palivo, ale tam už se výkon reguluje podle předpočítaného času vypnutí pro dosažení optimální trajektrorie a dalších korekcí, a tak je nějaké jednoduché číslo zavádějící. Každopádně pro 104% výkon motoru dodává cca 1,2 tuny tekutého kyslíku a 211kg tekutého vodíku za sekundu, nebo je schopno dodat při maximálním průtoku 66.592, resp. 179.300 litrů za minutu. |
|