| | | PoPoPomoc se scenérkou 22. 7. 2005 / 16:46 | |
| | Čaj flajťáci.. Mám dvě otázečky na scenerkáře.
1. proč mi dvě vrstvy ve stejný úrovni pořáde problikávají - tj. jak
určím některý prioritu?
2. udělal jsem ve 3ds maxu parabolu satelitu tak, že jsem vytvořil
kouli, poté jí nástrojem "hemisphere" seříznul, a z rovné vnitřní
strany odebral poligony.
Stalo se ovšem to že objekt je z vnitřní strany neviditelný...a vůbec
2D objekty vydím jen z jedné strany...
Za moudra předem díky |
| |
|
| | | Re: PoPoPomoc se scenérkou 22. 7. 2005 / 17:24 | |
| | 2. no to je práve tým, že si zrezal tie polygóny. Polygón si môžeš predstaviť ako niečo z "vonkajšej" strany nepriehľadné a z "vnútra" priehľadné, teda keď odstrániš polygóny z vnútornej strany, uvidíš tie vonkajšie, ktoré sa pre teba stávajú "priehľadnými". (aspoň takto to chápem ja, opravte ma pokiaľ sa mýlim), každopádne podľa toho čo vidím vždy, keď môj PC nestíha načítať textúry, usudzujem, že to chýbajúcou textúrou nebude. |
| |
|
| | | | Re: Re: PoPoPomoc se scenérkou 22. 7. 2005 / 17:49 | |
| | no to je možný řešení.., ale jak potom uděláš třeba takoví 2D zábradlí,
aby bylo vydět z obou stran (konkrétně tohle mě taky trápí)..? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PoPoPomoc se scenérkou 22. 7. 2005 / 17:55 | |
| | Muzes udelat budto Plane, nebo tenky Box. V pripadne takovych veci jako je duta koule, na to jeste jde jit treba boolean operacema s objekty. Ale pak je strasna pruda na to mapovat textury ;(
OT BTW - Vzpominam na uplne zacatky pocitacove grafiky, kdy jsme strasne nechapali proc se to jmenuje "TEXTura" kdyz to konecne neni zobrazeni pismenek a cisel v textovym rezimu, ale cista grafika. Takze jsme pouzivali mistu TEXTURA nazev GRAFURA.
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PoPoPomoc se scenérkou 22. 7. 2005 / 18:04 | |
| | No právě, nástrojem Plane jsem to tvořil ale už v 3d maxu je to z jedné strany nevyditelný (když vlastně v Properties odznačím Backface Cull,
tak to tam vydím ale po exportu do bgl, je to zase z jedný str. nevyditelný |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: PoPoPomoc se scenérkou 22. 7. 2005 / 18:45 | |
| | Pokud chces udelat satelitni antenu, tak udelej jednu polokouli, pak ji naklonuj a pouzij na ni modifikator Normal, kde dej flipnout normaly (nejsem si jisty, ale myslim ze musis byt v polygonovem modu a vsechny polygony oznacit). Tim se ti udela presne ten samy tvar, ale s obracenymi polygony. V FSce ma totiz polygon jen jednu stranu, tu s normalou.
Tohle je normalni postup, ktery se pouziva i pri tvorbe letadel. Kdyz chces mit vnitrek viditelny, oznacis co potrebujes, naklonujes a flipnes normaly. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PoPoPomoc se scenérkou 22. 7. 2005 / 19:13 | |
| | Ahoj. Je na to jednoduche riesenie. Uz sa presne nepamätam ( 2 roky dozadu mi to poradil asi M.Lisner - pohladaj v prispevkoch) ale staci ak je v nazve textury hned na zaciatku oznacenie, ze ide o obojstrannu texturu. Presne neviem ako to vyzeralo ale asi takto ds_... ( zeby double side ??? fakt sa neviem, sorry. Fungovalo to dobre prave na zabradlia a plot, strom atd. Prajem vela stastia. Ahoj
Tak som to nasiel / celkom som si to dobre pamätal /
http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=12431&lan=0 |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PoPoPomoc se scenérkou 22. 7. 2005 / 20:51 | |
| | No super.. aspoň něco. Modifikátor Normal z Flipem mi pomohl, ale jen při renderu v Maxu.
Po kompilaci do FS se ale nic nezměnilo.. ( |
| |
|
|