FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 22. 2. 2025, svátek má Petr Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Práce s alfa kanálem v textuře skla - dotaz na odborníky grafiky Jeden příspěvek | Celý strom
Práce s alfa kanálem v textuře skla - dotaz na odborníky grafiky   21. 7. 2005 / 14:14
j.s.
Občas mám při létání trochu problém s orientací, když ve VC není dobře vidět na umělý horizont. Ideální řešení toho problému má Nemethovic MD500, kde je ve VC na výztuze čelního skla přímo v rovině skutečného horizontu umístšný kompas. Člověk pak přesně ví, v jaké poloze se vrtulník nachází. Jenže to je jedna výjimka potvrzující pravidlo, že jinde je třeba permanentně sledovat umělý horizont na panelu. Což je nepraktické.

Napadlo mě udělat nějakou viditelnou značku na textuře výztuhy čelního skla, ovšem to jsem zavrhl jako příliš složité, když jsem po cca hodině u namátkou zvoleného modelu (Hewittovic B206B3) prostě nenašel konkrétní místo na textuře.
Pojal jsem tedy drzou myšlenku udělat si značku přímo na sklo. Některé vrtulníky ostatně ani výztuhy čelního skla nemají.

Pro pokusy jsem si vybral model Hiller H-12 (ke stažení na Hovercontrolu). Sklo udělal autor trochu "ušmudlané", ale pořád je přes ně dobře vidět. Texturu jsem otevřel v programu ImageTool, z původního formátu DXT3 jsem si převedl na 32bit a uložil jako ".tga" soubor, aby mi v něm zůstal původní alfa kanál. V PaintShop Pro jsem do textury přimaloval tři žluté body, každý o velikosti 2x2 pixely, a soubor jsem uložil.
Upravenou texturu jsem načetl v ImageToolu, převedl na formát DXT3, uložil jako ".bmp", jenže ouha, ty tři body tam nebyly, přestože v ImageToolu byly vidět. Po krátkém laborování jsem zjistil, že se objeví, pokud editovanou texturu ve 32bit formátu v ImageToolu převedu na 16bit. a teprve potom na DXT3. Jenže po téhle operaci je textura méně průhledná a vytváří v modelu dojem kouřového skla, což je pro mě nežádoucí.

Ještě poznámka, když v ImageToolu otevřu původní textruru a dám volbu pro zobrazení alfa kanálu, textura je černá s šedými šmouhami (to je zřejmě záměrné ušmudlání skla autorem modelu), ale když totéž provedu s upravenou("kouřovou") texturou, obrázek je bílý s šedými šmouhami.

A teď tedy prosím moje otázka, kterou jistě všichni tušíte - jak z toho ven???
 

Re: Práce s alfa kanálem v textuře skla - dotaz na odborníky grafiky   21. 7. 2005 / 15:33
Jennik   
Je to tim, ze alfakanal vyjadruje prave miru pruhlednosti toho skla a tim take toho, jak moc se bude prokreslovat odstin umisteny na samotne tetxure. Takze kdyz sis udelal ty znacky, na jejich misto v alfakanalu jeste udelej stejne tri body tentokrat ale bilou barvou - ta zajisti, ze v tom miste bude sklo nepruhledne a objevi se ti to.

Takze - cim je alfakanal tmavsi, tim vice je textura prusvitna.
 

Re: Re: Práce s alfa kanálem v textuře skla - dotaz na odborníky grafiky   21. 7. 2005 / 20:51
j.s.
No jo, jenže jak to do toho alfa kanálu dostat? V PaintShop Pro můžu do alfa kanálu přidávat jen výběr nebo masku. Nikde to nevidím, jako třeba editovatelnou hladinu
Že bych už na to potřeboval PhotoShop?
 

Re: Re: Re: Práce s alfa kanálem v textuře skla - dotaz na odborníky grafiky   21. 7. 2005 / 20:55
JBr   
Porid si programek DXTbmp, ten umozni samostatne editovat alfakanal jako normalni bitmapu. Link na nej uz urcite tady na foru nekdy padnul.
 

Re: Re: Re: Re: Práce s alfa kanálem v textuře skla - dotaz na odborníky grafiky   21. 7. 2005 / 21:36
j.s.
Díky moc, to jsem zrovna potřeboval!!!! Díky i Jeníkovi za upřesnění funkce alfa kanálu.

Tečky už tam mám šedý, to je úspěšná editace alfa kanálu, ale ještě tam dostat barvu, ale to nějak pude ))

díky ještě jednou
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ