FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 22. 2. 2025, svátek má Petr Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Při srážce větroňů zemřeli dva Maďaři... Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Při srážce větroňů zemřeli dva Maďaři...   18. 7. 2005 / 00:02
kuma   
Moc smutné.... !

Jinak, pánové, 16.7.05 byl (v reálu) fakt den blbec - asi protože nás olizoval severní okraj anticyklóny a během jednoho dne se (aspoň u nás) 5x změnilo počasí. U mne v nemocnici to bylo na pacientech sakra znát. Ale taky:

...k tragickým událostem, které zde popisuje tragéd a další (a že jich na jednu sobotu bylo!) mohu jen načrtnout zkušenost jednoho nejmenovaného AFISáka z jednoho nejmenovaného letiště ze stejného dne - včerejší soboty:

* náhle zhasla termika - po větru 4 kluzáky v jednom balíku, dva už sedly a vybočily z dráhy, na finále jsou ale současně dva kluzáky různých typů. Ještě ve 3. zatáčce byly srovnány do pořadí, ale neměly stejnou rychlost a nad praporky přišly oba skoro najednou - vešly se, ale nečekané rozpažení jednoho z kluzáků za krajní praporky přežehlilo pozemní skupinu nepozorných pilotů jen o pár metrů.

* otočil se vítr, otočil se start, ale z éteru se nikdo nehlásí, nikdo se neblíží. Andula hlásí start v původním směru, nechce pojíždět na druhý konec letiště - teprve když přidá plyn, tak se nizoučko nad stromy v novém směru mihne stín a vracející se éro z "prostoru" hlásí dlouhé finále proti andule, v tu chvíli hlásí pravý baseleg jakýsi kluzák, který se sype z prostoru bez rezervy výšky. To éro to chce stihnout před kluzákem, kluzák nechce zkrachovat do lesa a andula chce být co nejdřív pryč - stihli to všichni, andula točila první doprava před tím, než éro bylo fyzicky na finále. Řeklo by se "ještě s rezervou".

* uvolněný konektor sluchátek pilota vlečné, který po hlášení vstupu na dráhu s aerovlekem myslel, že mu AFIS neodpovídá a dal plný plyn - neslyšel afisákův "negativ-NEGATIV!" a naštěstí v poslední chvíli zahlédl v zrcátku stín skoro na jeho záda dosedající anduly.

* nepozorný pilot turisťáku přeslechl korespondenci ULL, který správně nahlásil vstup na v té době prázdnou dráhu ještě před praporky, přeslechl i kladnou odpověď afisáka a bez zahlášení - v jeho zorném poli žádné éro nebylo - zaroštoval pod kotlem a zatočil z ČPZ na dráhu rovnou do cesty ULL. Pilot ULL naštěstí zareagoval rychle, srazil plyn, dupl na brzdičky - a většího kolegu pustil.

Kdyby se to skutečně stalo, byly by to všechno parádní "předpoklady LMU" - a jen díky blahovůli Boha Termosky byl na konci jen jeden zešedivělý afisák s bolavými hlasivkami.

A to všecho v ten jeden jediný den!
 
FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ