FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 2. 12. 2024, svátek má Blanka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
"NOVE" Airbusy CSA, Tentokrat trochu jinak Jeden příspěvek | Celý strom
"NOVE" Airbusy CSA, Tentokrat trochu jinak   16. 7. 2005 / 08:43
Kobos   
Asi pred 6ti tydny jsem absolvoval let z JFK -NEW YORK (V REALU ne v simulatoru)do Prahy, odlet 17:45 "americkyho casu" ,pristani v Praze 7:46 o 1 minutu zpozdeno proti planovanemu casu.

ZAKOUPENI LETENKY:
V jedne cestovni kancelari v USA jsem si kopil letenku -Nebyla to Kancelar CSA ,chtel sem letenku jen pro jedn let z jfk do Prahy,reklamni cena rikala 612US$ jednim smnerem ,ale bylo my receno ze si mam koupit letenku zpatecni ze ta jednim smnerem vyjde draz ,coz mne nastvalo protoze sem spatecni nechtel . k te cene 612 bylo pripocteny letistni poplatky a dan atd. takze jsem musel zaplatit 1350US$ (!!!) za zpatecni letenku cena jednim smnerem by stala 1450US$ .
KDE JE TECH REKLAMOVANYCH 612$?????
Ale nebylo jineho vychodiska musel sem zaplatit tech 1450$.
pri kopi mi nebylo zdeleno cislo sedadla v letadle ,ze prej to v pocitaci neni a ze az na letisti.

NA LETISTI:
prvni kontrola: vstup do haly pouze Pro ty kdo maji letenku kde dva uniformovani kontrolovali lidi jestli maji letenky a pousteli je dovnitr.
dale nasledovalo odevzdani zavazadel a prihlaseni se u odbavovaciho okynka ,kde mi bylo zdeleno ze stale jeste nevi cislo sedadla akorat mi rekli k jakimu cislu gate mam jit ,zde byly 3 pracovnici 1 pekna Ceska slecna, 1 muz American, 1 zena jihoamerickeho puvodu ,mluvici naucenou anglictinou urovne asi jako ja (NIC MOC) zavazadla ktera jela do nakladniho prostoru tak pred mima ocima nebyla provadena zadna kontrola vse sem mnel zamceny , samozrejmne to asi prosvetluji. prichod ke gate dalsi kontrola tentokrat dukladna ,vyndat vsechno z kapes vytahnout pasek s kalhot, zeny sundat boty s vysokim podpadkem vse polozit na pas aby to prosvitili, co se tyce fotaku , pocitace nebo telefonu tak jeden pracovnik kontroloval zda je to opravdu telefon fotak atd vse bylo taky prosviceno, film do fotaku neprosvetlovali aby to neznicilo film ale prohlydly to mimo rengen, potom projit rengenem pak si vzit vsechny svoje veci a dalsimu pracovniku letiste se prokazat platnou letenkou bylo zde asi 5 pracovniku ochranky (security) vsichni ne americkeho puvodu -jihoamericane 1 z Indie(!!) atd.u gate mi bylo zdeleno simpatickou slovensky mluvici zamnestnankini CSA ze stale nevi cislo sedadla ze sou overbord a ze nevi jestli se na vsecny dostane do letadla(!!!!!!) po mem rozcileni co to ma znamenat mi teda dala sedadlo . v cekaci hale kde bylo vydet na drahu uz nevim na kterou kousek od drahy je morsky zaliv kde byly ribari na lodkach najednou priletl policejni vrtulnik a zustal vyset asi 150metru nad tema rybarema a z reproduktoru na ne rvaly at okamzite zmizi to vse trvalo asi 10minut vrtulnik vysel ve vzduchu asi 200metru od drahy mozna trochu vice nedovedu to odhadnout , a to v miste skoro na konci drahy takze startujici letadla mijela ten vrtulnik asi ve +/-100m vysce. zajimave...
letadlo bylo plne obsazeno jediny misto bylo volny na palube bylo asi 180 Rusu (ukraincu) a asi 20 ceskych obcanu . samozrejmne nechybel vycviceny agent (ne jeden) pro pripad terorizmu pozornemu cestujicimu neunikne kdo to je, mneli by je vice vycvict aby nebyly napadny Ja sedel jsem uplne vzadu
na posledni sedace. pred startem nebylo schopnych 7 stevardek a stevardu (2 muzi) a 5 zen spocitat cestujici pocitaly to asi 5X protoze sem sedel uplne vzadu tak sem slysel ze doslo k mensi hadce protoze se nemohly dohodnout kolik lidi je vletadle

Onen Airbus kterym sme leteli ve vnitr v kabine pro cestyjici jevil znamky znacneho opotrebovani takze slo evidentne ne o nove letadlo.
A ja si myslel ze ty Airbusy CSA sou uplne novy
behem letu obsluha velice prijemna, na zacatku letu sme byly upozorneni aby se behem startu a pristani nepouzivaly pocitace telefony a fotaky behem letu se to pouzivat mohlo stevardky nic nerikali.
leteli jsme vetsinu letu v noci obcas mirna turbulence jinak v pohode .
v letadle na televizich byla ukazovana mapa s pozici letadla rychlosti a vyskou a venkovni teplotou. asi v 10km byla teplota -76 celsia leteli jsme nejkratsi moznou cestou pres more , takze odhaduju ze se ze navigace probihala pomoci "posledni"VOR na americkem kontinente s nabranim kurzu na "prvni" v Anglii . nejsem si jistej ale tak to odhaduju protoze kdyz sme se blyzili k evrope jeste nad morem tak letadlo nahle zatocilo v pravo asi proto ze se obevil signal z blizke VOR, podle mapy co byla na televizi v letadle sme mijeli Londyn ktery byl od nas na sever ale kolik to nevim jen to co sem vydel na ty televizi, pres nemecko a uz sme u nas , pri pruniku mrakama se obevila takova turbulence ze sem myslel ze sem v traktoru na polni ceste a jedu asi 60km nahodinu : nastesti to trvalo asi jen minutu - potom dve zatacky v pravo asi tak 90 stupnu a uz sme sedali na RWY24 na Ruzini.Perfektni pristani jako z ucebnice, coz ocenili i stewardky a stewardi spolu s cestujicimi potleskem. Kapitan Markovic ma ten Airbus dobre v ruce . Akorad pri reverzu sem myslel ze si vyrazim zuby o sedadlo predemnou brzdeni opravdu ucinne )

ZHRNUTI:
1 odbaveni v USA probyhalo stejne jako vnitrostatni linky takze zadna pasova kontrola
2 pocatecni z matek v pridelovani sedadel
3 poasdka velice prijemna a ochotna
4 kvalita jidla velice dobra
5 cena letenky velice neprijemna (
Dodatek:
CSA je majtkem americky DELTY a je clenem SKYteam spolul s AIRItalia a AEROMEXICO. coz bylo hlaseno v letadle vsem cestujicim.
 

Re:   16. 7. 2005 / 08:50
Cesmina
Předpokládám, že to byla A310 a ty mají dobu svého zenitu již dávno za sebou
 

Re: Re: "NOVE" Airbusy CSA, Tentokrat trochu jinak   16. 7. 2005 / 08:54
Kobos   
asi jo nevim to presne na kridle sem vydel OK-WAA nebo OK-WWA
uz si to nepamatuju.
 

Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 09:11
Waterfight (TVS379)   
Jo, jo, A310, OK-WAA.
 

Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 09:26
LU
OK-WAA je původní stará "herka" silně nepohodlná i v bussines dodaná pokud se nemýlím cca v roce 1991. To odbavení v americe zpět: měl jsi navštívit kiosek .. takovej automat na odhlašení jmenujese to pokud si vzpomínam US visit či nějak tak...
K té ceně se nediv .. skoro všechny letecké společnosti uvádějí z důvodu reklamy jen cenu holé letenky a pak k ní připočítávají taxy. Takže když poletíš s ČSA třeba do Paříže zpáteční za 2900Kč tak nakonec po přidání tax to bude klidně i 4500Kč a jednosměrná letenka se počítá vždy z vyšších tarixů takže je vždy dražší než zpáteční letenka za nejnižší tarify. A pokud jsi zjistil že je přebukováno měl jsi se snažit zjistit zda v bussines mají volno a dostat se tam. to jde a určitě ti vyjdou vstříc. Letušky raději budou mít v bussines čecha než nějakýho ukrajinskýho nádeníka
 

Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 09:36
Kobos   
Nakonec se do letadla dostali vsichni vratit letenku sem skousel vsemozne ale ani korunu sem nedostal zpatky , na telefoni dotaz do kancelare CSA v USA mi bylo zdeleno nejistym hlasem ze po priletu do prahy mi nejaky prachy vrati ale velky h.... pak sem to skousel jeste jinak ale nic s toho nebylo (
v busines nebyl nikdo nez "agent" zbytek prazdnej.
jo to letadlo je opradu herka ja to nechtel napsat ale vevnitr plno veci polamanejch skrinky na zavazadla nad hlavama cestujicich se nahodne otviraly behem letu a pekne skripaly po celou dobu letu.
 

Re: Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 13:39
Tragédie v JRD
Jinak k tem cenam .. urcite to tu uz neko rekl .. nejen tom , jak rika LU, ze davaji cenu bez poplatku, ale oni davaji take tu cenu, kterou zaplatis pri trose stesti, kdyz si koupis letenku treba tri mesice dopredu..

cim vic se blizi doba odletu, tim je letenka drazsi - napr. do parize ci londyna, CSA celkem legalne inzeruje cenu 2990 (resp. to uvadi jako OD 2990) .. ta cena ale plati tak tri ctyri mescie pred letem. kdyz tu letenku budes kupovat treba tri dny pred odletem , tak uz platis 7000

 

Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 10:01
Pilatus
K těm A310 - OK-WAA vyrobena a dodána v únoru 1991, OK-WAB o měsíc později. OK-YAC vyrobena v r. 1993, k ČSA dodána v černvu 2003. Sloužila u BalairCTA, Swissair a Air Caledonie. OK-YAD toho má taky za sebou dost. Od 27.7.1993 Delta, pak Air Jamaica, Wilmington Trust Company, Air Maldives, Khalifa Airways a k ČSA přišla 26.10.2004.
 

Re: Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 10:05
Kobos   
Ajo , tady se psalo ze CSA ma novy Airbusy a ja myslel ze sou uplne novy. nejak se o to moc nezajimam v simu litam 90% GA.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:15
roastbeef
No airbusy mají nový, ale 320 a 321... Ty přes oceán nelétají...
 

Re:   16. 7. 2005 / 09:30
Pilatus
Aby te to stalo jen tech 612$ (+taxy), musel bys mit zpatecni letenku. Je to vazane na minimalni dobu pobytu. Ted nevim presne kolik, ale v Evrope to byva 3 dny nebo ze soboty na nedeli. Proc to tak je, to nechapu.
 

Re:   16. 7. 2005 / 09:31
MilanP
Takhle nejak by cestu popsala moje zena. Neuveritelny. Budiz Ti omluvou, ze Ti je 12 let. Jestli tady resime flamy, tak tohle je ulne prikladnej. Nechapu jakou informaci jsi nam vsem svym ciste amaterskyprimitivnim vykladem poskytnul. Max. to, ze je CSA majetkem DELTA Airlines, coz jsem netusil a asi netusi ani p. Tvrdik.
 

Re: Re:   16. 7. 2005 / 09:43
Kobos   
napsal sem to proto takhle amatersky aby to bylo z pohledu zakaznika laika kterej vlaste sedi v kabine pro cestujici a neridi letadlo. jelikoz sou tady vsichni simulatorovy piloti ,tak at se taky podivaj na litani z jiny stranky prave z pohledu cestujiciho . nevim co je na tom spatnyho. proste sem to psal tak jak to vidi cestujici to je vsechno.
 

Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 09:47
Luděk Ch.
OK, v pohodě. Jen ČSA opravdu nejsou majetkem americké Delty Americké společnosti mají většinou problém samy se sebou. Možná jsi špatně pochopil informaci, že Delta je zakládajícím a aasi největším členem SkyTeamu. Jinak ty nové Airbusy, se týkají typů pro střední tratě a budou teprve dodány.
 

Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 09:50
Kobos   
Je to mozny ,ale rikaly v letadle ze je to spolecny let delty,csa,airitalia a aero mexico a ze to jsou clenove Skyteamu.
 

Re: Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 10:52
Waterfight (TVS379)   
Však ano, princip Sky Teamu je, že jedno letadlo zajišťuje spoj více společností pro větší efektivitu letecké dopravy. Takže úplně klidně to mohl být společný let tebou zmíněných společností.
 

Re: Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 10:58
pseudoMates
vzhledem k tomu, že tvůj pravopis není úplně čistej (bez urážky) soudím, že asi víc žiješ v zemi neomezených možností. Společný let členů Sky team je anglicky řečeno codeshare. Tomu třeba budeš rozumnět víc..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:08
Jaakov   
nechte toho...já sem se aspoň dověděl, jakej bordel probíhá v americe....Jinak Nové airbusy pro CSA jsou A320 a A321 pros třední tratě a už jich pár lítá...teď nemám přehled úplně kolik, ale podle mě min 4....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:11
pseudoMates
dyť jsem se mu jen s trochou nadsázky snažil objasnit jednu skutečnost..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:14
Jaakov   
to nebylo na tebe...to bylo na ty před tim...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:21
Pavel2
Pravdou je že už má ČSA 2x A320 a 2x A321, jedná se však opět o starší stroje. Nové stroje (A320 a 319) by měli být dodávány od příštího roku. Jenom pro zajímavost v provozu je pouze jedna 321,druhá je na velké opravě v ZRH a pro ČSA kromě dodávacího letu a technického přeletu do ZRH nevykonala ještě žádný obchodní let.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A321 × A310   17. 7. 2005 / 21:01
Karel
Měl jsem teď možnost letět oběma typy střední trať. V obou letadlech jsem si zabookoval 5. řadu vpravo. Když pominu "zdání a pocit" novosti u A321, připadl mi mnohem pohodlnější A310. Je pravda, že jsem na sedadle pro cestující nestrávil příliš mnoho času , ale prostor je nesrovnatelně větší. Nesrovnávám teď technologickou kvalitu kabiny pro cestující ani vybavení a systémy.

Jídlo bylo při obou cestách výborné. Catering ČSA je fakt výborný. To se s ostatními (snad kromě business u Speedbirda ) nedá srovnávat.

Karel
 

Re: Re:   16. 7. 2005 / 10:20
Eurostar   
Nechápu proč tady pektáš kvůli tomuhle příspěvku, já jsem si ho přečet celkem se zájmem i když v něm nic zásadního nebylo. Jeslti s tím máš problém nemusels to číst. Zato tvůj příspěvek je fakt podnětnej....
 

Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 10:34
brendon (SVK832)   
A ideme sa hadat
Kto udrie ako prvy? Kto je bez chyby...
 

Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 10:44
Eurostar   
proč bych se hádal? akorád jsem nepochopil proč ho peskuje za ten příspěvek. That´s all
 

Re: Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:09
Jaakov   
mě to taky přišlo zbytečný a nic primitivního mi na tom nepřišlo teda...prostě to bylo z pohledu zákazníka...no a za to, že nepozná A310 od A320 (což vysvětlil, že lítá akorát GA) bych ho teda asi radší zastřelil...
 

Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 13:44
Tragédie v JRD
Kliiid.. to nech, Milan Puta sem zabloudil nahodou ... podle nej neni Periskop normalni forum...
 

Re:   16. 7. 2005 / 11:11
pseudoMates
dovol mi, objasnit ti pár věcí. u ČSA jsem několik let pracoval, a to u "odbavovacího okýnka". Říká se tomu check-in.
Co se týče letenky, už tady někdo psal, že to je opravdu jen reklamní trik, kterým se aerolinky snaží nalákat lidi. Většinou bývá někde malým písmem dopsáno, že cena nezahrnuje letištní a palivové poplatky.
Co se týče míst v letadle. V letecké branži je naprosto běžný fakt, že jsou linky překnihovány, nebo-li overbooked. Tzn., že se prodá víc letenek, než je kapacita letadla. Je to z toho důvodu, že se většinou 5-10% cestujících na let nedostaví a byla by škoda jejich uvolněná místa nevyužít. Jen pro příklad, když jsem se chystal do Mexika na dovolenou jako zaměstnanec bez nároku na místo v letadle, zjišťoval jsem si obsazení linek. Společnost KLM měla Jumbo překnihováno o 100 lidí! Je to sice extrém, ale společnostem se tohle vyplácí.
Co se týče samotného odbavení, nepřekvapuje mě, že probíhalo tak, jak popisuješ. S cestujícími z Ameriky, jsme měli vždy hrozný problémy, neboť jejich odbavení z USA až do jejich konečné stanice je pro tamnější pracovníky nepředstavitelný problém. To asi souvisí trochu s jejich náturou, že občas jsou naprosto neschopni pochpit byť jen elementární věci. Jsou to prostě amíci a to snad už ani nepotřebuje dalšího komentáře..
Co se týče počítání lidí na palubě, je to asi dost komplikované, obzvláště pak, pokud nejsou všichni cestující na svých místech.. Ale je to dost častý jev.
Kvalita letadel, resp. konkrétně A310 je dost dle mého názoru mizerná. Není se co divit, když letadlo, projektované na krátké a střední tratě je obsazováno na "dálkovky". Průměrné denní vytížení Airbusů bylo když jsem od ČSA odcházel tušim 16 hod. Což je opravdu hodně.
Co se týče obsluhy a jídla, ačkoliv nechovám k ČSA nějak zvlášť velké sympatie, musím přiznat, že opravdu jsou v tomhle na špičce. Když to porovnám třeba s KLM, nebo AeroMexico, tak jsou v tomhle ČSA opravdu elita.
Co se týče navigace.. Nevim, dálkové lety na simu nelítám, ale to co popisuješ se mi nezdá, jako proveditelné v době, kdy jsou letadla vybavena zařízeními typu GPS apod. Ale k tomuhle ať se vyjádří zkušenější páni simpiloti.
 

Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:13
Jaakov   
no přece IRS a GPS...a FMC...tydle 3 zratky
 

Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:14
pseudoMates
no jasný, ale nechtěl jsem tady psát něco, čím si nejsem jistej v kramflecích...
 

Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:22
roastbeef
Mám dost zkušeností s létáním na dlouhých tratích. Co se týče úrovně servisu ČSA, nemají konkurenci...A to zejména co se jídla týče v economy class.. U takový delty nebo air france je člověk fakt rád, že dostane něco co se vůbec dá jíst...
 

Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:26
pseudoMates
No, s těmahle společnostma zkušenosti nemám, ale KLM to byl opravdu zážitek... Jídlo by nesežral ani pes, takže jsme po dvanácti hodinách na palubě vylezli hladoví jak vlci. A stewardky byly nepříjemný, jak osina v pr... S KLM, Fischerem a Travelem bych neletěl ani do Brna...))
 

Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:30
brendon (SVK832)   
Aspon usetria na jedle
Sice to maju v cene ale hnusne aby to ludia nejedli
 

Re: Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:32
pseudoMates
no fuj! On sám o sobě to nebyl pěknej vejlet a ještě mi to takhle znechutit...)))) To ti do smrti nezapomenu...))))
 

Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:39
Kobos   
no to v CSA byly velice prijemny a ochotny a jidlo taky super, to mne aspon uklidnilo z ty ceny letenky . alkoholu mi nalejvaly i mimo plan kolik sem chtel )))
 

Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:53
Waterfight (TVS379)   
Co máš proti Gastro Hroch? )
 

Re: Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:54
pseudoMates
nic. proti těmhle společnostem mám skoro všechno. Je to verbeš...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:57
LU
No hlavne je to charter ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:57
pseudoMates
to je sice hezký, ale KLM nejsou...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:59
LU
To je pravda s nema jsem ale neletel, ale charterum se vyhybam jako čert kříži ...
 

Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:34
Kobos   
UZ jak nadpis kterej sem tomu dal je snad jasnej , a psal jsem to z pohledu laika jak to asi vidi 90 % cestujicich teda tech co se v litani moc nevyznaji , je mozny ze jsem se v nekolika vecech zmilil ale napsal jsem k tomu asi nebo si myslim ze to tak bylo... proste sem to psal tak od huby, no a co se tyce pravopisu na to sem byl vzdycky blbej ) samozrejmne ze ten prispevek nerika nic konkretniho je to jen takovej popis toho co sem zazil tak to berte jako neco pro bobaveni . diky vsem za doplneni presnych informaci aspon sem si v tom litani udelal trochu jasno -teda z pohledu cestujiciho
 

Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:39
pseudoMates
v pohodě, jen jsem se ti snažil právě některý věci a tebou podaný informace trochu vysvětlit...
 

Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:45
LU
I obsluha a strava v bussines je velmi težko konkurenční ... a s americkými společnostmi nesrovnatelné .. když dostaneš u DElty v bizu na 5 hodinovým letu studeny zeleninový salát s houskou .. .a v ekonomy si prej musís za jídlo platit 5 dolaru pokud chceš .. hruza ..... zato ale zas maj lepší sedačky protože dle mě ČSA v A310 má bezkonkurenčně nejhorší sedačky na dálkovku ...
 

Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:51
roastbeef
Bussiness CSA to jsou gurmánský hody... Loni jsem letěl do Toronta a byl jsem upgradnutej dopředu... Oběd o 6 chodech trval 2 hodiny... Co víc si člověk může přát?
 

Re: Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:56
LU
ja mel tu cest jen 2x na sri lanku a zpět ale jsou to skutečně lukulske hody a skutečně srovnatelné třeba s Air France first klass ... ale stejně ty nekvalitni sedačky to nepřeváží
 

Re: Re: Re: Re:   16. 7. 2005 / 11:51
pseudoMates
to bude asi tim, že ta éra měla lítat na jinejch tratích..
 

Re: Re: - lety přes oceán   16. 7. 2005 / 13:39
Eurostar   
navigace přes oceán probíhá trošku odlišně, jsou tam jiné bezpečnostní postupy než na kontinentu.(minima pro dosažení letišť adt) jedná se o tzv. ETOPS (Extended Range Twin Engine Operations) flight. u airbusu 310 je na to taková bichlička. asi před měsícem jsem to pročítal protože kamarádka dělala najakou práci ohledně toho.

v google je na to hafo linků... jeden takovej basic je tady :

http://avsim.com/geoffschool/airlinecourse/etops.htm

a tady

http://avsim.com/geoffschool/airlinecourse/atlantictracks.htm
 

Re: Re: Re: - lety přes oceán   16. 7. 2005 / 13:53
Tragédie v JRD
Ho nemat, uz tak z tohohle threadu musi mit v hlave gulas )) v tomhle je dulezity hlavne ten druhy odkaz (atl tracks, NAT apod) ... to prvni je jenom takova chutovka, ktera ho nejak neovlivni ...
 

Re: Re: Re: Re: - lety přes oceán   16. 7. 2005 / 14:01
Eurostar   
jj ale pouziva se to.... to jen pro presnost
ja sam o tom nic moc nevim treba tu je nekdo kdo je v tom vic in...
 

Re: Re: Re: Re: Re: - lety přes oceán   16. 7. 2005 / 14:15
Tragédie v JRD
ETOPS je neco jako ISO 900x (trosku zjednodusene) .. je to soubor papiru, predpisu atd podle kterych ocertifikujes letadlo, tyka se hlavne dvoumotorvych letadel (ctyrmotorova certifikaci podle ETOPS nepotrebuji) ...

a (opet zjednodusene) - letadlo ma nejakou certifikaci podle ETOPS.. napr. ETOPS 75, 90, 120, 180, atd atd - cislo oznacuje tak trosku dobu, jakou "vydrzi" letet na jeden motor. pokud ma letadlo rekneme certifikaci ETOPS 180, tak to (zjednodusene .) znaci, ze muze letet pres ocean, ale v zadnem bode letu nesmi byt dal, nez 180 minut letu od nejblizsiho letiste pouzitelneho pro nouzove pristani

Krasne a velice prehledne vysvetleni je zde: http://en.wikipedia.org/wiki/ETOPS
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: - lety přes oceán   16. 7. 2005 / 14:38
Eurostar   
jj. presne tak to bylo popsaný v tom "manuálu" od CSA. akorad na 80 stránkách a anglicky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: - lety přes oceán   16. 7. 2005 / 14:53
Kachna   
A-310-300 byly zakoupeny za dosluhující IL-62M. A už od počátku se počítalo, že budou nasazovány na zaoceánské lety. Jsou v nich nainstalované palivové nádrže všude kam si jen vzpomenete. Business nebyla tak obsazena z důvodu MTW. To je taková neduha Airbusu. Mašina je prázdná jen "na oko".
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: - lety přes oceán   16. 7. 2005 / 18:40
pseudoMates
tak s tímhle bych nesouhlasil... Jak jsou ty amíci blbí, tak tohle by zástupce ČSA asi nedopustil. Kdyby byl problém s váhou, nechávají se na letišti kufry, ne lidi. Business byl třeba prázdnej proto, že nebyl tam nikdo knihovanej a z economy nebylo nutno upgradovat nikoho. A hlavně, přijde mi to i tak divný, neboť směrem do Evropy se lítá kratší dobu, než do Ameriky. Nad oceánem foukí vítr, a to jako že dost silnej, směrem k Evropě mnohem častějš, než obráceně. A hlavně díky tomu, se do USA lítá severní cestou, čili jižně Grónska a zpátky de facto přímo.
 

Re: KOBOSI co ta čeština !!!!!!   16. 7. 2005 / 16:46
miki_pilot
Tak tolik hrubek jsem dlouho neviděl!! Vrať prosímtě vysvědčení!!
 

Re: Re: KOBOSI co ta čeština !!!!!!   16. 7. 2005 / 16:49
Lowmick   
"...samozrejmne ze ten prispevek nerika nic konkretniho je to jen takovej popis toho co sem zazil tak to berte jako neco pro bobaveni ..."
jak rika sam autor: ber to jen pro bobaveni
 

Re: Re: KOBOSI co ta čeština !!!!!!   16. 7. 2005 / 16:56
Kobos   
A co myslis ze sem mnel z Cestiny? vzdycky 4 a to diky tomu ze sem se naucil nejakou basnicku )) a taky sem to napsal v dalsim prispevku uz mne na to dneska nekdo upozornoval. )
 

Re: Re: KOBOSI co ta čeština !!!!!!   16. 7. 2005 / 17:00
Waterfight (TVS379)   
A nechceš, abychom ho vrátili rovnou všichni? Mimochodem, "prosímtě" pokud se nepletu stále není ustálený slovní výraz, tudíž se to píše zvlášť...
 

Re: Re: KOBOSI co ta čeština !!!!!!   16. 7. 2005 / 17:04
Tragédie v JRD
Tak ho rovnou vrať i Ty ....

Kdyz uz nekoho chces kritiázovat za pravopis, tak aspon v te kritice nesekej hrubky
 

Re: Re: Re: KOBOSI co ta čeština !!!!!!   16. 7. 2005 / 17:04
Tragédie v JRD
Ops... uz me predbehli ...
 

Re: Re: KOBOSI co ta čeština !!!!!!   16. 7. 2005 / 17:21
bumper   
ta czechstina je nahotou cool ,na to se mnel stverku je to jeste dobri,je vyded se se lepci
 

Re: Re: KOBOSI co ta čeština !!!!!!   16. 7. 2005 / 22:38
Eurostar   
ty budeš zdá se asi lektor češtiny nebo tak něco ... ale myslím že tady pár hrubek většině lidí nevadí. důležité je zdělení.
 

Re: Re: Re: KOBOSI co ta čeština !!!!!!   17. 7. 2005 / 21:32
kuma   
Sto napsal blbě... Píše se přece "zdělání", ne? )))

Jinak ještě k catteringu - bohužel (bohudík ve vztahu k ČSA) je krmení na palubě letadel většiny evropských společností mizerné. Dost jsem cestoval - a ČSA je z tohoto pohledu kulinárním svátkem (však je to taky plánovaná součást obchodní politiky ČSA - jejich telecí ragů podávané v economy i v bussines bylo stejné a přesto celoevropsky známé). Kromě společností které zde již byly popsány např. Lufthansa často nemá pro poslední řady housky (žádné), Swissair podává kakofonii studených jídel 1000 chutí v jedné mističce, podobně i Air France, ani to nejde pořádně rozžvýkat, natož spolknout a Malév dává zcela nepoživatelnou zmuchlanou bagetu, spařenou v neroztrhnutelném igelitu - když už vůbec něco. Nejhůř mi bylo cca v r. 1978 s Taromem, tam jsme čekali 5 hodin již odbaveni na letadlo, 2 hodiny letěli, hodinu přestupovali (znovu Tarom) a hodinu letěli - a když se máma světoběžník opakovaně a profesionálně hádala, že je v letu oběd a občerstvení a děti pláčoui hladem, tak Rumuni v klidu řekli (na zemi) dostanete to přece v letadle - a pak v letadle řekli - jídlo se mělo podávat ve 13 hodin, ale už je 18, tak jaký oběd! a pak na zemi: to jste přece dostali v letadle! - až nás vyplivli ven z letiště hladové jako psy. Bylo to sice za totáče, ale ČSA to se žaludkem uměly už tenkrát...
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ