K tomu kódu 7700: Dovolil bych si uvést jednu veselou příhodu z natáčení, která se mi přihodila ve čtvrtek 05/07/01 na síti SATCO. Zaujala mne do té míry, že jsem si udělal screenshot SquawkBoxu a uschoval ho. Stalo se toto:
Naplánoval jsem si let Ruzyně – Bubovice – Příbram (t/g) – Strakonice – Strunkovice – Hosín (přistání) – Soběslav – Tábor – Benešov (t/g) – Točná – Ruzyně. Když jsem po připojení k síti zjistil, že na celém území ČR není jediný ATC, nastavil jsem SQ 7000 (no ATC). Jenže jsem se upinknul a nastavil 7700 (emergency). Už jsem byl skoro u cíle, když se mi ohlásil LDZO_CTR (Zagreb Center) a odehrála se následující konverzace (omluvte mou angličtinu):
[PRIVATE] LDZO_CTR sir, pls confirm SQ 7700
OscarK: LDZO_CTR, good evening, Cessna 182S, sightseeing flight over South Czech, SQ 7700
LHCC_V_CTR: OscarK, good evening, why did you declared emergency?
LHCC_V_CTR: OscarK, do you know what does the 7700 transponder code means?
OscarK: Sorry, it‘s mistake, I wrote 7000 (no ATC)
LHCC_V_CTR: OscarK, squawk 3302
OscarK: rgr, 3302, OscarK
Nejzajímavější byl ale závěr:
LHCC_V_CTR: OscarK, please be more careful with transponder next time – this time I won‘t write report from this incident
LHCC_V_CTR: OscarK, good night
LHCC_V_CTR: OscarK, bye
OscarK: thanks and good bye
BTW: podle posledních pravidel se na VATSIM pro odlety z neřízené LKPR doporučuje nastavit squawk code z intervalu 1420-1447. Domnívám se, že i pro IVAO by tyto hodnoty byly přijatelné. |
|