FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 12. 12. 2024, svátek má Simona Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Hustota stromov v horach. Jeden příspěvek | Celý strom
Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 10:02
brendon (SVK832)   
Ked tak lietam lety VFR (ak si spravne myslim su to lety v nizsich polohach) vadi mi to ze je tam malo stromov. V realu ked letime nad lesom je sotva vidiet zem medzi stromami.
No tu je moja otazocka: neskusali ste nieco kde sa da zvysit hustota stromov? Dodavam ze nastavenie objektov mam MAXimalne
Alebo nepoznate doplnok co zvisi hustotu stromov? Alebo nejaky trik, ze prepisem niekde nejake ciselko a ono to tam bude dvakrat viac.
 

Re: Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 10:05
Lowmick   
Me se zda, ze podle FS vypada les asi takto - textura o tmave zelene barve na zemi s rozmery "lesa" + par stromu na ni.
Pekne lesy jsou az na ruznych letistich nebo Cellech od tvurcu, kteri si s tim pohrajou.
 

Re: Re: Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 10:13
brendon (SVK832)   
Mne to tak tiez pripomyna. Rozmyslam nad tym ze vyhladam FS original stromcek a v Gmaxe ho urobym iny mozmo pridam horizontalnu stranu( y ) mozno to bude lepsie.
 

Re: Re: Re: Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 10:26
Cesmina
Těch autogenovejch stromů je k dispozici několik knihoven, ale pokud chceš jednotlivými stromy osázet 100 hektarů lesa , tak si na to vem lesní brigádu
 

Re: Re: Re: Re: Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 10:33
brendon (SVK832)   
Neviete kde vo FS su umiestnene stromi hlavne pre Europu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 10:39
Cesmina
textury v hlavním adresáři texture , soubory treesSP.bmp, treesSU.bmp , treesFA.bmp, treesWI.bmp , umístění se dělá autogenem , takže kde je modelován jednotlivý strom zjistíš dost obtížně
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 11:03
brendon (SVK832)   
Takze stromi pod tak nazvom ako trees nenajdem. UFF asi uz neviete ako by som to mohol zistit. Mna napada jedine tak ze budem vyberat objekty az pokial mi zmyznu stromi.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 11:07
Cesmina
To NEJDE , ty stromy jsou součástí souboru , kde je kompletní autogen pro danou oblast
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 11:25
brendon (SVK832)   
AHA to je teda smola.
Este ma napada jedna moznost ale ja by som to uz nevedel urobit. Pomou RWY 12 ale kedze je to dost optianezne naklikat 10000 stromou mohlo by sa urobit napriklad v excely ze by sme udali jednu suradnicu a ono by to matematicky porobilo suradnice nejakej vzdialenosti od seba. Potom by sa to exportovalo do txt suboru ako by to malo vyzerat pre spravne prevedenie do bglcka.
Ale to asi je nerealne takze mozem snivat dalej
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 12:13
Cesmina
To není tak zcela nereálné, dal by se udělat celkem jednoduchý program, ktrý by určitou oblast stromy nahusto osázel, ale, jak už jsem psal, pokud by ta oblast byla velká , žádný počítač by to neutáhl
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 12:27
brendon (SVK832)   
Nevedeli by ste ho urobit?? asi na to nebudete mat cas.
Ale predsa by ma zaujimalo ako by to vyzeralo.
 

Re: Hustota stromov v horach - změna modelu stromu?   6. 7. 2005 / 14:39
Petr Slavíček   
Napadlo mě - nijak blíž jsem to zatím nezkoumal - ten strom pro autogen je vytvořený jako nějaká miniscenerie? (např. BGL model stromu). Jestli ano nešlo by ho nahradit jiným modelem který by pod stejným jménem obsahoval skupinu stromů a tím pádem by byl i autogen les mnohem hustší. Případně využít LOD modely pro jednodušší zobrazení z dálky a o něco složitější z blízka?
 

Re: Re: Hustota stromov v horach - poznámka k autogenu   6. 7. 2005 / 17:14
Cesmina
Problém bude v tom, že ten model není ve FS sólo ale je už zkompilovanej do bgl příslušné oblasti

For performance reasons, the scenery engine in Flight Simulator limits the number of buildings displayed to 300 per square kilometer and the pieces of vegetation displayed to 600 per square kilometer.
 

Re: Re: Re: Hustota stromov v horach - poznámka k autogenu   7. 7. 2005 / 03:52
Baobab
tak ma teda napada, co takto vyskusat nieco podobne ako v Il-2 nie samostatne strony ale les vo forme vrstvy (este lepsie pouzit 2-3 vstvy) v nejakej vyske nad terenom s polopriehladnou - deravou texturou stromov. Len taky napad...
Nevyskusate niekdo kto uz ma Gmax a mesh v ruke?

Dan
 

Re: Re: Re: Re: Hustota stromov v horach - poznámka k autogenu   7. 7. 2005 / 12:36
Lowmick   
Hlavne stromy ze Sturmovika ne! To bych se z toho asi zblaznil. Takovy ty lety do 20m a najednou crash.... Pak az si clovek vsimne ze vlastne vletel do lesa.... hruuuza
 

Re: Re: Hustota stromov v horach - změna modelu stromu?   7. 7. 2005 / 11:04
Jaakov   
nebo vymodelovat vlastně "blok lesního porostu" jako jeden objekt a tyto oébjekty poskládat k sobě aby se zalesnila velká plocha....
 

Re: Re: Re: Hustota stromov v horach - změna modelu stromu?   7. 7. 2005 / 11:57
brendon (SVK832)   
Nad tym som tiez uvazoval ale ma to nejake asi haciky. Tie stromy sa pravdepodobne pozivaju aj medzi poliami kde vecinou jeden pas stromov. Ale to si treba najprv overit. A tom je problem najst kde su tie stromy (bgl) umiestnene.
 

Re: Re: Re: Re: Hustota stromov v horach - změna modelu stromu?   7. 7. 2005 / 12:01
Marky Parky   
Obávám se že stromy a domy, narozdíl od knihovních AGN objektů, nejsou v žádném BGL, ale že jsou natvrdo nakódovány engine co vykresluje terén.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Hustota stromov v horach - změna modelu stromu?   7. 7. 2005 / 12:14
brendon (SVK832)   
Moze byt, lebo vcera som skusal zatial iba niektore priecinky napr Eure, Eurw, Base a stromy tam boli a textury nie. Ale este nieco vyskusam a potom uvidim.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hustota stromov v horach - změna modelu stromu?   7. 7. 2005 / 13:01
Priskac   
No ono ak by som mohol daco povedat k tejto teme tak ma napada jedno riesenie, a to ze urobit LOD modely, skusim vysvetlit ako:

1 model - polygon - by bola iba ortofoto daneho lesa - toto by bol najhrubsi LOD model viditelny z velmi velkej vzdialenosti alebo vysky (ved ked letis 8 km nad lesom tak ti je jedno ze ci tam su alebo niesu stromy)

2. ortofoto s vytiahnutym (extrude) lesom - vyhoda tohoto by bolo ze by si uz videl aj vyskovo rozlisit ze kde je les alebo stromy

3. ortofoto so viacerych urovniach s pouzitim alpha channel v texturach cim by si dosiahol efekt ako v sturmovikovi

4. samotne vykreslenie jednotlivych stromov, toto by bolo pri najnizsej vzdialebnosti alebo vysky, ono by sa urcite dali urobit nejake stromy tak aby to vyzeralo rozumne (s tym ze by si ich rozosial v gmaxe rucne - iba kopiroval)

A potom toto vsetko vyexportoval a v ASM kode napisal podmienky zobrazovania sa co nieje taky problem. Ono tento problem pokial ja viem sa tu uz riesil. problem bol vsak v tom tusim ze sme chceli pouzit funkciu Rotate to user v ASM kode ale problem nastal v tom ze by si musel mat pre kazdy strom samostatne BGL, takze to by bola blbost mat 10000 bgl len kvoli lesu mam blby pocit ze toto ma FS nejak naeditovane v jadre to zobrazovanie stromov a podla toho ako sledujem nejake develope fora tak sa to este nepodarilo rozbit a prist nato ako to urobit. Takze riesenie aspon ako take by mohlo byt v tom co som napisal, teoreticky by to malo fungovat, treba to len otestovat, ono by to malo svoje pre aj proti.

Peto

Editovane: este by sa dalo samozrejme urobit aj to aby samotne stromy mali LOD modely ale to ma len tak napadlo....
 

Hustota stromov v horach - změna modelu stromu? mensie odhalenie..   7. 7. 2005 / 13:56
brendon (SVK832)   
No ako som spomynal skusal som zistit ktore bgl-cko by to mohlo byt. Moj pokus bol nasledovny. Hlavnej polozky Scenery som odstranil vsetky priecinky okrem Base (lebo FS nechcela nabehnut). Zapol FS chybali iba textury. tak som usudil ze to bude BASE. A bolo to subor pod nazvom lclookup.BGL zmyzli nasledovne veci vsetko co sa tyka zemi ziadne potoky, rieky, stromy, budovy a kopce. A vsetky scenerky klesli pravdepodobne do vysky 0 okrem letisk.
Takze ak ma niekto moznost exportovat do takej formy ze si to moze pozriet a prezradit co sa tam vlastne nachadza.
 

Re: Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 10:11
Cesmina
V zásadě jde o FPS , každý strom = minimálně 8 polygonů , 10 000 stromů v hustém lese není až tak moc , takže velkej hustej les FSka prostě na současném počítači neutáhne
 

Re: Re: Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 10:15
brendon (SVK832)   
Myslim ze by mohol nieco tento pocitac zniest AMD 3000; Radeom 9600XT 256; 1024Mb ramka
 

Re: Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 11:37
Tragédie v JRD
Ufff... let VFR neni let v nizsich polohach ... neni problem letet VFR ve vetsi vejsce nez leti IFR ..
 

Re: Re: Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 11:42
brendon (SVK832)   
Tiez ma to napadlo. Skor by sa dalo povedat ze vyzulny. Nie?
 

Re: Re: Re: Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 11:58
JBr   
Hej, VFR (visual flight rules) je let provedeny vne oblacnosti za podminek dohlednosti zeme.
 

Re: Re: Re: Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 12:06
Tragédie v JRD
Tak jsem dlouho premyslel, co znamena to slovo "vyzulny" ... nebylo to "vizualny" ?

jinak, viz Jbr ..

Jinak tim (jak pise JBr) ze je to let mimo oblacnost atd to jenom zacina .. al nekonci ...
 

Re: Re: Re: Re: Hustota stromov v horach.   6. 7. 2005 / 21:03
Lowmick   
K tomu bych mel jeden dotaz, neberte to ze vam chci tyto veci vyvratit, ale chci se jenom zeptat - co je tedy let (treba v Blaniku) delanym pro letani podle pristroju napr. v mraku? Vzdyt to neni normalni IFR certifikace, na tu jsou potreba nejake ty VORy, ADFka atd. Nebo jak si mam vysvetlit v osnove PPL(A) ulohu 19 "Cvicny let podle pristroju v zakryte kabine", vzdyt to se taky nacvicuje pro let bud za male dohlednosti nebo kdybych se dostal do mraku proste abych nemusel cucet ven a stacily me budiky.
Ze to je jen pro LET jako takovy chapu, samozrejme se vzletem a pristanim a radionavigaci uz by to byl IFR...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Hustota stromov v horach.   7. 7. 2005 / 11:00
Marky Parky   
Je potreba odlisovat IFR (instrument flight rules) kde se let provadi primarne pomoci pristroju, za separace a pod odpovida ridici, a pilot je s certifikaci schopen bez problemu letet, navigovat se a hlavne doletet vyhradne s uzitim pristroju a soucast vycviku VFR pilota, ktery bych parafrazoval asi jako "jak se dostat z prusvihu a nespadnout s letadlem kdyz napichnu mrak", tedy kde se cvici schopnost uridit letadlo po dobu nutnou k pripadnemu opusteni oblacnosti jen pomoci zakladnich palubnich pristroju, a s navigaci to nema nic spolecneho.

POZOR - to ze pilot PPL se umi "podle pristroju" dostat z mraku rozhodne v zadnem pripade neznamena ze by VFR mohl letat nerusene skrye oblacnost... je to pouze nacvik nouyoveho postupu, pokud dojde k porusteni pravidel VFR letu.
 

Re: Re: Hustota stromov v horach - létání v mracích   7. 7. 2005 / 15:45
kuma   
A taky se musí dodat, že pro "létání v mracích" je zvláštní kvalifikace, kterou musí mít pilot vyznačenou v licenci, když to občas chce praktikovat - takže taková "malá IFR" (teorie, osnova, nácvik, zkoušky, kvalifuikace - a pak lítej).

A krom toho se do mraků nedá lítat kde a kdy si člověk vzpomene (samozřejmě mimo IFR lety) - "létání v mracích" musí být předem dohodnuto, většinou v omezených prostorech (aktivují se právě proto, aby do mrakoplavců nikdo další nevrazil) a ve všech ostatních případech VFR letu je to skutečně zcela nouzový postup, který by při dodržení ostatních pravidel letu neměl nastat - jak už bylo zmíněno o pár řádků výše, VFR je let (mimo jiné) "vně mraků" - a je přesně stanoveno, jaký odstup od mraku horizontálně a vertikálně nesmí být překročen (=nesmí se blíž než 300 resp. podle hladiny 500m zboku atd. - je to na každé ICAO mapě zezadu).

EDIT: jo a taky jsem zapomněl, že do mraků se nesmí s každým érem, ale jen je-li patřičně vybaveno - gyro zatáčkoměr a umělý horizont jako minimum k základním přístojům musí být pro tuhle srandu i v takovém blatníčku. Má to pak na štítku na palubní desce (že jako může do mraků, když na to má jeho páníček papíry)
 

Re: Re: Re: Hustota stromov v horach - létání v mracích   7. 7. 2005 / 15:51
Zdeněk
Když ono to těsně pod základnou tak pěkně nosí...
 

Re: Re: Re: Hustota stromov v horach - létání v mracích   7. 7. 2005 / 16:22
brendon (SVK832)   
TYY JOO!
To je tak dolezitea prisne.
A to trosku nechapem. Ked ma iba VFR let (aj papiere na let iba VFR) a dostane sa do oblacnosti to musi kluckovat medzi oblackami?
Ja vo FS poho krizom krazom cez maracky jakoby sa nehrmelo a pritom bych skutocnosti dosiel o papiere...
 

Re: Re: Re: Re: Hustota stromov v horach - létání v mracích   7. 7. 2005 / 17:48
Tragédie v JRD
Musi ... resp. ty to rikas jako by Ti tim nekdo ublizoval, ze nemuzes litat do mraku ... ale ono to je proto, aby

1) ses nezabil ty
2) aby si nezabil nekoho jineho

a ne proto, ze by Te nekdo chtel buzerovat , zakazovat a prikazovat...

Ono se to nezda, ale orientaci kde je hore a kde nahore stratis vic nez rychle... (kdyz vlitnes do oblacku) ..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Hustota stromov v horach - létání v mracích   7. 7. 2005 / 18:31
Marky Parky   
Nemluvě o tom že když by se v tom mráčku motal další podobný expert, tak byste se asi zahlédli až tam úplně nahoře (nemyšleno v letadle).....
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ