|  |  | Přistaní 3. 7. 2005 / 19:26 | |
|  | potřeboval bych vědět podle ceho se určuje vyška na přistaní. |
| |
|
 |  |  | Re: Přistaní 3. 7. 2005 / 19:56 | |
|  | Kouknu z wokna a vidim... |
| |
|
 |  |  | Re: Přistaní 3. 7. 2005 / 20:08 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: Přistaní 3. 7. 2005 / 20:13 | |
|  | pred sebou mas takovej cernej budik se dvouma rucickama... Pri spravnem nastaveni ukazuje mala rucicka tisice a velka desitky a stovky stop... Jo a rika se tomu vejskomer.... |
| |
|
 |  |  | Re: Přistaní 3. 7. 2005 / 20:50 | |
|  | Nic jako "vyska pri pristani" neexistuje )) Zkus specifikovat, co mas na mysli ... na to co jsi se ptal neexistuje odpoved, protoze to muze zahrnovat deset ruznych nesouvsiejicich veci |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Přistaní 3. 7. 2005 / 21:20 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: Přistaní 4. 7. 2005 / 11:25 | |
|  | měj jsem na mysli neco jako ILS ,vím že se mam řídit podle světel před runwei .Ale jinak na jakou vyšku mam sestoupat před přistaním . ktera je optimalní na přistaní. dík |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Přistaní 4. 7. 2005 / 11:46 | |
|  | No .. to zalezi letiste od letiste, dosti se to lisi - staci se podivat na approach mapy, je to tam krasne videt.. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Přistaní 4. 7. 2005 / 11:54 | |
|  | opravdu se to dost liší podle okolního terénu, ale v normálních podmínkách to bývá pro nalétnutí do ILS okolo 2000ft nad zemí, tj. na výškoměru by jsi měl mít výšku letiště + 2000ft. Ale ideální samozřejmě je, podívat se do mapy konkrétního letiště, není takový problém je sehnat. |
| |
|
 |  |  | Re: Přistaní 3. 7. 2005 / 22:03 | |
|  | Podle výšky dráhy, na kterou chceš přistát.
P.S. pozor někdy ve feetech a někdy v metrech. |
| |
|
 |  |  | Re: Přistaní 4. 7. 2005 / 16:56 | |
|  | Jestli máš na mysli výšky při přesném či nepřesném (přístrojovém) přiblížení, pak by ti tu někdo musel vysvětlit polovinu lítání IFR a na to tady neni prostor. Doporučuju si o tom něco přečíst (např. předpis L-8168 či Postupy pro létání podle přístrojů od V. Soldána) |
| |
|
 |  |  | Re: Přistaní 4. 7. 2005 / 21:41 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: Přistaní 5. 7. 2005 / 21:27 | |
|  | No asi ještě jedna drobnost - byl tu kdysi na to jednoduchý vzoreček - a protože podle toho často nelítám, nepamatuju si to - ale jde o vztah mezi rychlostí, vzdáleností a rychlostí klesání - pak lze vlastně stanovit v jaké vzdálenosti je třeba klesat z určité výšky, aby se člověk tak nějak trefil na dráhuz, která je 10 majlím před tebou apochopitelně nevidíš ani světla, ani PAPI a ani ještě nejsi v ajelesu. Ale když to dobře spočteš, najednou se před tebou dráha vyloupne a vlevo od prahu dvě bílé a dvě červené - a cestujícím ani moc necáká kafe při sosednutí. Zkus to najít vyhledávačem. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Přistaní 5. 7. 2005 / 23:16 | |
|  | No ten "vzoreček" je, že vydělíš aktuální letovou hladinu třema ( FL150 / 3 = 50 ) což je přibližně vzdálenost v NM ve které bys měl začít klesat. Doporučuje se k tomu přidat ještě 20nm, hlavně u vyšších hladin, kvůli pozvolnému začátku klesání . |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Přistaní 6. 7. 2005 / 01:24 | |
|  | Díky pane, to je vono !  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Přistaní 6. 7. 2005 / 02:02 | |
|  | V čem lítaš ve stopach nebo v metrech ? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistaní 6. 7. 2005 / 09:05 | |
|  | Ve FS jsou všechny výšky ve stopách a délky v námořních mílých  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistaní 6. 7. 2005 / 09:17 | |
|  | Ale v menu si to mozet prehodit na metre a kilometre (tusim iba vysku). Najdes to v Otnions/Settings/international. A teraz bud mudry  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistaní 6. 7. 2005 / 09:28 | |
|  | No, používat v dnešní době metry a kilometry, je už trošku mimo  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistaní 6. 7. 2005 / 09:52 | |
|  | Je. Ale ja to nepouzivam. Sice zaciatky boli tazke, kym som zistil, ze to co udava vyskomer niesu metre.
To je asi pre nejakych amaterov alebo v nejakom zapadakove sa to este pouziva  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistaní 6. 7. 2005 / 10:18 | |
|  | Trosku pribrzdi! Ve spouste aeroklubu se jeste bezne metry pouzivaji.Neznamena to, ze nevedi o feetech nic, ale pri lokalnim letani a s metrickyma pristrojema je celkem zbytecne vsechno prepocitavat na imperialni jednotky.Zkus takhle nekam prijit, vyjadrit tento svuj nazor a pravdepodobne dostanes pekne na budku . |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistaní 6. 7. 2005 / 10:29 | |
|  | AU moje hupky
Inac ked si tak zalovim hlave take 4, 5 rokov do zadu som letel vyhliadkovym letom nad bojnicami a vysku hovoril metroch. Hovoril nieco okolo 600m ale teraz som si neni isti ci nad zemou alebo nad morom. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistaní 6. 7. 2005 / 10:42 | |
|  | No jo, zvyk je železná košile Když ti dědové nic jiného za komunistů používat nesměli, tak se jim ani nedivím. V aeroklubech se taky kolikrát lítá ještě na QFE nebo jak se to jmenuje, když je výškoměr na zemi na nule A to považuji za úplnou tragédii. Ale každý ATC ti dá výšku ve feetech a chudák moderní pilot, který má potom okolo takového aeroklubu proletět, těžko se mu domlouvá o výškách Argument, že v metrech je lepší představa výšky, je úplně mimo, protože pro orientační odhad výšky lze feety lehce v hlavě převést ma metry, ale přesto je k dispozici přesný údaj ve feetech, pro koordinaci s okolním provozem. Jediný snad odůvodněný argument je ten, že ve starších strojích prostě feety nejsou. ÚCL by měl vydat nařízení, ve kterém by zakázal užívání jiných jednotek, než. ft a NM. A kdo to nezvládne, sebrat papíry. Prostě jednou jsou to oficiální jednotky, tak by neměly být žádné vyjímky  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistaní 6. 7. 2005 / 13:05 | |
|  | ono to Ludku asi nebude jen zeleznou kosili.Staci otevrit predpisy a stale tam jsou veci jako rozestupy letadel, vysky pro pady, vyvrtky, predpis o nutnosti mit sebou padak...vsechno je v metrech.Pokud jsou feety jedine oficialni jednotky, tak proc uz to neni ve feetech? Je jasny, ze pokud planujes prelet rizenou oblasti, kde budes muset mluvit s ridicima, tak je nutne letet s QNH a umet si vysku prepocitat a nebo sebou mit prevodni tabulky. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistaní 6. 7. 2005 / 14:43 | |
|  | To bude stářím předpisů  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistaní 6. 7. 2005 / 18:47 | |
|  | S vyjimkou Cessny máme všechny přístroje v metrických jednotkách. Nedokážu si představit, kdo by výměnu ve čtyřech motorových, deseti kluzácích a hejnu ULA zaplatil...Prostě doma a na aeroklubových letištích jedeme v metrech a s řídícím přepočítáváme na feety. Když mám AFISa, tak odpovídám v tom co začne ten co přilétá, ale feety jsou vyjímkou. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistaní 6. 7. 2005 / 19:11 | |
|  | OK, to samozřejmě chápu, ale pro pořádek a vyšší bezpečnost, by měly být jednotné. Nic nejde hned  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistaní 6. 7. 2005 / 19:39 | |
|  | Jenze jeden ze samotnych leteckych predpisu stanovuje, ze je povinnost pouzivat jednotky SI, coz feety a mile nejsou. Pouzivani imperialnich jednotek je povoleno s tim, ze jednou casem bude zruseno (ale ten cas tam urcen neni). Mozna ten predpis ted prosel novelizaci a je to tam jinak, ale v te verzi co mam, stare asi dva tri roky, to je... |
| |
|
 |  |  | Re: Přistaní 7. 7. 2005 / 21:02 | |
|  | Výška na přistání se určuje podle tzv. výšky pro rozhodnutí. Tak je na každym latišti díky terénu a ILS paprsku jiná. Je tu ale všeobecný pravidlo (vim to z vlastní reálný zkušenosti), že optimální výška pro přistání je taková, když po 3 okruhový zatáčce vidíš letište v úhlu 45° a máš ho na 10, případně na 2 hodinách. Další zásadou bezpečný výšky pro přistání je neklesnout pod 50m u větroňů a 400m u dopravních letadel ve 4. okruhové zatáčce. PAk budeš mít optimální výšku na přistání. Jesliže jdeš ale přímo (direct landing), tak se musíš řídit podle světel na dráze musíš mít vždy buď jedno červený a bíly, nebo 2červený a 2 bílý, pak je to akorát. Čím víc červených, tim hůř. Čím víc bílých, tak tim jseš vejš. A když ani tohle nepomůže, tak musíš zapojit odhad. |
| |
|
|