|  |  | Global Terrain Mesh - kvalita 20. 6. 2005 / 09:50 | |
|  | Tak nevim. dalo mi docela prace, nez jsem to natahal a poskladal a ted si nejsem jisty, zda mam neco blbe ja nebo je to cely trosku divny.
Kdo to mate, nactete si napriklad La Palma na Kanarech a podivejte se po ostrove. Pulka je v detailnim 70m reliefu pak ostra stena a stary nedobry default, coz je pripad i dalsich ostrovu kolem. Taktez Svata Helena, koukam, ze jen zkrojek ostrova je v novem gridu. Tak zas sup na Zeland, podivame se. Nadherna krajina, fakt ale najednou koukam, par kilometru prazdna plocha (resp. defaultni uhlazena placka) pak zas ostry okraj a pokracuje pekny teren. Mel jsem nejak smulu, protoze vetsina mist, ktera jsem si chtel prohlednout, dopadla katastrofalne.
Na druhou stranu musim rict, ze ne drtive vetsine mist je to naopak skvele. Himalaje jsou bez problemu, Alpy vypadaji take bozsky. Dals jsem si praci najit Kilimandzaro - SUPER. Bohuzel se cas od casu objevi prazdne misto, ktere narusi krasny dojem reliefu (zasadne si davam pozdni vecerni hodiny, aby svetlo pekne kreslilo po kopcich) a opusobi najednou tak nejak mimozemsky
Jake mate kdo zkusenosti? Pochybuji, ze mam neco blbe nainstalovane, protoze to mam postahovane zarucene VSECHNO a SRTM mam umistene ve Scenery Library az uplne vespod krom CZ_SRTM a SK_SRTM, ktere jsem nechtel rusit protoze jsou prave ocistene od tech drobnych chybek. |
| |
|
 |  |  | Re: Global Terrain Mesh - kvalita 20. 6. 2005 / 11:02 | |
|  | Myslím že už se to tu uvádělo a v historii to určitě najdeš. Ty mezery tam prostě jsou. Ten kdo to dělal myslím nějak automaticky převáděl zdrojová data a s vypňováním mezer si hlavu nedělal. Po pravdě pro celý svět by to byla asi pěkná pakárna. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Global Terrain Mesh - kvalita 20. 6. 2005 / 11:55 | |
|  | No .. naopak .. s vyhlazovanim si dal docela praci, ale zjevne mu neco vypadlo a nebo nepovedlo .. v puvodnich SRTM datech jsou obrovske diry napr. v okoli mt. everestu a tak, zatimco v tomhle jsou himalaje docela dobre .))) |
| |
|
 |  |  | Re: Global Terrain Mesh - kvalita 21. 6. 2005 / 08:16 | |
|  | Mě by zajímalo, jestli tenhle mesh skutečně líp vykresluje vzdálenější terén - líp než všechny ostatní nejmenované konkurenční produkty, jak to tvrdí autoři na svých stránkách.. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Global Terrain Mesh - kvalita 21. 6. 2005 / 09:53 | |
|  | To mas jednoduchy, stahni si jednu jedinou cast pro konkretni misto (najdes podle mapky a rozdeleni jednotl. souboru), ma to v pripade plneho vykryti terenem cca 13MB.
jinak vcera jsem zjistil, ze poradna skvira v datech je zase PRESNE kolem Mont Blancu... Okolni lokace jako Geneva nebo na druhe strane Insbruck jsou v pohode, ale mezi nima mezera, ktera tvori jakoby kriz v jehoz stredu je prave nejvyssi vrchol Evropy... smula.. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Global Terrain Mesh - kvalita 21. 6. 2005 / 21:51 | |
|  | .. tak to se omlouvám, teď mi teprve došlo, že jde o hluboké, ale opravdu hluboké nedorozumění.. mnou zaviněné.. já jsem měl na mysli tenhle produkt:
http://fsglobal2005.com/
což je payware na DVD.. těch doplňků pro FS je už tolik, názvy se překrývají, těžko se v nich orientovat.. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Global Terrain Mesh - kvalita 21. 6. 2005 / 14:38 | |
|  | myslim ze je to uplne jedno .. mesh vykresluje FSka a mesh neni nic jineho nez sit bodu s udanou vyskou ... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Global Terrain Mesh - kvalita 21. 6. 2005 / 16:28 | |
|  | Jedno to není, FSka do paměti nahrává pouze omezené množství těhle bodů, a to tak že se nejblíže snaží použít nejlepší zobrazení a vždy jeden blok dat zobrazuje stejně. Tím paradoxně dochází k situacím, že hodně detailní meshe ( LOD10, 11 ) rozdělené do menších souboru ve výsledku způsobí extrémně detailní zobrazení nejbližších oblastí a pak už nezbydou vertexy na zdálenější a objeví se velmi ostrý přechod do rozmazané krajiny. Ten se pak skokem posouvá jak se donahrávají další detainí části. Navíc např.: mesh v LOD11 se tak chová i když máte FS nastavenou na to že ukazuje maximálně LOD10 jak je defaultně a tedy někdy přespříliš přesné meshe pokrývající velké plochy a přitom rozdělené na malé části jsou spíš horší nežli lepší. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Global Terrain Mesh - kvalita 21. 6. 2005 / 22:05 | |
|  | Ano, taky bych řekl, že to úplně jedno nebude.. už jenom z toho jednoduchýho důvodu, že pokud by to byl už z principu nesmysl, autoři by si to asi nedovolili inzerovat..
Konkrétně jde o jakousi "Double Render" technologii:
http://fsim.net/fsglobal2005/dr.htm
ale když na to teď koukám podrobněji, tak se s největší pravděpodobností nevyplatí si tohle pořizovat jen kvůli zlepšení na LOD 6 pro pozadí.. navíc dost letišť zvlášť těsně u moře pasuje jen do určitého meshe, takže.. jedině snad že tenhle profimesh by neměl mít ony díry, o kterých píše Jennik.. |
| |
|
|