|  |  | PMDG 737 předpověď a vitr 15. 3. 2025 / 15:42 | |
|  | Ahoj. Existuje cesta jak v FMC , stáhnout předpověď počasí, vítr. Simbrief nepoužívám. Dá se někde vygenerovat a použít vložením do příslušného adresáře, jako letový plán vygenerovaný třeba zde .
https://flightplandatabase.com/
Tady secí člověk má data které potřebuje. Samozřejmě si můžu z informace ATIS příslušného letiště zadat do FMC.
Existuje nějaký web. |
| |
|
 |  |  | PMDG 737 předpověď a vitr 16. 3. 2025 / 08:42 | |
|  | Kdysi v FSX jsem používal aplikaci FSrealWX lite, která stahovala do simu reálné počasí a uměla to i podle flight planu který se do ní dal nahrát. Další funkci to mělo, že když sis do kolonky Metar zadal ICAO cílového letiště, zobrazilo ti to kompletní předpověď včetně směru a rychlosti větru v různých hladinách. Tyto hodnoty jsem si před zahájením klesání přepsal do FMC. Ještě tu aplikaci mám, ale nevím, zda funguje i s MS2020/24.
Co třeba Little Nav map? Ten umí lecos... |
| |
|
 |  |  |  | PMDG 737 předpověď a vitr 17. 3. 2025 / 07:18 | |
|  | Ano máš pravdu. Já to používal také. Ale už je to dlouho. A nyní jsem si díky Tobe vzpomněl. Já to nějak vyzkouším. Ono by stačilo. Kdyby tablet v B737 spolupracoval s reálným počasím v simu a tak sis vše do FMC navolil, jako veškerá potřebná data. Vlastne vždy do FMC zadávám pro předpověď alespoň vítr na dráze podle tabletu, jako informací z METARu. |
| |
|
 |  |  |  |  | PMDG 737 předpověď a vitr 18. 3. 2025 / 10:40 | |
|  | Docela by mě zajímalo, jestli to PMDG tahle data reálně k něčemu používá, nebo zda to tam datluješ jen tak z tréninkových důvodů. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | PMDG 737 předpověď a vitr 18. 3. 2025 / 10:47 | |
|  | Minimalne by sa to malo prejavit na case priletu a zostatku paliva v destinacii na stranke Progress.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | PMDG 737 předpověď a vitr 18. 3. 2025 / 12:06 | |
|  | jasne, že používá
Pokud se budeme bavit o enroute větru zadaném pro jednotlivé legy, tak tam se nahrané informace o větru používají mimojiné k určení rychlosti na jednotlivých segmentech (rychlost , kterou se poletí ten který segment, se počítá i z rychlosti/směru větru a nastaveného CI - můžeš si i všimnout, že pokud letíš s nižším cost indexem, a máš vítr v zádech, tak letadlo výrazně (bavíme se o IAS/M) zpomalí, s vyššími CI pak tento efekt šetření upozaduje, a při maximálním CI bez ohledu na vítr jede na maximální mach. ten vliv je vidět už na zemi, když máš nahranou trat i vítr pro jednotlivé body, a kouknes na LEGS page, tak je videt, jak je rychlost přizpůsobená a počítaná.
nahraný enroute vítr se pak promítá i do výpočtů paliva v jednotlivých bodech letu, a výpočtu času letu.
Jestli se používá vítr ve FORECAST pagi na DES, to netuším, ale měl by být zohlednován, kdyz se pro VNAV rezim urcuje T/C atd . PMDG přiznalo, že hodnota QNH zadáváná na FORECAST pagi je jediným údajem, který se zatím pro nic nepoužívá.
Vítr zadaný na PERF pagi na FMC (crz wind) je pak vítr, který je zprůměrovaný vítr za celou trat - ten se používá pro výpočet paliva a doby letu, když ještě nemáš nahrané data o větru pro jednotlivé body. |
| |
|
|