FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 4. 3. 2025 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Medlánky ( LKCM ) X-Plane 12 Jeden příspěvek | Celý strom
Medlánky ( LKCM ) X-Plane 12   20. 2. 2025 / 18:22
FB   
Asi po pátnáctileté pauze se vracím k leteckým simulátorům. A protože jsem nikdy nebyl pouze pasivním uživatelem, ale také tvůrcem doplňků, je tomu tak i teď. Takže se můžete těšit na zcela novou scenerii letiště Medlánky do simulátoru X-Plane 12. Na tvorbě scenerie se předně podílel hlavní iniciátor a medlánecký nadšenec Luděk Pokorný, který dlouhé roky udržoval moji původní scenerii pro XPL9 při životě. Různě ji vylepšoval a hlavně mě ukecal k tomu, abych si simulátor X-Plane zase po letech pořídil. Nové detailní objekty budov v areálu letiště vymodeloval Lubomír Faitz do nového simulátoru Condor 3 a upravil je následně i pro XPL12. Jeden UL hangár vytvořil Willhelm. Luděk celou scenerii složil a usadil nové objekty dohromady v Overlay Editoru pro XPL 11 a já celé dílo předělal ve WEDu pro XPL12. Vyměnil jsem některé staré objekty za nové z XPL12, tak aby bylo možno využívat alespoň částečně nové vizuální efekty XPL12. Doladil některé detaily a věci, které bylo třeba doplnit, přidal figurky lidí a hlavně vyměnil veškerou vegetaci jak na letišti, tak v jeho okolí za nové defaultní 3D animované stromky a lesy z XPL12, přesně podle reálu. Scenerie bude dostupná zdarma, pravděpodobně v průběhu jara 2025. Fungovat bude bezchybně pouze na defaultním terénu + ortofotu od Martina Fleka. Výsledek našeho snažení si můžete zatím prohlédnout na obrázcích z beta verze v odkaze.

https://eu.zonerama.com/FrantisekBrablc/Album/12877808
 1x  

Medlánky ( LKCM ) X-Plane 12   20. 2. 2025 / 18:54
orl   
Ahoj, parádní práce. Brno je součást nových orto snímků. Pokud budeš mít zájem, můžu ti poslat stejně barevně upravené podklady v rozlišení 12,5cm/m. ale dostanu se k tomu za několik týdnů, momentálně stahuji, rozbaluji a komprimuji.
 

Medlánky ( LKCM ) X-Plane 12   20. 2. 2025 / 20:51
FB   
Ahoj, to by mohlo být zajímavé. Kdy to bude je mi jedno, vůbec na to vydání scenerky nespěcháme. To ortofoto je fajn, že sedí na default terén, moc díky za tvou práci.
 

Medlánky ( LKCM ) X-Plane 12   23. 2. 2025 / 08:25
Stan   
To je skvelá správa. Vo virtuálnom Brne, či už je to LKTB, alebo Medlánky lietam veľmi rád.
Super robota !
 

Medlánky ( LKCM ) X-Plane 12   3. 3. 2025 / 15:37
FB   
Pro ty dva uživatele X-Plane 12, co to tady zajímá aktualizoval jsem obrázky ze scenerky, zase se to o kousek posunulo blíže k finále. https://eu.zonerama.com/FrantisekBrablc/Album/12877808
 

Medlánky ( LKCM ) X-Plane 12   3. 3. 2025 / 16:03
Pips   
Čau pane, budou i sysloj?
 

Medlánky ( LKCM ) X-Plane 12   3. 3. 2025 / 19:01
FB   
Zdar. Bude tam jen liška, která tam sysloj žere. Inspirovala mě k tomu reálná zkušenost z loňského sletu POTK, kde si to za plného provozu štrádovala liška přes dráhu a jen tak mimochodem si tam zblajzla cestou sysla https://eu.zonerama.com/FrantisekBrablc/Photo/11746706/468807674
 

Medlánky ( LKCM ) X-Plane 12   3. 3. 2025 / 19:40
xWing   
Nadherne fotky, parada.
A aj ta legendarna Sluka.
 

Medlánky ( LKCM ) X-Plane 12   3. 3. 2025 / 19:45
Stew
Ta vrána šedá očividně byla taky radši ve střehu
 

Medlánky ( LKCM ) X-Plane 12   3. 3. 2025 / 19:52
Willhelm   
Ha to je super - jako najdi Walda, akorát že: najdi Švišťa!
 

Medlánky ( LKCM ) X-Plane 12   4. 3. 2025 / 15:22
FB   
Sysel nebyl ve scenerce skoro vidět, ale v FS2004 jsem je tam fakt měl, dokonce i animované. Lezli po ploše Což mě přivádí na otázku, nejde v tom X-Plane 12 nějakým lehkým způsobem donutit objekt, aby se pohyboval sem a tam ( příklad ta liška na obrázku co tam mám, že by přebíhala přes dráhu ) ? V FSce to šlo, sice to bylo takové... no ne moc real, ale šlo to. V XPL jsem to zatím nezkoumal, ale teoreticky by to jít nějak mělo?
57601 B / 750 x 422 / fox.jpg
 

Medlánky ( LKCM ) X-Plane 12   4. 3. 2025 / 17:06
Willhelm   
Napadají mě dvě metody - mít rozanimovaný objekt v blenderu - je tam pro animace z bodu A do bodu B nějaký zjednodušený příkaz, aby to nebylo tolik náročné na procák.
Druhá metoda je pak naťapat dráhu ve WEDu a exportovat do Ground Traffic pluginu od Marginala. Alernativně k GT je tady plugin LST od x-codr design https://www.x-codrdesigns.com/living-scenery-technology - nezatěžuje tolik procák a není třeba ho mít extra v každé jedné scenerce. Ale neměl jsem zatím kde ho zkoušet, tož bys byl v ČR první. Když o tom tak uvažuju, moc scenerek které by ho používaly jsem zatím nepotkal. Vývojáři i v placených scenerkách z nějakého důvodu stále radši používají GT.
 

Medlánky ( LKCM ) X-Plane 12   4. 3. 2025 / 17:29
FB   
Díky za tipy. Kdyby to mělo zatěžovat procesor, nebo se musel instalovat nějaký plugin navíc, tak to tam nechám raději jen tu vycpanou lišku Už tak jsem na hraně, aby se to hýbalo i na mém obstarožním železe, což se zatím vcelku daří. Ale na to jak to lze v tom XPL udělat už jen ze zvědavosti mrknu.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ