FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 7. 1. 2025, svátek má Vilma Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Heliny a směr větru? Jeden příspěvek | Celý strom
Heliny a směr větru?   3. 1. 2025 / 23:31
OK-EUU46   
Nejlépe mou otázku pochopil Víťa a dost z toho ujasnil. Ostatní zmiňují co je všeobecně známé, ale z pohledu vectorové aerodynamiky (a na to se právě ptám) nelogické. Zkusím to ještě jednou:

Pro pochopení mého dotazu můžeme vynechat rychlost větru. Stačí jí nahradit dopřednou rychlostí vrtulníku.
Počítám s tím, že trup vrtulníku nevytváří žádný vztlak.
Rychlost letu se mi tedy sčítá s obvodovou rychlostí točícího se listu rotoru, ale pouze v té polovině kruhu, kdy se list pohybuje kupředu (ve směru letu). Po 180 stupních se list zase vrací dozadu (proti směru letu)! V tu chvíly nám dopředná rychlost naopak vztlak ubírá. Tak kde se sakra bera ta síla co nám při rychlejším letu zvedá vrtulník vzhůru???
Nemluvně o tom, že při vyšší rychlosti je větší odpor vzduchu, který by nám měl naopak výkon motoru ubírat a to z důvodu nutné síly na překonání tohotu odporu. Nějak mi to z pohledu energetické bilance nesedí. Trošku perpetum mobile, ne? Čím letím rychleji a konám větší práci, stojí mě to méně energie?

Tak a teď do mě, to bude zase vlákno
 
Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ