No uplne jedno to neni a souvisi to nejvic s efektivitou ocasni vrtulky a taky prirozenou nestabilitou vrtulniku, kterej je ofukovanej zezadu.
Vice o tehle vecech se doctes treba tu, pocinaje strankou 18. Pro pravotocivy heliny je to samozrejme obracene.
https://www.faa.gov/sites/faa.gov/files/regulations_policies/handbooks_manuals/aviation/helicopter_flying_handbook/hfh_ch11.pdf
No a duvod toho, ze se s Mi-8 sesypes pri pristani po vetru je pomerne prozaicky - spatny rozpocet.
To, co z vetsi vysky vypada jako celkem normalni priblizeni se niz nad zemi velice rychle zvrhne, protoze te vitr nese s sebou a zemekoule tudiz ubiha mnohem rychleji, nez jsi zvykly za bezvetri nebo proti vetru. Vetsina lidi teda jeste sunda kolektiv a vic pritahne, aby to zastavila. Osmicka je na takove zachazeni citliva, padnou otacky motoru a nez se vzpamatujes, tak nasleduje stranka 15 z vyse zminovaneho dokumentu a pad.
Nechces-li se dostat do problemu s priblizenim, drz otacky motoru v osme pod 80 km/h nad 80% |
|