Start helinou - stoupáš do startovní výšky, vysadí ti motor(y), a pak když provádíš autorotaci už budeš rád, když ti trochu pomůže protivítr. Když mašinu rozbíháš potlačemím čumáku a přecházíš do dopředného letu, začíná se ti rotor chovat jako křídlo a tam už vítr zase hraje roli. Důležitá věc je ale to, že když se ti vítr opře do boku mašiny, je to o dost větší průřez, než když ti jde vítr na čumák a dost blbě se to kompenzuje. XP11/12 simulují tento aspekt slušně, bohužel ale někdy až přehnaně. Mašina s lyžinama se ti tak na zemi sama pomalu srovná čumákem proti větru což je nerealistické.
Co se týče té Mi-8 v DCS - ona je obecně dost háklivá na přechod z letu do visu a to i když jsi proti větru, je tam třeba dost tahat kolektiv nahoru. V Mi-8 mám v kokpitu i pár hodin v reálu a ono chování v DCS +/- odpovídá tomu jak je to IRL.
Ale tyhle nuance v MSFS moc řešit nemusíš, tam té helině je úplně jedno jak a odkud fičí a autorotace pokud vím v MSFS simulovaná není (aspoň v 2020 nebyla). |
|