FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 14. 11. 2024, svátek má Sáva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LKKV XP12 Jeden příspěvek | Celý strom
LKKV XP12   5. 11. 2024 / 16:59
Willhelm   
Tak myslím, že na vydání verze 1.0 už jsem to s Martinovou pomocí vypiplal i odchytal zapomenuté linky na knihovny z nějaké ranně vývojové verze, než jsem začal objekty upravovat.
Martin se nezdá, do problému meshe se zakousl jako buldog, dnešní ranní varianta vypadá velmi slibně, prakticky má snad jen jednu chybičku. Mesh se stejně instaluje extra, takže časem možná ještě Martin vydá na svých stránkách pro tuhle scenerku i upravený mesh.

Všechno info, odkaz na galerii s více screeny, vývojové poznámky k převodu MSFS scenerek do XP12 i odkaz ke stažení najdete zde:

https://willhelm.info/x-plane-12/lkkv
57226 B / 750 x 314 / LKKV_XP12_01.jpg
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 17:03
OK-MSS
Klobouk dolů. Dobrá práce.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 18:13
xWing   
Pane kolego, velke DIKY
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 18:56
xWing   
Wille, pouzivam zOrtho4XP_EU_Region_03_Czech_Slovakia_Hungary.
Musim nieco riesit, aby to bolo korektne ?
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 19:23
Willhelm   
No tak tahle kombinace mě nenapadla. Tam může teoreticky být problém s tím, že tohle ortho má svůj vlastní mesh a někde nemusí sedět nějaké objekty. Budeš muset prubnout bojem. Chápu ale tvé důvody, protože Martinovo nové ortho co nejebe do meshe se mu povedlo udělat jen pro ČR, pro SK jestli dobře vzpomínám nebyl ani jeden mapový podklad bez mraků, takže vůle byla, ale nebylo z čeho. Romanu Golovinovi jsem 3 měsice platil práci na retušování mraků na tom zOrtho4XP_EU_Region_03_Czech_Slovakia_Hungary. V éře XP11 to bylo asi nej ortho co jsme mohli mít. Ale už tehdy jsem narážel na to že ne každý ho měl a používal a největší nepřítel vývojáře scenerek bylo nejednotné ortho resp. mesh na straně uživatelů.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 19:47
orl
Přesně tak, problém všech scenérek je jiný terén. Někde to ani nelze postřehnout a jinde to bije do očí. Nevím jak to bylo nastavené, ale některé výstupy z ortho4xp mají zploštělá letiště, tam by problém být nemusel.
SK jsem měl v plánu, ale kvůli licenci jsem chtěl použít orto z geoportalu.sk jako pro ČR. Bohužel všude je vodoznak a ostatní zdroje kromě licencí mají i zmíněné mraky atd. Nedávno jsem se zaradoval, geoportal sk vydal nové barevně vyladěné orto pro západ SK, ale po stažení tam byl ještě otravnější vodoznak.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 20:27
oldboy
Predevsim kluci dekuji za vynikajici praci. Je to nadherny projekt. Vse jsemvykonal podla navodu od Willhelma. Zustali mi jen soubory .pol s temi si neumim poradit. Vytvoril jsem adresar podle navodu a dal tam ten podadresar Textury odpoved xOrganizer pripojuji:
════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════
Issues that need attention are listed below. Please review them and apply a fix if needed.
Some issues are reported only once and further on ignored. With a complete rescan they are reported again.
If there are any bad links found (= symlinks, junctions or shortcuts), just delete and recreate them.
Lines: # = Serious error | ! = Needs Attention | - = For your information.
════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nov 5 2024 20:19:34 | Scan of the custom scenery folder
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
! No apt.dat, library or dsf files : I:\X-Plane 12\Custom Scenery\YZ_CZ_ZL17plus_SimulatorsCzech\
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 20:32
oldboy
Kde asi muze byt chyba? Anebo autor ma na mysli prepsani 49741 POL souboru v jednotlivych orthosouborech YZ_ortoCZ_N48E013_ZL17plus az po YZ_ortoCZ_N51E015_ZL17plus?????

Dekuji za odpoved.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 20:40
Willhelm   
Karol tys to nesloučil podle kroku 2. do jedné scenerie?
https://simulators.cz/download/orto_cz-zl17plus-czuk-cela-cr-ctverce/

Tak aplikovat ten můj patch na jednotlivé čtverce bude problém se kterým jsem jaksi nepočítal.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 21:04
oldboy
Nesloucil a je evidentni, ze jsem to odignoroval. To udelam pozdeji. Ted skusim jen ten ctverec s letistem LKKV.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 20:51
Willhelm   
Pokud máš Karol Ortho v jednotlivých složkách tak v tvém případě bude stačit opravit pol soubory jen ve čtverci Karlovarsko tedy +50+012. Tohle jsou ty krásy vydávání a nekonečné variability na straně uživatelů. Vydrž do zítra, možná je více lidí co to mají extra. Stáhnu jen Karlovarský čtverec, udělám ještě jeden patch pro ty co nemají Martinovo ZL17 Ortho sloučeno do jedné složky. Ale dneska už to nedávám.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 21:06
oldboy
Jdu to vyzkouset, Jen ten ctverec +50+12.

Dik za nakopnuti. Jinak letiste (scenerka) je OK. Je to krasna prace, dekuji velmi pekne.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 21:12
orl
Pokud jsi nezálohoval .pol soubory, můžu je ještě nahrát samostatně, ale jak píše Wilhellm, moje můžou problikávat nad ortem letiště. U mě se to naštěstí neprojevilo, ale já jsem u sebe zasahoval i do souborů default xpl, tak možná tím. Xpl to prostě vezme a nějak seřadí.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 07:54
Willhelm   
Karol doplnil jsem na své stránce v instalačních instrukcích bod pro ty co nemají ZL17 Ortho sloučené a nahrál jsem archiv s upravenými *.pol soubory pro čtverec YZ_ortoCZ_N50E012_ZL17plus tady: https://pixeldrain.com/u/ordmDKtp
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 09:44
oldboy
Dekuji Ti Willhelm, uz jsem to vcera vecer udelal pomoci copy-paste. Vse se zda, ze je v poradku.
Jeste budu met dotaz na Martina ohledne LiveTraffiku. Na LKKV mi na stojence vypise, ze vidi napr. 4 letadla, ale neukaze ani na jedno. Potom poslu Martinovi screen, ze jak to vypada.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 09:59
orl
Ahoj, tak live traffic me zkoumat nenapadl. Zkoušel jsem klasická AI letadla, dokonce i ai na vlastní letoun ale live Trafic jsem sice zapnutý měl, pozornost jsem mu při tom nevěnoval.
Večer se na to podívám.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 10:12
oldboy
Dekuji Ti Martine.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 10:13
orl
Ještě jedna otázka. Jak se to chová s default letištěm? Pošlu ti odkaz na FAQ, je to častý problém a vychází z technologie sledování letadel v live traffic, že adf přijímače nedokáží sledovat letadla na zemi.
https://twinfan.gitbook.io/livetraffic/reference/faq#check-coverage
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 20:35
Willhelm   
Karol používáš ortho od Martina? https://simulators.cz/download-category/orto_cuzk_zl17/
Ty *.pol soubory jsou jen pro ty uživatele co používají ortho.

Problém byl v definici hladin. Martinovo Ortho, WED ortho a LR Lawn assety byly všechny definované v jedné hladině. Pořadí vykreslování tak nebylo garantované. XPL je měl na stejné prioritě.

Proto jsem upravil hladiny u Martinova ortha pod WED ortho a LR Lawn assety nad WED ortho aby se nahoře prioritně vykreslily LR Lawn assety, pod nimi WED ZL20 Ortho a teprve pod ním aby bylo Martinovo ZL17 Ortho.

Pokud ZL17 Ortho nepoužíváš, tak třetí krok instalace ( C) ) musíš vynechat.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 21:00
oldboy
Ahoj Willhelm, ano pouzivam Martinovou scenerku orto CR. Skusim stahnout ten slouceny soubor.

Dik za odezvu.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 21:20
orl
Pokud jsi omylem vymazal něco navíc kromě .pol, napiš a pošlu ti jednotlivé soubory, ať nemusíš stahovat celou scenérku.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 20:28
Willhelm   
Vzpomínám jak mi projekt Šumperské nemocnice testovali Víťa s Jirkou. Já to modeloval na základní XP11 mesh, oni používali každý jiné ortho (každé samozřejmě se svým meshem), jeden poslal screeny jak byly AGL objekty moc vysoko a druhý je zase měl utopené. A nebylo to úplně o málo, v jednom případě to byly snad dva metry. Jak je něco ve svahu pod dvěma úhly tak to je hned. Z tohoto důvodu jsem pak zabalil i další projekty které byly na tak členitých lokacích. Proto se mi tak zamlouvá tvá metoda ortha, která to má jen draped polygony na výchozí mesh. Pak je v podstatě jedno jestli uživatel má ortho nebo jede na default landclass. Scenerka vždy sedí. Počkáme na zpětnou vazbu xWinga jestli mu to na tom starém CZ/SK orthu nebude dělat nějakou neplechu. Největší půdorysnou plochu má terminál, tipuji, že pokud se nějaká chyba projeví, bude to tam.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 21:08
orl
Jak jsem psal, v ortho4xp šlo, možná i pořád jde nastavit vyrovnání letiště, to jsem zkoušel i teď u té poslední úpravy(sice ručně ale zkoušel). To udělá letiště téměř ploché a je to bez problému.
S těmi různými výškami je problém. Jak ortho4xp tak Meshtool tvoří vše nějakým algoritmem a i když vstupní parametry a nastavení se shodují, každé generování bude jiné. Já když vygeneruji mesh a ihned beze změn znovu, každý bude také jiný. Právě proto jsem udělal jen orto nezávislé na terénu.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 05:57
xWing   
Tak xWing pozrel tu budovu pri stojanke a je o par centimetrov vyssie od terenu.
A teda ludia vnutri su po kolena utopeny
48035 B / 750 x 422 / X-Plane Screenshot 2024.11.06 - 05.53.30.05.png
36515 B / 750 x 422 / X-Plane Screenshot 2024.11.06 - 05.54.17.71.png
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 06:57
Willhelm   
Čekal jsem něco takového. Jak si Martin hrál s meshem, tak z DEM dat to mělo tendenci dělat pod terminálem svah s převýšením cca 1m a lámalo to i plochu se stojánkama. Tady musím kolegům v MSFS závidět možnost flatten polygonu pod budovy a water polygonu pro tvorbu vodních hladin. Lidé v budově jsou přitom usazení v AGL 30cm nad povrch, takže to tipuji na výškovou chybu tak 80cm - když bys ve WEDu u terminálu nastavil AGL -0.8 tak to sedne na jedné straně ale zase to výrazně utopíš pod terén na druhé, pivot point je cca ve středu. Tak to mě mrzí, ale scenerka prostě nebude kompatibilní s orthomeshem.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 07:40
xWing   
To je v poho, stejne z letadla nelezu ven
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 09:38
orl
WED má tuto funkci také ale skrytou, jen je tak nedokonalá, že vykreslí rovinu do nadmořské výšky 0 a hraje si na to, že udělá plynulý přechod--- výsledek katastrofa
Poslední možnost dát always flatten, ale to vyhladí celé letiště.

Dal jsem pod ten malý domek uprostřed zarovnat plochu
64386 B / 750 x 394 / Jetranger - 2024-11-06 09.37.26.png
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 09:45
orl
Zkusím večer najít v dsf co to tvoří, jestli by to nešlo následně doladit ručně
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 12:48
orl
Tak o obědové pauze jsem si skočil domů a ručně s tím asi půjde něco udělat.
31772 B / 750 x 394 / Jetranger - 2024-11-06 12.46.55.png
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 12:52
Willhelm   
Počkej nechtěli jsme tu pyramidu spíše snížit?
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 13:16
orl
Když pyramida, tak pořádná.
Ale hlavní je, že to jde, jen nám to LR tají. Podle mě hájí ještě nějakou svoji verzi WEDu, kde to funguje dobře + jak jsem ti psal, ten dsf2text a opačně, který umí zachovat jemnější terén než 1m
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 19:19
PT
Kluci, jestli se nepletu, v DSF by měl být zakódovaný DEM a tam by to mělo být o změný jednoho nebo mála pixelů. Je to default DSF?
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 19:35
orl
Teoreticky ano, prakticky, najdi to, originál má 170 000 řádků, nahradíš to špatně a je to konečná, o to se tu snažíme
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 21:00
PT
Když to necháš rozbebrat do txt elevation data jsou v souboru +50+012.txt.elevation.raw.
A souřadnice toho místa jsou přibližně x:1075, y:246.
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 21:18
PT
takhle vypada okoli toho mista - odhadem asi 1x1km
64558 B / 750 x 211 / 2024-11-11 21_17_53-FlightSim.CZ.jpg
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 21:41
Willhelm   
Kluci tohle by možná šlo metodou pokus-omyl editovat, ve WEDu můžu zapnout zvýraznění default meshe - zobrazí to výškové body vertexů. Rozbalit +50+012.dsf přes LR mesh tool XGrinder 1.3 umím - jak jsem zkoušel ten meshremexe tak tam to bylo potřeba rozbalit. Problém byl v tom, že ten extrahovaný objekt z +50+012.txt.elevation.raw v Blenderu vypadal normálně a ten hrb u té silnice neměl. Takže jsem nevěděl co tam vlastně upravit a jak ty upravené data zpět zkompilovat do dsf jsem zatím nezkoušel.
Máte s tím nějakou zkušenost jak to dekompilovat upravit a zpět kompilovat? Víte že mě stačí nakopnout, ty hodiny hraní si s tím už tomu věnuju sám.
Koukám teď, že ten XGrinder nemá volbu kompilace do dsf...
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 21:43
orl
Ale je zde nutné navázat konkrétní jednotlivé body jinak to jsde celé do háje. ručně je to teoreticky možné ale brutální opruz. to je jednoduší flatten a nahrát tam obj kopce. já se snažím o skript, který to zautomatizuje
 

LKKV XP12   13. 11. 2024 / 08:03
Willhelm   
Objekt kopce mám. Zkoušel jsem včera několik metod - BlenderGIS s importem 30m SRTM meshe a ořez nestačil, bylo tam třeba sochat tu cestu. I ten nekomprimovaný mesh tam není dobrý. S výsledkem jsem ale nebyl spokojen.
Druhý pokus z mapy.cz - turistické mapy jsem do Blenderu vytáhl vrstevnice do křivek a snažil se z toho dostat mesh přes Bridge Edge Loops - to bylo hrozné, ručně jsem to pak sochal cca 4h ale výsledek za to nestál. Nakonec jsem našel tip, že BlenderGis nejen, že umí dělat 3D mapy z googleearth/opentopology/OpenOSM podkladů, ale má i funkci na tvorbu terénu z vrstevnicových křivek (musí být převedeny do meshe, nebo tvořeny jako mesh a ne jako spline), taky to nebylo dokonalé, ale opravy tohodle meshe mi zabraly cca hodinu. Nejhorší tam pak bylo správně napozicovat UV mapu.
Objekt má výšku 37m (vrstevnicové patra po 5m jsem nahoře ještě 2m trochu zaoblil, ať tam není náhorní plošina.

Každopádně jsem se v Blenderu zase něco nového naučil a myslím, že tímhle bych dokázal spravit i ten Microsoftí Loket který tam nad o hře Ohře Louny levituje. Odpoledne to zkusím dostat do XPL jak to bude vypadat a sedět na ortho. Je to prasárna, ale když tam bouchnu fiktivní letiště LKVH (Vítkova hora) s flatten na 605m, tak by to mělo srovnat ten hrb na cestě a objekt kopce přikryje to LKVH aby nebylo vidět.

Pořád mě lákalo zkusit ještě jak by fungovalo moldování meshe přeš ten WED import Digital Elevation Raster - ale natolik zběhlý v QGIS, abych si vyrobil lokální geotiff Vítkovy hory, zdaleka nejsem.
27596 B / 750 x 292 / Snímek obrazovky 2024-11-13 072840.jpg
 

LKKV XP12   13. 11. 2024 / 10:09
orl
Ahoj, jestli chceš ten kopec jako obj, tak ti to udělám, je to otázka minut.
Podařilo se mi rozchodil MeshTool4 bohužel tam chyby xes pro xpl12 a config soubory jsou také nekompatibilní ale kdyby to bývalí dotáhli bylo by to super. Polygony vody to tedy brutálně zjednodušuje taky, ale hlavní rozdíl. Generování terénu 5012 mestool 3 40 minut na chybu 3 metry a se stejným nastavením MeshTool4 10 minut, navíc méně zjednodušuje terén a je tam méně těch ostrých ohybu
 

LKKV XP12   13. 11. 2024 / 17:03
Willhelm   
Principielně - fiktivní letiště s flatten, ZL20 ortho a ze stejného ortha ručně modelovaný objekt kopce v Blenderu. Nevím proč mi nesedí velikost - někde jsem něco blbě odměřil, nebo si špatně nastavil reference.
Nicméně XP12 se proti XP11 výrazně polepšil v tom jak zobrazuje polygon a objekt se stejnou texturou. V XP11 to nikdy nesedělo a objekt byl vždy světlejší. V XP12 pokud je použita stejná textura na polygon a na objekt tak to hezky splývá.

Osadit to objekty nebude až tak velký problém - akorát že to bude setsakramentsky časově náročné a bude třeba ladit výšku každého jednoho objektu ručně. Průser je, že na tom kopci je vegetace a ta v AGL usadit nejde (logické, kdo by chtěl ve scenerce levitující stromy, že?), takže asi slepá ulička.

Nemáme tady nějakého zdatného kartografa co by uměl v QGIS/ArcGIS apod udělat geotiff s výškovou elevací? Že bychom ještě zkusili tu funkci geopatche? I když Martine neni to tak, že ten WED bude z toho Geotiffu tvořit objekty jak to je na té Sábě a dalších Karibských ostrovech s pobřežními útesy?
37930 B / 750 x 314 / Cessna_CitationX - 2024-11-13 16.48.23.jpg
 

LKKV XP12   13. 11. 2024 / 17:34
orl
wed vytvoří objekt, je to ale rychlejší než blender a bude rovnou správně umístěn ale tu část s cestou by tam asi byla problém
 

LKKV XP12   13. 11. 2024 / 19:06
Willhelm   
No v tomto případě asi škoda, že MUXP nefunguje s XP12, protože ten zářez na cestu mi to v XP11 udělalo hezky a bez meshových artefaktů nebo ostrých zlomů. Ten nepřesný tvar kopce by se asi dal skousnout a trochu opticky našulit vegetací. Zatím na to kašlu, do zásoby jdu namodelovat v Blenderu ten hotel a chatky, kdo je připraven není překvapen.
 

LKKV XP12   12. 11. 2024 / 06:13
PT
Není potřeba pokus omyl - když mi pošleš polygon, na kterém chceš nastavit určité výšky v elevaci, mám na to kód. Bohužel vzhledem k tomu, že DEM je pouze pomůcka pro určení výšky vertexu v rámci DSF meshe, není to vždycky úplně přímočaré. Když jsem svýho času dělal s Petrem pokusy s dokama (kdy jsme chtěli docílit svislých stěn doku), právě na tomto to ztroskotalo.
 

LKKV XP12   13. 11. 2024 / 23:24
Willhelm   
Přemku díky za ochotu, dnes jsem to provizorně pořešil minimálním (RWY 5x100m) fake letištěm s flatten na 605m a posadil tam obj kopce. Všechno jsem oplakal, zase se osvěžil, ale bez možnosti usazení vegetace v AGL bych ten výsledný výtvor nepřežil.

Nicméně dovednosti z tvorby kopce přes vrstevnicové křivky nabyté včera, se hodily dnes večer a Loket, kde nechal MS mezi objektem a meshem díru jak do análního otvoru šedesátileté sociální pracovnice, dostal překryvnou sukénku v podobě terénního objektu.

LKKV v1.1 začíná dostávat první opravné assety.

Add stěny doků kde se úhel rovná nebo limitně blíží kolmici k povrchu zemskému - to je myslím meshem celkem nepraktické, něco jako Cliffs of Dover - lepší asi objekt/3D fasáda a UV mapu z nárysu.
25707 B / 750 x 294 / Snímek obrazovky 2024-11-13 230820.jpg
 

LKKV XP12   14. 11. 2024 / 00:36
orl
Dočkáš se , zkusim kompilovat
14347 B / 750 x 211 / Snímek obrazovky 2024-11-14 003620.png
 1x  

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 16:57
orl
čistě teoreticky mě to vede k otázce: není to cesta k lokální úpravě terénu? Vytvořit polygony (vrstevnice) a vkládat je do xpl? Otázka: spojí cpl polygon s výškovou souřadnicí s podkladem nebo s nejbližším výškovým polygonem????
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 16:59
Willhelm   
Tak tohle fakt netuším, co tuším, že to bude třeba vyzkoušet pokus omylem.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 17:04
orl
Už na tom pracuji
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 17:28
oldboy
Ahoj Martine, tak se mi zda, ze ten LiveTraffic funguje, akurat jsem na Ruzyni vysledoval, ze kdyz leti masinka na pristani tak se mi ukazuje napr. jako RYRxxx ale v okamziku kdy pristane zmeni se na auto vypadajici jako Followme Car. Navic ta Ruzyne je uplne temer prazdna par letadel velmi maol budov atd. Mam LKPR od Alliverti.

 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 17:27
orl
Tak nic, každý polygon to bere od podkladového terénu
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 18:06
Willhelm   
Myslím si, že pokud nedají Triplemon s Benem hlavy dohromady a nevěnují tomohle problému pár týdnů času, tak jsme v pér... pane hrábě!
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 20:03
oldboy
Pane hrabe.., mam dotaz:
Proc mam screenshoty v X-Plane 12 strasne prosvetlene a zamlzene i kdyz mam nastaveno jasno a dohladnost aspon 60 km.
Viz dnesni screen z LKKV?

35846 B / 750 x 314 / Screenshot 2024-11-06 180208.png
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 20:09
Willhelm   
Uff tak to netuším. Nepoužíváš nějaký XP12rádobyvylepšující plugin nebo addon? Z grafických artefaktů XPL enginu osobně registruji jen zubaté stíny a pak když už jsi jednou v simulaci a změníš čas ze dne na noc, tak v tu noc je vše extrémně přesvětlené - na to je lék posunout čas z noci znovu na noc třeba i jen o 5 minut, pak už to zobrazuje jak má. S tímhle extrémem cos típnul jsem se teda ještě nesetkal.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 20:20
oldboy
Predpokladam, ze X-Plane 12 podporuje HDR na mem RTX 4080 Super. Skusim uplne vymazat X-Plane (mam zalohu) a uvidim co s tim problemem udela nova instalace.
Willhelm muzu Ti poslat nejake to Euro za vynikajici LKKV ?
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 20:25
xWing   
Nic zatial nemaz, proste skus len to HDR vypnut.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 20:31
Willhelm   
Aha tak zkus vypnout HDR, mám taky RTX4080 ale zlobí to, takže to mám v nastavení vyplé.
Karol pokud chceš a můžeš, tak na stránce mé LKKV je nad download tlačítekam Paypal odkaz i IBAN/SWIFT pro bankovní převod - 14 let jsem přijímal platby za mé služby ze zahraničí a mám pořád účet osvobozen od poplatků za příchozí EURo platbu, tak i když pošleš jen 10 centů, tak mě tím nezruinuješ jako majitele účtů u komerční banky.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 20:38
oldboy
OK dik posilam Ti neco malo. A to HDR vypinam.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 21:21
oldboy
HDR vypnuto, obrazek uz je lepsi, ale ten LiveTraffic dela divy. Yen pristavajici je ELY2523 ale kdyz se ukaze blize (na draze 24) tak je z neho auto.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 21:22
oldboy
38762 B / 750 x 314 / Screenshot 2024-11-06 211728.png
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 22:40
orl
U toho live trafficu to bude těmi přijmutými daty jak je popsáno ve FAQ zřejmně
 

LKKV XP12   7. 11. 2024 / 07:20
xWing   
Poslal som som z bezneho uctu SEPA platbu, tak snad bez skrytych poplatkov
 

LKKV XP12   7. 11. 2024 / 16:47
Willhelm   
Tak jeden ode mě. Pár lidí se mi ozvalo s poděkováním a zpětnou vazbou. Vypadá to, že stav Vítkova kopce není lhostejný jen mě. Všímají si však správně, že to místo je zprasené v XPL i MSFS. Ono ideální by byl mesh tool ve WEDu, ale já bych se spokojil i s tím, kdyby se z WEDu (který už umí zobrazit mesh síť), daly vyexportovat trojúhelníky tak aby se daly dostat do Blenderu, nesmělo by se sáhnout na obvod, ale vnitřek by se mohl editovat třeba podle Blender GIS 30m nekompromovaného meshe. Ten v tomto případě nezohledňuje subtilní terénní zářez s cestou. Už jsem zkoušel vymazat polygony s tou vyvýšenou cestou, natáhnout tam křivku, podle ní natáhnout cestu a napojit ji zpět na mesh. To není těžká úprava a křivka jde tangentně napojovat v Blenderu ve 3 osách.
Upravený mesh by se importoval zpět do WEDu, který by zkontroloval, že sedí ty obvody vyřezal by default trojůhelníky a zameshovalk to podle objektu z Blenderu. Daly by se touto metodou dělat i subtilnější úpravy.
Chápu LR se bojí, že by se to mohlo zvrhnout v prasárny typu vyřežu celou ČR a nahradím ji 80 milionpoly meshem...
33212 B / 750 x 296 / Snímek obrazovky 2024-11-07 162957.jpg
 

LKKV XP12   7. 11. 2024 / 16:57
orl
Ono jsem našel, že dsf nějakým způsobem možná umí pracovat s opravami, nevím, Ještě jestli jsem se nepřehlédl, popřípadě jestli je to proveditelné ale vzbudilo to myšlenku, jestli by vytvořené trojúhelníčky s vlaječkou patch nenahradili originální terén kdyby se to přejelo přes dsf2text. Možná se to pokusím najít.
 

LKKV XP12   7. 11. 2024 / 17:53
Willhelm   
Jako nějak to jít musí, protože maps2xplane a aviotek nabízejí za peníze v Praze dům. Bohužel řešení si drží pod pokličkou. Maps2xplane jsem kdysi kontaktoval kvůli letišti Luhačovice, ale odpověděl mi, že pokud nejsem komerční vývojář s potenciálem prodeje alespoň tisíc licencí, tak nemůže sloužit a že si free scenerky mám řešit v muxp. Popravdě nemám ani moc chutí zkoušet napsat do toho avioteku, protože fšici tak asi trochu tušíme, že odpoví to samé co maps2xplane.

https://maps2xplane.com/2019/08/22/editing-x-plane-meshes-implications-and-limitations/
https://www.avioteksoftware.com/services
 

LKKV XP12   7. 11. 2024 / 18:20
Willhelm   
Což mě přivedlo k myšlence, že bych mohl oprášit muxp a zkusit vytvořit muxp patch pro dráhu, udělat flatten kolem terminálu a myslím si, že to umožňovalo dělat i terénní zářezy pro cesty. Filip Chudoba je má na LKPR kolem T2. Jestli dobře vzpomínám, muxp musí být navázaný na dráhu. Zkoušel jsem to kdysi pro heliporty a tam to nešlo. Jen se bojím, aby v honbě za vyřešením jednoho teréního zážezu a jednoho oblého kopce ten muxp nevyrobil někde šest problémů nových. Vzpomínám na ty Luhačovice a to byla dvoutýdenní noční můra, kdy každý zásah úplně rozhodil předchozí práci.
 

LKKV XP12   7. 11. 2024 / 18:56
Willhelm   
Právě jsem zjistil, že jsem objevil Brazílii. 2014 nějaký brazilec udělal prográmek přesně na to co jsem popisoval:

https://forums.x-plane.org/index.php?/forums/topic/81152-the-x-plane-full-visual-mesh-editor-mesh-remexe/#comment-864123

Jinak jsme koukal na popis nového WEDu: https://forums.x-plane.org/index.php?/forums/topic/307112-wed-26-release-candidate-1-extended-release-notes/& a vidím, žes z Triplemona odpověď na dotaz jak přesně použít DEM objekty nedostal, úplně to tam zapadlo v diskuzi o double jetways.

Největší problém našeho kopce je ta cesta. Ta razí do očí hodně. Měřil jsem to teď na mapy.cz i na google earth a nejvyšší bod je na úrovni autobusové zastávky 609m n.m., pak se začíná v reálu svažovat dolů až na 601m n.m. mezitím co nám u autobusové zastávky jde do kopce. Kdybychom tam dokázali nějak dostat aspoň ten zářez na cestu ať to vypadá jako na obrázku níže, tak by bylo půl bídy pryč.
33356 B / 750 x 308 / Snímek obrazovky 2024-11-07 182309.jpg
 

LKKV XP12   8. 11. 2024 / 02:52
Fabo™   
Ted budes na mne nastvany, ale bodejt by si s touhle pili tvoril do microsofti vetve....
 

LKKV XP12   8. 11. 2024 / 08:32
Willhelm   
Naštvaný nejsem, já mám srovnání, dělal jsem scenerku i do MSFS (zdaleka ne vše co jsem tvořil vydávám). Takže asi takto:

V XPL: Bodejť bychom v XPL měli možnost flat a water polygonu, nekomprimovaný SRTM 30m mesh a možnost lokální úpravy meshe.

V MSFS: Bodejť by MS/Asobo mělo něco jako WED/CAD style editor a nemusel se člověk srát v neohrabaném fullscreenu za plného vytížení GPU/CPU a hukotu větráků, bodejť by spravili tu posranou fisheye/distortion cameru a měli řádnou podporu ultrawide editorů. Bodejť by MSFS měl něco jako XPL fasády a 3D fasády (hlavně ta XP12 generace s konfigurací nodů se Artoouvi sakra povedla). Bodejť by měl MSFS takový systém práce s polygony jako XPL. Bodejť by měl MSFS takový systém filtrování assetů v editoru jako má WED. Bodejť by měl MSFS takové default letištní assety jako XPL. Bodejť by MSFS mělo string lajnu a inteligentní draped polygony pro decal vrstvu.

Svět není černobílý a ono bude nějaký důvod proč mám v MSFS nalítáno 14h a v XP12 přes tisícovku a proč se mi lépe tvoří do XPL než do MSFS. Bude i důvod proč spousta vývojářů v MSFS tvoří celou plochu letiště v Blenderu/3D studiu jako object a používají flatten na celou plochu letiště a ten důvod není to, že jsou na to zvyklí z dob FS2004/FSX. Mají jediný důvod proč vydží všechny ty osery co tvorba do MSFS má: davy táhnou a z davů se dají lépe tahat peníze.

Taky bych si přál, aby Gaya nebo Pyreegue tvořili znovu i pro XPL. Jak je vidět na tomhle projektu LKKV, jejich assety můžou v XPL vypadat lépe v XPL než v MSFS.
 

LKKV XP12   8. 11. 2024 / 18:47
Fabo™   
Jo, to chapu a jistym zpusoben souhlasim.

Ale jakkoli jsem se o to nekolikrat pokousel, proste se do toho XPL nedokazu chytnout.
MSFS z hlediska UX me sice hodne sere, ale tak nejak je tam to treni pro me preci jen mensi.
 

LKKV XP12   7. 11. 2024 / 16:45
orl
Stále si hraju. meshtool to nezvládá, tak jsem to chtěl zkusit ručně. Asi jsou to s vertexama přehnal
320 792 929. 13GB text. To asi dsf2txt nedá
35658 B / 750 x 416 / Snímek obrazovky 2024-11-07 164010.png
 

LKKV XP12   9. 11. 2024 / 22:14
Willhelm   
Taky mi Vítkova Hora nedává spát, tak zkouším pokus-omyl funkci WEDu Import Digital Elevation Raster.
Nikde jsem nenašel specifikaci jaké data to chce. Zkoušel jsem *.hgt, objekt kopce z Blender GIS pluginu,
geotif z GIS. Vždy to končí takto:
15700 B / 487 x 220 / Snímek obrazovky 2024-11-09 215528.jpg
 

LKKV XP12   10. 11. 2024 / 14:41
Willhelm   
Stáhnul jsem meshremexe a podle tutoriálů:
https://www.youtube.com/watch?v=0X85Lm45m7w&list=PLoojp6oajoug9eM9x2VvSEEF_c4E6lU2T&index=12
https://www.youtube.com/watch?v=CSAaSFY38J8&list=PLoojp6oajoug9eM9x2VvSEEF_c4E6lU2T&index=10

jsem se dostal až do importu objektu default dsf meshe do blenderu.
Akorát nemám co upravovat, protože importovaný mesh tam nemá ten hrb přes cestu.
Takže tak trochu nevím odkud se tam ten pahrb vlastně bere a nemá cenu pokračovat ke kroku kdy budu upravený mesh vracet do XPL.

Další nevýhoda meshremexe - nedělá to mesh patch, ale přímo edituje default scenerku = problém při aktualizacích.
22268 B / 750 x 333 / Snímek obrazovky 2024-11-10 143314.jpg
 

LKKV XP12   10. 11. 2024 / 22:29
orl
ahoj, omlouvám se že jsem se neozval. už od vydání tvé scenérky spím tak 3 hodky denně a snažím se upravit meshtool nebo ručně dsf atd abych zkusil přijít na to jak dosáhnout uspokojivých věcí.
jinak wed vyžaduje geotiff ve wsg84. a ten musí překrývat pouze jedna textura také geotiff max rozlišení 2048, nebo ji wed rozdělí a vše je v háji. Takto jsem vytvářel říp atd, nevíhoda je, že je to obj, tím pádem na něj nejde nic nasadit
 

LKKV XP12   10. 11. 2024 / 22:30
orl
už jsem přišel na to jak funguje to zarovnání terénu tam kde chi, ale musí se pak ručně upravit dsf, protože samo to zarovnává na hladinu moře
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 10:18
oldboy
Kluci obdivuji Vasi praci a hlavne vytrvalost s jakou ste se zaklousli do reseni problemu. Otazka na Willhelma: da se ten napis Karolovy Vary vecer rozsvitit?
30879 B / 750 x 314 / Screenshot 2024-11-06 231454.png
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 10:20
oldboy
Omlouvam sa za chybu nejsou to moje Vary (Karolovy) ale samozrejme Karlovy
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 12:04
Willhelm   
On není v reálu neonový. https://www.google.cz/maps/@50.2019131,12.9117156,3a,15y,38.83h,95.7t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipOsOSo6QrBZvLGVMcemghPxjX_fasE5tgUZqYob!2e10!3e11!6s%2F%2Flh5.ggpht.com%2Fp%2FAF1QipOsOSo6QrBZvLGVMcemghPxjX_fasE5tgUZqYob%3Dw900-h600-k-no-pi-5.69919301024477-ya39.82804836850255-ro0-fo100!7i8704!8i4352?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTEwNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Ale jestli moc chceš, tak ti můžu udělat a poslat noční texturu, kde svítit bude. Rozsvítit ho v Affinity a XPL asi bude jednodušší než by bylo nasvětlování toho plechového svařence v reálu.

Když už jsme u toho, lítaly tam vůbec dopraváky v noci? (Rušení lázeňského klidu...)
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 16:22
oldboy
Dekuji Ti Willhelm, ale nedelej si starosti. Jen jsem myslel, ze to k tomu LKKV patri.

S pozdravem Karel
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 10:38
orl
Už jsem dospěl do takové zoufalost, že nemohu najít kde mám chybu v dsf, zde už ani notepad++ nepomohl. Má to 500 000 řádku, řekl jsem si, že si to prohledá a třeba mi to pomůže. Už to analyzuje od páteční večera a dnes mě udává, že má 70 procent hotovo. To bych ručně kontroloval asi do ekonecna.
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 12:46
Willhelm   
Nic si z toho nedělej, nic jednoho nepotěší tak, jako neúspěch toho druhého.
Po neúspěchu s meshremexe zkouším muxp. Poctivě jsem tam v googleearth vyprofiloval tu cestu, prošel jsem nástrahami muxp - musel jsem do letiště dodat boundary a vypnout jednu dráhu, protože bez toho mi nešlo letiště do muxp vůbec importovat. Překonal jsem i nástrahy syntaxe muxp (s pomocí ukázkových muxpů dlužno dodat, protože manuál je spíše orientační příručka pro jasnovidce). Ale když se dostanu k poslednímu kroku - tedy injectnout muxp mesh to default meshe a vytvořit mesh patch, tak se už třetí hodinu dívám na to, jak se muxp marně snaží najít mesh, který by mohl editovat. Zkoušel jsem mu +50+012.dsf podsunout i do extra zzz_LKKV_mesh scenerky. Nic. Nechytá se. Trochu se bojím, že LR kvůli sezónám apod., do meshe sahal a muxp vyvíjený v době XP11 si tak s XP12 daty neví rady.
23032 B / 685 x 260 / Snímek obrazovky 2024-11-11 120500.jpg
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 12:59
orl
U muxp jsem zkoumal i zdrojové kódy, neporadí si s dsf xplane 12
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 13:55
Willhelm   
Toho jsem se bál. Takže nejen, že stále nemáme ofiko editaci meshe, ale už nám nefungují ani nástroje, které to jakos takos umožňovaly. Co asi udělá když ten muxp patch protáhnu přes XP11 a výsledný patch použijeme v XP12?
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 14:44
Willhelm   
Abych nezapomněl, tak vše nejlepší k dnešnímu svátku.

Nainstaloval jsem XP11 a ten muxp patch jsem udělal tam.
Bohužel příkaz který má jen udělat terénní zářez pro cestu - široký 12m s přechodovým offsetem 5m na původní mesh, úplně odstraní celou Vítkovu horu. Nicméně je to změna a cesta netvoří ten nerealistický hrb.
Muxp mesh vytvořený v XP11 jsem tedy zkusil kopnout do XP12 a houno, houno zlatá rybko. XP12 to nebere a Vítkova pyramida stojí dál...
56282 B / 750 x 314 / Cessna_172SP_2.jpg
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 19:38
orl
jo to je problém. muxp obchází vlastnosti meshe xpl, stejně jako ortho4xp viz problémy s vodou. ortho4xp ojebal umístění vody na hodnotu -32768.0, prostě tam dal 0 a tím pádem je nulová hlouka proto mu ted funguje průhledná voda a mě v základu ne, musel jsem neprůhledné textury měnit na zcela čisté, protože to ještě nemají dodělané
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 21:39
LucasLibereco
Před nějakým časem se mi povedlo při zkoušení ::FLATTEN::.pol na díře Turów vytvořit omylem tohle, ale ať se teď snažím sebevíc tak se mi nedaří použití na tom vašem kopečku směrem vzhůru ale stále tam mám díru jak Turów
48306 B / 750 x 469 / Snímek obrazovky 2024-08-23 v 21.46.37.png
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 21:46
orl
at ve wedu zadáš jakoukoliv výšku, vždy ji vypíše jako 0 do dsf, ten potom musíš extrahovat, majít tento polygon a přepsat elevaci z nuly na tvoji hodnotu a je to, ověřeno!!! už jsem to zkoušel, jen to nefunguje tam kde je voda, a pokud a u některých letišť
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 21:54
Willhelm   
::FLATTEN::.pol jsem zkoušel - podle těch posledních nových letišť v Karibiku - s tím, že mám z Blenderu ten kopec vymodelovaný a otexturovaný. Teoreticky bych to potřeboval srovnat na výšku 605m - to je výška u těch autobusových zastávek, kde tam začíná zvedat ta pyramidová hrana cestu na Karlovy Vary. Udělat celý ten kopec v Blenderu bez použití draped fíčur by sice byl oser, ale asi bych to nějak zvládl.

Problém je, že ty Karibské letiště jsou ostrovy s výškou nula nula houno. Ten ::FLATTEN::.pol mi vždy udělá díru na výšku nula. Obecně k té nové metodě mesh objektů jsem toho moc nenašel, Triplemon na WED vlákně při přehledu nových fíčur poslední verze slíbil pár měsíců zpět, že se k tomu vrátí, ale zatím nic. Mě překvapuje, žes pomocí ::FLATTEN::.pol docílil kopce a ne díry na nulu jako já. Tam přece nikde není volba výšky...
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 21:57
orl
Ahoj, přečti si moji odpověď před tvojí mám odzkoušeno. ten kopec bude jednodušší přímo ve wedu, už jsem dělal pokusy viz galerie
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 22:23
Willhelm   
To je strašný oser. Kéž by LR tento problém s meshem konečně dostal mezi nějaké top 3 priority. Jenže komunita od vydání FS2020 řve jen po globálním orthu a udělejte XPL vizuálně blíže MSFS. To mám já osobně v prioritách co bych v XPL chtěl až úplně na posledním místě. Tvoje Ortho ČR je super a na GA polítání mi stačí ten náš rybníček. A bizjetama nebo plejstějšnama je možno lítat z ČR Ortha do UK Ortha od ORBX, takže za mě cajk.
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 22:27
LucasLibereco
Ještě jsem tomu dal chvíli... pokud to provedu na Torów a dám heading -50 tak se zjeví kopec, ale jakmile ten celej polygon přetáhnu k LKKV tak je z toho díra a můžu měnit heading jak chci.
 

LKKV XP12   12. 11. 2024 / 00:01
orl
ten musíš změnit v dsf ručně
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 16:31
oldboy
Martine vsechno nej k dnesnimu svatku. Hodne pevneho zdravicka stesticka. A hlavne mnoho energie pri vytvareni scenerek pro X-Plane 12.

S pozdravem Karel
 

LKKV XP12   11. 11. 2024 / 19:36
orl
děkuji moc
 

LKKV XP12   13. 11. 2024 / 15:22
orl
Nemusíte někdo jak pracovat s RenderFarm a RenderFarmUI?
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ